Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Var på kontroll på sykehuset i dag pga usikkert leie, og lave SF mål.

Han ligger med hodet rett, men det er lite fostervann. Så i morgen blir det induksjon, starter med ballong først. Noen som har noen erfaring med det?

Forsøkte å strippe i dag, så kan jo håpe det starter av seg selv før i morgen tidlig :)Anonymous poster hash: 4a8a4...2e6

Skulle ikke være anonym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontroll i dag, hodet festet, men har det noe å si egentlig for når det starter? Tok det som et godt tegn jeg da😄👍

Mi første festet hodet i uke 32, og ble født på termindato... så trenger ikke bety noe. Men det kan jo sikkert bety at baby gjør seg klar også 😊 og i alle fall betyr det gjerne en bekymring mindre.

 

Her har ikke lillegutt festet hodet (38+3), og jeg tviler på han har tenkt å gjøre det... er ikke mange uker siden sist han prøvde å snu seg, men han snudde tilbake ganske kjapt så jeg håper og tror han har skjønt at den beste måten er hodet først 😛 men skulle gjerne sett at han festet seg så jeg slapp den bekymringa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kontroll i dag, hodet festet, men har det noe å si egentlig for når det starter? Tok det som et godt tegn jeg da😄👍

Mi første festet hodet i uke 32, og ble født på termindato... så trenger ikke bety noe. Men det kan jo sikkert bety at baby gjør seg klar også 😊 og i alle fall betyr det gjerne en bekymring mindre.

 

Her har ikke lillegutt festet hodet (38+3), og jeg tviler på han har tenkt å gjøre det... er ikke mange uker siden sist han prøvde å snu seg, men han snudde tilbake ganske kjapt så jeg håper og tror han har skjønt at den beste måten er hodet først 😛 men skulle gjerne sett at han festet seg så jeg slapp den bekymringa...

Jeg også er 38+3 i dag😄, var ikke festet for to uker siden men har ligget med hode ned stort sett hele veien... Ja ja vi får se, første mann Kom 4 dager over og andre mann 2 dager før så erfaringsmessig bør jo denne komme til termin😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har festet hodet nå, slimproppen går i dag 39+3 nå :-) Håper det skjer noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 fullgåtte i dag, hodeleie her også, men ikke festet. Har en del kynnere, men kjenner ellers ingenting som tyder på fødsel. Kjenner jeg er litt utålmodig ;) Stuptrøtt og slapp for tiden. De to eldste er veldig spent og spør on jeg har rier hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+3 i dag og kommer rett fra kontroll nå. Høyt symfysemål, høyt blodtrykk. Gått opp 4,3 kg på to uker i vann og nå lurer de på om jeg har en begynnende sv.forgiftning. Hadde det med forrige, så jeg vet de er litt føre var denne gangen, da det holdt på å gå skikkelig galt sist.. Har fått innvilget keisersnitt 17 aug, så hadde kanskje håpet å holde ut til da. Men babyen er jo straks ferdig, så er vel ikke veldig farlig om hun må ut litt før. Skal inn på fredag for ny sjekk av ctg og blodtrykk+urin! Får bare krysse fingrene for at jeg ikke får det denne gangen også 😞😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 dager til termin.. Kan godt begynne å skje noe nå! Vet jo jeg gikk overtid sist men allikevel.. Kjenner det i bekken og masse kynnere og nedpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ikke nok nedpress :( Bli vel overtid på meg da.. Huff.

Endret av PersilleBlomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+3 i dag og kommer rett fra kontroll nå. Høyt symfysemål, høyt blodtrykk. Gått opp 4,3 kg på to uker i vann og nå lurer de på om jeg har en begynnende sv.forgiftning. Hadde det med forrige, så jeg vet de er litt føre var denne gangen, da det holdt på å gå skikkelig galt sist.. Har fått innvilget keisersnitt 17 aug, så hadde kanskje håpet å holde ut til da. Men babyen er jo straks ferdig, så er vel ikke veldig farlig om hun må ut litt før. Skal inn på fredag for ny sjekk av ctg og blodtrykk+urin! Får bare krysse fingrene for at jeg ikke får det denne gangen også 😞😞

Bra de følger med deg da ☺ du får ta livet med knusende ro og legge beina høyt, bare noen dager igjen før hun slipper å stemples som prematur ☺
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjenner man egentlig nedpress? Er det meningen at man skal kjenne dette i hufsa? Eller? 

Lurer fordi jeg kjenner et enormt press, men det er i nedre del av magen/trusekanten, og vet ikke om det er dette som er nedpress, for jeg har alltid innbilt meg at det er der babyen skal ut man skal kjenne presset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjenner man egentlig nedpress? Er det meningen at man skal kjenne dette i hufsa? Eller? 

Lurer fordi jeg kjenner et enormt press, men det er i nedre del av magen/trusekanten, og vet ikke om det er dette som er nedpress, for jeg har alltid innbilt meg at det er der babyen skal ut man skal kjenne presset.

 

Jeg lurer egentlig på det samme! Har av og til kjent, når jeg sitter godt plantet at baby presser litt ned for da kjenner jeg liksom at dåsa blir presset litt ned i stolen men det er ikke så ofte. Hadde mye press og stikninger i forrige uke men følte det var mer gnissing enn pressing (ikke lett å beskrive graviditetsfølelser altså).

 

Når dere har mistet slimproppen, hvor lang tid har det gått før fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare hvile godt Violeta, irriterende kynnere er jo et godt tegn :D Har nettopp hatt besøk og skal gå og ta meg en lur nå tenkte jeg.

 

Apropos forføringen, det var ikke mer som skulle til for å miste slimproppen! Så hvis han leverer en dose prostaglandin til så er jeg kanskje i fødsel? :D Det hadde ikke gjort noe, han skal prøve å ta seg fri i morgen :)

 

Frustrerende å være "so close but yet so far", spesielt når de Amerikanske sidene og appene oppmuntrer til at du er til termin fra uke 37!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvor kjenner man egentlig nedpress? Er det meningen at man skal kjenne dette i hufsa? Eller?

Lurer fordi jeg kjenner et enormt press, men det er i nedre del av magen/trusekanten, og vet ikke om det er dette som er nedpress, for jeg har alltid innbilt meg at det er der babyen skal ut man skal kjenne presset.

Jeg lurer egentlig på det samme! Har av og til kjent, når jeg sitter godt plantet at baby presser litt ned for da kjenner jeg liksom at dåsa blir presset litt ned i stolen men det er ikke så ofte. Hadde mye press og stikninger i forrige uke men følte det var mer gnissing enn pressing (ikke lett å beskrive graviditetsfølelser altså).

 

Når dere har mistet slimproppen, hvor lang tid har det gått før fødsel?

Fikk aldri dette nedpresset med de 2 andre. Men kjenner det litt denne gangen. Men det jeg kjenner mest er rett og slett at hun gnisser hodet mot "åpningen?" Forferdelig ubehagelig er det hvertfall.

 

Slimproppen gikk for meg på en fredag og fødte natt til søndag med 1.mann.

Slimproppen hang fast på ballongen da jeg ble satt i gang med 2.mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan kjenne press i dåsa av og til når jeg er på do, og tar tak for å presse ut bakluka, men ellers aldri. Men har hatt det presset i trusekanten (det er kanskje på skambeinet eller?) ganske mangen uker, men det har jo økt da, og nå er det ganske stort press. Har vel kanskje med vekt til baby å gjøre også det der?

 

Slimproppen min begynte å gå i smådeler 37 + 1, og kom helt ut 37 + 3. Er 38 + 6 idag, og null tegn til fødsel her iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kjenne press i dåsa av og til når jeg er på do, og tar tak for å presse ut bakluka, men ellers aldri. Men har hatt det presset i trusekanten (det er kanskje på skambeinet eller?) ganske mangen uker, men det har jo økt da, og nå er det ganske stort press. Har vel kanskje med vekt til baby å gjøre også det der?

 

Slimproppen min begynte å gå i smådeler 37 + 1, og kom helt ut 37 + 3. Er 38 + 6 idag, og null tegn til fødsel her iallefall

 

Litt demotiverende å høre men det høres jo ut som at du er ganske klar også da! :D Kjenner mest i trusekanten når jeg har kynnere, ellers presser det lite der.

 

 

 

Hvor kjenner man egentlig nedpress? Er det meningen at man skal kjenne dette i hufsa? Eller?

Lurer fordi jeg kjenner et enormt press, men det er i nedre del av magen/trusekanten, og vet ikke om det er dette som er nedpress, for jeg har alltid innbilt meg at det er der babyen skal ut man skal kjenne presset.

Jeg lurer egentlig på det samme! Har av og til kjent, når jeg sitter godt plantet at baby presser litt ned for da kjenner jeg liksom at dåsa blir presset litt ned i stolen men det er ikke så ofte. Hadde mye press og stikninger i forrige uke men følte det var mer gnissing enn pressing (ikke lett å beskrive graviditetsfølelser altså).

 

Når dere har mistet slimproppen, hvor lang tid har det gått før fødsel?

Fikk aldri dette nedpresset med de 2 andre. Men kjenner det litt denne gangen. Men det jeg kjenner mest er rett og slett at hun gnisser hodet mot "åpningen?" Forferdelig ubehagelig er det hvertfall.

 

Slimproppen gikk for meg på en fredag og fødte natt til søndag med 1.mann.

Slimproppen hang fast på ballongen da jeg ble satt i gang med 2.mann.

 

 

Ja, kunne godt kjent mer av presset for å vite at ting er på rett spor.

Da må jeg vel bare spise, drikke og hvile da? Får ta det med ro og håpe fødsel er nært. Skummelt og gledelig! Hadde baby på besøk i dag, kanskje min ble inspirert til å komme ut xD Fikk noen voldsomme spark da hun gråt som verst! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+2 her. Merker at jeg knurrer hver gang jeg mister noe på gulvet. Det er så ubehagelig å bøye seg. Familien begynner å bli vant til å plukke opp ting for meg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, føler jeg får kynnere bare jeg tar opp noe fra øverste skuff så kjenner godt til følelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjenner man egentlig nedpress? Er det meningen at man skal kjenne dette i hufsa? Eller?

Lurer fordi jeg kjenner et enormt press, men det er i nedre del av magen/trusekanten, og vet ikke om det er dette som er nedpress, for jeg har alltid innbilt meg at det er der babyen skal ut man skal kjenne presset.

Det kjennes ut som at det er noe som vil ut av dåsa rett og slett.. Får det veldig i forbindelse med kynnere! Kan være alt fra litt ubehagelig til skikkelig vondt. Men det kjennes rett og slett ut som om noe presses ut gjennom fødekanalen 😄✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor kjenner man egentlig nedpress? Er det meningen at man skal kjenne dette i hufsa? Eller?

Lurer fordi jeg kjenner et enormt press, men det er i nedre del av magen/trusekanten, og vet ikke om det er dette som er nedpress, for jeg har alltid innbilt meg at det er der babyen skal ut man skal kjenne presset.

Det kjennes ut som at det er noe som vil ut av dåsa rett og slett.. Får det veldig i forbindelse med kynnere! Kan være alt fra litt ubehagelig til skikkelig vondt. Men det kjennes rett og slett ut som om noe presses ut gjennom fødekanalen ✌

 

 

Ok! Da er det slik jeg innbilte meg det skal være da, og med det har jeg da altså null nedpress. Ikke har jeg kynnere heller.

Blir vel overtid på meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse kynnere iløpet av en dag, og en del nedpress - spesielt om natten. Hatt det sånn i et par uker, men ingenting ser ut til å skje. Frustrerende! Skjer vel ingenting her før om lenge tenker jeg.. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke særlig nedpress med forrige jeg heller - så man trenger ikke ha det 😊

 

Nedpress kjennes litt ut som noe tungt ligger oppå bekkenbunnen og presser på dåsa fra oversiden... gjerne med det resultat at hele anatomien der nede føles litt halvsprengt fordi det hoper seg opp med blod osv.

 

Har hatt mer av det dette svangerskapet, men tviler på det sier noe om når jeg kommer til å føde 😛

 

Slimproppen gikk rett før eller etter vannet sist - ca 30 timer før snuppa var ute. I tillegg til vannet så var det første tegn på at fødselen var i gang 😊

 

 

Vi får bare ligge til lading og vente, fødsel starter vel helst når kroppen er avslappet, mett og fornøyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå mye på tur for de som orker det, tips fra jordmor, gå gå gå oppover og nedover😉 prøver så godt jeg kan selv om det stikker og presser👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bekkenet tillater det så gå i trapper.. Venninna mi gikk og gikk i trapper en hel kveld, og på natta fødte hun 😊👍

Gjorde det selv faktisk på Riksen sist for å komme fra 1-3 cm åpning. Funka veldig bra 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kan jeg ikke gjøre noe fysisk, så å gå utgår. Har ligget på sofaen det meste av dagen siden februar pga bekkenet. Men vi prøver å sette det i gang med sex :P Ingen suksess enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...