Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Jeg trodde aldri jeg skulle skrive dette, men hadde en noe spesiell morgen.

Jeg våknet nemlig kl0730 av at vannet gikk.

Jeg har aldri opplevd vannavgang Før pressriene begynner.

 

Så nå ligger jeg her på sykehuset 6 timer seinere og det virker ikke som om kroppen er helt enig at fødsel skal skje nå, for riene lar virkelig vente på seg.

er 39+1 idag.

 

Og for å svare med egen erfaring nå på høyt hodeleie og vannavgang, jm jeg snakket med når jeg ringte føden, ville jeg skulle legge meg ned. Så hu bestille sykebil. Å nå har jeg ligget siden.

En blir jo max forvirret av dette. Men jeg ligger ihvertfall.

 

Jeg tenkte dessuten at jeg var en sterk kandidat til å få det fossefallet om vannet gikk, høyt hodeleie og masse fostervann.

Ingen foss, men heller ingen tvil om vannavgang.

Hvis jeg beveger meg eller beveger hodet til ungen så renner det godt.

 

Så sånn er det. Mye skjer, men lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde aldri jeg skulle skrive dette, men hadde en noe spesiell morgen.

Jeg våknet nemlig kl0730 av at vannet gikk.

Jeg har aldri opplevd vannavgang Før pressriene begynner.

 

Så nå ligger jeg her på sykehuset 6 timer seinere og det virker ikke som om kroppen er helt enig at fødsel skal skje nå, for riene lar virkelig vente på seg.

er 39+1 idag.

 

Og for å svare med egen erfaring nå på høyt hodeleie og vannavgang, jm jeg snakket med når jeg ringte føden, ville jeg skulle legge meg ned. Så hu bestille sykebil. Å nå har jeg ligget siden.

En blir jo max forvirret av dette. Men jeg ligger ihvertfall.

 

Jeg tenkte dessuten at jeg var en sterk kandidat til å få det fossefallet om vannet gikk, høyt hodeleie og masse fostervann.

Ingen foss, men heller ingen tvil om vannavgang.

Hvis jeg beveger meg eller beveger hodet til ungen så renner det godt.

 

Så sånn er det. Mye skjer, men lite.

Lykke til! Da er du uansett i gang :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, da er det MammaStine91, MotherOfDragons og du som har hatt vannavgang i natt!!! 3 stykker på en gang? De andre to er i Julibabyer tråden. Kjenner jeg blir passe rastløs haha!

 

Masse lykke til, ta det med ro og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg sovet såååå dårlig i natt! Vært på do 3 ganger baby har strevd mye inni der og masse stikkninger inne i skjeden! Er dette typisk modning? Er liksom en sviende følelse når det stikker, men går fort bort igjen 😊 alt er helt nytt så føler meg så hjelpesløs til tider 😂 aner jo ikke hva jeg går til! Men krysser fingrene for at det ikke er alt for lenge til 😊

 

Klarte jo også nettopp ånyse så hardt at det føltes som om ribbeina på venstre side brakk 😂 men er ikke vondt når eg trykker da, så er bare muskulært gitt 😊

 

Hvor er det dere skal føde hen?😊 selv skal jeg på Ahus. Noen som har gode erfaringer fra der??😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg sovet såååå dårlig i natt! Vært på do 3 ganger baby har strevd mye inni der og masse stikkninger inne i skjeden! Er dette typisk modning? Er liksom en sviende følelse når det stikker, men går fort bort igjen 😊 alt er helt nytt så føler meg så hjelpesløs til tider 😂 aner jo ikke hva jeg går til! Men krysser fingrene for at det ikke er alt for lenge til 😊

 

Klarte jo også nettopp ånyse så hardt at det føltes som om ribbeina på venstre side brakk 😂 men er ikke vondt når eg trykker da, så er bare muskulært gitt 😊

 

Hvor er det dere skal føde hen?😊 selv skal jeg på Ahus. Noen som har gode erfaringer fra der??😊

Jeg har også fødeplass på Ahus.

Fødte nr 1 der også, men det er 11 år siden, så det var før ombyggingen.

Ingenting negativt å si om dem den gang ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så mye stikkinger i dag som i går.. Jeg vil bare ha vondt jeg, vil kjenne masse modningsmerter og alt mulig bare for å vite at det skjer noe! Skal føde på A-hus selv, har forstått det muligens ikke er lystgass der nå. Ikke kan jeg føde i vann heller men det er en medfødt komplikasjon.. Lurer på hva det blir til med meg :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var det på Ahus?😊 mener de er en av de som har igjen siden de har et system som var moderne nok slik at de fikk bruke det?😊 mener å ha lest det på sidene deres + at vi var inne å snakket med en annestesilege for noen uker siden og mener han også nevnte lystgass som smertelindring 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forrige gang jeg var hos jordmor, men forrige der igjen sa hun at det var et problem med lystgassen som skulle repareres og at det antageligvis ikke var lystgass der når jeg skulle inn (juli/august). Jeg har ikke giddet å ringe for å sjekke for føde må jeg uansett :P Jeg tar det som det kommer. De SKAL ha og de får det igjen men om de har akkurat nå er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa, ja det vet jeg ikke noe om!! :-O Krysser ALT jeg har for at de har!! er liksom den lindringen jeg har belaget meg på å bruke så langt det lar seg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å prøve så lenge som mulig uten men hvis de sier at jeg bør ha noe så tar jeg det som bys :legrine: Ring og bør da vel! :-) Når var termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe ja er det jeg også tenker, vi ser hvor langt det går uten, men er det for vondt eller de sier at jeg bør ha noe annet så nekter jeg ikke for det  :legrine:  Er ikke så farlig, jeg får se når det kommer om de har viss ikke blir det nok en nål i ryggen kan jeg tenke meg  :fnise: 

Termin er ikke før 20. august i følge oul, men har 3 andre ultralyder som sier rundt den 10. og er da jeg tror selv også med tanke på at jeg vet når dette vidunderet kan ha bli lagd  :fnise:  Samtidig som at oul sier at jeg skulle hatt eggløsning 3 dager før jeg testet positivt på kveldsurinen min med 4 veldig sterke billigtester ;p  jeg TVILER på at egget festet seg på 2 dager OG fikk tid til å produsere nok HcG hormon til så sterke tester på kveldsurin innen den tiden  :huh: Såå er veldig spent på når hun kommer gitt  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg da! Syklusen min var helt på trynet så er vanskelig å si for meg men jeg har en knapp på slutten av juli :-) Vi får se! Det er jo tross alt slutten av juli!

 

Åpen for nåler de fleste steder når alt kommer til tenker jeg :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkinger, nedpress, kynnere, kortpustet, svimmel og til tider kvalm her, pluss konstant verkende bekken som jeg våkner av hver gang jeg skal snu meg i tillegg til flere turer på do i løpet av natten. Tydelig at det nærmer seg slutten :) Jeg fødte nummer tre i uke 37+1, og så langt er jeg i dag :D Så det kan jo skje når som helst egentlig :)

 

Jeg har ikke brukt smertelindring de tre første fødslene, så spent på om det blir nødvendig nå. Er ikke imot det, men har ikke følt behov enda. Men epidural har jeg lite lyst til da :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe, min syklus varierte bare med 1-2 dager alt fra 29-31 dager så den kan ikke plutselig bare drøye 12-14 dager i den mnd jeg ble gravid, det tror jeg det er liten sjangs for :tongue:  Blir så spennende å se! Holder en knapp på neste uke jeg også! Har en følelse på at hun kommer mellom 28 juli og 2 august :legrine:  hahaha, utålmodig sjel dette her!!

Høres ut som gode modningstegn det da Violeta! Krysser fingrene for at det skjer snart!  :danse: 

Er så utålmodig selv og ihvertfall når jeg føler jeg har 2 terminer.. I følge oul er jeg 36+2 i dag og i følge min termin og de andre ultralydene er jeg 37+6  :sjokkert: Så i teorien kan det jo skje noe når som helst her  :tongue:  Var inne på ekstra UL i går og da lå hun på en vekt på 3000g og hodemål på 33cm så stor nok til å komme snart er hun jo  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fødeplass på sus, så det er her jeg er nå.

 

Siste oppdatering er at det ikke skjer så mye.

Vannet gikk halv 8 I morges og riene har ikke meldt sinn herlige ankomst.

men hodet har festet seg, så det er jo positivt :)

 

Hvis ikke fødselen går igang av seg selv, så blir jeg satt igang I morgen tidlig kl8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg sovet såååå dårlig i natt! Vært på do 3 ganger baby har strevd mye inni der og masse stikkninger inne i skjeden! Er dette typisk modning? Er liksom en sviende følelse når det stikker, men går fort bort igjen 😊 alt er helt nytt så føler meg så hjelpesløs til tider 😂 aner jo ikke hva jeg går til! Men krysser fingrene for at det ikke er alt for lenge til 😊

 

Klarte jo også nettopp ånyse så hardt at det føltes som om ribbeina på venstre side brakk 😂 men er ikke vondt når eg trykker da, så er bare muskulært gitt 😊

 

Hvor er det dere skal føde hen?😊 selv skal jeg på Ahus. Noen som har gode erfaringer fra der??😊

Fødte selv på AHUS for tre år siden og var veldig fornøyd med jordmødrene, selv om jeg hadde en komplisert fødsel. Var også fornøyd med barselhotellet 👍🏻 blir AHUS igjen denne gangen med termin 20.august. Håper i grunn jeg føder rundt termindato så jeg slipper å miste noe permisjon hehe 😊

Endret av Min første 2012
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til leirha!😊 kommer også på sus når lillebror tenker komme ut😂 er 39+0 i dag. Har labba rundt i Stavanger på gladmat, men kjenner det kunn i bekkenet hehe.. Han kan godt komme, men med 2 tidligere barn på overtid tviler jeg på før termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til leirha!😊 kommer også på sus når lillebror tenker komme ut😂 er 39+0 i dag. Har labba rundt i Stavanger på gladmat, men kjenner det kunn i bekkenet hehe.. Han kan godt komme, men med 2 tidligere barn på overtid tviler jeg på før termin..

Jeg skulle jo og på gladmaten idag! Tror ambulansepersonellet helst jeg ville der enn å få ut babyen idag. Hehe.

trodde jo ikke dette skulle skje jeg heller, siden alle mine tre har kommet etter termin.

 

Ikke noe store nyheter her nå. Slimproppen er gått, vannet gått, hodet festet.... Ingen rier.

Men gudbedre det murrer. Ingen kynnerne, men det jobber godt.

Så går si som jordmor, får håpe på en god natt søvn, eller rier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lykke til leirha!😊 kommer også på sus når lillebror tenker komme ut😂 er 39+0 i dag. Har labba rundt i Stavanger på gladmat, men kjenner det kunn i bekkenet hehe.. Han kan godt komme, men med 2 tidligere barn på overtid tviler jeg på før termin..

Jeg skulle jo og på gladmaten idag! Tror ambulansepersonellet helst jeg ville der enn å få ut babyen idag. Hehe.

trodde jo ikke dette skulle skje jeg heller, siden alle mine tre har kommet etter termin.

 

Ikke noe store nyheter her nå. Slimproppen er gått, vannet gått, hodet festet.... Ingen rier.

Men gudbedre det murrer. Ingen kynnerne, men det jobber godt.

Så går si som jordmor, får håpe på en god natt søvn, eller rier....

Åååå, så spennende!

 

Det er mange som har starta med vannavgang her nå.

 

Så deilig å vite at det er i gang. *missunnelig* ;)

 

Kjenner jeg blir litt stressa også. Jeg er fortiden i Danmark, 38+3. Men har bare tenkt jeg er ikke en sånn som kan føde før termin. Hverken søstre eller mor har fått før termin heller. Og i verste fall så blir hun dansk.

 

Masse lykke til Leirha!

Endret av 09+11+15 <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lykke til Leirha!

 

Tydelig at det er noe i gjærde i disse dager. På en termingruppe jeg er i på fb så var det vel ikke mindre en enten 5 eller 6 babyer som ble født idag (eller igår, siden vi er over midnatt nå). Ett tvillingpar og resten "single" babyer.

Jeg og vil!!

 

Men her sitter jeg med 2,5 uke til termin, og kjenner ikke så mye som en kynner eller tegn til modning. 

Slimproppen har gått da, men det er det eneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje pille nå, iiiingenting. Kjedelig 0 lugge å vente.

 

Jordmor kom akkurat inn å fortalte at de akkurat hadde hatt en fødsel "en slik du pleier ja vet du" så lo vi litt og jeg sa takk skal du ha for å gni det inn.

De venter egentlig at ungen nærmest renner ut når riene starter.

 

Jeg kjenner et snev av prestasjonsangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...