Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere å ha på babyen på vei hjem fra sykehuset? Jeg har hatt høstbarn tidligere så jeg er litt rådvill. Si det er 18-20grader. Hva har de på seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dere skal på kontroll hos jordmor eller lege og skal ha med urin, hvordan blir det når du løper på do hele natta? Eller hele natta er litt å ta i, men 1-2 ganger. Blir da morgenurinen riktig når jeg har vært på do i løpet av natten? Med tanke på å finne ting i den da tenker jeg siden den ikke er like konsentrert som den er om man ikke løper på do

 

Haha dette ble et kronglete innlegg, men håper noen forstår hva jeg mener skal på kontroll på fredag og har bare nylig begynt å løpe mer på do på natten! Vært heldig der med tanke på at jeg er 35 uker nå ✌

Tenker du på i fht urinveisinfeksjon da?

For det er isåfall grunnen til at urinen skal være minimum 4 timer gammel, samme når det er på dagen, trenger ikke være morgenurin.

Det er bare bakteriene som trenger så å så lang tid på å formere seg.

Hvis du har en kraftig uvi så slår det nesten ut uansett.

 

Glukose og protein kan du måle uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg;

Ble innlagt igårkveld, men de satte meg ikke i gang da. Har fått penicillin tre ganger nå (hver fjerde time), og slik skal det fortsette til baby er født. De tok blodprøver som viste at jeg har crp på 16, litt forhøyet. Så de skal måle igjen nå til morningen. Håper de starter igangsetting ganske tidlig da slik at det blir idag. Men kommer det inn andre det haster mer med enn meg, utsetter de meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg;

Ble innlagt igårkveld, men de satte meg ikke i gang da. Har fått penicillin tre ganger nå (hver fjerde time), og slik skal det fortsette til baby er født. De tok blodprøver som viste at jeg har crp på 16, litt forhøyet. Så de skal måle igjen nå til morningen. Håper de starter igangsetting ganske tidlig da slik at det blir idag. Men kommer det inn andre det haster mer med enn meg, utsetter de meg.

Lykke til Silla👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd og hos jordmor I dag. Hodet har ikke festet seg helt ennå og hun var litt usikker på om det var hodet eller setet hun kjente. Baby lå helt riktig så alt går rette veien i hvertfall men jeg hadde håpet at hun hadde festet seg. Fikk bilde fra ultralyden også men baby ser litt hun som en ape, legen var ikke så dreven :legrine:

 

Veldig spent på deg Silla! Igjen, Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på kontroll i går 36+3 hos lege (jordmor har ferie) og hun var nå grei nok, men brukte ultralyd for å se hvordan babyen lå, fordi hun ikke er så god på å kjenne antar jeg😝 først sa hun at hodet ikke var så langt ned som det burde i uke 37, men på papiret skrev hun hodet på vei godt ned i bekkenet... Ja ja fikk vel ikke bestemt seg da😜 He he så måtte hun bare kommentere at hun syns jeg hadde lagt på meg litt for mye... altså ja jeg har lagt på meg 19 kg, null stress for meg jeg både går turer, spiser normalt og er i fin form og jeg og jordmor har ikke vekt som tema da hun mener det er normalt for meg å gå opp 20-25 kg (har gjort det i de to andre svangerskapene også, null problem å få de av igjen) He he skinner nok litt igjennom at jeg ikke er helt fornøyd å måtte gå til lege disse to siste kontrollene, men men alt er jo tipp topp med både meg og baby, det er jo viktigst😉siste kontroll på termin datoen er hos jordmora mi da så... men håper jeg slipper den....😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuh. Var hos diabetessykepleier i dag og fikk beskjed om at hun ikke hadde noe å bidra med 😊 langtidsblodsukker på 5.3, og godt regulert. *klapper seg selv på hodet*

 

Men ser jeg er satt opp med legetime på svangerskapspoliklinikken rett etter vekstestimering på mandag - er det noe standardgreier eller betyr det at noen har sett noe bekymringsverdig som jeg ikke vet om?

 

Legen målte sf-målet mitt helt oppi øvre del av normalen sist (jeg har ligget midt på streken hele svangerskapet), men hun er vikar for fastlegen min og det er første gang hun målte meg - dessuten har ikke lillegutt på noe vis beveget seg ned i bekkenet (liker å holde mulighetene åpne tror jeg, selv om han ikke har prøvd å snu seg på et par uker nå 😛 ), og med godt regulert blodsukker er det vel ingen grunn til å tro at han plutselig har blitt monsterstor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll idag, 36+6, og lille har festet hodet. Føler noen ganger at det presser skikkelig nedover hvis jeg f.eks skal på toalettet ila natten (er da jeg merker det mest iallefall), men jeg går vel typisk på overtid som så mange andre førstegangsfødende.. ;) Nå nærmer det seg virkelig terminmåneden vår! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll på tirsdag, 37+6 da, jm kommenterte igjen at han ligger veldig øyt, føler jo jeg har magen rett under ribbeina, den går ikke ned.
Den gjorde ikke det før slutten av fødsel sist.
Jeg har visst en del fostervann som gjør at han ikke klarer å komme ned, men gubban han prøver innimellom, det gnisser så sykt at folk som ser meg til tider, må jo tro jeg er på vei i fødsel.

 

Ingen festing av hodet her i gården.
det skjedde kun med førstemann, og det husker jeg føltes rart, som en ball mellom beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på modningsakupunktur i går, 38+0. Hodet er ikke festa, men det gjorde det ikke før aktiv fødsel med lillefrøkna sist da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag 35+5 i følge termin :-) Alt så bra ut og hodet er mest sannsynlig festet! Jeg har veldig mistanke om at den terminen jeg har fått er feil i og med at jeg har 2 andre som stemmer mye mer med når jeg kan ha blir befruktet ;p Så kanskje det ikke er lenge til hun vil komme ut! Men er forberedt på å gå til termin og over, men vi får se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er heldige som får på kontroll til noen som kan det! Jordmor har ferie her og jeg må på kontroll til turnuslege... Han har jo ikke peiling og jeg aner egentlig ikke om hodet er ned eller om det er seteleie... Føder jeg like tidlig som sist så blir det neste uke, så leie hadde vært fint å visst :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Er det for sent å bli med her? Termin med nr 2, 25 august. Så er vel sånn sett i 3 trimester da, selvom jeg ikke har tenkt så mye over det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det for sent å bli med her? Termin med nr 2, 25 august. Så er vel sånn sett i 3 trimester da, selvom jeg ikke har tenkt så mye over det enda...

Aldri for sent og her er alle velkommen😄

 

Anonymous poster hash: 75915...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Er det for sent å bli med her? Termin med nr 2, 25 august. Så er vel sånn sett i 3 trimester da, selvom jeg ikke har tenkt så mye over det enda...

Aldri for sent og her er alle velkommen😄

 

Anonymous poster hash: 75915...8b0

Skulle ikke være anonym jeg da😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt trodde jeg vi kom til å ende opp på fødeavdelingen.. Våknet rundt kl 3, og hadde rier med 5-10 min mellomrom, og så stoppet det opp litt, før det fortsatte.. Og så var det stopp!

Var vel kanskje bare maserier?! Hadde ikke det i mine tidligere svangerskap.

 

Så idag har jeg pakket fødebagen, greit å ha den klar. :)

Det er fortsatt 3 uker til termin, så det kan jo være lenge til enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg også maserier! Men ikke noe mer som skjer enda..vært løs i magen i tre dager også.. 😛 spennende!

 

Dere som har fått ultralyd nå på slutten for å se vekst til baby, hvordan har dere fått det?

 

Er i slutten av uke 36 nå, har født i uke 36 og 37 de to forrige svangerskapene, men likevel er det ingen som har sjekket leie/om hodet er festet osv enda... kjenner jeg blir litt stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL for 1 uke siden pga lave symfysemål. God flow i navlestrengen, litt liten baby men alt bra ellers.

 

Da var hodet ikke festet, men legen garanterte at han lå så langt nede i bekkenet at han ikke ville snu seg igjen. Spurte også vedr vannavgang, men det gikk fint selv om hodet ikke var helt festet.

 

Mine 2 eldste er også født i uke 36 og 37, er i dag 37.2! Aldri gått gravid så lenge før! Håper han holder seg i magen til vi har bikket uke 38!

 

Mine 2 første fødsler startet med vannavgang, spent på om det vil starte på samme måte denne gangen også...

 

Anonymous poster hash: 4a8a4...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL for 1 uke siden pga lave symfysemål. God flow i navlestrengen, litt liten baby men alt bra ellers.

Da var hodet ikke festet, men legen garanterte at han lå så langt nede i bekkenet at han ikke ville snu seg igjen. Spurte også vedr vannavgang, men det gikk fint selv om hodet ikke var helt festet.

Mine 2 eldste er også født i uke 36 og 37, er i dag 37.2! Aldri gått gravid så lenge før! Håper han holder seg i magen til vi har bikket uke 38!

Mine 2 første fødsler startet med vannavgang, spent på om det vil starte på samme måte denne gangen også...Anonymous poster hash: 4a8a4...2e6

Var ikke meningen å være anonym! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt å oppdatere jeg :)

Ble satt i gang med ballong torsdag kl 11.20. Fikk maserier som dabbet av. Skjedde ingenting. De måtte fjerne den etter 12 timer så kl 23.00 var den ute igjen. Da hadde jeg bare 2 cm åpning og var moden. Siden der var 51,5 timer etter vannavgang, måtte de nå bare kjøre på, å jeg fikk drypp rett før midnatt en gang. Endelig noe som funka. Fikk først bare kynnere, 4 stk pr 10 minutter. Skrudde opp dosen hver halvtime. Så ble det rier, 5 stk pr 10 minutter. De ble veldig fort veldig intense. Ca kl 01.30 sjekka jm åpning som var 4 cm. JM skrudde opp dosen igjen og riene ble veldig fine sa hun (ifølge ctg), å jeg trodde jeg sku daue. tenkte at hvis det skulle være så vondt og gå så sakte fremover, så kom det ikke til å gå. Så kjentes det ut som jeg både bæsja og tissa, å JM trodde ikke helt på meg, sia det var 40 min siden jeg hadde 4 cm åpning. Men hun sjekka meg igjen likevel og det var full åpning. Ikke rart det var så vondt, ble sprengt åpen. Heiv meg på rygg og fikk lov å trykke, det føltes bedre enn å bare puste gjennom ria. 9 min med trykking så ble jenta født, klokka 03.34 den 17.juli. 3335g, 52cm lang og 35cm rundt hodet. Dette var min uke 38+1, så hun var jaggu stor nok 😂👍 slapp å sy, og alt er bare helt fantastisk. Reiser hjem igjen imorgen :)

Endret av _Silla_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...