Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Så spennende å lese at flere har fått den lille allerede! Er 38+4, og relativt klar for å få henne ut. Sover dårlig pga stor mage, og hun er så aktiv og har så dårlig plass at jeg til tider blir litt uvel når det står på som verst inni der. Og det gjør det ofte. Hodet er festet, men vet ikke helt hva jeg venter på siden jeg ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning sist gang. Håper jeg slipper det denne gangen, og er veldig spent på hvordan det hele vil starte denne gangen.... Og når! :) håper bare jeg slipper å vente alt for lenge, da jeg merker jeg er ganske lei..... Hvis det er lov å si.... Til tross for at formen er fin og ingen bekkenplager eller andre store plager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt lov å si at man er lei... selv er jeg egentlig drittlei, lei av bekkensmerter og av å våkne og "stålsette meg" for å snu meg om natta, lei av å være svær og tung, av hovne føtter som verker og ankler som ikke kan bøyes, av fingre som dovner bort og av å bli helt pumpa av å reise meg eller gå opp trappa. Og av å veie hver karbohydrat på gullvekt og ligge unna alt som er godt for å holde blodsukkeret på et akseptabelt nivå.

 

Og så har jeg fått trussel om igangsetting på termin (pga svangerskapsdiabetes og div annet smårusk), og jeg vil virkelig ikke settes i gang...

 

MEN, på den annen side er fortsatt huset et salig kaos, badet ligger i deler og vi trenger minst et par dager på å få ting klart (hvis mannen jobber døgnet rundt, og det gjør han nesten), og jeg føler meg overhode ikke klar. Jeg har ikke angst for fødselen som sådan, men tanken på at det faktisk kan skje NÅ er allikevel preget av et snev av panikk i forhold til alt det praktiske 😛

 

Så mot slutten av uka hadde vært perfekt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt lov å si at man er lei... selv er jeg egentlig drittlei, lei av bekkensmerter og av å våkne og "stålsette meg" for å snu meg om natta, lei av å være svær og tung, av hovne føtter som verker og ankler som ikke kan bøyes, av fingre som dovner bort og av å bli helt pumpa av å reise meg eller gå opp trappa. Og av å veie hver karbohydrat på gullvekt og ligge unna alt som er godt for å holde blodsukkeret på et akseptabelt nivå.

 

Og så har jeg fått trussel om igangsetting på termin (pga svangerskapsdiabetes og div annet smårusk), og jeg vil virkelig ikke settes i gang...

 

MEN, på den annen side er fortsatt huset et salig kaos, badet ligger i deler og vi trenger minst et par dager på å få ting klart (hvis mannen jobber døgnet rundt, og det gjør han nesten), og jeg føler meg overhode ikke klar. Jeg har ikke angst for fødselen som sådan, men tanken på at det faktisk kan skje NÅ er allikevel preget av et snev av panikk i forhold til alt det praktiske 😛

 

Så mot slutten av uka hadde vært perfekt 😊

Som jeg skulle sagt det selv😂😂😂 bare at her er badet greit, men kjøkkenet langt i fra ferdig!😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som også snart skal føde..

Har dere vondt i magen når dere går? Altså rett og slett veldig øm?

Kan ikke huske jeg var sånn sist, men det kjennes ut som om magen er et stort blåmerke og hver gang jeg trår ned når jeg går så blir jeg mer og mer øm. Har sagt i fra på Riksen der jeg går til kontroll, men det virker som om de ikke bryr seg om det. Jeg tenker at det kan ikke være farlig eller veldig uvanlig når de ikke skriver det ned eller prøver å sjekke det ut..(!!?) jeg har kraftig bekkenløsning og går på krykker, så kan det ha sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også føler meg ofte øm i magen, spesielt om jeg har ligget litt feil i sengen om natten. Ble øm i magen i sted også men det var fordi jeg satt skjevt så magen "hang" litt unaturlig.  Den er jo stor og tung og det er slitsomt for ligamentene å holde til på plass, virker logisk at vi får litt vondt da :) Det finnes jo støttebelter som skal gi bedre stabilitet, vil kanskje også minske smertene? Jeg føler meg litt bedre når jeg har på mammajeans for da holdes jo magen litt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker og strekker og strammer osv når jeg går, rare vondter til tider, men går jo over når jeg roer ned, 14 dager til termin så går utifra at det er helt normalt😊

 

Anonymous poster hash: 75915...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente faktisk litt på det i dag, at nedre del av magen var øm og vond. Kan slett ikke huske at det var sånn sist - men sist var jo svangerskapet ren plankekjøring uansett 😛

 

Det er ikke det samme som nedpress og stikkinger, mer som et blåmerke ja... jeg tenker at det kanskje er en stor baby med skuldre og kropp som stadig synker nedover og presser imot på innsiden. Kjennes ikke farlig ut, i alle fall.

 

Men hurra, nå ligger gubben og skrur badekar! Og på papirene mine står det "sannsynlig fødsel innen: 29.07.15 - 26.08.15", så i morra er jeg klar. Bare litt småflikk igjen nå, men ikke mer enn at mesteparten er på stell til leggetid tenker jeg. Og i morra slipper jeg å krøke meg ned i kjelleren for å dusje 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også ren plankekjøring graviditet sist.. Så er vel litt "sår" på alt etter all oppkast, kvalme og annet diverse jeg har gått igjennom disse månedene. Godt det er 3 uker igjen bare!! 😊

Har veldig mye nedpress også, så kan jo håpe på at hun vil ut snart.. 😊

Hadde vært greit å prøvd det også.. siden han forrige ikke ville ut før 16 dager etter termin(!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag har det vært MYE murringer i forhold til andre dager. Har også fått en del vondt i ryggen noe som jeg ikke har hatt før.. Vært veldig urolig også i kroppen og føler vell gjerne at ting begynner å modne seg godt! Kanskje det snart er tid for fødsel snart? Drømte også at jeg fødte i natt og det var så virkelig og jeg kjente smerte at jeg ble litt paff da jeg våknet  :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vondt i ryggen? Det lover godt *misunnelig* Lurte på om jeg skulle prøve å forføre gubben i kveld. Altså, han er nok ikke vond å be når vi har sex typ hver 3-4 måned. Er vel verre med tunge, forferdelige meg som får halsbrann av å omtrent sitte i lenestol og mister pusten av ingenting :legrine: men jeg vil ha baby snart!!!

 

Dose up on prostaglandin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, er vond i ryggen og kjenner også at det stråler litt nedover lårene på innsiden/baksiden! Så satser på at det er for det begynner å gjøre seg klar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vondt i ryggen? Det lover godt *misunnelig* Lurte på om jeg skulle prøve å forføre gubben i kveld. Altså, han er nok ikke vond å be når vi har sex typ hver 3-4 måned. Er vel verre med tunge, forferdelige meg som får halsbrann av å omtrent sitte i lenestol og mister pusten av ingenting :legrine: men jeg vil ha baby snart!!!

 

Dose up on prostaglandin!

Hahahaha ☺️ Måtte le litt nå, kjenner meg igjen! Spesielt i halsbrann og det med å prøve å forføre mannen.

Har vært avhengig av flytende Gaviscon i mange uker nå.. *grøss* (innbiller meg at det forresten er akkurat sånn body lotion smaker!). Mannen ville ikke forføres istad; han kom med "men det er jo ikke termin ennå, da!". Jeg bare: "Eh.. Nei.. Men hun er jo ferdig da.. Og nå vil JEG ha henne ut!!!".

Dragen fikk viljen sin, så gjenstår det å se om det skjer noe da. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Akkurar den forføringa sparer jeg noen dager enda (er så utrolig stress å snu på seg i senga), men kom til å tenke på en romantisk aften med eksen et par mnd ut i første svangerskap. Stemningen var god og vi var godt på vei i forspillet da jeg plutselig løp på do for å spy, deretter spiste jeg en banan, og gikk tilbake på soverommet og gjenopptok aktiviteten som om ingenting hadde skjedd 😂 eksen lå der og så litt forfjamsa ut, men hadde vett til å holde kjeft og gjennomføre 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha det er ikke greit altså! Flytende Gaviscon er livredderen her også! Hører han fortsatt driver å snekrer nede så får se hva det blir til x) Jeg sliter veldig med å bli interessert også.. Har hatt vellykket sex i sånn halvsøvne når vi begge våkner at vi tafser på hverandre, men om jeg "prøver" å bli interessert? Kroppen vil bare ikke! Forferdelig frustrerende! :( Håpet liksom at jeg skulle få sexmonster som bivirkning men det har jeg absolutt ikke blitt!

 

Det hørtes surt ut Roheryn! Får håpe han ikke plukka sånn ordenltlig opp på det haha.. Huff. Ikke bare bare det her altså!!!

 

Og termin er jo 4 uker! Bare å peise på da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der økte sexlysten som de snakker om tror jeg bare er oppspinn 😛 i alle fall ikke noe som kommer gratis her i gården...

 

Eksen tok det pent og vi lo godt av det etterpå. For ja, liten leilighet og åpen badedør... han kunne ikke unngå å få med seg at jeg gikk for å spy 😂 og bananen mumsa jeg vel i meg på vei tilbake, så jeg la sikkert bananskallet diskret på nattbordet 😛

 

To uker til termin i morra, så om en time og fem minutter er jeg innafor. Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snakk. Jeg kommer nesten akkurat fra tidenes mest uinspirerte økt. Vil helst egentlig bare sprøyte inn fra en kopp. Mannen er også av typen som syns det her er noe unaturlig. Jeg vil bare så veldig gjerne ha henne ut av min kropp. Men når jeg har gått over de andre gangene prøver jeg å belage meg på dette denne gangen også.

 

Jeg har foresten ingen blærekontroll. Det blir dårligere for hver dag som går. Hvordan er det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere, ikke blitt noe sexmonster her jeg heller.. Må være en urban legend! Ikke kan jeg ligge på ryggen i mer enn et par minutter max uten å føle at jeg besvimer, og stående på alle fire funker meget dårlig med bekkenløsning har jeg funnet ut. Tungt å snu seg i sengen også, hehe. Ikke lett dette :) 2 uker til termin..

Når det gjelder blærekontroll prøver jeg å ta knipeøvelser hver dag, hvis jeg husker, men må uansett knipe litt ekstra hvis jeg skal nyse/hoste eller begynner å le.

En venninne av meg som fødte for et år siden kan ikke stresse det nok - knipeøvelser! Hun angrer fælt på at hun ikke var så flink med det, spesielt etter fødselen. Fysioterapeuten jeg har gått hos de siste månedene er også veldig opptatt av dette. Hun sier det aldri er for sent! Og at man kan bli helt som før igjen bare man gjør en innsats og går inn for det selv, stort sett. Gjelder vel kanskje ikke for absolutt alle, men men. :)

Jordmor mente jeg muligens hadde fått karpal tunnel syndrom idag - noen som har vært borti det? Ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har null problemer med blæra heldigvis. Men skal knipe masse I etterkant

Hat fått kompiser i bakdøra da.. det fikk jeg tidlig så er jo tydeligvis nok press men heldigvis ingen skvett ing! Går også fint å ligge på ryggen men er veldig usikker pga stumpen. Han vet jeg har fått hemoroider men jeg vil jo ikke at han skal merke det!

 

Nå har jeg fått så hovne føtter at jeg får valker når jeg står! Jeg friker litt ut nå "Herregud, det der er ikke sokkemerker!" Tar på de tynneste halvsokkene og det ser ut som at jeg har på meg tøfler! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hud igjen å få valker i på beina... de er så svære at selv ikke de mest tøyelige sokkene ikke går på (støttestrømper har jeg måttet gi opp, verken jeg eller mannen, som er stor og sterk hjelpepleier, får dem på lenger). Fant ut i går at hvis jeg trykker en finger hardt inn mot der ankelkulen skulle vært, greier jeg å lage et "hull" som er nesten en cm dypt 😂 og det tar tid før det forsvinner igjen 😛

 

Har heldigvis ingen problemer med blæra - er velsignet fra naturens side med en sterk bekkenbunn og prøver å være flink til å vedlikeholde... men ikke snakk om hemorroider 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei huff.. er det sånn. er det sånn at de kan fikse på det etter fødsel? Jeg bli sprø, jeg må behandle de på et eller annet hvis og om de skjærer av meg rumpa etter fødsel så er det helt greit! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stor suksess med Sheriproct krem fra apoteket. De ble ikke helt borte, men sluttet å være plagsomme i alle fall 😊 står noe om å være forsiktig i svangerskap på den, men apotekdamen sa det var trygt 😊

 

Funka på et par dager - og da hadde jeg så vondt at jeg ikke fikk sove om natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så vondt I baken men det går en god del dopapir og wipes... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her har det vært en forferdelig natt :legrine:  Halsbrann fra helvette hvor ingenting funket!! :sur:  Kun om jeg satt å sippet melk konstant.. Murringer i magen som nå er borte, 3 do besøk og masse stikkninger og bevegelser fra prinsessa! Er jo lov å håpe at det er kroppen som gjør seg klar nå! Var helt utslitt da samboeren gikk på jobb i dag og måtte bare sove videre! Nå er jeg VELDIG klar for å få henne ut! Mensterminen min er om 11 dager og oul termin om 22 dager.. Men som sagt tidligere så tror jeg lite på oul termin  :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag, hodet festet, men har det noe å si egentlig for når det starter? Tok det som et godt tegn jeg da😄👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll på sykehuset i dag pga usikkert leie, og lave SF mål.

 

Han ligger med hodet rett, men det er lite fostervann. Så i morgen blir det induksjon, starter med ballong først. Noen som har noen erfaring med det?

 

Forsøkte å strippe i dag, så kan jo håpe det starter av seg selv før i morgen tidlig :)

 

Anonymous poster hash: 4a8a4...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...