Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Neida, f.o.m. uke 37 er det ikke lenger prematur og fra uke 38 er det "til termin". Jeg kjenner jeg gleder meg til å begynne å bli fødeklar, mentalt er jeg endelig beredt (ish). Lykke til Silla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja fra uke 37 er ikke baby prematur. Jeg har to barn som ble født uke 37+0 og 38+4, så kroppen min synes vel bare at den er ferdig med svangerskapet når den bikker den 37grensa 😆 de var i alle fall helt ferdige da de kom, og vi dro hjem fra sykehuset til vanlig tid. Alt var helt normalt. Denne gangen er baby +12% på vekst også, så har regnet ut at hun nærmer seg 3500g nå allerede.

Nå har alt roa seg helt ned, kjenner ingenting lenger. Så det blir vel en stund til enda. Alt er pakket og klart da i tilfelle det starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det begynner å nærme seg nå ja, 37+2.
Har de siste to dagene hatt nesten konstant kynnere, vonde kynnere innimellom og det røsker godt i flaggermusa.
Men blir som nevnt før, overasket om han kommer før termin.

 

Var på innskriving på sykehuset idag, bedre sent enn aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"røsker godt i flaggermusa" :legrine:

Får mer og mer kynnere men det er vel omtrent det. Jeg håper liksom jeg skal føde før tiden men det gjør vel kanskje alle førstegangsfødende? Fødebagen er klar, alt som mangler er ladere, kamera og ting til daddy-o. Termin skal jo være 5. august så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det begynner å nærme seg nå ja, 37+2.

Har de siste to dagene hatt nesten konstant kynnere, vonde kynnere innimellom og det røsker godt i flaggermusa.

Men blir som nevnt før, overasket om han kommer før termin.

 

Var på innskriving på sykehuset idag, bedre sent enn aldri.

Må man gjøre det før man skal inn å føde? Aldri gjort det jeg. Bare stikker rett på føden. Mulig vi har ordna papirer etterpå 😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjenner det begynner å nærme seg nå ja, 37+2.

Har de siste to dagene hatt nesten konstant kynnere, vonde kynnere innimellom og det røsker godt i flaggermusa.

Men blir som nevnt før, overasket om han kommer før termin.

 

Var på innskriving på sykehuset idag, bedre sent enn aldri.

Må man gjøre det før man skal inn å føde? Aldri gjort det jeg. Bare stikker rett på føden. Mulig vi har ordna papirer etterpå 😂
Tror det er litt forskjellig praksis - st.olavs sender bare ut et skjema sammen med innkallelsen til ultralyd, så fyller du ut og leverer på ultralyden. Og så er det bare å møte opp når dagen kommer 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kjenner det begynner å nærme seg nå ja, 37+2.

Har de siste to dagene hatt nesten konstant kynnere, vonde kynnere innimellom og det røsker godt i flaggermusa.

Men blir som nevnt før, overasket om han kommer før termin.

 

Var på innskriving på sykehuset idag, bedre sent enn aldri.

Må man gjøre det før man skal inn å føde? Aldri gjort det jeg. Bare stikker rett på føden. Mulig vi har ordna papirer etterpå

 

Det er nok forskjellig praksis ja.

Jeg skal føde på sus, her er ikke andre alternativ (så lenge jeg ikke absolutt ville født i en annen region av landet vel og merke, da måtte jeg søkt fødeplass).

Siden det er eneste alternativet og ikke alle gravide i området får henvising til OUL ved sykehuset (mange private som blir benyttet), så må det en innskrivning til for at de skal vite at du er ventet rundt tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker igjen og føler at kroppen er mer sliten og trøtt nå... Er egentlig fin i formen, men merker en liten endring, alt jeg gjør tar så lang tid😝 er mer trøtt også selv om jeg sover ok om natten, forferdelig støl i skrotten om morningen da før jeg kommer igang... I går var jeg faktisk litt svimmel også😏 kontroll i morgen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også på kontroll i morgen! Er 34+2 nå og føler meg skikkelig dårlig form.. Sliten konstant og helt utmattet! Fryktelig slitsomt å ha det sånn den siste måneden da.. Og jeg har en Guttorm 4,5 år hjemme som ikke begynner i bhg før 5 aug igjen.. 😲😲 må jeg bøye meg ned ser jeg stjerner! 😧 vet ikke hvor bra dette er? Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i morgen her også :) 35+3 i dag. Vi skal snakke om forrige fødsel, jordmor har papirene fra den gang. Kan bli spennende, håper jeg føler meg litt mer forberedt til kommende fødsel etterpå! Gruer meg ikke, men har liksom ikke tenkt så mye over det enda. Var på ultralyd i dag for vekstkontroll, gutten er for tida på 20-percentilen. Løper (eller går så fort jeg klarer) etter treåringen her hjemme, vi koser oss og tida flyr!

 

Forresten; noen som kan noe om modning? Typiske tegn osv? Jeg har litt mensmurringer iblant og melka er absolutt til stede, ellers er ting som før.

Endret av Mamma'n til godgullet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 uker i dag her. Blir smårar om dagen. Mannen min begynner også å bli litt lei maset mitt tror jeg. Jeg vil bare føde, nå som jeg har bikket den magiske grensen, så vil jeg bare ha henne ut. Men med min historie kommer det ikke til å skje før termin er godt overstått.

Har en datter som stikker avgårde sånn at vi skal jage henne, det er ikke helt leken for meg kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, rent hus! Det hørtes ut som en drøm! Alle rom pusses opp og de siste to dagene har jeg ryddet og ordnet og styret og svetten har rent, ryggen har verket og hoftene skreket! Hørtes ut som en gull investering! Jeg syntes det er skummelt med stor baby jeg! Min er visst 7% over snittet men hodet var visst gjennomsnittlig da, heldigvis :legrine: Bare litt bollete over magen :)

Har en niese på 15 som trengte litt penger i sommer, ellers tror jeg ikke vi hadde tatt oss bryet. Men jeg orker ikke stort mer enn å rydde ut og inn av vaskemaskinen. Så det faller ganske mye på min kjære.

 

Min første veide 4500g, men han kom jo ut han også. Fælt er det å føde uansett ;)

 

Anonymous poster hash: aed3c...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh, rent hus! Det hørtes ut som en drøm! Alle rom pusses opp og de siste to dagene har jeg ryddet og ordnet og styret og svetten har rent, ryggen har verket og hoftene skreket! Hørtes ut som en gull investering! Jeg syntes det er skummelt med stor baby jeg! Min er visst 7% over snittet men hodet var visst gjennomsnittlig da, heldigvis :legrine: Bare litt bollete over magen :)

Har en niese på 15 som trengte litt penger i sommer, ellers tror jeg ikke vi hadde tatt oss bryet. Men jeg orker ikke stort mer enn å rydde ut og inn av vaskemaskinen. Så det faller ganske mye på min kjære.

 

Min første veide 4500g, men han kom jo ut han også. Fælt er det å føde uansett ;)

 

Anonymous poster hash: aed3c...477

Skulle ikke være anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36.6 i dag, og håper babyen holder seg i magen ihvertfall 1 uke til.

 

Har vært på vekstkontroll på sykehuset pga lave symfysemål. Heldigvis var alt bra, vekstavvik på - 6% og god flow i navlestrengen. Så babyen hadde det bra.

 

Koser oss med hjemmeferie om dagen, selv om jeg er sliten og tar en lur rett som det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+6 idag. Mistanke om vannavgang kl 19.30 igår kveld. Det rant nedover låra da jeg reiste meg fra kjøkkenstolen etter å ha spist fødepizza som mannen laget 😂👍 måtte jo bare le av hele greia sia jeg ikke hadde tro på det kjerringrådet. Tilfeldig var det nok uansett. Ingen rier. Skal inn på kontroll kl 0900. Er veldig skeptisk selv sia det stoppa opp og jeg kjenner ingenting. Men samtidig lurer jeg på hva det er som kan renne så mye. Det var kanskje et par dl. Og hodet er festa. Så de får bare sjekke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Silla så spennende! Nå fikk jeg lyst på fødepizza også xD Hadde bursdag på mandag, hele dagen gikk med på å være med mannen på jobb. 2 timers kjøring til prosjektet hans og så prøvde jeg å hjelpe litt til der, vaske og støvsuge og ferdigstille til kundene. I går og i dag sliter jeg skikkelig med å gå etter å ha gått over fjell og knaus for å komme meg til hytta men ingen baby. Hadde håpet en real gåtur skulle hjelpe :P

 

37+3 i dag og begynner å bli ganske rastløs. Får kynnere av å hoste, nyse og å bøye med til alt fra skuff nr 2 på kjøkkenet. Klesvask og oppvaskmaskin er et herk å holde på med, for ikke å snakke om å ta på seg sokker og truse :legrine:

 

Veldig spent på Silla nå, keep us posted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 dager igjen til termin, og har gått over med begge mine forrige.. Men har hatt så mye ubehag, kynnere og nedpress at jeg føler ting skjer tidligere denne gangen. Er vondt bøye meg ned plukke opp ting, alt er tungt.. 37+6 i dag. Skal på modningsakupunktur i morgen, om jeg bare orker gå i byen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vannavgang her ja. Da JM rigla på hodet til baby så rant det i strie strømmer! Lå med ctg en stund som var helt fin, fint BT og jeg er ellers helt frisk. Så jeg fikk dra hjem igjen med en Klyx som jeg tok i 11tia. Fortsatt ingen rier, så jeg skal tilbake til føden kl 18.00 å blir igangsatt kl 19.30 med drypp. Da er det akkurat 24t siden vannavgang. Føler ikke at jeg kommer til å få rier selv, det er jo bare helt avslappa nedi der :P litt kynnere, men ikke mer enn vanlig, og ingen menssmerter eller noe. Magen kjennes hard og kantete ut uten vann inni, helt skeiv å rar! Håper det går radigt med igangsetting. Har alltid hatt dårlige rier før, så de må alltid guffe opp veldig på slutten. Har aldri starta med vannavgang før heller, så det blir en ny opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vannavgang her ja. Da JM rigla på hodet til baby så rant det i strie strømmer! Lå med ctg en stund som var helt fin, fint BT og jeg er ellers helt frisk. Så jeg fikk dra hjem igjen med en Klyx som jeg tok i 11tia. Fortsatt ingen rier, så jeg skal tilbake til føden kl 18.00 å blir igangsatt kl 19.30 med drypp. Da er det akkurat 24t siden vannavgang. Føler ikke at jeg kommer til å få rier selv, det er jo bare helt avslappa nedi der :P litt kynnere, men ikke mer enn vanlig, og ingen menssmerter eller noe. Magen kjennes hard og kantete ut uten vann inni, helt skeiv å rar! Håper det går radigt med igangsetting. Har alltid hatt dårlige rier før, så de må alltid guffe opp veldig på slutten. Har aldri starta med vannavgang før heller, så det blir en ny opplevelse :)

Så spennende Silla! 

Så mye lykke til med igangsettelsen ikveld  :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vannavgang her ja. Da JM rigla på hodet til baby så rant det i strie strømmer! Lå med ctg en stund som var helt fin, fint BT og jeg er ellers helt frisk. Så jeg fikk dra hjem igjen med en Klyx som jeg tok i 11tia. Fortsatt ingen rier, så jeg skal tilbake til føden kl 18.00 å blir igangsatt kl 19.30 med drypp. Da er det akkurat 24t siden vannavgang. Føler ikke at jeg kommer til å få rier selv, det er jo bare helt avslappa nedi der :P litt kynnere, men ikke mer enn vanlig, og ingen menssmerter eller noe. Magen kjennes hard og kantete ut uten vann inni, helt skeiv å rar! Håper det går radigt med igangsetting. Har alltid hatt dårlige rier før, så de må alltid guffe opp veldig på slutten. Har aldri starta med vannavgang før heller, så det blir en ny opplevelse :)

Å, din Heldiggris! Lykke til! Jeg har heller aldri starta med vannavgang, har nesten trodd at det bare skjer i Hollywood-filmer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere skal på kontroll hos jordmor eller lege og skal ha med urin, hvordan blir det når du løper på do hele natta? Eller hele natta er litt å ta i, men 1-2 ganger. Blir da morgenurinen riktig når jeg har vært på do i løpet av natten? Med tanke på å finne ting i den da tenker jeg siden den ikke er like konsentrert som den er om man ikke løper på do 😜

 

Haha dette ble et kronglete innlegg, men håper noen forstår hva jeg mener 😝 skal på kontroll på fredag og har bare nylig begynt å løpe mer på do på natten! Vært heldig der med tanke på at jeg er 35 uker nå 😊✌🏻️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme 😉 men jeg har løpt på do nesten hele svangerskapet, også på natten. Men har aldri spurt jordmor og lege om det blir feil 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...