Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Endelig 3. trimester ja :) Jeg har jo egentlig termin 7. august, men har vært innlagt på sykehus nå i en og en halv uke pga. lite fostervann og lekkasje, antakeligvis pga en kraftig luftveisinfeksjon jeg har hatt. Her må jeg vre frem til de setter meg igang i uke 34 om ikke noe skjer før den tid, håper ikke det. Det er skummelt og tungt, men jeg vet det går bra. Har fått lungemodning og går på antibiotika. Babyen overvåkes hver dag, jeg tar blodprøver flere ganger i uken, urinprøver og skjedeprøver en gang i uken osv. alt ser bra ut. Ultralyd 1-2 ganger i uken for å følge med på fostervannet, urinblære og magesekk. Ja, så dette ble en veldig annerledes graviditet og ny "termindato" er vel 21. juni ...:-O Men i uke 34 er de ferdige, da er det bare oppfeitingen igjen, det kan han vel likegreit gjøre utenfor magen som inni. :)

Uff det var virkelig kjibt å høre :o

Håper det går greit med deg, at de passer godt på deg.

Du får, hvis alt går etter planen, ihvertfall noen uker på å forberede seg på at babyen kommer før, tror det er litt viktig for oss.

Krysser fingrene for deg for at alt går etter planen frem til uke 34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig 3. trimester ja :) Jeg har jo egentlig termin 7. august, men har vært innlagt på sykehus nå i en og en halv uke pga. lite fostervann og lekkasje, antakeligvis pga en kraftig luftveisinfeksjon jeg har hatt. Her må jeg vre frem til de setter meg igang i uke 34 om ikke noe skjer før den tid, håper ikke det. Det er skummelt og tungt, men jeg vet det går bra. Har fått lungemodning og går på antibiotika. Babyen overvåkes hver dag, jeg tar blodprøver flere ganger i uken, urinprøver og skjedeprøver en gang i uken osv. alt ser bra ut. Ultralyd 1-2 ganger i uken for å følge med på fostervannet, urinblære og magesekk. Ja, så dette ble en veldig annerledes graviditet og ny "termindato" er vel 21. juni ...:-O Men i uke 34 er de ferdige, da er det bare oppfeitingen igjen, det kan han vel likegreit gjøre utenfor magen som inni. :)

Du er i gode hender da og lille blir nøye passet på, men skjønner det er kjedelig😏 Lykke til framover😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig 3. trimester ja :) Jeg har jo egentlig termin 7. august, men har vært innlagt på sykehus nå i en og en halv uke pga. lite fostervann og lekkasje, antakeligvis pga en kraftig luftveisinfeksjon jeg har hatt. Her må jeg vre frem til de setter meg igang i uke 34 om ikke noe skjer før den tid, håper ikke det. Det er skummelt og tungt, men jeg vet det går bra. Har fått lungemodning og går på antibiotika. Babyen overvåkes hver dag, jeg tar blodprøver flere ganger i uken, urinprøver og skjedeprøver en gang i uken osv. alt ser bra ut. Ultralyd 1-2 ganger i uken for å følge med på fostervannet, urinblære og magesekk. Ja, så dette ble en veldig annerledes graviditet og ny "termindato" er vel 21. juni ...:-O Men i uke 34 er de ferdige, da er det bare oppfeitingen igjen, det kan han vel likegreit gjøre utenfor magen som inni. :)

Lykke til 😊 21.juni er jo ikke lenge til, hjelpes. Har termin 7.aug jeg også, kjenner jeg trenger tiden. Men man blir vel klar når man må 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå glad for at 17.mai er overstått. Jeg verker over alt. Skal til legen til fredag og da tror jeg må spørre om 50% sm, dette går ikke lenger. Føler at de jeg jobber sammen med syns jeg er pinglete, men bekkenet verker, ryggen verker, jeg får ikke sove og har stort sett halsbrann hele døgnet uansett hva jeg spiser. Så nok er nok. Men syns det er litt nederlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! 28+1 og sannelig over i 3. tri...

 

Bare jeg som ikke har kjøpt noe som helst enda? Har vogn da, minus nye slanger i dekkene. Og endel klær etter eldste, som står i kasser på loftet hos eks-svigermor.

 

Kommer vel en dag hvor panikken plutselig slår inn og jeg tar inn over meg hvor kort tid det egentlig er igjen 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! 28+1 og sannelig over i 3. tri...

 

Bare jeg som ikke har kjøpt noe som helst enda? Har vogn da, minus nye slanger i dekkene. Og endel klær etter eldste, som står i kasser på loftet hos eks-svigermor.

 

Kommer vel en dag hvor panikken plutselig slår inn og jeg tar inn over meg hvor kort tid det egentlig er igjen

Neeeida, vi har ikke kjøpt noe som helst.

Men vi har det meste fra før, selv om noe kunne trengt en utskiftning, helt klart.

 

Egentlig så mangler vi kun vogn og et ekstra stellebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hurra! 28+1 og sannelig over i 3. tri...

 

Bare jeg som ikke har kjøpt noe som helst enda? Har vogn da, minus nye slanger i dekkene. Og endel klær etter eldste, som står i kasser på loftet hos eks-svigermor.

 

Kommer vel en dag hvor panikken plutselig slår inn og jeg tar inn over meg hvor kort tid det egentlig er igjen

Neeeida, vi har ikke kjøpt noe som helst.

Men vi har det meste fra før, selv om noe kunne trengt en utskiftning, helt klart.

 

Egentlig så mangler vi kun vogn og et ekstra stellebord.

Godt å høre 😛 har jo det mest nødvendige vi og (vogn og klær), men hadde sikkert vært lurt å få det i hus og ut av kasser og poser... jaja. Ordner seg sikkert 😀
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå glad for at 17.mai er overstått. Jeg verker over alt. Skal til legen til fredag og da tror jeg må spørre om 50% sm, dette går ikke lenger. Føler at de jeg jobber sammen med syns jeg er pinglete, men bekkenet verker, ryggen verker, jeg får ikke sove og har stort sett halsbrann hele døgnet uansett hva jeg spiser. Så nok er nok. Men syns det er litt nederlag.

Føler med deg! De får bare tro og mene hva de vil - de du jobber med. Det vokser et lite menneske inni deg! Ikke bare-bare!

Lurer fælt på hvordan jeg skal holde ut til termin, men det går vel på et vis.

Bekkenplager og halsbrann her også! Og ekstremt dårlig "kondis". Puster og peser som bare det av å gå opp en trapp! ;)

Gleder meg til bebis kommer ;)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå glad for at 17.mai er overstått. Jeg verker over alt. Skal til legen til fredag og da tror jeg må spørre om 50% sm, dette går ikke lenger. Føler at de jeg jobber sammen med syns jeg er pinglete, men bekkenet verker, ryggen verker, jeg får ikke sove og har stort sett halsbrann hele døgnet uansett hva jeg spiser. Så nok er nok. Men syns det er litt nederlag.

Absolutt ikke noe nederlag, er jo ikke så lenge igjen nå da, begynner å bli tyngre så skulle bare mangle at man ikke merker det.... Jeg syns også det er tungt med 100% nå, men for min del bare 5 uker til ferie, men er faktisk litt usikker om jeg holder.... er helt kaputt etter jobb😵😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker idag! :o jeg har holdt til på mammanett og snartmamma, men ser det er mye mer aktivitet her inne. Så jeg hiver meg på her jeg :) har termin 2.august og er 100% sykmeldt, så er hyggelig å ha forum å lese i når man har så god tia. Dette er mitt tredje barn, samboer har et fra før også, så da blir det fjerde og siste barnet. Synes det er så rart at det bare er ti uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker idag! :o jeg har holdt til på mammanett og snartmamma, men ser det er mye mer aktivitet her inne. Så jeg hiver meg på her jeg :) har termin 2.august og er 100% sykmeldt, så er hyggelig å ha forum å lese i når man har så god tia. Dette er mitt tredje barn, samboer har et fra før også, så da blir det fjerde og siste barnet. Synes det er så rart at det bare er ti uker igjen!

Hei og velkommen hit!

Har likt meg best på disse sidene jeg også, mer aktivitet som du sier.

 

Da er vi to i litt samme situasjon, men bare nesten, jeg venter min fjerde 1 august, men det blir samboers tredje.

Er også 100% sykemeldt, har vært det siden uke 15. Så begynne rå bli en stund nå, men dagene går de. 10 uker igjen, det er ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

30 uker idag! :o jeg har holdt til på mammanett og snartmamma, men ser det er mye mer aktivitet her inne. Så jeg hiver meg på her jeg :) har termin 2.august og er 100% sykmeldt, så er hyggelig å ha forum å lese i når man har så god tia. Dette er mitt tredje barn, samboer har et fra før også, så da blir det fjerde og siste barnet. Synes det er så rart at det bare er ti uker igjen!

Hei og velkommen hit!

Har likt meg best på disse sidene jeg også, mer aktivitet som du sier.

 

Da er vi to i litt samme situasjon, men bare nesten, jeg venter min fjerde 1 august, men det blir samboers tredje.

Er også 100% sykemeldt, har vært det siden uke 15. Så begynne rå bli en stund nå, men dagene går de. 10 uker igjen, det er ikke lenge!

Så gøy da, kun én dag mellom oss! Jeg har vært sykmeldt lenge også, sia uke 6 tror jeg. Kasta opp alt som var til nærmere uke 20, og har slitt med veldig lavt blodtrykk hele tia. Nå har jeg i tillegg kort livmorhals, så har blitt fulgt opp med målinger og må ta det helt med ro å ligge mye. Jentene mine ble født litt tidlig, og er i tillegg konisert etter forrige fødsel. Men det ser ut som at det skal gå helt fint denne gangen selv om livmorhalsen er kort, er flink til å slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen silla:-)

Har også termin 2 august:-) venter mitt tredje barn, men mannen sitt andre:-) de andre er 14 år og 1 år nå i juni:-)

Jobber 50%.

Endret av Bambi14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen silla:-)

Har også termin 2 august:-) venter mitt tredje barn, men mannen sitt andre:-) de andre er 14 år og 1 år nå i juni:-)

Jobber 50%.

Så gøy! Vi har ingen felles, mine jenter er 10 og 6 år, hans gutt er 5 år. Så nå har vi nettopp kjøpt 7seter bil med plass til både folk og hund 😆 litt av et prosjekt å finne en bil som rommer 6 personer, stort hundebur (rottweiler) og barnevogn. Må bli skiboks i tillegg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da tror jeg at jeg sniker meg inn her :-) Termin er egentlig 20. august så har noen dager igjen i 2. trimester i følge den, men var på 3D ultralyd i dag og der ble lille jenta målt til at jeg har termin 6. august som er rundt datoen jeg selv hele tiden har sagt at er mer riktig! Han forsto ikke helt hvordan det kunne være 20. august og selv vet jeg når vi hadde sex siden det var en veldig lite aktiv mnd.

 

Om jeg skulle hatt termin 20. så betyr det at jeg testet positivt på kveldsurinen(og den var ordentlig tydelig også, ikke bare en tynn svak strek) 2 dager etter at egget hadde festet seg! Så jeg tror jeg skal tenke litt at 6. august er mer riktig i forhold til ferier osv slik at vi er hjemme her når det nærmer seg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her jeg også :) 28+1 i dag. Tida har flydd til nå, lurer på om de siste månedene går like fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 14.august. Dette blir vår tredje! Gleder oss! :)

Hun ligger og dytter godt opp mot ribbeina mine.. Tror hun har snudd seg med hodet opp, men det er mye aktivitet så hun snur seg nok rundt igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig går det bra her, alt ser normalt ut igjen, fostervannsmengden er økt til normal, jeg er frisk igjen og fikk endelig reise hjem fra sykehuset. Om alt ser bra ut i morgen også så ser man ingen grunn til at jeg må føde i uke 34 lenger :D Åh, jeg er så glad!! Og håper virkelig alt ser bra ut i morgen!!! 30 uker idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastiske nyheter petitt! Krysser fingrene for at det holder seg sånn til nærmere termin enn uke 34.
Selv om de klarer seg fint i uke 34, så er det med en gang litt mer styr med sykehusopphold og mulig sondeernæring en liten stund.
Men de små er jo så forskjellige, så vanskeilg å forutsi.Men dette var virkelig gode nyheter.
Du blir vel følgt opp rimelig tett regner jeg med? For å sjekke fostervannsmengden?

Jeg var på 3D ultralyd idag, det er jo alltid veldig kjekt.
Bortsett fra to ting idag, det ene var at det var planlgeningsdag i barnehagen og jeg fikk ikke noen til å passe på gutten min som blir 3år nå, og det tok jo bort mye av fokuset mitt.

Det andre var et problem jeg alltid har hatt på 3D, of som ikke var annerledes denne gang, morkaken ligger foran, altså på fremre vegg (godt gjort å få det alle fire gangene), og den ligger tydeligvis rett framfor ansiktet til babyen.
Så det var ikke så mye vi fikk se, et halvt ansikt når han snudde seg mot den ene siden, siden morkaken ligger mest over mot den ene siden.
Ser ut som babyen ligger i en sky nærmest.
Men fikk nå et akseptabelt bilde av gutten. Jeg spurte om gynekolgen kunne sjekke kjønnet bare for å være sikker, men han klarte ikke se det i det heletatt, det var fr mye baby inni der.

Så for første gang i min svangerskaphistorie har en baby blitt målt til å være over gjennomsnittet, med hele 9%.
Jeg vet jo godt at det ikke trenger å ha noe å si, men alle mine 3 andre gutter ble på dette tidspunktet regnet til å være alt fra 7%-22% under gjennomsnittet.
Alle ble "store" babyer. Sistemann ble nærmere 4,5kg, han skulle liksom være 3,5kg, max. Men mye kan skje, jeg vet.
Så er det det da, siden mine alltid er målt til å være under gjennomsnittet og blir såpass store, så lurer jeg jo litt med denne.
Heldigvis er jeg ikke førstegangs, så størrelsen skremmer meg ikke, men håper jo han ikke blir over 5kg ihvertfall, jeg vil jo ha en babybaby :P

Blir spennende å se, spesielt siden jeg alltid har gått over termin 1 ukes tid også.
Ja dette blir spennende.

Men, ihvertfall så har ikke  astmamedisinene hatt noe å si, siden de kunne hemme forstervekst.
Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir fulgt opp nøye frem til termin, forhåpentligvis så holder alt seg som det skal til da. På siste UL jeg tok hadde han helt gjennomsnittlig vekst så han hadde vokst selv om det ikke var noe fostervann der. Og CTG målingene har alltid vært så bra. Men jeg fikk en kraftig luftveisinfeksjon, antakelig kikhoste, men med all intravenøs antibiotika i 5 dager og i tablettform i nye 5 dager ;) Nå ja, det ble litt styr og fryktelig ensomt å være over to uker på sykehus så jeg håper inderlig alt ser bra ut i morgen også. Men jeg har med meg kofferten i tilfelle. Å gu bedre så jeg håper jeg får kjøre hjem igjen etter sjekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ikke har så mye sex lenger?

Litt uten at jeg merket det, sluttet vi å ha sex. Tror ikke det har blitt no på kanskje 2-3 uker. Han syns det er litt rart med den store magen og jeg har vondt, pluss at jeg ikke føler meg direkte lekker for tiden heller. Men føler vi er et gammelt ektepar som sovner omtrent før vi legger oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har totalt mistet sexlysten.. Utrolig frustrerende for jeg har lyst på nærheten og har lyst til å gi han nærheten også, vet han savner det! Men jeg blir bare ikke tent.. Inni hodet mitt kan jeg være klar men kroppen henger bare ikke med :( Utrolig slitsomt.. Nå er jeg jo i tillegg blitt innmari stor men "skje-sex" funker jo som bare det.

 

Jeg ble tent en gang i ferien men da var jeg litt halvveis i søvne først så lurer på om det kanskje er mentant hos meg, iom at jeg ikke klarer å slappe før jeg har sovnet. Da kan jeg plutselig våkne og være helt med så da må jeg jo bare ta insj med kjæresten så klart! Er så glad for at han elsker meg så høyt som han gjør <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet lysten på sex i alle svangerskap.

eller, jeg kan bli veldig tent ut av det blå, men føler meg så lite vel at når det kommer til stykke vil jeg ikke i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort noen forberedelser, og det er jammen meg ikke verst.

Jeg har kjøpt inn et nytt stellebord til bad nr2, vi har stellebord på bad nr1, men da må vi gå helt opp i tredje etasje for å stelle og bade hver gang. Det andre abdet ligger vis-a-vis vårt soverom, og det blir naturlig at det blir der.
Så ja stellebord, eller kommode.
Så hadde jeg funnet fram alle klær i 50-56 vasket dem, og lagt dem på plass i stellebordet.

Jeg har og så vært å kjøpt en ny trille, liiiitt forut for babyens tid, men jeg ville virkelig ha den og det var tilbud.

Nå gjenstår bare å fikse sengen og kjøpe bagvogn, eventuelt fiske den vi har.
Vi får se om det går an å fikse den bremsen som bare slå nedi hjulene... Godt brukt etter to barn.

Så var det å kjøpe ny bil. Kjenner den stresser for vi har nettopp fått lån til å pusse opp, ingenting ekstra til bil, så det må vi ta av sparepenger og budsjetet er ikke akkurat enormt.

9 uker igjen :)
Husker godt hva jeg gjorde for 9 uker siden, og det føles jo som nettopp! Så hvis tiden går like fort som den har gått til nå, så har vi plutselig babygutt, OG forhåpentligvis ny bil innen ikke lang tid.
Men noe navn har vi ikke funnet.

Det var oppsummert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...