Gå til innhold

Juni-jenter :)


83jenta

Anbefalte innlegg

Lykke til til dere som skal på ul og ha uttak i morgen! :) er på rd 5 idag og har i går og i dag hatt pittelitt blodspor i utrogestan restene, krysser fingrene (kansje litt for forhåpningsfullt! ;)), for at det kansje har vært festeblødning! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er en stund siden jeg har vært innom her, men har lest meg litt opp på hva dere har skrevet ;)

kjenner jeg er glad for at jeg ikke skal stikke denne gangen! men begynte på progynova i går, skal ringe st.olavs i morgen for å avtale tid for innsett og ul :) så her rekker vi akkurat innsett siste uken før sommerferien :D

 

lykke til til dere som allerede ruger og til dere som skal til med uttak og innsett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leaf clover, når er det du kan ta en gravidetstest som er til å stole på? Heier fortsatt på deg :)

 

Jeg skal til første UL imorgen, da har jeg gått på Puregon i syv dager, veldig spent :)

Og litt nervøs ettersom de to forrige stimuleringene ikke var velykket...

Forrige fryseforsøk hadde jeg testdag på dag 12, (i dag) så regner med at de forventer det vil slå ut nå om det har gått! Men jeg tør ikke... Venter til i morgen.

 

Lykke til på ul, håper kroppen din har responsert bedre denne gang! Gjør du noe annerledes nå i forhold til de gangene det ikke var vellykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer fikk svakt positivt i går ( dag 9dpo? 10?) vet ikke hvordan man teller.. Du såg den ganske godt.. Og idag såg jeg en liten svaaaak ultrasvak en liten stund.. Noen andre som har hatt forskjellig resultat på billigtester? Trodde den skulle bli sterkere?

Så fantastisk, hvisker et lite gratulerer...? Man kan ikke egentlig bruke graviditetstester til å måle hcg stigning, de kam ha ulik følsomhet selv om de er av samme merke, urinen kan være mer/mindre konsentrert, fargestoffet i testene kan reagere ulikt osv. Positivt er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Eggløsningssprøyta er satt, klar for uthenting på mandag :)

 

Så spennende :) Har du fått vite hvor mange egg det antagelig blir? Ser du nevnte 26 folikker sist UL...

På første ul telte de til 26 follikler, de to siste ul'ene har de bare telt og målt de største, så hvor mange som evt. er klar i morgenen jeg ikke sikker på. Om de minste har blitt store nok i løpet av helgen kan det bli noen follikler.

Håper det blir noen egg av bra kvalitet (fint å få noen på frys også) og ikke bare mange follikler med dårlige egg /tomme eggposer

Høres jo bra ut det! Lykke til i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12. Er kvalm (nervøs), urolig mage (mensmage?) og oppblåst følelse i magen. Mye mensmurringer.

Magefølelsen svinger enormt, og jeg prøver hele tiden å analysere meg frem til et svar, som er helt umulig å få uten å vente tålmodig til testing. Gleder meg til dette er over så man kan bli normal igjen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til til dere som skal på ul og ha uttak i morgen! :) er på rd 5 idag og har i går og i dag hatt pittelitt blodspor i utrogestan restene, krysser fingrene (kansje litt for forhåpningsfullt! ;)), for at det kansje har vært festeblødning! ;)

 

Satser på det er en festeblødning! Stemmer vel godt med dagene det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leaf clover, når er det du kan ta en gravidetstest som er til å stole på? Heier fortsatt på deg :)

 

Jeg skal til første UL imorgen, da har jeg gått på Puregon i syv dager, veldig spent :)

Og litt nervøs ettersom de to forrige stimuleringene ikke var velykket...

Forrige fryseforsøk hadde jeg testdag på dag 12, (i dag) så regner med at de forventer det vil slå ut nå om det har gått! Men jeg tør ikke... Venter til i morgen.

 

Lykke til på ul, håper kroppen din har responsert bedre denne gang! Gjør du noe annerledes nå i forhold til de gangene det ikke var vellykket?

 

 

Lykke til med testing idag :)

 

Ja, har tatt 450 Puregon mot 125 forrige runde. Så kraftig økning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første UL, han sa såvidt han kunne se var det snakk om 6 + i antall follikler som så store nok ut.

Litt skuffa egentlig, men samtidig sa han at det kunne bli flere innen man planla uttak, er helt avhengig av hvor lenge Brüssel ønsker at jeg skal ta Puregon, så får vel vite mer ikveld....

Hm... sannsynligheten blir jo forholdsvis liten, er jo ganske få egg ift at det er mange trinn der "potensielle egg faller fra" . Mulig det ikke er egg som kan brukes i alle folliklene, også er det jo ikke alle som blir befruktet, og alle de utvikler seg kanskje ikke så de kan settes inn.

I tillegg for vår del så kan det jo hende at noen av de befruktede eggene ikke er friske så de kan settes inn. Og alle eggene våre skal fryses, så er jo noen som kanskje ikke overlever det....

Uff mange negative tanker, er 6+ så det er jo bedre enn ikke noe, så må vi bare krysse fingrene :)

Endret av Sarahsin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg begynte å spotte samme kveld som jeg satte første Menopur, og det har ikke gitt seg... Ingen store mengder, men det bekymrer meg likevel, det skal jo ikke være en bivirkning nå... Snakket med sykepleier på Riksen, hun var ikke umiddelbart bekymret og ba meg bare fortsette med Synarela og Menopur til kontrollen på onsdag. Prøver å ikke stresse med det, men det er virkelig ikke lett. Håper det ikke betyr noe for forsøket!

 

Leaf Clover, lykke til!! :)

Takk for det! Håper spottingen gir seg og ikke kommer i veien for forsøket deres :)

 

 

Her har spottingen fortsatt, men det er minimale mengder, så jeg håper det ikke gjør noe i forhold til forsøk. Google har fortalt meg at det er noen som spotter på Menopur uten at det har negativ effekt på slimhinnen, så da håper jeg at jeg er blant dem... Bare to dager igjen til kontroll nå, regner med nervene kommer snikende mer og mer i dagene som kommer...!

 

Ser det fortsatt er spennende for deg, lykke til med test i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første UL, han sa såvidt han kunne se var det snakk om 6 + i antall follikler som så store nok ut.

Litt skuffa egentlig, men samtidig sa han at det kunne bli flere innen man planla uttak, er helt avhengig av hvor lenge Brüssel ønsker at jeg skal ta Puregon, så får vel vite mer ikveld....

Hm... sannsynligheten blir jo forholdsvis liten, er jo ganske få egg ift at det er mange trinn der "potensielle egg faller fra" . Mulig det ikke er egg som kan brukes i alle folliklene, også er det jo ikke alle som blir befruktet, og alle de utvikler seg kanskje ikke så de kan settes inn.

I tillegg for vår del så kan det jo hende at noen av de befruktede eggene ikke er friske så de kan settes inn. Og alle eggene våre skal fryses, så er jo noen som kanskje ikke overlever det....

Uff mange negative tanker, er 6+ så det er jo bedre enn ikke noe, så må vi bare krysse fingrene :)

 

Skjønner du er skuffet, men det er jo som du sier bedre enn ingenting. Håper det er flere som klargjør seg innen det er tid for uttak! Jeg krysser fingerene for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble testen negativ igjen, 13dpo, og jeg anser løpet for kjørt.

Gikk hardere inn på meg enn ventet, viser vel at det er en sorg å måtte gi slipp på et barneønske, selv om man har barn fra før.

Vet ikke hva vi skal gjøre nå. Er jo anbefalt å fjerne livmor ++ pga endo, men det sitter langt inne når man egentlig vil ha et barn til.... 😪😪

 

Masse lykke til til dere andre, måtte dere alle gå sommeren i møte med spirer i magen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble testen negativ igjen, 13dpo, og jeg anser løpet for kjørt.

Gikk hardere inn på meg enn ventet, viser vel at det er en sorg å måtte gi slipp på et barneønske, selv om man har barn fra før.

Vet ikke hva vi skal gjøre nå. Er jo anbefalt å fjerne livmor ++ pga endo, men det sitter langt inne når man egentlig vil ha et barn til.... 😪😪

 

Masse lykke til til dere andre, måtte dere alle gå sommeren i møte med spirer i magen 😊

Nei :( så domt! Har dere mulighet for å prøve flere forsøk? Nå vet jeg lite om veien dit hit eller tidligere forsøk men ønsker deg masse lykke til fremover 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig Leaf clover! Sender noen klemmer din vei og masse lykke til fremover, både i forhold til å bearbeide skuffelse og eventuelt tenke alternativt hvis dere har noen alternativer dere ønsker å forfølge! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig leaf clover! Men 13dpo, vil ikke det si rd 11 eller er jeg på bærtur?? I såfall er jo det ganske tidlig.. Jeg har testedato på rd 14, altså 14 dager etter innsetting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er egg uthenting satt :D onsdag om 2 dager.. grøss.. jeg har nerver for smertene og kvalmen etter... :spy: men håper virkelig det går bra og at noen eggene er bra :) eggløsnings sprøyte i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sove i hele dag, uthentingen gikk ikke som forventet - det ble bare et egg :(

Virket som legen og sykepleieren også hadde forventet mer enn et egg. Nå er det bare å håpe egget oppfører seg og at det er GULLEGGET.

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sove i hele dag, uthentingen gikk ikke som forventet - det ble bare et egg :(

Virket som legen og sykepleieren også hadde forventet mer enn et egg. Nå er det bare å håpe egget oppfører seg og at det er GULLEGGET.

huff... jeg krysser alle fingrene mine for deg :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sove i hele dag, uthentingen gikk ikke som forventet - det ble bare et egg :(

Virket som legen og sykepleieren også hadde forventet mer enn et egg. Nå er det bare å håpe egget oppfører seg og at det er GULLEGGET.

Oi, så leit at dere bare fikk et egg 😥

Forhåpentligvis er det det ene dere trenger.

Ved det ene forsøket vårt fikk vi bare 2... Men det ble innsetting likevel.

Krysser alt jeg har for egget ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da ble testen negativ igjen, 13dpo, og jeg anser løpet for kjørt.

Gikk hardere inn på meg enn ventet, viser vel at det er en sorg å måtte gi slipp på et barneønske, selv om man har barn fra før.

Vet ikke hva vi skal gjøre nå. Er jo anbefalt å fjerne livmor ++ pga endo, men det sitter langt inne når man egentlig vil ha et barn til.... 😪😪

 

Masse lykke til til dere andre, måtte dere alle gå sommeren i møte med spirer i magen 😊

Nei :( så domt! Har dere mulighet for å prøve flere forsøk? Nå vet jeg lite om veien dit hit eller tidligere forsøk men ønsker deg masse lykke til fremover 😊

Mulighet og mulighet...

Pga forestående boligkjøp trenger vi bufferen vår i banken for å få mellomfinansiering... Er derfor helt skrapa økonomisk. Så privat behandling føles laaangt borte.

Tar litt tid å spare opp 50.000... Jeg er 32 og yngste barnet 4. Så vil ikke vente for lenge. Men vet ikke om vi klarer å gi oss. Har sendt Mail til hausken.

Kanskje vi kryper til korset og ber foreldrene mine om et lån... Men de har liksom hjulpet oss så mye opp igjennom.

Vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Leaf clover! Sender noen klemmer din vei og masse lykke til fremover, både i forhold til å bearbeide skuffelse og eventuelt tenke alternativt hvis dere har noen alternativer dere ønsker å forfølge! :klemmer:

Tusen takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig leaf clover! Men 13dpo, vil ikke det si rd 11 eller er jeg på bærtur?? I såfall er jo det ganske tidlig.. Jeg har testedato på rd 14, altså 14 dager etter innsetting. :)

RD 12 var det. I dag er det 13, testdag- så ny test er tatt. Negativ som forventet. Regner med sykehuset kommer til å be om at jeg fortsetter med medisiner og tester igjen om et par dager, men er vel svært få som ikke får positiv test på testdag om de er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er egg uthenting satt :D onsdag om 2 dager.. grøss.. jeg har nerver for smertene og kvalmen etter... :spy: men håper virkelig det går bra og at noen eggene er bra :) eggløsnings sprøyte i kveld :)

Spennende!

Har du vonde uttak? Det pleier vel å gå greit for de fleste :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for ønsketenkninger, men forsøket ble avbrutt :( Egget ble ikke befruktet, de hadde mikroinjesert det, men det hjalp ikke. Nå er det å vente på telefon fra en sykepleier for å se når vi får starte opp på nytt.

Hadde litt følelse for at det ble avbrutt, når jeg fikk vite det bare var ett egg. Har ikke hatt samme følelse i magen denne gangen som de to første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da ble testen negativ igjen, 13dpo, og jeg anser løpet for kjørt.

Gikk hardere inn på meg enn ventet, viser vel at det er en sorg å måtte gi slipp på et barneønske, selv om man har barn fra før.

Vet ikke hva vi skal gjøre nå. Er jo anbefalt å fjerne livmor ++ pga endo, men det sitter langt inne når man egentlig vil ha et barn til.... 😪😪

 

Masse lykke til til dere andre, måtte dere alle gå sommeren i møte med spirer i magen 😊

Nei :( så domt! Har dere mulighet for å prøve flere forsøk? Nå vet jeg lite om veien dit hit eller tidligere forsøk men ønsker deg masse lykke til fremover 😊
Mulighet og mulighet...

Pga forestående boligkjøp trenger vi bufferen vår i banken for å få mellomfinansiering... Er derfor helt skrapa økonomisk. Så privat behandling føles laaangt borte.

Tar litt tid å spare opp 50.000... Jeg er 32 og yngste barnet 4. Så vil ikke vente for lenge. Men vet ikke om vi klarer å gi oss. Har sendt Mail til hausken.

Kanskje vi kryper til korset og ber foreldrene mine om et lån... Men de har liksom hjulpet oss så mye opp igjennom.

Vanskelig...

Okei, ja jeg skjønner godt at det kan være vanskelig og gå privat med tanke på økonomi.. Ønsker dere masse lykke til! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...