Gå til innhold

Juni-jenter :)


83jenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Negativ blodprøve... :tristbla: IVF var ikke umiddelbart løsningen det heller. Jaja, etter en stund til å bearbeide dette har vi heldigvis fine eskimoer... :sukk:

Det var trist å høre! Men sats på de nedfryste,det går nok bra til slutt ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har vi endelig fått svar fra Brüssel, og av de fem eggene som ble befruktet, er det en som har kromosomfeil, to som er bærere (som min man, de i seg selv er friske, men er bærere) og to helt friske :D

Sånn jeg forstod det fra legen ville de kun bruke de to som er helt friske, og de var det veldig god kvalitet på visstnok.

Johooooo :D :biggrin: :D

 

Men så kom spørsmålet jeg ikke trodde vi skulle få. Ønsker vi å sette inn to med engang eller en i førsteomgang. Noen tanker/tips?

 

Gratulerer! Dette er jo et veldig personlig valg, men jeg ville nok gått for to egg. Ved mitt første ferskforsøk ble det kun satt inn ett egg, og forsøket førte ikke frem. Ved neste ferskforsøk satte de inn to egg og jeg fikk en nydelig datter (altså var det kun ett av eggene som overlevde). Nå er jeg bekreftet gravid igjen etter innsett av to egg, men tror at det også denne gangen kun er en som henger med (utifra sammenligning av HcG fra forrige svangerskap). Sannsynligheten for tvillinger er ganske liten, mens du øker sjansene dine noe for å bli gravid ved å sette inn to egg.

 

Lykke til uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har vi endelig fått svar fra Brüssel, og av de fem eggene som ble befruktet, er det en som har kromosomfeil, to som er bærere (som min man, de i seg selv er friske, men er bærere) og to helt friske :D

Sånn jeg forstod det fra legen ville de kun bruke de to som er helt friske, og de var det veldig god kvalitet på visstnok.

Johooooo :D :D :D

 

Men så kom spørsmålet jeg ikke trodde vi skulle få. Ønsker vi å sette inn to med engang eller en i førsteomgang. Noen tanker/tips?

Sarahsin har du donor siden du er i Brussel?

Jeg skal inn til vurdering ang ED i Spania etter to mislykket forsøk med ivf. Har du tatt noen tester som utelukker kromosomfeil? Sånn som downs eller? Sorry for mange spm...bare lurer på hva vi skal ta...

 

Gratulerer forresten ;-)

Jeg har satt inn to egg begge gangene og ingen festet seg.

Endret av tinkerbell74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

Da har vi endelig fått svar fra Brüssel, og av de fem eggene som ble befruktet, er det en som har kromosomfeil, to som er bærere (som min man, de i seg selv er friske, men er bærere) og to helt friske :D

Sånn jeg forstod det fra legen ville de kun bruke de to som er helt friske, og de var det veldig god kvalitet på visstnok.

Johooooo :D :biggrin: :D

 

Men så kom spørsmålet jeg ikke trodde vi skulle få. Ønsker vi å sette inn to med engang eller en i førsteomgang. Noen tanker/tips?

Sarahsin har du donor siden du er i Brussel?

Jeg skal inn til vurdering ang ED i Spania etter to mislykket forsøk med ivf. Har du tatt noen tester som utelukker kromosomfeil? Sånn som downs eller? Sorry for mange spm...bare lurer på hva vi skal ta...

 

Gratulerer forresten ;-)

Jeg har satt inn to egg begge gangene og ingen festet seg.

 

Ikke no problem med mange spørsmål ;)

Nei, vi har ikke donor, vi får PGD (preimplantasjonsdiagnostikk) ettersom mannen min har kromosomfeil, så da blir embryoene sjekket for kromosomfeil etter at de er befrukta og før de settes inn igjen.

Vi får også tilbud om morkakeprøve om vi blir gravide, men har ikke bestemt oss helt når det gjelder det.

 

Vet de hvorfor ivf forsøkene ikke var velykket hos dere? har dere tatt blodprøve for å sjekke kromsomfeil på dere to?

Har dere fått ivf behandling i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Hmm jeg vet ikke hva slags prøver som er tatt... Ja vi har tatt ivf privat i Norge.

Jeg er over 40 så sjansene ligger på bare 15% med egne egg...derfor jeg nok går for donor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde tenkt å begynne med ivf og hadde egentlig startet med stimulering i det private.

Og vi hadde tatt masse tester på meg og sædprøve av mannen min, så googlet jeg meg frem til at man kunne slite med å bli gravide ved kromosomfeil og kunne finne ut av det ved en blodprøve.

Etter litt frem og tilbake fikk lov til å ta dette og det visste seg at mannen min hadde kromosomfeil som gjorde at jeg ikke ble gravid. Synes det er litt rart at dere ikke får tatt den prøven før dere prøver annet egentlig.... Men ikke meningen å si at dere skal gjøre det, synes bare det er så rart at man ikke tar den blodprøven hvis folk sliter med å bli gravide og til og med har prøvd ivf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...