Gå til innhold

Juni-jenter :)


83jenta

Anbefalte innlegg

 

83jente, hadde ikke du uttak idag? Åssen gikk det?

 

Mannen har fått brev fra Haukeland i dag.. Lurer på hvorfor han får brev og ikke jeg.. Sædprøven han leverte sist mandag var litt redusert, så kan være det han får beskjed om.. Får vente å se til han kommer hjem fra jobb.

Hei! Nå skrev jeg akkurat hvordan det gikk med uttak idag, men du hadde kanskje ikke det idag..jeg som roter.

Eller leverte han sædprøve en uke før og?

Hadde uttak sist mandag. Fikk bare ett egg ut som ikke ble befruktet som gjorde at forsøket ble avbrutt. Virket som sykepleieren og legen syns det var rart det bare ble ett egg, hadde jo mange follikler, men var flere som ikke hadde vokst noe særlig de siste dagene. Sædprøven til mannen var den han leverte til forsøket.

 

Fikk beskjed på tirsdag at svømmerne til mannen var litt redusert og de hadde derfor mikroinjesert egget, uten st det hjalp.

Brevet til mannen var at kromosomprøven han tok etter SAen i april var fin (det hadde jeg fått beskjed om på ene sjekken, og fortalt til mannen.

 

Venter fortsatt på telefon fra Haukeland om hva som skjer videre/når vi får starte opp på nytt, men legen hadde ikke tid til å se på det før denne uken, så får starte å gå med telefonen på meg på jobb (vanligvis ligger den i veska)

 

I dag er det et år siden første SA, rart (og irriterende)at sånne dager skal klistre seg fast i hukommelsen

 

Uff ja, håper det snart blir gode nyheter på dere som klistrer seg fast i hukommelsen...

 

Jeg leste litt gjennom en annen tråd under slitere der du hadde skrevet litt så tenkte jeg bare å høre om dere hadde tatt kromosomprøver skjønner du. Men da skjønner jeg at dere har gjort det.

Mannen min har "kromesomfeil" og det jeg har hørt fra legene rundt det er at det er vanlig at man mister om man først blir gravid og at det er veldig vanskelig å bli gravid. Graden av alle disse tingene er avhengig av kromosom avviket man har da...

 

Jeg hadde to forsøk på stimulering i Norge da kun ett egg ble klart begge gangene, nå denne runden når vi fikk behandlingen i Brüssel var dosen MYE høyere. Så skal det sies at det med PGD behandling trenger mange flere egg sier de, da er de nok mer "aggressive" med medisiner med engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff.. Rd 13 idag.. Testedag i morgen..! har ingen følelse hverken for eller i mot, så er rimelig nervøs for morgendagen! Noen andre som nærmer seg testing nå? Lykke til nye rugere, og med uttak/innsett for de som skal ha det denne uken! :)

 

Spennende :) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var testen negativ.. Så da er det bare og vente på mens og få avtalt nytt forsøk! Lykke til alle sammen! :)

Så domt:( holder dere til på riksen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ blodprøve her :/ hadde det litt på følelsen etter at hun fikk mensen! Men får prøve en gang til før de tar sommerferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her var testen negativ.. Så da er det bare og vente på mens og få avtalt nytt forsøk! Lykke til alle sammen! :)

Så domt:( holder dere til på riksen? :)

Nei, vi er ved st.olavs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt for dere som har fått negativ test :( men satser all lykke på at dere treffer på neste <3

 

Jeg merker psyken spiller inn fortiden hos meg... jeg blir snart tullerusk.. jeg er bare på dag 4 etter innsett.. og i dag har jeg vært ekstremt sint, sur og føler meg på en måte litt hurpete :legrine:   merker at jeg er ekstremt hormonell.. føles som sånn jeg blir rett før TR.. så nå tenker så klart jeg at løpet sikkert er kjørt :(  senere på dagen ble jeg plutselig ekstremt oppblåst og det var ubehagelig å sitte på jobb ... :P fikk sånn stikninger i rompe at jeg neste føk opp av stolen flere ganger :legrine:   men det kan jo være hva som helst dette... sukk... leeeenge igjen... :forvirret:  :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med negative tester Liaes og CI88, krysser fingrene for neste forsøk! :jepp:

 

TK32, hodet har alltid sin egen agenda i ventetida... Håper dagene flyr og at du får gode nyheter!

 

Her er eggløsningssprøyta satt og om 36 timer håper jeg at jeg er ute av sykehuset etter uttak... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med negative tester Liaes og CI88, krysser fingrene for neste forsøk! :jepp:

 

TK32, hodet har alltid sin egen agenda i ventetida... Håper dagene flyr og at du får gode nyheter!

 

Her er eggløsningssprøyta satt og om 36 timer håper jeg at jeg er ute av sykehuset etter uttak... :bond:

hehe ja hater denne lange ventetiden :P masse lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt for dere som har fått negativ test :( men satser all lykke på at dere treffer på neste <3

 

Jeg merker psyken spiller inn fortiden hos meg... jeg blir snart tullerusk.. jeg er bare på dag 4 etter innsett.. og i dag har jeg vært ekstremt sint, sur og føler meg på en måte litt hurpete :legrine: merker at jeg er ekstremt hormonell.. føles som sånn jeg blir rett før TR.. så nå tenker så klart jeg at løpet sikkert er kjørt :( senere på dagen ble jeg plutselig ekstremt oppblåst og det var ubehagelig å sitte på jobb ... :P fikk sånn stikninger i rompe at jeg neste føk opp av stolen flere ganger :legrine: men det kan jo være hva som helst dette... sukk... leeeenge igjen... :forvirret::daane:

Tusen takk:) Masse lykke til til deg når du skal ta test :) når har du testdag? Er det samme som med insiminering når du har ivf?:) (regner med det var det du hadde når du skreiv innsett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med negative tester Liaes og CI88, krysser fingrene for neste forsøk! :jepp:

 

TK32, hodet har alltid sin egen agenda i ventetida... Håper dagene flyr og at du får gode nyheter!

 

Her er eggløsningssprøyta satt og om 36 timer håper jeg at jeg er ute av sykehuset etter uttak... :bond:

Tusen takk:) Masse lykke til til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

kjipt for dere som har fått negativ test :( men satser all lykke på at dere treffer på neste <3

 

Jeg merker psyken spiller inn fortiden hos meg... jeg blir snart tullerusk.. jeg er bare på dag 4 etter innsett.. og i dag har jeg vært ekstremt sint, sur og føler meg på en måte litt hurpete :legrine: merker at jeg er ekstremt hormonell.. føles som sånn jeg blir rett før TR.. så nå tenker så klart jeg at løpet sikkert er kjørt :( senere på dagen ble jeg plutselig ekstremt oppblåst og det var ubehagelig å sitte på jobb ... :P fikk sånn stikninger i rompe at jeg neste føk opp av stolen flere ganger :legrine: men det kan jo være hva som helst dette... sukk... leeeenge igjen... :forvirret::daane:

Tusen takk:) Masse lykke til til deg når du skal ta test :) når har du testdag? Er det samme som med insiminering når du har ivf? :) (regner med det var det du hadde når du skreiv innsett)

 

nei her har vi ICSI forsøk,det holdt ikke med IVF :(  så skal ta blodprøve 9 juli..syntes det var lenge til jeg i forhold til andre ser jeg.. det blir rugedag 27... men jeg tar nok selv en test senest 3 juli :P tipper jeg ikke greier å vente så lenge.. men må bare holde ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått satt inn ett stk embryo, og 6 på frys. Siden utgangspunktet var at 10 av 12 egg lot seg befrukte, er det visst, i følge legen, ny rekord på Rikshospitalet at 7 av 10 deler seg perfekt! Det trenger selvsagt ikke å ha noe som helst å si for utfallet, men man må jo ta med seg alt som er positivt :) Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, og håpe det beste de neste ukene.

 

Lykke til dere andre, både dere som er i sluttspurten, og dere som må prøve på nytt. Tvi tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått satt inn ett stk embryo, og 6 på frys. Siden utgangspunktet var at 10 av 12 egg lot seg befrukte, er det visst, i følge legen, ny rekord på Rikshospitalet at 7 av 10 deler seg perfekt! Det trenger selvsagt ikke å ha noe som helst å si for utfallet, men man må jo ta med seg alt som er positivt :) Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, og håpe det beste de neste ukene.

 

Lykke til dere andre, både dere som er i sluttspurten, og dere som må prøve på nytt. Tvi tvi :)

Wow, hurra for ny rekord!! :hoppe: Lykke til, håper ukene går (relativt) fort! :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

kjipt for dere som har fått negativ test :( men satser all lykke på at dere treffer på neste <3

 

Jeg merker psyken spiller inn fortiden hos meg... jeg blir snart tullerusk.. jeg er bare på dag 4 etter innsett.. og i dag har jeg vært ekstremt sint, sur og føler meg på en måte litt hurpete :legrine: merker at jeg er ekstremt hormonell.. føles som sånn jeg blir rett før TR.. så nå tenker så klart jeg at løpet sikkert er kjørt :( senere på dagen ble jeg plutselig ekstremt oppblåst og det var ubehagelig å sitte på jobb ... :P fikk sånn stikninger i rompe at jeg neste føk opp av stolen flere ganger :legrine: men det kan jo være hva som helst dette... sukk... leeeenge igjen... :forvirret::daane:

Tusen takk:) Masse lykke til til deg når du skal ta test :) når har du testdag? Er det samme som med insiminering når du har ivf? :) (regner med det var det du hadde når du skreiv innsett)

nei her har vi ICSI forsøk,det holdt ikke med IVF :( så skal ta blodprøve 9 juli..syntes det var lenge til jeg i forhold til andre ser jeg.. det blir rugedag 27... men jeg tar nok selv en test senest 3 juli :P tipper jeg ikke greier å vente så lenge.. men må bare holde ut!!

Okei:) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg fått satt inn ett stk embryo, og 6 på frys. Siden utgangspunktet var at 10 av 12 egg lot seg befrukte, er det visst, i følge legen, ny rekord på Rikshospitalet at 7 av 10 deler seg perfekt! Det trenger selvsagt ikke å ha noe som helst å si for utfallet, men man må jo ta med seg alt som er positivt :) Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, og håpe det beste de neste ukene.

 

Lykke til dere andre, både dere som er i sluttspurten, og dere som må prøve på nytt. Tvi tvi :)

Wow, hurra for ny rekord!! :hoppe: Lykke til, håper ukene går (relativt) fort! :jepp:

Tusen takk ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

kjipt for dere som har fått negativ test :( men satser all lykke på at dere treffer på neste <3

 

Jeg merker psyken spiller inn fortiden hos meg... jeg blir snart tullerusk.. jeg er bare på dag 4 etter innsett.. og i dag har jeg vært ekstremt sint, sur og føler meg på en måte litt hurpete :legrine: merker at jeg er ekstremt hormonell.. føles som sånn jeg blir rett før TR.. så nå tenker så klart jeg at løpet sikkert er kjørt :( senere på dagen ble jeg plutselig ekstremt oppblåst og det var ubehagelig å sitte på jobb ... :P fikk sånn stikninger i rompe at jeg neste føk opp av stolen flere ganger :legrine: men det kan jo være hva som helst dette... sukk... leeeenge igjen... :forvirret::daane:

Tusen takk:) Masse lykke til til deg når du skal ta test :) når har du testdag? Er det samme som med insiminering når du har ivf? :) (regner med det var det du hadde når du skreiv innsett)

nei her har vi ICSI forsøk,det holdt ikke med IVF :( så skal ta blodprøve 9 juli..syntes det var lenge til jeg i forhold til andre ser jeg.. det blir rugedag 27... men jeg tar nok selv en test senest 3 juli :P tipper jeg ikke greier å vente så lenge.. men må bare holde ut!!
Okei:) masse lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra uttak, lettet og glad. Det gikk mye bedre enn jeg trodde i forhold til smerte, og de fikk ut ni egg. Håper på gode nyheter fra laboratoriet i morgen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra uttak, lettet og glad. Det gikk mye bedre enn jeg trodde i forhold til smerte, og de fikk ut ni egg. Håper på gode nyheter fra laboratoriet i morgen! :jepp:

Så bra! Bare å krysser fingrene for mange fine embryo ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra uttak, lettet og glad. Det gikk mye bedre enn jeg trodde i forhold til smerte, og de fikk ut ni egg. Håper på gode nyheter fra laboratoriet i morgen! :jepp:

Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi endelig telefon fra Brüssel igår om at av de 17 eggene de tok ut var det 9 som var modne nok til å brukes (det var ni de sa til oss i forkant, så skjønte når de sa det ved uttak at det var snakk om små egg som ikke var modne)

 

Av de 9 ble syv befruktet, av de igjen overlevde 5 stykker til dag fem. Er veldig fornøyd med fem, men så gjenstår det å se hvor mange som er friske. Krysser alle fingre :)

 

Fikk også mensen igår (trodde ikke jeg skulle få det så tidlig) er nå igang med Progynova. Rart å starte opp med det uten å vite om det er egg som kan settes inn... Men må håpe på hvertfall ett, helst fem friske embryo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Sarahsin, håper dere får gode nyheter og at eggene er friske!! :jepp:

 

Jeg har satt inn et egg i dag og er offisielt ruger for aller første gang! :hoppe: Av åtte befruktede egg var seks av høy kvalitet. Fem er fryst, men jeg håper jo så klart at jeg ikke trenger dem... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er jeg på rugedag 7 eller 8 litt usikker om man regner med innsettings dagen? hatt lite symptomer så har vært litt små trist siste dagene.. men jeg vet det er tidlig enda :P kan vel neppe teste selv før mot neste helg?  eneste er at jeg ser tydelige blodårer på puppene.. men jeg tenker at jeg kanskje innbliller meg det :P så har jeg vært av og på med små kvalme bølger siden i går.. i dag ble det ille etter jeg hadde vasket hjemme :( men har blitt noe bedre.. intens hodepine.. mulig jeg er dårlig fordi hodepinen er såpass sterk.. tørr ikke tro på gravid jeg ... :roll:  :sukk:  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom mensen i dag (i går - klokken er over tolv..), parasett er funnet frem og jeg "knasker" på de.. Menssmerter skulle jeg helst vært foruten, denne gangen slo de meg ut på første dag til og med, men veldig god grunn til å sitte i sola og ikke gjøre noe. Satser på bedre dag i morgen

Hørte ikke noe fra Haukeland denne uken, så jeg håper jeg får tak i de på mandag hadde vært fint å vite veien videre før ferien.

 

TK32: jeg har fått positiv test på rd10, så du trenger ikke vente til neste helg- noen dager til så kan den slå ut om du er gravid :). På Haukeland tar de blodprøve 14 dager etter innsett, på 1fersk fikk jeg vite jeg var gravid på rd10 på sykehuset pga overstimulering, på fryseforsøket fikk jeg positiv test hjemme på rd10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Sarahsin, håper dere får gode nyheter og at eggene er friske!! :jepp:

 

Jeg har satt inn et egg i dag og er offisielt ruger for aller første gang! :hoppe: Av åtte befruktede egg var seks av høy kvalitet. Fem er fryst, men jeg håper jo så klart at jeg ikke trenger dem... :fnise:

Det er jo kjempe bra. Masse lykke til!

Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...