Gå til innhold

Juni-jenter :)


83jenta

Anbefalte innlegg

Spennende at flere er i gang, håper sommeren blir bra babyproduksjonsmessig for værmessig er den ikke noe å skryte av så langt (iallefall ikke på Vestlandet).

Lykke til med stikkingen de som har startet på det, jeg håper jeg nærmer meg veldig slutten etter 14 dager.

Og jeg har akkurat satt den første sprøyta. Nå er det alvor, allerede spent på hva prøver og UL vil vise onsdag om en uke!

 

Lykke til til deg også 83jenta, håper uttak er rett rundt hjørnet for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Fikk positiv el-test på lørdag, så da blir det innsett på onsdag :D

Så bra 😊 har du mange på frys?

Fikk inn ett i dag! Har igjen 6egg i 5strå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

Kan jeg også komme inn til dere? Skal begynne på sprøyter i kveld, etter å ha gått på nesespray siden 22.05. Første IVF-forsøk etter et avbrutt og sju negative forsøk med inseminasjon. Spennende og skummelt dette, jeg veksler mellom å bli optimistisk og håpefull, og forsøk på å holde iveren nede etter de nedturene som negative inseminasjonsforsøk bringer med seg... :sjenert:

 

Hei!

Kjenner følelsen. Jeg startet med sprøyte for to dager siden og skal på første UL på mandag. Vi har hatt to forsøk på stimulering som ikke var velykket da det begge gangene kun var ett egg som var klart og vi måtte avbryte. Men da skulle vi ha vanlig IVF forsøk, siden den gang har vi funnet ut at vi må ha PGD behandling.

Og nå merker jeg at jeg nesten ser for meg at vi er gravide snart, selv om jeg samtidig er sliter med tanken «hva om dette ikke fungerer heller».

Du har kun hatt inseminasjonssforsøk tidligere eller IVF også?

 

Masse lykke til!

 

 

Tusen takk! Ja, har kun hatt inseminering tidligere. Ble overstimulert første gangen, da med hormonstøtte, de sju negative forsøkene var i naturlig syklus. Er bekymret for overstimulering nå også, i og med det tok helt av på Pergotime tabletter og to stikk Menopur, men nå er jo mine egne hormoner satt ut av spill så jeg får bare håpe på det beste. Jeg har ikke hørt om PGD før, hva går det ut på? Håper det er det som skal til for dere!!

 

Lykke til til deg også, og til alle dere andre her inne! :)

 

Hei!

 

Mente jeg svarte på denne, men ser nå at jeg må ha glemt å trykke send og borte var det.

PGD er preimplantasjonsdiagnostikk. Det er egentlig lik prosess som ICSI, men etter at egget er befruktet og har delt seg til flere celler tar de ut en celle og sjekker den for kromosomfeil før egget settes inn om den er frisk. Det er ikke lov å gjøre dette i Norge, men dersom en av partene har en kromsomfeil kan man få godkjent behandling i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, litt sprøyte spørsmål. Jeg er skikkelig pingle på dette merker jeg. Har normalt ikke problemer med sprøyte, har vært blodgiver og alt, men det er noe med å gjøre det selv, eller at det ikke er proffe folk som gjør det.

 

Forrige runde så startet jeg med å ta puregon selv, og det gikk greit. Men når jeg tok Orgalutran først gangen synes jeg det var så ubehagelig at jeg ikke klarte å ta mer selv. Mannen min tok over.

 

Og nå må han gjør det for meg, jeg bare klarer ikke stopper helt opp. Og merker jeg gruer meg ganske myetil å starte på Orgalutran på lørdag.

 

Usikker på hva jeg vil med dette innlegget. Bare jeg som er så pinglete?

 

Så lurte jeg på om dere på noe vis merker på kroppen at dere har tatt Puregon? Jeg har gått på 450 i tre dager nå og merker ingenting… tror jeg...

Litt todelt der, på en måte så bekymrer det meg at jeg går på en høy dose og ikke skal på UL før om fire dager, samtidig er jeg redd for at det ikke skal ha ønsket effekt. To runder med stimulering har vi måttet stoppe ettersom kun ett egg har blitt klart.

 

Leder meg til et siste spørsmål. Når jeg nå starter på Orgalutran på lørdag og om jeg da kommer til UL på mandag og de mener det er for få egg som er klare er det da for sent å øke dosen Puregon ettersom jeg allerede har startet på Orgalutran?

 

Beklager laaaaaangt innlegg :/ Merker tankene går på høygir om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 8... Blør litt. Og har menssmerter. Har pleid å få mensen på dag 9 ved negative forsøk, men det ville vel vært rart når dette er frys i styrt syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i dag kom de frem til at det blir egguthenting på mandag 😊 To dager med stikking igjen, på søndag skal ikke vekkerklokken stå på 0540 som den har gjort de siste 14 dagene.

 

Ok, litt sprøyte spørsmål. Jeg er skikkelig pingle på dette merker jeg. Har normalt ikke problemer med sprøyte, har vært blodgiver og alt, men det er noe med å gjøre det selv, eller at det ikke er proffe folk som gjør det.

 

Forrige runde så startet jeg med å ta puregon selv, og det gikk greit. Men når jeg tok Orgalutran først gangen synes jeg det var så ubehagelig at jeg ikke klarte å ta mer selv. Mannen min tok over.

 

Og nå må han gjør det for meg, jeg bare klarer ikke stopper helt opp. Og merker jeg gruer meg ganske myetil å starte på Orgalutran på lørdag.

 

Usikker på hva jeg vil med dette innlegget. Bare jeg som er så pinglete?

 

Så lurte jeg på om dere på noe vis merker på kroppen at dere har tatt Puregon? Jeg har gått på 450 i tre dager nå og merker ingenting… tror jeg...

Litt todelt der, på en måte så bekymrer det meg at jeg går på en høy dose og ikke skal på UL før om fire dager, samtidig er jeg redd for at det ikke skal ha ønsket effekt. To runder med stimulering har vi måttet stoppe ettersom kun ett egg har blitt klart.

 

Leder meg til et siste spørsmål. Når jeg nå starter på Orgalutran på lørdag og om jeg da kommer til UL på mandag og de mener det er for få egg som er klare er det da for sent å øke dosen Puregon ettersom jeg allerede har startet på Orgalutran?

 

Beklager laaaaaangt innlegg :/ Merker tankene går på høygir om dagen

Det med stikkingen tror jeg er veldig individuelt, noen må ha hjelp fra mannen mens andre ikke. Jeg har tatt alle mine selv, tror jeg hadde vært mer nervøs om mannen skulle ha tatt de på meg. Jeg syns også orgalutran er den verste å ta, nålen er mye (sikkert ikke mye, men virker slik) tykkere enn spissene på puregonpennen.

Siden dere har hatt to avbrutte forsøk fordi det var for få egg er det sikkert derfor dosen er så pass høy- de vil ha med seg flere egg. Jeg er i andre enden av skalaen - mange follikler, de vil ikke gi høyere dose da det er fare for overstimulering. Jeg er idag på 15.dag med 50ie puregon og 75ie menopur, eneste jeg merker er at jeg er trøttere enn normalt og at buksene har blitt litt trangere- joggebuksen kommer fort på etter jobb. Mener å huske jeg var mer oppblåst på andre forsøk der jeg hadde "bare" ti dager med stimuleringen før uthenting. På første forsøk startet jeg med 75ie puregon, og fikk høyere dose etter første UL, husker ikke om jeg hadde startet på orgalutran eller ikke, hadde to til kontroller før det ble uthenting (stakk i 17 dager) Jeg hadde bunad på meg to dager før uthenting på første forsøk, så tror ikke jeg var så veldig oppblåst da heller. Ble litt frem og tilbake her, men tror ikke du skal bekymre deg for at de ikke skrur opp dosen om de ser du trenger det. De snakket om å skru opp dosen på meg denne gangen sist torsdag, og da hadde jeg tatt orgalutran i tre dager. (Dosen ble ikke endret, siden det er fare for overstimulering. Sist torsdag telte de 26+ follikler på ul)

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativ test rd9...

Det er tøft dette her. At alt står og faller på dette forsøket. Enten ser jeg frem mot å gå gravid de neste mnd (stortrives som gravid), få plukke ut ting til baby, drømme om navn, hvordan han/hun kommer til å være, og etterhvert føde og få et nytt familiemedlem.. Eller jeg må innse at det skal jeg aldri få oppleve mer, og gå videre i livet med dem jeg alt har. Jeg tror jeg skal klare meg fint uansett. Men uvissheten er vanskelig. Og jeg tvilte for bare et par mnd siden på om jeg ville ha flere barn, men når man først har bestemt seg, så er det tungt hvis det ikke blir noe av...

 

Godfølelsen jeg hadde tidligere er byttet ut med... Ingenting? Føler ingenting fra eller til. Mest av alt har jeg lyst til å se fremover, planlegge neste forsøk. Men vi har ikke økonomi til å gå privat, dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test rd9...

Det er tøft dette her. At alt står og faller på dette forsøket. Enten ser jeg frem mot å gå gravid de neste mnd (stortrives som gravid), få plukke ut ting til baby, drømme om navn, hvordan han/hun kommer til å være, og etterhvert føde og få et nytt familiemedlem.. Eller jeg må innse at det skal jeg aldri få oppleve mer, og gå videre i livet med dem jeg alt har. Jeg tror jeg skal klare meg fint uansett. Men uvissheten er vanskelig. Og jeg tvilte for bare et par mnd siden på om jeg ville ha flere barn, men når man først har bestemt seg, så er det tungt hvis det ikke blir noe av...

 

Godfølelsen jeg hadde tidligere er byttet ut med... Ingenting? Føler ingenting fra eller til. Mest av alt har jeg lyst til å se fremover, planlegge neste forsøk. Men vi har ikke økonomi til å gå privat, dessverre :(

Uff er virkelig ikke gøy med alle opp og nedturer. Og er helt enig med deg at det er det å ikke vite som er verst. Så stor hendelse i livet også vet man absolutt ikke utfallet eller når det evt skjer noe...

 

Jeg krysser fingrene for deg, fortsatt håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test rd9...

Det er tøft dette her. At alt står og faller på dette forsøket. Enten ser jeg frem mot å gå gravid de neste mnd (stortrives som gravid), få plukke ut ting til baby, drømme om navn, hvordan han/hun kommer til å være, og etterhvert føde og få et nytt familiemedlem.. Eller jeg må innse at det skal jeg aldri få oppleve mer, og gå videre i livet med dem jeg alt har. Jeg tror jeg skal klare meg fint uansett. Men uvissheten er vanskelig. Og jeg tvilte for bare et par mnd siden på om jeg ville ha flere barn, men når man først har bestemt seg, så er det tungt hvis det ikke blir noe av...

 

Godfølelsen jeg hadde tidligere er byttet ut med... Ingenting? Føler ingenting fra eller til. Mest av alt har jeg lyst til å se fremover, planlegge neste forsøk. Men vi har ikke økonomi til å gå privat, dessverre :(

Så domt :( men du har jo fortsatt håp:) vet ikke hvordan det er med ivf forsøk i forhold til insiminering osv. Men er ikke dpo 9 enda tidlig?:)

Ønsker deg masse lykke til :)

Endret av Cl88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leaf clover: negativ test på rd9 trenger ikke stemme. :) da jeg testet på rd14 med eldstemann, var testen så svak at den umulig kunne ha vært positiv på dag 9! :) men med minstemann var testen knallsterk på dag 14, og hadde sikkert vært positiv tidligere også, om jeg hadde testet! :) ikke ta sorgene på forskudd! :) jeg har hatt menssmerter ved alle mine positive forsøk! :) ved minstemann hadde jeg en liten blødning på dag 11, og i uke 5, men om fem dager fyller han 1 år! :)

Lykke til alle sammen! :)

Endret av Liaes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å spotte samme kveld som jeg satte første Menopur, og det har ikke gitt seg... Ingen store mengder, men det bekymrer meg likevel, det skal jo ikke være en bivirkning nå... Snakket med sykepleier på Riksen, hun var ikke umiddelbart bekymret og ba meg bare fortsette med Synarela og Menopur til kontrollen på onsdag. Prøver å ikke stresse med det, men det er virkelig ikke lett. Håper det ikke betyr noe for forsøket!

 

Leaf Clover, lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Negativ test rd9...

Det er tøft dette her. At alt står og faller på dette forsøket. Enten ser jeg frem mot å gå gravid de neste mnd (stortrives som gravid), få plukke ut ting til baby, drømme om navn, hvordan han/hun kommer til å være, og etterhvert føde og få et nytt familiemedlem.. Eller jeg må innse at det skal jeg aldri få oppleve mer, og gå videre i livet med dem jeg alt har. Jeg tror jeg skal klare meg fint uansett. Men uvissheten er vanskelig. Og jeg tvilte for bare et par mnd siden på om jeg ville ha flere barn, men når man først har bestemt seg, så er det tungt hvis det ikke blir noe av...

 

Godfølelsen jeg hadde tidligere er byttet ut med... Ingenting? Føler ingenting fra eller til. Mest av alt har jeg lyst til å se fremover, planlegge neste forsøk. Men vi har ikke økonomi til å gå privat, dessverre :(

Uff er virkelig ikke gøy med alle opp og nedturer. Og er helt enig med deg at det er det å ikke vite som er verst. Så stor hendelse i livet også vet man absolutt ikke utfallet eller når det evt skjer noe...

 

Jeg krysser fingrene for deg, fortsatt håp :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Negativ test rd9...

Det er tøft dette her. At alt står og faller på dette forsøket. Enten ser jeg frem mot å gå gravid de neste mnd (stortrives som gravid), få plukke ut ting til baby, drømme om navn, hvordan han/hun kommer til å være, og etterhvert føde og få et nytt familiemedlem.. Eller jeg må innse at det skal jeg aldri få oppleve mer, og gå videre i livet med dem jeg alt har. Jeg tror jeg skal klare meg fint uansett. Men uvissheten er vanskelig. Og jeg tvilte for bare et par mnd siden på om jeg ville ha flere barn, men når man først har bestemt seg, så er det tungt hvis det ikke blir noe av...

 

Godfølelsen jeg hadde tidligere er byttet ut med... Ingenting? Føler ingenting fra eller til. Mest av alt har jeg lyst til å se fremover, planlegge neste forsøk. Men vi har ikke økonomi til å gå privat, dessverre :(

Så domt :( men du har jo fortsatt håp:) vet ikke hvordan det er med ivf forsøk i forhold til insiminering osv. Men er ikke dpo 9 enda tidlig?:)

Ønsker deg masse lykke til :)

Rugedag 9. Så 10dpo. Men ja, det er tidlig enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leaf clover: negativ test på rd9 trenger ikke stemme. :) da jeg testet på rd14 med eldstemann, var testen så svak at den umulig kunne ha vært positiv på dag 9! :) men med minstemann var testen knallsterk på dag 14, og hadde sikkert vært positiv tidligere også, om jeg hadde testet! :) ikke ta sorgene på forskudd! :) jeg har hatt menssmerter ved alle mine positive forsøk! :) ved minstemann hadde jeg en liten blødning på dag 11, og i uke 5, men om fem dager fyller han 1 år! :)

Lykke til alle sammen! :)

Takk for oppmuntring :) jeg har hatt negative forsøk før, og negativ tidligtest under positivt forsøk, så jeg vet egentlig dette. Men leser om såå mange som får positiv test fra rd7-8-9. Men jeg har det bedre når jeg tror det ikke går kjenner jeg, blir visst sliten av å håpe :) så nå blir det å telle ned til tirsdag, får ikke gjort noe fra eller til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å spotte samme kveld som jeg satte første Menopur, og det har ikke gitt seg... Ingen store mengder, men det bekymrer meg likevel, det skal jo ikke være en bivirkning nå... Snakket med sykepleier på Riksen, hun var ikke umiddelbart bekymret og ba meg bare fortsette med Synarela og Menopur til kontrollen på onsdag. Prøver å ikke stresse med det, men det er virkelig ikke lett. Håper det ikke betyr noe for forsøket!

 

Leaf Clover, lykke til!! :)

Takk for det! Håper spottingen gir seg og ikke kommer i veien for forsøket deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig positivt, når mensen kommer, så kommer den gjerne med full styrke! :) veldig vanlig med festeblødning, så krysser fingrer for at det er det du har hatt! :) prøve og slappe godt av fremover så skal du se at det går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har vi vært på andre ultralyd i dag og eggene vokser fint, men ikke så raskt som dem håpet :overrasket:  så isteden for uttak på mandag blir det ny ultralyd mandag og ganske sikkert uttak onsdag til uken :D spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 11...

Litt murringer, ellers nokså symptomfri.

Er veldig trøtt da, det er sikkert lutinusen.

Gravidfølelsen uteblir.

Har litt testetrang 😅 heldigvis er det søndag!

 

Lykke til med ul i morgen TK32, og du med uttak jente83 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leaf clover, når er det du kan ta en gravidetstest som er til å stole på? Heier fortsatt på deg :)

 

Jeg skal til første UL imorgen, da har jeg gått på Puregon i syv dager, veldig spent :)

Og litt nervøs ettersom de to forrige stimuleringene ikke var velykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningssprøyta er satt, klar for uthenting på mandag :)

 

Så spennende :) Har du fått vite hvor mange egg det antagelig blir? Ser du nevnte 26 folikker sist UL...

Endret av Sarahsin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eggløsningssprøyta er satt, klar for uthenting på mandag :)

 

 

Så spennende :) Har du fått vite hvor mange egg det antagelig blir? Ser du nevnte 26 folikker sist UL...

På første ul telte de til 26 follikler, de to siste ul'ene har de bare telt og målt de største, så hvor mange som evt. er klar i morgenen jeg ikke sikker på. Om de minste har blitt store nok i løpet av helgen kan det bli noen follikler.

Håper det blir noen egg av bra kvalitet (fint å få noen på frys også) og ikke bare mange follikler med dårlige egg /tomme eggposer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer fikk svakt positivt i går ( dag 9dpo? 10?) vet ikke hvordan man teller.. Du såg den ganske godt.. Og idag såg jeg en liten svaaaak ultrasvak en liten stund.. Noen andre som har hatt forskjellig resultat på billigtester? Trodde den skulle bli sterkere?

Endret av Cl88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Eggløsningssprøyta er satt, klar for uthenting på mandag :)

 

Så spennende :) Har du fått vite hvor mange egg det antagelig blir? Ser du nevnte 26 folikker sist UL...

På første ul telte de til 26 follikler, de to siste ul'ene har de bare telt og målt de største, så hvor mange som evt. er klar i morgenen jeg ikke sikker på. Om de minste har blitt store nok i løpet av helgen kan det bli noen follikler.

Håper det blir noen egg av bra kvalitet (fint å få noen på frys også) og ikke bare mange follikler med dårlige egg /tomme eggposer

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...