Gå til innhold

Juni-jenter :)


83jenta

Anbefalte innlegg

i dag er jeg på rugedag 7 eller 8 litt usikker om man regner med innsettings dagen? hatt lite symptomer så har vært litt små trist siste dagene.. men jeg vet det er tidlig enda :P kan vel neppe teste selv før mot neste helg?  eneste er at jeg ser tydelige blodårer på puppene.. men jeg tenker at jeg kanskje innbliller meg det :P så har jeg vært av og på med små kvalme bølger siden i går.. i dag ble det ille etter jeg hadde vasket hjemme :( men har blitt noe bedre.. intens hodepine.. mulig jeg er dårlig fordi hodepinen er såpass sterk.. tørr ikke tro på gravid jeg ... :roll:  :sukk:  :rolleyes:

Bare å krysse fingrene og holde håpet oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom mensen i dag (i går - klokken er over tolv..), parasett er funnet frem og jeg "knasker" på de.. Menssmerter skulle jeg helst vært foruten, denne gangen slo de meg ut på første dag til og med, men veldig god grunn til å sitte i sola og ikke gjøre noe. Satser på bedre dag i morgen

Hørte ikke noe fra Haukeland denne uken, så jeg håper jeg får tak i de på mandag hadde vært fint å vite veien videre før ferien.

 

TK32: jeg har fått positiv test på rd10, så du trenger ikke vente til neste helg- noen dager til så kan den slå ut om du er gravid :). På Haukeland tar de blodprøve 14 dager etter innsett, på 1fersk fikk jeg vite jeg var gravid på rd10 på sykehuset pga overstimulering, på fryseforsøket fikk jeg positiv test hjemme på rd10.

Håper du kan starte opp med nytt forsøk snart 83jente. Det å ikke vite hva som skjer er størst utfordring synes jeg.

Men bare å stå på videre og holde håpet oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom mensen i dag (i går - klokken er over tolv..), parasett er funnet frem og jeg "knasker" på de.. Menssmerter skulle jeg helst vært foruten, denne gangen slo de meg ut på første dag til og med, men veldig god grunn til å sitte i sola og ikke gjøre noe. Satser på bedre dag i morgen

Hørte ikke noe fra Haukeland denne uken, så jeg håper jeg får tak i de på mandag hadde vært fint å vite veien videre før ferien.

 

TK32: jeg har fått positiv test på rd10, så du trenger ikke vente til neste helg- noen dager til så kan den slå ut om du er gravid :). På Haukeland tar de blodprøve 14 dager etter innsett, på 1fersk fikk jeg vite jeg var gravid på rd10 på sykehuset pga overstimulering, på fryseforsøket fikk jeg positiv test hjemme på rd10.

åh ok, det vil si at jeg  mulig kan teste på tirsdag?? oi oi vet ikke om jeg tørr.. livredd for negativt :P fikk skikkelige mensmurringer i dag og svettet i hele natt.. løper på do minst  3 ganger i løpet av natten.. men sånn er jeg ved TR tider også :/ bortsett fra tisse meget ofte :P:) huff jeg håper så inderlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

i dag er jeg på rugedag 7 eller 8 litt usikker om man regner med innsettings dagen? hatt lite symptomer så har vært litt små trist siste dagene.. men jeg vet det er tidlig enda :P kan vel neppe teste selv før mot neste helg?  eneste er at jeg ser tydelige blodårer på puppene.. men jeg tenker at jeg kanskje innbliller meg det :P så har jeg vært av og på med små kvalme bølger siden i går.. i dag ble det ille etter jeg hadde vasket hjemme :( men har blitt noe bedre.. intens hodepine.. mulig jeg er dårlig fordi hodepinen er såpass sterk.. tørr ikke tro på gravid jeg ... :roll:  :sukk:  :rolleyes:

Bare å krysse fingrene og holde håpet oppe :)

 

ja absolutt!! kjenner nervene stiger :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Nå er det en uke siden innsett og en uke til testdag. Dette er også siste arbeidsuke før ferien. Skal bli godt med fire hele ukers ferie bare til avslapping. Forhåpentligvis en god start på en graviditet. :-)

 

Jeg tok en rask gjennomgang av denne tråden og det ser for meg ut til at det nå, helt på tampen av måneden, fortsatt ikke er en eneste bekreftet positiv test blant oss. Jeg velger å tro at det betyr at de av oss som fortsatt venter, skal jevne ut statistikken, for jeg har ikke lyst til å ta dette som et dårlig tegn.

 

Ekstra lykke til til deg, Sarahsin! Føler med deg, som har enda et ekstra hinder i forhold til oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg blir gal av å gå i denne terror venting :legrine:  i dag har jeg en del mensmurringer..hodepinen kommer spesielt når jeg er sliten.. så jeg tenker at løpet er kjørt.. men huff nei det er bare å henge seg fast.. min naturlige ikm er i morgen så ja jeg er nervøs :/ vurderer å ta en test i morgen siden jeg da er på rugedag 10(11 med innsettdagen) :tongue:  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

 

Nå er det en uke siden innsett og en uke til testdag. Dette er også siste arbeidsuke før ferien. Skal bli godt med fire hele ukers ferie bare til avslapping. Forhåpentligvis en god start på en graviditet. :-)

 

Jeg tok en rask gjennomgang av denne tråden og det ser for meg ut til at det nå, helt på tampen av måneden, fortsatt ikke er en eneste bekreftet positiv test blant oss. Jeg velger å tro at det betyr at de av oss som fortsatt venter, skal jevne ut statistikken, for jeg har ikke lyst til å ta dette som et dårlig tegn.

 

Ekstra lykke til til deg, Sarahsin! Føler med deg, som har enda et ekstra hinder i forhold til oss andre.

Takk! Sånn er det, når vi forhåpentligvis får et barn har han/hun vært en skikkelig fighter fra starten av ;)

Masse lykke til til deg og, håper ferien starter med gode nyheter til deg. Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg blir gal av å gå i denne terror venting :legrine:  i dag har jeg en del mensmurringer..hodepinen kommer spesielt når jeg er sliten.. så jeg tenker at løpet er kjørt.. men huff nei det er bare å henge seg fast.. min naturlige ikm er i morgen så ja jeg er nervøs :/ vurderer å ta en test i morgen siden jeg da er på rugedag 10(11 med innsettdagen) :tongue:  :rolleyes:

Kan ikke være lett å vente med å teste, veldig spennende da. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen når Rikshospitalet/Ullevål har sommerstengt?

Fertilitetssenteret som følger meg opp i Norge har sommerstengt fra 3.juli og jeg må ha UL hos gynekolog 9.juli, tenkte å høre med IVF klinikken på Ullevål/Rikshospitalet om de kunne ta det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg tror jeg blir gal av å gå i denne terror venting :legrine:  i dag har jeg en del mensmurringer..hodepinen kommer spesielt når jeg er sliten.. så jeg tenker at løpet er kjørt.. men huff nei det er bare å henge seg fast.. min naturlige ikm er i morgen så ja jeg er nervøs :/ vurderer å ta en test i morgen siden jeg da er på rugedag 10(11 med innsettdagen) :tongue:  :rolleyes:

Kan ikke være lett å vente med å teste, veldig spennende da. Masse lykke til!

 

hehe.. nope :P teste i morgen tilig.. men vet det kan være noen dager for tilig enda.. men nå holder jeg ikke ut mer.. rugedag 10 i morgen :) lykke til du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen når Rikshospitalet/Ullevål har sommerstengt?

Fertilitetssenteret som følger meg opp i Norge har sommerstengt fra 3.juli og jeg må ha UL hos gynekolog 9.juli, tenkte å høre med IVF klinikken på Ullevål/Rikshospitalet om de kunne ta det....

 

Da jeg var på Rikshospitalet fortalte de at de har tre uker sommerstengt. På en annen tråd her inne, var det noen som fant ut at de tre ukene er fra 29 - 31. Lykke til!

 

I forbindelse med min forrige graviditet måtte jeg i hui og hast finne en ny gynekolog som kunne sjekke hjertelyd i uke 8, etter at den avtalen jeg hadde med lege ble avlyst pga sykdom. Da klarte jeg å få en time ved Oslo City Legesenter den siste uken før jul(!) på bare et par dagers varsel. Så det kan kanskje være et alternativ. Ikke det hyggeligste stedet i verden, men helt greit og profesjonelt. Kan kanskje være et alternativ dersom de ikke kan ta deg inn på noen av sykehusene. Jeg var høygravid på denne tiden i fjor, så Rikshospitalet var preget av feriestemning og mye vikarer, så kan kanskje være like greit å gjøre det privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da testet jeg i dag.. ja den var jo blendahvit den :frown:  men det er vel for tilig å tenke helt negativt enda... skal jo helst ikke teste før torsdag-fredag.. så jeg får bare prøve å holde mote oppe..men nå er jeg passe nedenfor :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Haukeland i dag, legen hadde fortsatt ikke fått sett på ting etter det avbrutte forsøket, og nå var hun gått på ferie!! :( Ble ikke sett på før i august, men jeg/vi var ganske høyt oppe i bunken med saker som legen skulle se på når hun kom igjen..tipper det blir nytt forsøk tidligst i september, kanskje senere. Vet ikke om det er positivt eller negativt når sykepleieren kjenner meg igjen på navn (trenger ikke oppgi fødtselsdato eller fødtselsnr

 

ja da testet jeg i dag.. ja den var jo blendahvit den :frown:  men det er vel for tilig å tenke helt negativt enda... skal jo helst ikke teste før torsdag-fredag.. så jeg får bare prøve å holde mote oppe..men nå er jeg passe nedenfor :forvirret:

Håper det var for tidlig, blandahvite tester er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med Haukeland i dag, legen hadde fortsatt ikke fått sett på ting etter det avbrutte forsøket, og nå var hun gått på ferie!! :( Ble ikke sett på før i august, men jeg/vi var ganske høyt oppe i bunken med saker som legen skulle se på når hun kom igjen..tipper det blir nytt forsøk tidligst i september, kanskje senere. Vet ikke om det er positivt eller negativt når sykepleieren kjenner meg igjen på navn (trenger ikke oppgi fødtselsdato eller fødtselsnr

 

ja da testet jeg i dag.. ja den var jo blendahvit den :frown:  men det er vel for tilig å tenke helt negativt enda... skal jo helst ikke teste før torsdag-fredag.. så jeg får bare prøve å holde mote oppe..men nå er jeg passe nedenfor :forvirret:

Håper det var for tidlig, blandahvite tester er kjedelig.

 

ja nei humøret har virkelig synket langt ned i løpet av dagen.. enda jeg visste at vi mulig må gjennom flere forsøk.. tårene er der hele tiden :( håper dagene blir lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser virkelig ikke lyst ut.. nå på kvelden har jeg spottet noen få dråper helt lyse rosa :( føler hvertfall nå at alt håp er tapt... er nok bare å forberede seg på ny samtale :( vet ikke om det er vits å teste på nytt i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med negativ test og dårlig følelse TK32! Jeg kjenner igjen følelsen fra de negative inseminasjonene våre, det er tungt å prosessere hvis det er negativ test, men det går bedre etter en ukes tid for min del. Krysser fingrene fortsatt, til det motsatte er bevist! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD4 her, i morgen er det en uke siden uttak. Merker en god del bivirkninger av Crinone, det er faktisk det medikamentet jeg har fått mest bivirkninger av denne runden. Blir ikke lei meg når jeg kan kutte den akkurat ;) Ellers er det bare den rare ventetiden nå, ingenting å gjøre fra eller til. Har fortsatt ikke bestemt meg om jeg kommer til å teste før blodprøven, etter alle inseminasjonene har jeg fått skikkelig avsmak på alt som heter graviditetstester... Vi får se om en uke, hva jeg tenker da! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD4 her, i morgen er det en uke siden uttak. Merker en god del bivirkninger av Crinone, det er faktisk det medikamentet jeg har fått mest bivirkninger av denne runden. Blir ikke lei meg når jeg kan kutte den akkurat ;) Ellers er det bare den rare ventetiden nå, ingenting å gjøre fra eller til. Har fortsatt ikke bestemt meg om jeg kommer til å teste før blodprøven, etter alle inseminasjonene har jeg fått skikkelig avsmak på alt som heter graviditetstester... Vi får se om en uke, hva jeg tenker da! :sjenert:

lykke til  :) krysser alle fingrene og tærne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag på rugedag 7. Leter fælt etter symptomer hele tiden, men vet det er dumt, siden det like gjerne kan være Lutinus'en... Uansett har jeg bestemt meg for å ikke teste før blodprøven på Riksen på mandag. Krysser fingre og tær og alt annet for positiv test, både for meg selv og dere andre her! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser virkelig ikke lyst ut.. nå på kvelden har jeg spottet noen få dråper helt lyse rosa :( føler hvertfall nå at alt håp er tapt... er nok bare å forberede seg på ny samtale :( vet ikke om det er vits å teste på nytt i morgen..

Håper det fortsatt er en mulighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

dette ser virkelig ikke lyst ut.. nå på kvelden har jeg spottet noen få dråper helt lyse rosa :( føler hvertfall nå at alt håp er tapt... er nok bare å forberede seg på ny samtale :( vet ikke om det er vits å teste på nytt i morgen..

Håper det fortsatt er en mulighet....

 

håper også det:) prøve å vente med å teste til i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glad jeg kan få ut litt frustrasjon her :P

 

gruer meg virkelig til å teste i morgen... jeg har fremdeles helt lys rosa som kommer ut..men det kommer bare når rester av lutinus kommer ut.. murringer som kommer og går..  lurer fælt på hva dette betyr.. rugedag 13 i morgen.. håper den evt slår ut.. men egentlig tror jeg det ikke har gått bra?? merkelig murring helt nederst i underlivet.. som om små stikninger?? ikke sånn typisk bare i korsrygg som ved mens.. bare merkelig stikning og oppblåst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...