Gå til innhold

Juni-jenter :)


83jenta

Anbefalte innlegg

Mensen kom på fredag. Skal på ul 2juni, så tipper blir det vel å testing etter el etter det :)

 

Så kjekt å se at du fikk en gutt i juni14 :) husker nikket ditt fra sist jeg var her. Het da håpefull - 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom mensen til samboer forsinket og dukket opp samme dag som ringebrevet:) så nå håper vi at vi får begynne denne syklusen siden neste Evt kommer når de har ferie! Men etter og ha sjekker postkassen mange ganger etter ringebrevet var det utrolig deilig og få det! Ønsker dere alle lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer er på andre dag med pregotime og skal på ul 1 juni for å sjekke eggposene! Helt sykt og tenke på at vi er igang med første forsøk. Vi skal ha aid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er på en måte juni jente, vi skal ha vårt første PGD forsøk i Brüssel. Skal starte på Puregon når jeg får mensen i begynnelsen av juni.

Så blir forhåpentligvis uttak i slutten av juni, men blir nok ikke evt innsetting før ved neste syklus.

 

Merker jeg er litt nervøs for sprøytene. Har hatt to stimuleringsforsøk tidligere som ikke var velykka, men da løste vi det med at mannen min satte sprøytene, så slapp jeg å tenke på det.

 

Krysser fingrene for alle juni-jentene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikedag tre, og føler magen er en nålepute, et stikk på hver side av navelen i tre dager og klager allerede :P På mandag starter jeg med orgalutran itillegg til puregon og menopur, så da blir det enda flere stikk. Prøver å stikke på plasser jeg ikke har satt sprøyte allerede, men ser det kan bli vanskelig når jeg kommer ut i neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ivf 83jenta? Vi skal ha insiminering. Begynte på pergotime, samboer tok det i 3 dager til vi fant ut at "skulle ikke vi ta i naturlig syklus" ringte riksen og legen foreslo etter kikk i journalen at vi skulle slutte på hormoner fordi det kanskje hadde blitt abrutt pga for mange modne egg.. Så nå venter vi på at det skal bli mandag og ul får å se om det blir forsøk i denne syklusen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ivf vi holder på med ja. Hadde noen runder med pergo for noen år siden, men det hadde ingen effekt på meg, så da var det over på prøverør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøytedag fem - tre sprøyter hver dag fremover. Magen er full av blåmerker og stikk, er nesten vanskelig å finne steder å stikke. Trøttheten og oppblåsheten har sneket seg innpå meg også, så har inntatt sofaen etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, 3 sprøyter daglig skjønner jeg blir mye blåmerker! Når har du uttak?:) og når får man sette inn igjen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, 3 sprøyter daglig skjønner jeg blir mye blåmerker! Når har du uttak?:) og når får man sette inn igjen?:)

Skal til ul på torsdag, da får jeg vite når uttak blir, håper på mandag-tirsdag neste uke, innsett blir to dager etter uttak om det er noen egg som oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på ul i morgen :) fryseforsøk i naturlig syklus! Regner med el kommer iløpet av helgen eller tidlig neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time på riksen til insiminering i mårra:) første forsøket vårt:)

Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tidligvakt igjen på jobb før ultralyd i morgen, håper alt ser bra ut slik at det blir uttak mandag eller tirsdag.

Er gressenke denne uken, og ser veldig frem til at mannen kommer hjem på fredag. Kanskje jeg har energi nok i morgen at jeg får støvsugd huset før han kommer, de andre dagene er blitt tilbrakt på sofaen og i dag har jeg hatt LAAANG dag på jobb. Ikke like lett med en ekstra dose hormoner.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange follikler (26 som hun telte, men det var flere som var for små til å telles), men ingen som var store nok for uttak. Nå er det å fortsette stikkingen frem til tirsdag, og krysse fingrene for at ting utvikler seg greit. Det er også fare for overstimulering (igjen, hadde en natt på Haukeland under første forsøket), og da blir det gjerne ikke innsett på oss før ting har normalisert seg, så om overstimuleringen slår til kan den vente til etter egginnsett :P skal klare en sommer på sofaen om ting går rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man bli overstimuliert på ivf? Trodde det var overstimulering når det ble for mange egg, kan det bli for mange egg for uttak også?

 

Ønsker deg masse lykke til med sprøyter og ul på tirsdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man bli overstimuliert på ivf? Trodde det var overstimulering når det ble for mange egg, kan det bli for mange egg for uttak også?

Ønsker deg masse lykke til med sprøyter og ul på tirsdag;)

Det er noen som blir avbrutt før uttak også, men om det er pga overstimulering eller andre ting vet jeg ikke. Etter det jeg forsto er det slik at om jeg blir overstimulert tar de ut eggene og fryser alle som blir befruktet og utvikler seg, da blir det ikke innsett på meg før eggstokkene er normale igjen. Ved overstimulering er det også fare for væske i buk og lunger, og hcg "forverrer" overstimuleringen, da vil de forsikre seg om at kroppen ikke produserer hcg og setter ikke inn egg. Er større sjanse for overstimulering om det er mange follikler/eggposer.

 

Første forsøket fikk vi ut fire egg, to som ble befruktet et satt inn og ett på frys. Hadde mange tomme eggposer, disse (og sikkert de som var egg i) trakk til seg væske og ble store. Var sykemeldt i tre uker for overstimuleringen, akkurat tilbake på jobb før SA og ny sykemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopper inn her jeg. første IVF forsøk starter nå. kort protokoll på oss. :) starter på puregon sprøyter i morgen kveld.. veldig spent på dette :P inn på ny UL om 6 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopper inn her jeg. første IVF forsøk starter nå. kort protokoll på oss. :) starter på puregon sprøyter i morgen kveld.. veldig spent på dette :P inn på ny UL om 6 dager.

Velkommen :)

 

Puregon syns jeg er den enkleste sprøyten pga pennen. Enkel og grei å bruke, men skjønner du er spent. Ikke bare bare å stikke seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så kan man bli overstimuliert på ivf? Trodde det var overstimulering når det ble for mange egg, kan det bli for mange egg for uttak også?

Ønsker deg masse lykke til med sprøyter og ul på tirsdag;)

Det er noen som blir avbrutt før uttak også, men om det er pga overstimulering eller andre ting vet jeg ikke. Etter det jeg forsto er det slik at om jeg blir overstimulert tar de ut eggene og fryser alle som blir befruktet og utvikler seg, da blir det ikke innsett på meg før eggstokkene er normale igjen. Ved overstimulering er det også fare for væske i buk og lunger, og hcg "forverrer" overstimuleringen, da vil de forsikre seg om at kroppen ikke produserer hcg og setter ikke inn egg. Er større sjanse for overstimulering om det er mange follikler/eggposer.

 

Første forsøket fikk vi ut fire egg, to som ble befruktet et satt inn og ett på frys. Hadde mange tomme eggposer, disse (og sikkert de som var egg i) trakk til seg væske og ble store. Var sykemeldt i tre uker for overstimuleringen, akkurat tilbake på jobb før SA og ny sykemelding

Okei:) jeg skjønner! Da håper jeg du slipper overstimulering og ting går fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...