Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Våren er kommet for fullt på Vestlandet :) Våknet halv seks (fordi jeg måtte på do) og det var noen fugler som kvitret i vei utenfor vinduet, litt koselig i grunn :) (mannen har fuglekvitter som vekkerklokke lyd, han hadde våknet, men lurte på hvorfor vekkerklokken sto på - hadde vist nesten stått opp også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juhu - vår og sol er bra for både baby making og humør! Her i Oslo er det også strålende sol og skyfri himmel! ☀️ Skal bli en bra helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget en kalender som alle kan skrive inn merkedatoene sine på :)

Har skrevet inn noen datoer som allerede har blitt nevnt - men bare fyll på etterhvert :)

 

Kalender mars-jentene: 

 

Mars:

21.
22.
23. 
24. Uttak Embi
25.
26. Testdato A+S?
27.
28.
29.
30. Testdato J´espere

31.
April
01.
02.
03.
04.
05.
06.
07. UL 83jenta
08.
09.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått time til ul enda men det blir 1. uka etter påske sa de! Jeg har begynt å våkne om nettene for å gå på do nå! Synes det var litt vell tidlig😜 er også småkvalm innimellom! Men det er godt å kjenne på det også! Da vet jeg at spiren fortsatt gror😄 har du noen gravidsympt. 83-jenta?

 

Velkommen A+S! Hva er din historie?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidsymptomer: trøtt (burde ha lagt meg for lenge siden, men prøvd å holde meg oppegående da vi har hatt besøk som nettopp gikk) har vært små kvalm på kvelden nesten hele uken, i dag kom kvalmen tidligere på dagen og jeg har funnet frem seaband - fungerte greit og fikk i meg litt middag, tørst, ofte på do og til tider dårlig matlyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere: Artig med en slik plan :) Nesten riktig testdato på meg, jeg skal teste 27.mars ;)

 

Håper_og_tror: Min historie er egentlig ganske enkel. Jeg har kvinnelig partner, så vi kan rett og slett ikke bare gjøre det på "normalmåten" ;) Har hatt 5 turer til Køben for vanlig ins, men negativt resultat alle gangene. Uvist hvorfor... Alle hormonprøver og gu-undersøkelser viser utmerket forhold til å kunne bli gravid. Så vi gikk over til IVF fordi det gir oss støre muligheter til å lykkes.

 

Har de siste dagene hatt til tider ganske store smerter helt nederst i magen, ganske midt på. Av og til så ikle at jeg må bøye meg over noe hvis jeg står. Er så redd for at det kan vær tidlig tegn på mensenmurringer, men samtidig så bruker de å komme mer ut til siden? Kan det være bivirkninger på Lutinusen, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig å være kvalm 83jenta, men litt stas med symptomer også 😜👍 Bra det hjelper litt med seaband da! Husker du skrev at du hadde ømme pupper mens du ruget før positiv test, men var det noe annet som var annerledes fra de fryseforsøkene du har har hvor du har hatt negativ test?

 

A+S: jeg har aldri vært gravid så har dessverre ikke egne erfaringer å dele. Vet at lutinusen kan gi en del graviditetssymptomer som trøtthet blant annet. Har aldri hørt om at det skal gi stikking i magen.. MEN har lest om mange som har hatt voldsomme stikkinger nederst i magen med senere positiv test, så foreløpig kan det virke lovende!! 👍👏😄 Er det første IVF forsøket deres?

 

Jeg har faktisk også hatt bittelitt stikking og murring i magen og korsryggen, men prøver ikke å overanalysere..🙈 er også sykt trøtt, men mulig det er fordi jeg våkner så tidlig om morgenen.. håper en uke går fort så jeg kan ta den testen snart altså 😁

 

Men forresten, ang. Progynova, noen som vet om den hindrer mensen? Dvs kan jeg forvente at den ikke kommer som normalt neste søndag, uansett om jeg er gravid eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A+S: spennende! Håper dere lykkes!:) jeg hadde smerter i form av stikkninger nederst i magen da jeg gikk på lutinus. Spesielt hvis jeg bøyde meg til siden, hostet osv. Ved graviditet kalles slike stikninger ligamentsmerter. søk det opp:) jeg har hatt det i alle mine graviditeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å være kvalm 83jenta, men litt stas med symptomer også Bra det hjelper litt med seaband da! Husker du skrev at du hadde ømme pupper mens du ruget før positiv test, men var det noe annet som var annerledes fra de fryseforsøkene du har har hvor du har hatt negativ test?

A+S: jeg har aldri vært gravid så har dessverre ikke egne erfaringer å dele. Vet at lutinusen kan gi en del graviditetssymptomer som trøtthet blant annet. Har aldri hørt om at det skal gi stikking i magen.. MEN har lest om mange som har hatt voldsomme stikkinger nederst i magen med senere positiv test, så foreløpig kan det virke lovende!! Er det første IVF forsøket deres?

Jeg har faktisk også hatt bittelitt stikking og murring i magen og korsryggen, men prøver ikke å overanalysere.. er også sykt trøtt, men mulig det er fordi jeg våkner så tidlig om morgenen.. håper en uke går fort så jeg kan ta den testen snart altså

Men forresten, ang. Progynova, noen som vet om den hindrer mensen? Dvs kan jeg forvente at den ikke kommer som normalt neste søndag, uansett om jeg er gravid eller ikke?

Hadde mer vondt i hodet i rugeperioden denne gangen i forhold til i januar, ellers så kommer jeg ikke på at det var så forskjellig, var både trøtt og hadde ømme pupper begge gangene. På det negative ferskforsøket i november var jeg mer trøtt enn jeg er nå i rugeperioden (ble sykemeldt)

Progynova kan hindre mensen, har fått blødning tre-fire dager etter at jeg sluttet på det både i august og etter forsøket i januar. Fikk også beskjed fra sykepleier om at mensen ville komme når jeg sluttet på progynovaen etter januar forsøket (fikk jo starte med nytt forsøk med en gang, så startet jo opp igjen på progynova når jeg fikk blødning og skal gå på det i fire uker til)

 

Er fem uker i dag :) to uker og to dager til ul :D

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig at det er symptomer på graviditet eller bivirkninger på lutinus, og IKKE tidlige tegn på at mensen kommer. Er vel tidlig å få symptomer på det også, har jo hadd disse smertene de siste dagene, altså over en uke til mensen skal komme?

 

Trøsten om vi ikke skulle lykkes denne gangen er at vi har ett egg på frys, så kanskje vi får en sjangse til før vi går gjennom et ivf-forsøk til.

 

Vi er på ferie i London på testdag også, så er bekymret for at en negativ test kan sette en demper på hele turen =\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er graviditetssymptomer da A+S! Det er ikke lenge igjen til testdato nå! Klarer du å vente til blodprøven? Uff ja, negativ test er kjipt uansett om man har noe på frys eller ikke .. men er jo tross alt en bonusrunde i såfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått beskjed om å ta noe blodprøve i første omgang, skal bare teste med teststikk. Om den er positiv så regner jeg med at jeg kommer til å teste med mange forskjellige, og flere dager på rad, kjenner jeg meg selv rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teststikk, dvs sånn hjemmetest med urin? Ja - jeg tror nok også jeg vil ha problemer med å stole på et positivt resultat ... Jeg skal ta blodprøve på Riksen på mandag, men det er egentlig to dager senere enn normalt pga helgen kommer imellom. Jeg kommer nok ikke til å klare å holde meg så lenge, men skummelt å teste for tidlig også. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en helt vanlig graviditetstest ;)

Krysser fingrene for oss begge, og alle andre, at det blir en positiv test ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med uttaket i dag Embi! Håper det blir masse flotte egg og at det ordner seg med cysten! 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! I går hadde jeg en slik dag som man blir gal av, finnkjemmer internett for svar på hva smertene jeg har hatt kan være. Men, ble ikke noe særlig klokere, tvert i mot.. Så tilslutt, fant jeg ut at jeg bare skulle ta en test. Teststreken lyste opp sterkere enn kontrollstreken! HURRA! Jeg ble helt over meg selv etter en liten stund, så fant jeg ut at jeg hadde tatt enn eggløsningstest så det var jo ikke sikkert jeg var gravid likevel. Tok en ny test rett før jeg la meg, en digitaltest kjøpt i England, og den viste PREGNANT!

Tok også en i mårrest, den var også positiv!

Nå håper jeg bare spiren klorer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! 🎊🎉 gratulerer så masse A+S!! Så fantastisk med full klaff på første forsøk! Da blir det kos med London-tur likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis A+S!!🎉 For en uttelling på denne gjengen👍 håper det fortsetter!!!

 

Egguttaket i dag gikk veldig bra😊 fikk ut 12 egg! Og tømte cysten. Så nå blir det spennende å se i morgen om noen lar seg befrukte! Og så blir det da kanskje innsett enten torsdag eller fredag, vi har ventet en dag på de forrige forsøkene for å være sikre på at alt utvikler seg som det skal. De skulle se an denne runden om det var nødvendig.

 

Nå er det rett på sofaen og sove ut rusen😎 og så ut i sola for å sanke d-vitaminer🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Embi, så fantastisk - 12 egg er jo mye bedre enn forventet! 👍☺️👏 Da kan du legge deg på sofaen og være veldig godt fornøyd med innsatsen så langt! Nå er det ikke lenge til du ruger du også 😉 🎊🎉 blir spennende å se om dere kanskje får noen på frys denne runden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer A+S!!! Kjempegode nyheter:-)

 

Spennende, embi:-) Satser på at embryoskopet inneholder et helt fotballag å velge i på torsdag/fredag. Må dere vente til torsdag for å vite når det blir innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar gjerne et helt fotballag, hehe. Tror vi må vente til torsdag med å se an innsett ja, de ringer for å informere på torsdag morgen. Altfor spennende! Men vi er veldig fornøyd med dagens uttelling i hvertfall😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må dere være! Hurra for et helt dusin egg ;-) Det må jo være flere av dem som er brukanes! Ååååh så nervepirrende - shit pommes frites! Har dere snakket noe mer om hva dere gjør hvis det er to perfekte - setter dere inn to eller legger dere i fryseren..?

 

Så mye gode nyheter som er i denne gruppen så langt må jo smitte over på oss andre også - får vi håpe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe noe blir brukanes, har aldri sitti igjen med mer enn to uansett antall ut.. Tror ikke vi tør å sette inn to denne gangen, men mye kan skje! Sitter vi igjen med to av diffus kvalitet så setter vi kanskje inn begge to. Vi får se hva de drar opp av hatten denne gangen😉 hver gang er så forskjellig, og vi klarer aldri å forberede oss for det dukker alltid opp noe uventet! Følg med i neste episode😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at under halvparten av parene får noen til frys per forsøk, men det kan jo klaffe med søskenlager denne gang:-) Vi fikk en gang tross våre odds:-)

 

Er litt god-misunnelig på dere som har kommet så langt, skulle ønske man kunne speede opp denne prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...