Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere jenter? :hjerte:

 

Her er det bare to dager igjen til UL, er veldig spent..!! Dette går jo veldig fort nå :D Men en ting har jeg gått og grublet litt på som jeg synes høres litt rart ut: sykepleier sa til meg i telefonen da vi avtalte UL at jeg entenså fikk jeg time på fredag, eller så ble det mandag eller tirsdag hvis ikke det var plass på fredag ... Er det nesten samme når man setter inn det egget eller? Høres merkelig ut at det skal være så stor slingringsmonn .. Litt kjipt om de setter det inn på et ugunstig tidspunkt pga helgen eller at det ikke er ledige timer ......

Jeg har hatt begge fryseinsettingene på en tirsdag, da kunne de ta opp egg på mandagen. Etter det jeg har forstått sjekker de om det er noen modne follikler i eggstokkene (det vil de ikke ha)og at slimhinnen i livmoren er tykk nok på UL, om dette ser bra ut finner de tid for innsetting. Denne gangen var jeg ikke inntil UL før innsett fordi jeg hadde respondert så greit med medisinene tidligere (august og januar), men mener jeg gikk lengre på progynova før innsett nå enn på forsøket i januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok..men det jeg synes var rart var at det virket som om valget mellom fredag og mandag kun var avhengig av om det var ledig tid på fredagen.. Er det bare å sette inn egget hvilken som helst dag etter at slimhinnene er tykke nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..men det jeg synes var rart var at det virket som om valget mellom fredag og mandag kun var avhengig av om det var ledig tid på fredagen.. Er det bare å sette inn egget hvilken som helst dag etter at slimhinnene er tykke nok?

Jeg fikk spørsmål om det var noen dager som ikke passet, så tror det er litt slingringsmonn når det gjelder innsett uten at jeg kan si det helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på progynova denne uken (forhåpentligvis) og er da i gang med første fryseforsøk :-) hva skjer om de to eggene som tines sammen ikke overlever? Kan man ta ta opp to til på samme forsøk eller blir forsøket avbrutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu så bra Shamy! Vi krysser fingre og tær og alt vi har på at det går bra denne gangen! :hjerte:

Jeg lurer på det selv, tenkte å spørre når jeg er på UL i morgen! Hvis ikke du vet det også 83jenta? :) Ettersom det virker som om det ikke er så viktig akkurat hvilken dag man setter inn, så kan det kanskje virke som om de kan ta opp et strå til hvis de to første ikke over, og at man isåfall kan komme tilbake neste dag... Kommer kanskje an på om de har tid..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hørt noe enda, de skulle sende brev i posten sa de! håper det ble noen på frys.

i går og i dag har jeg følt meg i litt shaber form og litt småkvalm. er dette vanlige bivirkninger på lutinus tro? flere som har hatt det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på progynova denne uken (forhåpentligvis) og er da i gang med første fryseforsøk :-) hva skjer om de to eggene som tines sammen ikke overlever? Kan man ta ta opp to til på samme forsøk eller blir forsøket avbrutt?

På fryseforsøket i januar måtte de ta opp to egg (fyrst et og et) da det første ikke overlevde opptining. Selv om de måtte ta opp to ble ikke innsettingen flyttet, så tror det ikke tar for lang tid før de ser om egget overlever eller ikke.

Vil tro de tar opp et nytt strå om egg i første stå ikke overlever og dere har flere på frys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Begynner på progynova denne uken (forhåpentligvis) og er da i gang med første fryseforsøk :-) hva skjer om de to eggene som tines sammen ikke overlever? Kan man ta ta opp to til på samme forsøk eller blir forsøket avbrutt?

På fryseforsøket i januar måtte de ta opp to egg (fyrst et og et) da det første ikke overlevde opptining. Selv om de måtte ta opp to ble ikke innsettingen flyttet, så tror det ikke tar for lang tid før de ser om egget overlever eller ikke.

Vil tro de tar opp et nytt strå om egg i første stå ikke overlever og dere har flere på frys.

De kan tine flere, ja. Det er jo ørsmå greier i væske, ikke som å tine nyttårskalkunen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper_og_tror: Jeg har ikke prøvd Lutinus, men det er vel de samme bivirkninger som Crinone siden begge er progesteron støtte.. Og tror progesteronen kan gi alle "vanlige" tidlig graviditetssymptomer - også trøtthet og kvalme. Jeg var veeeeldig trøtt og litt småkvalm de første dagene med Crinone, men vet ikke om det var den eller ettervirkninger av Eggløsningssprøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Begynner på progynova denne uken (forhåpentligvis) og er da i gang med første fryseforsøk :-) hva skjer om de to eggene som tines sammen ikke overlever? Kan man ta ta opp to til på samme forsøk eller blir forsøket avbrutt?

På fryseforsøket i januar måtte de ta opp to egg (fyrst et og et) da det første ikke overlevde opptining. Selv om de måtte ta opp to ble ikke innsettingen flyttet, så tror det ikke tar for lang tid før de ser om egget overlever eller ikke.

Vil tro de tar opp et nytt strå om egg i første stå ikke overlever og dere har flere på frys.

De kan tine flere, ja. Det er jo ørsmå greier i væske, ikke som å tine nyttårskalkunen;-)

 

Hehe! Så bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på ultralyd og alt så bra ut, så det blir innsett på mandag hvis eggene overlever!! :danse:  :danse: :danse:  Kjenner jeg håper på to egg, men skal være glad hvis det blir ett også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe enda, de skulle sende brev i posten sa de! håper det ble noen på frys.

i går og i dag har jeg følt meg i litt shaber form og litt småkvalm. er dette vanlige bivirkninger på lutinus tro? flere som har hatt det sånn?

Kan fint være bivirkninger fra lutinusen. På ferskforsøket i november ble jeg sykemeldt under nesten hele lutinusperioden fordi jeg ble så ekstremt trøtt. (Det tar rundt 25 minutt å kjøre til/frajobb, men etter de første dagene på lutinus turte jeg ikke kjøre på jobb lengre fordi jeg var redd for å sovne bak rattet, vurderte å stoppe på veien slik at jeg kunne kvile litt). Så jeg sov hele rugeperioden... Kvalm var jeg også, og måtte finne frem seabandene fra første forsøk. Da ble jeg overstimulert og gravid, så uviss på hvor symptomene kom fra da..

Nå på fryseforsøkene har jeg vært trøtt (sofaen er veldig fin å ha etter jobb, er lite produktiv for å si det sånn), småkvalm og til tider vondt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da ser det ut som om tr kommer i løpet av natten!! :D :D

da får jeg vell starte på sprøyter i morgen og uttak/innsett i uke 13 :D

 

ble såå glad når jeg så litt rosa på papiret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger vi helt likt i løypa ønsker*magetroll<3 👍

Jeg har gått på spray i ett par uker og begynner på sprøytene i dag, og håper på uttak i uke 13😊

Endelig sprøytestart!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tr kom idag!! 😁 så håper på å begynne på sprøytene i dag eller i morgen 😁

Spennende embi! Hvilke sprøyter skal du ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke begynne Før etter påske pga de er redd for at jeg ikke skal bli klar før påskestengt! Er så typisk!! :( var akkurat det samme før jul også :( skikkelig nedtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelig, ønsker*magetroll<3. :-( Slik var det med vinterferien her i fjor. Nå var siste mens var forsinket etter MA, så da er påsken akkurat forbi når jeg trenger ultralyd og prosedyrer. Må være veldig kjipt når du ikke var kjent med tidsfristen for å få mens på forhånd. Vi trenger den forutsigbarheten en vi kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godt å høre andres erfaringer om bivirkninger osv:) er litt bekymret nå, for det har vært litt lyserosa blod i innlegget i dag:/ skal jo ikke teste før 19.3 så det er jo for tidlig å få mensen nå? Kan det være festeblødning? Blødning uansett farge har aldri vært positivt for meg så nå henger jeg litt med leppa:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei ønsker*magetroll<3 Så nedtur! Utrolig kjipt å innstille seg på noe og få forhåpninger også blir det ikke noe av..

 

Håper_og_tror: Om det er for tidlig å få mensen kommer vel an på om du vanligvis har kort lutealfase, men ja - det høres litt tidlig ut ja! Tror ikke du skal ta sorgene på forskudd riktig ennå, lyserosa blod kan likegjerne være positivt som negativt på dette tidspunktet! Har googlet mye om festeblødning men har fortsatt ikke blitt klok på det - men det er hvertfall mange som opplever å ha en mindre blødning og likevel er gravid! Håper du klarer å få tankene over på andre ting så ikke tiden frem til testing blir alt for nervepirrende for deg (lettere sagt enn gjort) :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte klinikken i ste. De fortalte at jeg har fått to egg på frys! Det var en lettelse😄 i forhold til blødningen sa de at jeg bare måtte vente å se, kunne være like normalt som unormalt. Huff for en følelsesladet prosess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk  :hjerte: Av en eller annen grunn føler jeg meg merkelig rolig og sikker på at eggene overlever, ganske kontrast til hvor pessimistisk jeg har vært tidligere i denne prosessen. Kan være jeg får et slag i trynet på mandag når de sier at ingen av eggene overlevde, men får ta det da...  

 

Så bra med to egg på frys - gratulerer! Hvor mange dager var embryoene da de ble lagt i fryseren?

På Riksen sier de så lite, og det er så stort der så får inntrykk av at ingen vet noe mer enn akkurat hva som er sin oppgave. Da jeg var på UL spurte jeg om de kom til å ta opp strået med ett eller to egg først, men det visste ikke legen, for det var det lab'en som gjorde. Men får jo vite det når jeg ringer på mandag så får smøre meg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei ønsker*magetroll<3!! Det er jo lenge til påske!! Hvor lange påsker har de på sykehuset da? Uke 13 er jo i god tid?

Å man kan bli så frustrert! Kan du gå privat og få pergo? Kan du gå privat og ta full ivf runde nå? Prøver å vri hjernen min her for å komme opp med en løsning! Vi kaster ikke bort sykluser her nemlig😉

 

Håper blødningen har stoppet håper_og_tror! Når har du testdato?

 

Første progynovaen er tatt i dag, en til tars til kvelden samtidig med dagens siste nesespray. I tillegg til synarelaen og progynovaen skal jeg gå på menopur, klexane og alby e. Så kommer ovitrellen og så lutinus i ventetiden. Jizez så mye rart man skal proppe i seg! Kjører akkurat samme prosedyre som siste gang, da fikk vi ut 14 egg og satt igjen med to som vi så satte inn. Håper på enda flere av god kvalitet denne gangen, kvalitet over kvantitet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...