Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da tror jeg TR begynner å melde sin ankomst ... også ble jeg plutselig usikker.. Skal jeg begynne på Progynova med en gang eller skal jeg vente til det begynner å blø ordentlig? Akkurat nå er det bare litt rosa utflod og det kommer nok ikke ordentlig "i gang" før i morgen .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra 83jenta! Fineste telefonen å ikke få:-)

 

Ja, J'espere, de vet om ivf, om graviditeten og når jeg mistet. Men akkurat de såreste følelsene etterpå har jeg nok ikke delt så mye av, gjør jo ikke det når alt er nytt og rått. Og så er jo det over, for andre. Jeg fortalte mannen om episoden (var alene andre uke etter MAen), og hans kommentar var: Nei, du er jo over det nå?! Han har skjønt etterhvert at det er jeg ikke, og trøster:-)

 

Det ble mens først 6 uker etter aborten på meg, så det blir spraystart om 2 uker. Jeg tror ikke vi kommer til å prøve selv neste uke. Har litt blandede følelser, tenker på om vi har bedre sjanser til å ikke miste når embryologen plukker ut for oss, i stedet for evt å bli gravid med et svakt embryo. Rare tanker, jeg har jo aldri vært spontant gravid uansett. Og tenk om jeg skulle lage et godt egg denne syklusen. Har dere andre fått noen råd om dette i prosessen? Jeg hadde p-piller mellom første og andre forsøk, og hadde jo da ikke hatt abort tidligere, så det har ikke vært snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. for meg er bare denne ivf-prosessen helt jævlig i seg selv, og synes det er helt forferdig å høre på sånne samtaler, og jeg har jo aldri mistet. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde taklet å miste i tillegg. .. 

 

Jeg skjønner godt at du tenker sånn, Da vi hadde første forsøk i januar, fikk vi beskjed om å bruke prevensjon for å hindre spontan graviditet ... fordi du begynner på sprayen før du kan vite sikkert at du er gravid, og da kan jo alt bli bare ball. Jeg tror faktisk det står i brosjyren fra Riksen også, selv om jeg ikke har den for hånden her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme tankene F*PCO! Livredd for å bli gravid med hjemmelaget, det har funket dårlig hittil! Veldig godt å vite at det var god kvalitet på det som blir satt inn i stedet for å lure på hva man har klart å skrape sammen selv...

 

Og det at folk rundt glemmer! Jupp, og d fort! Pappa sier at en manns minne er 14 dager! Det stemmer nok det! Verden stopper opp i det alt skjer og så plutselig er alle opptatte med sitt eget igjen og tenker seg ikke om lenger...mens livet vårt fortsatt føles som om det står stille og at vi sitter fast i gjørma! En gang må gjørma ta slutt og vi får delta i livet igjen vi og! Snart forhåpentligvis😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med Progynova! Første to pillene tatt i dag morges :danse:  Skal ringe og avtale ultralyd når telefonen på Riksen åpner kl tolv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er blitt ruger til et fire delt egg :) nå er det bare til å krysse fingrene for at det blir værende til godt ut på høsten. Progynovaen og lutinusen er klar for de to neste ukene, testdag er 17.

 

Styrte veldig med å finne parkeringsplass på Haukeland i dag - hadde gog tid helt til jeg brukte 25 minutt på å finne parkering, så heseblesende kom jeg meg til KK akkurat når jeg hadde time. Det samme skjedde i mai på første innsett, og da ble testen positiv - kanskje det er et tegn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å parkeringen der oppe er håpløs! Men jeg tror på tegn😉 i det minste økte du pulsen og med det blodgjennomstrømmingen, og her teller hver minste detalje 👍

 

Krysser alt jeg har for deg! Nå må dere feire, ett steg nærmere målet😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med rugerstatus 83jenta! Jeg krysser også alt jeg har av fingre og tær for at det går bra for deg :hjerte: Jeg synes også du skal ta dette som et godt tegn - dette er jo måneden du blir gravid :hjerte:  :hjerte: :hjerte:  

 

Jeg har fått time for ultralyd på Riksen onsdag 11. allerede. Hun sa at jeg da enten skulle ha innsett fredag 13. hvis det var plass den dagen, eventuelt mandag 16. Så det er jo ikke lenge til :danse:

 

Jeg spurte om de kom til å tine opp strået med ett eller to egg først, og hun mente at de først kom til å ta opp det med ett egg, og hvis det ikke overlevde tok de opp det med to i. Jeg hadde jo et håp om at jeg kunne få bli ruger til to eskimoer denne gangen, men uansett veldig positivt hvis det ene overlever for da er det jo to i bakhånd!

 

Spenningen bygger seg veldig opp for oss alle nå synes jeg :hoppendeglad:  :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, 83jenta:-):-) Da heier vi på at frøet skjønner sin del av dealen!

 

Æsj, jeg ligger mer enn en hel måned bak jo:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge til 11. J'espere.. Marsgjengen er i gang :)

 

Din tur kommer F*PCO. Gikk selv å ventet i januar, og alle andre var ferdig før jeg fikk startet, så vet hvordan ventingen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ankom tanta her i dag, nok en 28 dagers syklus på timen. Nesten merkelig, har aldri vært så etter boka før! Får meg nesten til å lure på om vi kunne klart det selv nå...men det finner vi ikke ut av på en stund! Sprøytestart om åtte dager😊

Du er rett bak meg i løypa F*PCO, her blir det ikke testresultater før i april...men da får det bli gode testresultater og😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves .. eller noe sånn? :blomst: 

Juhu - ett skritt nærmere du også Embi!  :danse: 

 

Hver dag er en dag nærmere målet nå!  :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har det vært strålende sol og vår i luften her i Oslo .. og jeg må si at det gjør at jeg også ser lysere på denne prosessen! Rart hvordan det skal ha noe å si .. men har en god følelse nå og tror faktisk på at mars er måneden!  :hjerte: Og føler også at det ikke er helt krise om vi må prøve noen ganger til (selv om jeg selvfølgelig vil bli gravid NÅ!).. Jeg har troen på at det skal gå til slutt, og at det bare er snakk om tid til vi blir foreldre... og det er veldig fint å tenke på  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på dag 4 etter primolutn slutt.. fikk mens på dag 5 sist gang, så regner med tr er der i morgen tidlig :)

da er jeg snart igang igjen jeg også :D :D

 

lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tr har ikke kommet som planlagt!! Blir ikkje sprøyter før etter helgen.. Skal så inne meg et glass vin i kveld 😉😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også å unne meg et par glass vin i kveld, selv om jeg går på Progynova .. Jeg tror ikke det skal være noe problem så tar sjansen! God helg alle sammen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg hiver meg på hær! Jeg er så heldig å ha fått en datter på naturlig måte i 2011. For to år siden syntes vi det var på tide at hun skulle få et søsken. Det skulle vise seg å ikke bli like enkelt. Har på disse to årene vært gravid 4 ganger. 3 av dem endte med spontanabort i uke 6-7. Og den siste satt i egglederen. Endte med hasteoperasjon der de måtte fjerne den ene egglederen. Vi har tatt masse prøver og de har ikke funnet noe galt. Så de kallet det ufrivillig sekundær infertilitet. Nå er vi i gang med IVF-forsøk. Jeg har fått sprøyter med menopur og orgalutran. De tok ut 6 egg og 1 ble satt inn nå på torsdag. Ingen ble fryst ned men de skulle la de stå over helga og se om de kunne fryse noen da. Går nå på lutinus. Synes prosessen er utrolig spennende, tøff og nervepirrende. Er så redd for å miste igjen hvis det viser seg at jeg er gravid.

 

Jeg vet jeg er utrolig heldig som har en frisk datter fra før men drømmen er alikevell å kunne gi henne et søsken! Godt å lese om deres tanker og følelser om andre gravide. Selv ser jeg gravide overalt og selv om jeg på en måte er glade på deres vegne så er det som å få et slag i magen hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og velkommen Håper_og_tror! Og gratulerer med rugestatus! 👍☺️ Så spennende, håper det egget klamrer seg fast og at det er noen av de andre som blir bra nok til å fryses, da blir vel det sånne blastosyster i såfall? ☺️ Hvilken klinikk hører du til?

 

Uff ja dette er en tøff prosess og man må vel bare prøve å skjerme seg så best man kan .. Ikke så lett alltid, særlig ikke i en fase hvor alle sprader rundt med struttemager! 😳 Jeg har også syntes det var veldig deilig å dele tanker og følelser her på forumet, godt å se at jeg ikke er den eneste som føler det sånn. 😳😭😁😖😱😩 vi får støtte hverandre her inne, det hjelper at det er andre som forstår hvordan man har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Håper_og_tror :) er bare noen dager lengre enn deg i løypa - fikk satt inn fryseegg på tirsdag.

 

Vi tilbringer helgen sammen med svigers på hytta, tidligere i dag hadde svigermor og jeg en tur i regnet - og jeg savnet sportsBH.. Puppene er blitt ømme, og halve turen gikk jeg å tenkte på at det sikkert hadde vært bedre om jeg hadde har sportsbh på (Hadde ikke pakket det med meg en gang..) til vanlig blir de fleste turene gått med vanlig BH, noe som ikke har vært et problem tidligere. Håper puppene ikke bare er en bivirkning av lutinusen og prygonovaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åy åy så spennende 83jenta! Håpe håpe håpe håpe😊

 

Velkommen håper_og_tror! Krysser fingrene for deg og😊

Var på Ikea i går, anbefales IKKE å dra dit på en lørdag formiddag!! Rimelig høyt angstnivå og konstant tårer i øyekroken, lykkelige folk med mager, babyer og barn overalt...

 

Håper dere nøt vinen i går jenter, håper det blir det siste glasset på leeeeeenge😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører St.Olav. Har begynt å få ømme pupper og litt sånne stikkninger nedentil. Regner med det er bivirkninger av lutinus. Testdato 19.3 hær, håper tia går fort!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? :hjerte:

 

Her er det bare to dager igjen til UL, er veldig spent..!! Dette går jo veldig fort nå :D Men en ting har jeg gått og grublet litt på som jeg synes høres litt rart ut: sykepleier sa til meg i telefonen da vi avtalte UL at jeg entenså fikk jeg time på fredag, eller så ble det mandag eller tirsdag hvis ikke det var plass på fredag ... Er det nesten samme når man setter inn det egget eller? Høres merkelig ut at det skal være så stor slingringsmonn .. Litt kjipt om de setter det inn på et ugunstig tidspunkt pga helgen eller at det ikke er ledige timer ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...