Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Gratuler med sprøytestart og et skritt videre Embi - det var litt av en coctail du skal ta! :tongue: Klexane og Alby e har jeg ikke hørt om, hva er det? Krysser fingrene for at du er i gang med produksjon av et gullegg as we speak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klexane og albyr-e er begge blodfortynnende, men de virker visst på hver sin måte. Alby-e hjelper i tillegg til å bygge opp slimhinna tror jeg, sammen med progynovaen. Vi får håpe det gjør susen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig ønsker * magetroll. Typisk at de har lange ferier.. Sommerferiene er ofte like lange om ikke lengre enn skoleferien, men tror det er for at legene har vakter andre steder også, så det kan være derfor de har påskestenkt også.. Da vi var for å få bekreftet SAen i sommer var klinikken egentlig stengt, men vi fikk komme til alikevel. Men vi måtte vente litt ekstra fordi legen hadde vakt på føden og måtte bli ferdig med et keisersnitt før han kom (det var samme lege som satt inn egget)

 

Spennende med sprøytestart Embi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blødningen gikk over ganske fort heldigvis, håper det holder seg sånn. jeg har testdato 19.03 embi.

j"espere: eggene ble befruktet forige tirsdag og ble fryst ned nå på mandag slik jeg forsto det. så da er de vell såkalte blastocyster? er ikke helt inne i alt dette enda:)

 

forskjellen på klexane og Albyl E er at Albyl E virker forebyggende på arterielle blodpropper, mens Klexane virker forebyggende på venøse blodpropper. klexane gis i sprøyteform subcutant og Albyl E gis per os (tabletter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klexane virker også på arteriell side, f.eks hvis man har blodpropp i lungearteriene eller i hjertets kamre. Klexane virker på blodlevringsstoffer, mens Albyl-E virker på blodplater.

 

Anonymous poster hash: 45d6b...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, da har jeg lært noe i dag og😊 kjekt å vite hva man stapper i seg, takk jenter!

 

Så bra håper_og_tror! Da venter vi i spenning litt til😉

 

Første dose menopur satt, juhuuu.

Har akkurat hatt besøk, og han fortalte at han skulle bli pappa igjen... Er hele verden gravide bortsett fra oss eller? Det føles sånn...det går ikke en uke uten at noen nye gravide dukker opp! Nå MÅ det snart være vår tur!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på jentekveld i går og to i vennindegjengen er gravide! Alt fokus og prat dreide seg om gravidmagene! prøvde å virke engasjert men kjente det ble litt mye for meg! Vi får bare være sterke og ha troen på at det er vi som sitter der om noen måneder😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg er full i hormoner... Vært på et party i kveld og ble rørt av sangen E6 av DDE på vei hjem.... :)

 

Kjedelig med gravidprat, føler det er det hele tiden, ble gravidprat der jeg var i kveld også (ene som var der har bare uker igjen til termin)

 

Krysser fingrene for at vi er med på gravidpraten om en liten stund :)

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Håper_og_tror!!! 🎊🎉 da er du fortsatt med 👏👏👏

 

Altså disse køsnikerne som blir gravide overalt, jeg får mindre og mindre tålmodighet med dem 😡 Nå har jeg ikke lenger dårlig samvittighet for det en gang, kontoen for å være glad på andres vegne er overtrekt for lengst. Jeg har fulgt et råd jeg fikk her inne om å skjerme meg og det hjelper faktisk, det er enkelte venninner som antakelig er fornærmet for at jeg ikke tar kontakt men det får så være.

Men ja, snart skal det bli oss som sitter lykkelig og stryker oss over magen!! 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja apropos - da var det TO til som annonserte sin graviditet her i lunchen på jobb. Nå er det fire gravide her (av tjue totalt). Dette er jo en verpestasjon uten like. Det ble også snakket om sommerferie, hvor ledelsen ga uttrykk for at de med småbarn ville bli prioritert mtp ferieavvikling dersom det var vanskelig å få barnepass etc. til å gå opp. Blææææææææææh :sur:  :sur: :sur:  :sur:  :sur:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så mye for å prøve å beskytte seg selv, man blir jo bombardert! De er jo overalt!

Godt det ikke er lenge til mandag J'espere, da blir du en av dem👍😉

Jeg håper jeg er rett bak deg i køen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forutsatt at disse eggene overlever er jeg jo nesten per definisjon gravid med ett eller to befruktede egg fra mandag av .. :Nikke: Skal nyte det så lenge det varer.. Får håper graviditeten varer så lenge som ni måneder! :D

Og det samme med deg om bare litt over en uke Embi - nå er du jo godt i gang med sprøyter og alt :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja apropos - da var det TO til som annonserte sin graviditet her i lunchen på jobb. Nå er det fire gravide her (av tjue totalt). Dette er jo en verpestasjon uten like. Det ble også snakket om sommerferie, hvor ledelsen ga uttrykk for at de med småbarn ville bli prioritert mtp ferieavvikling dersom det var vanskelig å få barnepass etc. til å gå opp. Blææææææææææh :sur:  :sur: :sur:  :sur:  :sur:

 

Skjønner deg godt ang graviditeter på jobb.. På de fire og et halvt årene jeg har jobbet der jeg er nå har det kommet 12 ansattbarn, en periode var det fire stykker som var gravide samtidig, og vi er 12 ansatte..

Hos deg er det graviditeter, hos meg har to stykk kommet denne uken og sagt at de har fått ny jobb. Nå er det vår tur til å annonsere graviditet på jobb.

Håper du får en super helg, selv om fredagen var kjip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innspurten nå, jenter:-)

 

Her blir det joggetur og uthenting av den beryktede sprayen nå i kveld, oppstart mandag. 4 uker til follikeltelling, måtte det gå fort! Da håper jeg dere har vært på babyrosa skyer i flere uker allerede;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja apropos - da var det TO til som annonserte sin graviditet her i lunchen på jobb. Nå er det fire gravide her (av tjue totalt). Dette er jo en verpestasjon uten like. Det ble også snakket om sommerferie, hvor ledelsen ga uttrykk for at de med småbarn ville bli prioritert mtp ferieavvikling dersom det var vanskelig å få barnepass etc. til å gå opp. Blææææææææææh :sur::sur: :sur: :sur::sur:

 

Skjønner deg godt ang graviditeter på jobb.. På de fire og et halvt årene jeg har jobbet der jeg er nå har det kommet 12 ansattbarn, en periode var det fire stykker som var gravide samtidig, og vi er 12 ansatte..

Hos deg er det graviditeter, hos meg har to stykk kommet denne uken og sagt at de har fått ny jobb. Nå er det vår tur til å annonsere graviditet på jobb.

Håper du får en super helg, selv om fredagen var kjip

Takk, det har gått over litt nå. 😳 Den ene kollegaen min er homofil og singel og veeeldig langt fra å skulle ha noe familieliv med det første, og han er veldig mottakelig for alt som heter skittkasting mot graviditetsfokus og ammeprat, så fikk ut litt frustrasjon på kontoret hans.

 

Det skal nok bli en bra helg, har planer om en lang joggetur i marka i vårsolen i morgen, det blir veldig bra! Må gjøre "hybelen" innflytningsklar for eskimoen(e) som flytter inn på mandag 👍😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innspurten nå, jenter:-)

 

Her blir det joggetur og uthenting av den beryktede sprayen nå i kveld, oppstart mandag. 4 uker til follikeltelling, måtte det gå fort! Da håper jeg dere har vært på babyrosa skyer i flere uker allerede;-)

Fire uker går veldig fort F*PCO!! Stas med spraystart 👍😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man være med å påvirke selv om de setter inn 1 eller 2 egg? Ekstra spennende hvis de setter inn 2 da😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man være med å påvirke selv om de setter inn 1 eller 2 egg? Ekstra spennende hvis de setter inn 2 da😄

Jeg fikk velge selv, fra første innsett. Vi har privat behandling, de offentlige er mer rigide. Vi satte inn 1 på våre 2 forsøk, og vurderer neste innsett når vi kommer så langt. Tvillinggraviditet gir økt risiko. Som oftest går det bra, men ved f.eks ekstrem prematuritet kan man ende opp med barn som lider av skader. Hvis ett eller begge får cerebral parese, epilepsi, synssvekkelse, lungeproblemer eller andre prematuritetsskader tror jeg det vil oppleves vanskeligere hvis man selv har valgt 2. Sjansen for at 2 inn skal ende tragisk er likevel liten, men etter min mening ikke verdt å ta på de aller første forsøkene. Jeg har 1 negativt forsøk og 1 med MA, så jeg er usikker på hva jeg blir rådet til neste gang. Har også risiko for overstimulering (veldig mange eggposer/egg), og det gjør også at de helst vil sette inn bare 1 på meg. 2 inn gir beskjeden økning i sjansen for graviditet, bare ca 6 %, men hvis det blir graviditet er det ca 25% sjanse for at det er med begge embryoene. Sjansen for at et befruktet egg blir til eneggede tvillingembryoer er 1% per egg, så det er noen få som da plutselig har 3 embryoer i magen. Det kan høres som et luksusproblem når man er ufrivillig barnløs, men er høyrisiko. Er embryokvaliteten ikke optimal, eller ved høy alder hos mor vil de kanskje likevel sette inn 2 selv om man ikke har hatt flere mislykkede forsøk før.

 

Vanskelig valg. Det som kan gjøre det lettere er hvis det er egg som er gode nok for frys. Det utligner den ekstra sjansen ved å sette inn 2. Vi var selvfølgelig i den situasjonen at 1 var perfekt, 1 var nesten perfekt (på kanten til å kunne fryses) og resten var svært dårlige (som jeg også opplevde som dårlig nytt for det som så normalt ut). Jeg var glad for kun 1 da de 2 strekene kom, litt mer usikker da jeg mistet. Skal høre med klinikken hva som skjedde med det andre egget under dyrkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Får man være med å påvirke selv om de setter inn 1 eller 2 egg? Ekstra spennende hvis de setter inn 2 da😄

Jeg fikk velge selv, fra første innsett. Vi har privat behandling, de offentlige er mer rigide. Vi satte inn 1 på våre 2 forsøk, og vurderer neste innsett når vi kommer så langt. Tvillinggraviditet gir økt risiko. Som oftest går det bra, men ved f.eks ekstrem prematuritet kan man ende opp med barn som lider av skader. Hvis ett eller begge får cerebral parese, epilepsi, synssvekkelse, lungeproblemer eller andre prematuritetsskader tror jeg det vil oppleves vanskeligere hvis man selv har valgt 2. Sjansen for at 2 inn skal ende tragisk er likevel liten, men etter min mening ikke verdt å ta på de aller første forsøkene. Jeg har 1 negativt forsøk og 1 med MA, så jeg er usikker på hva jeg blir rådet til neste gang. Har også risiko for overstimulering (veldig mange eggposer/egg), og det gjør også at de helst vil sette inn bare 1 på meg. 2 inn gir beskjeden økning i sjansen for graviditet, bare ca 6 %, men hvis det blir graviditet er det ca 25% sjanse for at det er med begge embryoene. Sjansen for at et befruktet egg blir til eneggede tvillingembryoer er 1% per egg, så det er noen få som da plutselig har 3 embryoer i magen. Det kan høres som et luksusproblem når man er ufrivillig barnløs, men er høyrisiko. Er embryokvaliteten ikke optimal, eller ved høy alder hos mor vil de kanskje likevel sette inn 2 selv om man ikke har hatt flere mislykkede forsøk før.

 

Vanskelig valg. Det som kan gjøre det lettere er hvis det er egg som er gode nok for frys. Det utligner den ekstra sjansen ved å sette inn 2. Vi var selvfølgelig i den situasjonen at 1 var perfekt, 1 var nesten perfekt (på kanten til å kunne fryses) og resten var svært dårlige (som jeg også opplevde som dårlig nytt for det som så normalt ut). Jeg var glad for kun 1 da de 2 strekene kom, litt mer usikker da jeg mistet. Skal høre med klinikken hva som skjedde med det andre egget under dyrkning.

Vi fikk ikke velge selv, verken på Riksen eller IVF-klinikken (privat), selv om jeg var over 35. Men denne gangen setter de inn to dersom de overlever, pga det er fryseforsøk og derfor enda mindre sjanse.

 

Jeg hadde ikke satt meg inn i risikoen ved tvillingsvangerskap første gang jeg var på konsultasjon på IVF-klinikken og opplevde det derfor veldig overkjørende da legen sa at de ikke satte inn to pga det var høy risiko, og ikke utdypet noe mer enn det. Jeg hadde da i forkant lest i brosjyren at dette var et valg paret og legen ble enige om sammen, og var veldig gira på tvillinger. Når jeg senere var på Rikshospitalet ga de meg mer utfyllende informasjon og da var jeg enig i at det beste var å sette inn ett på ferskforsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahhhh, vi har fått velge selv begge gangene i samråd med legene. Vi har satt inn to begge gangene fordi vi bare har hatt to hver gang. Første gang festet ett seg, men andre gang festet begge seg og det ene delte seg i to - og vips trillinger❤️

Vi var i ekstase mens legene var litt mer skeptiske, og når jeg kom opp på haukeland for oppfølging der ble de nesten sure..."hvem har gjort dette med deg" var første kommentaren jeg fikk! Måtte da forklare at det var en helhetsvurdering som var tatt og da forstod han litt mer. Men det viste seg jo at det var mye mer risiko enn vi var klar over og nå sitter vi uten våre tre små med et knust hjerte og et savn så stort at det er lammende... Sjansen for at det blir tvillinger eller trillinger er små, men det skjer jo... Vi har fått beskjed fra sykehuset om at vi ikke må sette inn mer enn ett egg neste gang, på privatklinikken vi er på har de bedt oss om å forberede oss på alle mulige scenarioer, men har også nevnt at hvis kvaliteten er god så kan det være lurt å sette inn ett. Måten de sier det på er at det er vårt valg, men de er med på å vurdere valget vårt, synes det er en god måte å gjøre det på for alle situasjoner og mennesker er forskjellige. Føler de private legene tar mer hensyn til det enn sykehusene.

Men det kan jo se ut som om jeg produserer lim nedi her og at kroppen griper tak i alt den kan få og tviholder på det...selv om det er dødt (ref 3x MA)

Så i min situasjon kan det være lirt å sette inn ett egg, meeeen jeg klarer ikke slippe tanken med å sette inn to alikevel. Hvis noen kunne lovet meg at det gikk bra hadde jeg valgt tvillinger/trillinger igjen, pga alder og tid og selvfølgelig den gleden og det herlige kaoset det må være med flere❤️ Men det kan jo være min sentimentale side som ikke klarer å gi slipp på det vi skulle hatt nå og den opplevelsen vi gikk glipp av, og gjerne vil ha den igjen...

Mens min fornuftige side sier at ett levende barn er bedre enn å oppleve dette en gang til... Frykten min sier at hadde vi satt inn ett egg forrige sommer hadde vi kanskje sitti med ett eller to levende barn nå😢 men den tanken orker jeg ikke å tenke på for den vurderingen vi tok i sommer var riktig for oss da.

 

Vanskelig valg, og selv med min grusomme erfaring så syns jeg det er like vanskelig denne gangen.

 

Ps: i prosenter fikk vi beskjed om at sjansen for at ett egg festet seg var ca 50%, sjansen for at to festet seg ca 15%, og sjansen for at to festet seg og delte seg i fler nevnte de ikke en gang for den var så liten... Det viser at statistikk kun er statistikk, man må prøve å se den i sammenheng med sin kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahhhh, vi har fått velge selv begge gangene i samråd med legene. Vi har satt inn to begge gangene fordi vi bare har hatt to hver gang. Første gang festet ett seg, men andre gang festet begge seg og det ene delte seg i to - og vips trillinger❤️

Vi var i ekstase mens legene var litt mer skeptiske, og når jeg kom opp på haukeland for oppfølging der ble de nesten sure..."hvem har gjort dette med deg" var første kommentaren jeg fikk! Måtte da forklare at det var en helhetsvurdering som var tatt og da forstod han litt mer. Men det viste seg jo at det var mye mer risiko enn vi var klar over og nå sitter vi uten våre tre små med et knust hjerte og et savn så stort at det er lammende... Sjansen for at det blir tvillinger eller trillinger er små, men det skjer jo... Vi har fått beskjed fra sykehuset om at vi ikke må sette inn mer enn ett egg neste gang, på privatklinikken vi er på har de bedt oss om å forberede oss på alle mulige scenarioer, men har også nevnt at hvis kvaliteten er god så kan det være lurt å sette inn ett. Måten de sier det på er at det er vårt valg, men de er med på å vurdere valget vårt, synes det er en god måte å gjøre det på for alle situasjoner og mennesker er forskjellige. Føler de private legene tar mer hensyn til det enn sykehusene.

Men det kan jo se ut som om jeg produserer lim nedi her og at kroppen griper tak i alt den kan få og tviholder på det...selv om det er dødt (ref 3x MA)

Så i min situasjon kan det være lirt å sette inn ett egg, meeeen jeg klarer ikke slippe tanken med å sette inn to alikevel. Hvis noen kunne lovet meg at det gikk bra hadde jeg valgt tvillinger/trillinger igjen, pga alder og tid og selvfølgelig den gleden og det herlige kaoset det må være med flere❤️ Men det kan jo være min sentimentale side som ikke klarer å gi slipp på det vi skulle hatt nå og den opplevelsen vi gikk glipp av, og gjerne vil ha den igjen...

Mens min fornuftige side sier at ett levende barn er bedre enn å oppleve dette en gang til... Frykten min sier at hadde vi satt inn ett egg forrige sommer hadde vi kanskje sitti med ett eller to levende barn nå😢 men den tanken orker jeg ikke å tenke på for den vurderingen vi tok i sommer var riktig for oss da.

 

Vanskelig valg, og selv med min grusomme erfaring så syns jeg det er like vanskelig denne gangen.

 

Ps: i prosenter fikk vi beskjed om at sjansen for at ett egg festet seg var ca 50%, sjansen for at to festet seg ca 15%, og sjansen for at to festet seg og delte seg i fler nevnte de ikke en gang for den var så liten... Det viser at statistikk kun er statistikk, man må prøve å se den i sammenheng med sin kropp.

Ååå Embi, det er så ufattelig trist, og det er så fullt forståelig at dere tok det valget dere tok i sommer! Ingen kunne jo forutsett det som skjedde. Og siden du hadde en MA før det også er det vel heller ingen som kan si at ikke det samme hadde skjedd om dere hadde satt inn ett og det hadde delt seg så det var enigheten tvillinger du bar på!

 

Jeg kjenner også på det - har såå lyst på tvillinger pga alder og tid og risikoen for at det kun blir en graviditet på meg. Hun på IVF klinikken ble nesten sur for at jeg spurte om muligheten av å sette inn to..fikk følelsen at hun beskyldte meg for å være egoistisk og sette barnas helse i fare for å tilfredsstille mitt eget behov for å bli mor.

 

Uansett er det helt sant at man må se dette i lys av egen kropp og ta et veloverveid og informert valg. Statistikk er statistikk og sier ikke noe om hver enkelt kvinnes forutsetninger. Noen lykkes på første forsøk både på første barnet og på søsken, og andre lykkes først etter fjorten forsøk. Den som må bruke mange forsøk har isåfall antakelig lavere sjanse per egg som settes inn..

 

Anonymous poster hash: 68dca...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvorfor dette innlegget over ble postet som anonym .. Det var hvertfall meg ☺️ Og mente selvfølgelig "eneggede tvillinger" og ikke "enigheten" - autokorrektur 👍😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og sett i lys av min erfaring nå så tror vi at vi har et kvalitets-problem. Første to MA'er vil vi aldri få svar på hvorfor, men den tredje kommer etter et ivf forsøk hvor vi setter inn to egg av litt "iffy" kvalitet. Så når vi endelig får super lvalitet og setter inn to egg så eksploderer det jo bare og blir til tre. Og da gikk det jo bra og, lenge i alle fall. Mulig du F*PCO har noe av samme greiene? Og i tilfelle du sitter med supre egg burde ha det i bakhodet? Ikke vet jeg, men det er en dyr erfaring å ha med seg... Nå vet vi i hvert fall, så hvis vi får super kvalitet igjen så er det ett som gjelder og så håpe at det ikke deler seg igjen... Enegget er mye høyere risiko enn toegget også, og det kan man jo ikke garantere seg mot selv om man setter inn ett egg!

 

Man må jo uansett gjøre det man føler er rett for sin kropp, og dette er spennende helt til siste slutt uansett om det er en eller tre huleboere❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt spennende uansett ❤️❤️ Rene thrilleren! Har nå kommet hjem fra en lang joggetur og føler meg veldig fornøyd med innsatsen! Og har satt den første Crinone dosen 😄👍 Disse eskimoene skal få det så godt at de klamrer seg fast og aldri vil ut derfra! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetrist embi! Vi kvinner er nok skapt slik at vi tenker alt for mye og har en tendens til å legge skylden på oss selv! I ditt tilfelle var det hvertfall ikke din skyld at det ble som det ble!

 

Jeg et tvilling selv og har alltid tenkt at det kunne vært morsomt å få tvillinger selv. Men nå er fokuset å få et barn så da er det kansje lurt å gjøre det som har minst risiko. Men vet ikke hvordan jeg stiller meg om jeg skulle få valget om å sette inn to egg. Blir vell å stole på hva legene mener er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...