Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Embi: Skjønner det, dere må nesten kjenne litt på det og ta avgjørelsen når dere har alle fakta på bordet. Er uansett ikke lenge til innsett nå, enda ett skritt videre :)

 

F'PCO: uff ja skjønner godt følelsen av å ville komme igang! Håper du klarer å få tankene over på noe annet så tiden går litt fortere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med positiv test A+S :)

Hurra for 12egg embi, håper de er mange som blir befruktet og utvikler seg :)

 

 

Fortalte styrer at jeg er gravid i dag fordi hun ville egentlig at jeg skulle ta et kurs som vi skal bruke til høsten - sa det var greiere om noen andre tok kurset, fordi jeg håper på permisjon til høsten. Kanskje like greit at hun vet, har hatt noen kvalme bølger de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å fortelle det til sjefen min! Var skikkerlig kvalm på jobb i dag! Men er jo fortsatt veldig redd for å miste så får se om jeg drøyer til over påske!

 

Er så spennende å følge alle dere😄 krysser fingre og tær for oss alle👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å fortelle det til sjefen min! Var skikkerlig kvalm på jobb i dag! Men er jo fortsatt veldig redd for å miste så får se om jeg drøyer til over påske!

Er så spennende å følge alle dere krysser fingre og tær for oss alle

Var egentlig tenkt å vente til etter ul om 14 dager iallefall, men da hun spurte om kurset hadde jeg ikke noen andre grunner til hvorfor noen andre burde ta det. Tenker det er bedre å si det nå, enn at jeg kom om noen uker og forteller at jeg evt "forsvinner" fra november

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer A+S så utrolig koselig å lese

 

Jeg slenger meg på her jeg,litt seint men håper det er ok? Vi hadde egguttak 20.mars på fertillitetsklinikken og fikk ut 9 egg (sa det var veldig bra pga alder). Det var kun 2 som overlevde til mandag. Men det var akkurat så mange som skulle settes inn så det var jo bra

Det er vårt første ivf forsøk og jaggu mange rare bivirkninger dagen jeg satt inn så jeg ut som om jeg var 5 mnd på vei og hadde vondt for å stå. Det ble så press i magen. De sa det var fordi jeg hadde 6 eggposer som ble tømt pluss at eggløsningssprøyta jobba enda.

Ventetiden er jo uhorvelig lang og tøff...mange tanker. Jeg har testdag egentlig den 6 april men må ta det den 7 pga rød dag. De sa jeg kunne ta test hjemme, men vet ikke om jeg tør jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tinkerbell74 og velkommen! Selvfølgelig er det ok at du slenger deg på, the more the merrier! :hjerte: Hva er din historie?

 

Uff ja, denne prosessen er veldig tøff! Men veldig spennende at de fikk satt inn to egg - håper det ordner seg for deg!

 

Jeg skulle også egentlig ha testdag som faller på rød dag (nå på lørdag) så blodprøve er utsatt til mandag. Antakelig kommer jeg ikke til å klare å vente til da, men skummelt å ta hjemmetest. Har kjøpt to clearblue som ligger og venter hjemme .. popper vel en av dem på fredag tenker jeg, så får det briste eller bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Tinkerbell74 :) og masse lykke til med rugingen.

Det er noen lange uker å vente, men plutselig har de gått. Er jo påskeferie rett rundt hjørnet, kanskje det får det til å gå raskere :)

 

Blir sikkelig spennende for deg til helgen J'espere :) håper det klaffer for deg.

 

Her hos meg har angsten om jeg var gravid eller ikke, gått over til angst for spontanabort =\ men samtidig så tenker jeg at jeg råder ikke over noe uansett, skjer det så skjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Tinkerbell74! Spennende!

 

Vi fikk tlf i dag om at 7 av våre 12 egg var blitt befruktet😊 så får vi se hvor mange som klarer seg til innsett.. Fått testdato 8.april, den uka er vi på hytta så det passer i grunn greit. Synes det er bedre å teste når vi er to som er der og har fri så vi kan ta det som kommer av reaksjoner sammen og i fred! Men først må vi sette inn noe, håpe håpe håpe håpe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tinlerbell74.

A+S: jeg har også angst for spontanabort! Skummelt hver gang jeg er på do! Men det får gå som det går!

Jeg har foresten fått time til ultralyd 13 april😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Tinkerbell74:-) Det blir jo litt komisk de første dagene etter egguttaket, jeg var verst 3 dager etter, så ut som 6-7 måneder på vei. Jeg hadde da 17 punkterte og en del upunkterte eggposer, så ikke rart at eggstokkene gikk i høygir. Men så lenge det bare er luft i tarmen er det bare ubehagelig, og det blir bedre;-)

 

J'espere, allerede lørdag? Skal krysse alt jeg har:-) Jeg tar bare hjemmetester, og hadde vært supernervøs hvis jeg skulle gått og ventet på svar på blodprøve.

 

7 er strålende, embi:-) Og klart en må ha jobbfri på testdato, det burde jo vært i tariffavtalen;-) Hvis forsøket går etter planen har jeg testdato en tirsdag, men jeg vil ta første test søndag. Jeg var alene både på negativ og positiv test de andre gangene og måtte også på jobb, og håper å slippe det denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embi: så bra, dette går veien! Syv av ti er jo veldig bra! Håper de utvikler seg som de skal - krysser alt som krysses kan for det! 👍🎊👏🎉💞

 

Takk A+S, ja det er litt for spennende nå! Har hatt ganske vonde mensensmerter i korsryggen de siste dagene jeg også, så håper det er et godt og ikke dårlig tegn. Men jeg hadde jo også sånne smerter på rugedag 5-8 under ferskforsøket i januar og da viste testen negativ, så får ikke ha altfor høye forhåpninger her. 😁

 

Håper_og_tror: så spennende med UL 13. april 🎊🎉

 

Skjønner at dere er stressa for SA, kommer nok til å være nervevrak selv hvis jeg er så heldig å bli gravid en gang.

 

Etter å ha googlet litt tror jeg at jeg antakelig reagerer veldig på disse Progynova pillene. Jeg hadde jo ikke noen særlig reaksjon på hormonene under ferskforsøket bortsett fra trøtthet, og trodde derfor ikke jeg ble påvirket nå heller. Men leste om en annen som heller ikke hadde reagert på ferskforsøkhormonene, men som hadde blitt veldig deprimert av Progynovaen. Føles litt godt å kunne sette en merkelapp på det raseriet og tungsinnet som jeg har følt non stop de siste ukene, og at det ikke bare er prosessen som sliter på, er jo ikke meg selv 😡😩😱

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og F*pCO: ja har gått veldig fort, selv om to uker føltes lenge ved innsett! Så forhåpentligvis går det like fort til du ruger også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen

Krysser fingrene J'espere.

Skjønner at dere har angst for SA, får nok jeg og evt.

 

Jeg har 2 barn på 18 og 13, så begynner helt på nytt hadde inseminasjon med minstemann.

Vel møtte drømmemannen for litt over 2år siden. Han har ingen barn men ønsket seg og jeg var ikke langt unna vi ble gravide etter 3 mnd til min store overraskelse men det viste seg å være dødt så da var det inn på sykehus og sette igang og få det ut..er et år siden jeg ble gravid første gang nå. Siden jeg er 40 så har vi ikke all tid på oss, jeg har satt 42 som stopp grense for meg selv. Vi tenker også litt på donoregg,siden det mest sannsynlig er eggene mine som ikke er på topp pga alder..men vi håper at vi kan klare det med egne "deler" vi betaler alt selv og tenkte det var like greit å komme igang.

Jeg hadde ikke gjort dette om jeg ikke visste at faren kommer til å stille opp og være tilstede, vært alenemor for de andre og orker ikke alt sjøl nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinkerbell74 og velkommen! Selvfølgelig er det ok at du slenger deg på, the more the merrier! :hjerte: Hva er din historie?

 

Uff ja, denne prosessen er veldig tøff! Men veldig spennende at de fikk satt inn to egg - håper det ordner seg for deg!

 

Jeg skulle også egentlig ha testdag som faller på rød dag (nå på lørdag) så blodprøve er utsatt til mandag. Antakelig kommer jeg ikke til å klare å vente til da, men skummelt å ta hjemmetest. Har kjøpt to clearblue som ligger og venter hjemme .. popper vel en av dem på fredag tenker jeg, så får det briste eller bære.

Jeg kjøpte 2 tester idag så jeg har liggene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangsene for SA etter å ha hørt hjertelyd, minsker veldig da, så håper det holder seg fast frem til ultralyd etter påske. Fikk ultralydtime 10.april.

 

Ringte klinikken for å varsle om positive tester, og sykepleieren ble overlykkelig. Det er en helt nyåpnet klinikk, så jeg er en av de første som har hatt ivf-forsøk, og kanskje er jeg den eneste som bar fått positivt svar så langt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangsene for SA etter å ha hørt hjertelyd, minsker veldig da, så håper det holder seg fast frem til ultralyd etter påske. Fikk ultralydtime 10.april.

Ringte klinikken for å varsle om positive tester, og sykepleieren ble overlykkelig. Det er en helt nyåpnet klinikk, så jeg er en av de første som har hatt ivf-forsøk, og kanskje er jeg den eneste som bar fått positivt svar så langt. :P

 

Ja vi x alt vi har for at det sitter jeg sender mange gode vibber din vei A+S

 

Morsomt å være en av de første da hvilken klinikk er du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilder derfra, så veldig fint og bra ut! Hva koster det egentlig å gå privat i forhold til offentlig? medisinutgiftene er jo de samme og man får vell refundert det samme fra folketrygden også?

 

Jeg blir fortsatt ikke helt klok på dette med å regne ut termindato. leser så mye forskjellig. men i mitt hode er det mest logisk å regne fra uttaksdag som er befruktningsdagen. Hva tenker dere? hva har dere regnet ut i fra A+S og 83jenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilder derfra, så veldig fint og bra ut! Hva koster det egentlig å gå privat i forhold til offentlig? medisinutgiftene er jo de samme og man får vell refundert det samme fra folketrygden også?

 

Jeg blir fortsatt ikke helt klok på dette med å regne ut termindato. leser så mye forskjellig. men i mitt hode er det mest logisk å regne fra uttaksdag som er befruktningsdagen. Hva tenker dere? hva har dere regnet ut i fra A+S og 83jenta?

 

 

Vi betalte 27000kr for ett forsøk, jeg brukte medisiner for ca 9000kr, men det er jo som du sier det samme og kommer an på hva man trengerVi kan også få igjen fra helfo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, på st.olav betalte vi 1500kr for et forsøk + medisiner på ca 9-10 000. men regner med oppfølgingen er mye bedre i det private da! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo reist til Danmark 5 ganger, og når vi fikk beskjed om at IVF var det vi ble anbefalt og prøve videre. Da falt valget vårt veldig enkelt på Spiren, da jeg kjenner flere som ikke har vært så fornøyde med Medicus. St.Olavs var ikke noe alternativ, da de ikke gjør IVF med donorsæd. Og vi var ferdige med å stresse frem og tilbake med fly til en annen plass enn Tr.heim.

 

Jeg har også regnet ut termindato utifra unnfangelse, som da blir uttaksdag (muligens +1 dag). Jeg hadde uttak 11.mars, og da blir min termindato 5. Desember ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit pommes frites - jeg tok en CB test nå og der var det uten tvil et kryss!! Tror ikke helt på det enda, men de andre testene jeg har tatt før har alle vært blendahvite så det er definitivt et kryss der 🎊🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vææææ kan det bli full uttelling på mars-jentene? Kryss er kryss J'espere😉 håper det bare blir sterkere og sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...