Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Jeg er også opphengt i statestikker, og statestikken taler for meg :)

- Jeg er ung

- Aldri røyket

- Ikke drukket alkohol siden før jul

- Drikker ikke kaffe

 

Og når du i tillegg legger ut slike statestikker J'espere, så blir mann ikke i noe dårligere humør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen mortimo! Håper virkelig det ordner seg for dere! Livet er bare så urettferdig noen ganger! Men som regel går ting bra til slutt:)

Hva er en vannskann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen mortimo! Håper virkelig det ordner seg for dere! Livet er bare så urettferdig noen ganger! Men som regel går ting bra til slutt:)

Hva er en vannskann?

Vannskann er en undersøkelse av livmor. De fyller livmor med vann og ser på med ultralyd. Et resultat av denne undersøkelsen slik jeg har forstått det er at de da får rensket litt opp i livmoren. Vondt er det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt stressa nå ... da jeg var på do nettopp kom det ut litt svarte Crinone-rester som sikkert er blod :frown: Og føler også at jeg har litt mindre vondt i ryggen og magen enn det jeg har i går.. veldig redd for at jeg har hatt en tidlig SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crinonen kan gjøre at man får litt såre slimhinner og dermed kan få ut litt blod J'espere. Det kan fortsatt gå så fint så❤️

Du kan jo teste igjen i helga å se om streken blir sterkere? Eller vente på blodprøven på mandag😊 og da eventuelt etter det ta en cb med ukeindikator en gang i uka for å se om uketallet øker. Bare litt trix fra en annen med angst😉

Uansett så kan dette godt være crinonen som skremmer deg! Ikke gi helt opp enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mortino, velkommen😊

Jeg nøys konstant i mitt forrige svangerskap, kan være et tegn😉 liv å håpe litt til!

Jeg har hatt en hysteroskopi for ett år siden, der sprøyter de og livmor full av vann og gikk opp med kamera. Endte i en utskraping og fjerning av skillevegg, uten narkose...ikke godt nei! Men ble gravid ved neste forsøk😊 alt som hjelper er verdt smertene! Krysser fingrene for deg i noen dager til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, ja håper det bare er blod fra såre slimhinner! Skulle ønske jeg var kvalm, leste et sted at jo kvalmere man var jo mindre sjanse for SA. Kan gjerne spy hele svangerskapet hvis det er det som skal til! Ja får ta en test i morgen kanskje, og se om streken er sterkere da..

 

Hvordan går det med rugingen da Embi? Hvordan gikk det forresten med det siste egget, klarte det seg til fryseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du snart blir så kvalm atte fy😉

Men man må ikke være kvalm for at det skal gå bra! De fleste kjenner svært lite de første ukene, helt normalt!

 

Rugingen går fint😊 glemmer det litt i grunn. Var fryktelig emosjonel i går...kom opp mye tanker da ja. I dag har jeg bare vært ute i hagen og plantet litt og kost meg i sola, det er godt! Aner ikke hvordan det siste egget har det, men tviler på at det blir noe med det. Tror det var mer et håp enn realistisk. Får bare håpe at det blir lenge til neste ivf runde!! Akkurat nå hadde det vært tungt å starte på igjen..men må man så må man😉

 

Tar du påskeferie i dag? Godt med litt fri og slappe av og bare ta vare på kropp og sjel litt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en emosjonell berg- og dalbane, uten tvil. Den minste lille "hindring" tolkes som et tegn fra oven på at det aldri skal gå bra..jeg tror aldri jeg har vært så dramatisk i hele mitt liv som under denne prosessen. Det vil sikkert bli tungt å starte opp igjen for dem som må det, men det skal jo ikke du! ;-) Jeg håper så inderlig at det blir deres tur nå, det fortjener du!  

 

Jeg tar ikke påskeferie før skjærtorsdag dessverre :( Høres fantastisk deilig ut med fri en hel uke, men har "ofret" meg nå for å få litt velvilje senere. Uansett er det ikke akkurat strålende påskevær her i Oslo, i går falt det 30 cm med klam og tung snø, og selv om en del har smeltet allerede er det fortsatt veldig vinterlig og grått. Vi reiser på hytta påskehelgen, men må innrømme at jeg har mest lyst til å være i byen ... Men blir nok bra når vi først kommer oss dit! :) Når reiser dere på ferie da (dere skulle være på hytta på testdato?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sambo jobber hele neste uke, blir påskeferie uka etter påske for oss😊 satser på fint vær og ingen andre folk👍

Og stille og rolig testuke med rom for å takle både gode og dårlige nyheter...

 

Skulle nesten ønske jeg jobba nå for da hadde tida gått litt fortere.. Får vel frem med støvsugeren i stedet og ta fredagsvasken😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på en måte greit å holde seg i gang..men når man sitter foran pc-skjermen som jeg gjør blir det veldig fristende å google både det ene og det andre. Vet ikke hvor mange ganger jeg har googlet forskjellige varianter av søkeordene "sannsynlighet for spontanabort" og "svarte crinonerester" i løpet av dagen .. .  Litt begrenset konsentrasjon kan du si :) Jeg har heldigvis informert sjefen min om forsøket, og selv om han ikke vet om den positive testen er han fullt orientert om at konsentrasjonen ikke er på topp om dagen..

 

Med fredagsvasken får du både rent hus og god blodsirkulasjon, så det høres ut som en god ide! ;-)

 

Jeg hadde begynt å innstille meg på at vi måtte igang med et nytt forsøk og hadde da tenkt til å overraske samboeren min med trøstetur til Roma.. Forhåpentligvis blir det ikke nødvendig med trøstetur, men vil fortsatt til Roma!! :) Men har litt angst for diverse bakterier man kan få der i sør, toxoplasmose og listeria og all verdens uhumskheter .. Hva tenker du om å reise utenlands med spire i magen? Og hva med flyturen - kan det påvirke spiren at det blir høyere lufttrykk etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Roma i september i fjor med tre små i magen❤️ Ingen problemer, bare vær litt forsiktig med å spise rå ting som salat og spekeskinker osv. Anbefaler hotell med basseng, særlig hvis dere drar når det er varmere. Kan være godt for sliten kropp og plaske litt i bassenget i de varmeste timene. Vi måtte inn å sove siesta for jeg fikk nesten panikk av varmen, og man bør jo ikke bli overopphetet med mageboere❤️

 

Huff, prøv å ikke google for mye. Man finner så mye rart... Bare husk at alt er normalt og ingenting er normalt, stort sett det eneste man kan dra en sluttning om😉

 

Kom deg hjem fra jobb og legg beina høyt, ta helg og la kjæresten skjemme deg bort litt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, da tror jeg kanskje at det kan ligge an til Romatur for oss altså! ❤️😄

Jammen godt å komme hjem nå! Kos deg med fredag du også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis til Roma, nyt livet sier jeg :-)

Jeg er bortreist nå, reiser hjem i morgen. Holder til i Bergen.

Dagen CB digital sa "ikke gravid". Så da regner jeg at løpet er kjørt. Alle bivirkninger av Lutinus er borte, så nå gir jeg opp.

Hva veien videre blir vet jeg ikke. Nå har vi gått gjennom tre icsi forsøk. Siste runde mente KK at det var deres feil at vi kun satt igjen med ett egg. Ett egg med dårlig kvalitet. De hadde hentet ut nesten 20, men av de ett som overlevde. Dette frøs vi ned pga de mente jeg var for overstimulert. Det er dette som ble satt inn i fryseforsøket nå. Når de frøs det håpet de at det skulle gå til grunne sånn at vi kunne få et nytt forsøk.

Jeg er nå litt lei leger og medisiner og føler at vi har blitt litt dårlig behandlet. Vil får alltid ut mange egg, men dårlig kvalitet, så de har ikke tålt frys tidligere. Siste forsøket endret de medisiner, da fikk jeg menopur i tillegg til gonal-f. Det var dette overlegen på KK mente hadde ødelagt litt for oss. Men hva skal man gjøre? 3 forsøk i det offentlige er tre forsøk det. Og vi har ikke økonomi til å bare bla opp 50.000 til privat behandling.

Å, måtte bare blåse ut. Ønsker dere alle LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Mortino, veldig trist å lese og trist å høre at testen var negativ. Har ingen vanskeligheter med å forstå at du sikkert har det veldig tungt nå. Jeg skjønner at det ikke bare er å bla opp 50 000 kr for privat forsøk. Håper det ordner seg for deg til slutt, på den ene eller andre måten. Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Mortino, det var skikkelig vondt å lese! Håper dere finner en ny vei å få det til på, vi kan jo ikke gi opp! Og hvis dere klarer å spare opp litt så kan jeg virkelig anbefale Hausken i Bergen! Der tuller de ikke med noe, sånn som kk virker til å ha gjort med deg! Makan!

Som et alternativ til det kan du prøve dr Mortensen hos sentrumslegene i byen! Han er også dyktig og er litt alternativ til andre gynekologer, kjent for å ha kunnskapen til å hjelpe folk som oss😉 han strekker seg laaaangt for å hjelpe👍

 

Håper virkelig det ordner seg for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig mortimo, føler med deg. :(

 

 

6+0 i dag, og ny runde med rosa på papiret når jeg tørker meg.. 14 dager siden sist.. Håper det stopper like fort som det kom. Kjenner lufta har gått litt ut av meg, så har ikke helt troa på st det skal gå denne gangen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Håper det bare er normal blødning! Så lenge det er lyserosa og ikke øker i mengde så går det forhåpentligvis bra!

 

Jeg ligger på hytta slått ut med bihulebetennelse! Hadde ryggsmerter på fredag! Var da helt sikker på at det skulle gå galt! Men det ga seg i løpet av dagen og det har ikke kommet noe blødning! Vært ei helg med mye bekymring og negative tanker! Håper det går bra for oss begge 83-jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, ikke før er man gravid så er det en ny runde med nye bekymringer. Skummelt med blødninger 83-jenta! Håper det gir seg med det! Godt at det ikke kom noen blødning Håper_og_tror! Krysser fingrene for dere begge!

 

Jeg er veldig nervøs for blodprøve i morgen, går og forbereder meg på dårlige nyheter om lav Hcg-stigning. Føler fortsatt dette er for godt til å være sant, er på en måte glad utenpå men nummen inni.

 

Håper alle får en fin søndagskveld og klarer å holde de destruktive tankene på avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææ ja, vi er nok alle frarøvet mye av gleden ved å gå gravid...

Sender dere en klem hele gjengen❤️

Men husk at pr nå så er dere gravide, det er jo tross alt et godt steg nærmere drømmen😊 ta et minutt og stryk dere over magen og nyt det litt og💕 sorgen blir ikke mindre om man får dårlige nyheter i morgen selv om man forbereder seg på det! Jeg håper jeg kan joine dere i de redde tankene deres om en ukes tid😉

Vi må jo bare komme oss gjennom det, men jeg tipper premien i andre enden er verdt det😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om litt over en uke er har du også fått helt andre bekymringer Embi 😉

Så lenge det er en premie i den andre enden er det definitivt verdt det! 🎁

 

Jeg har roet meg litt nå. Tenker at det går som det går. Er uansett fint å vite at jeg KAN bli gravid 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det er fælt å si at jeg håper på flere redsler. Men alternativet er så mye værre...

Føler virkelig med dere jenter, håper dere alle får en bekreftelse på at alt går bra snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...