Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Varmen er bra for blodsirkulasjonen, men et embryo skal ikke varmes over normal kroppstemperatur. Derfor skal ikke gravide ta boblebad og andre opphetede aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med graviditeten, Håper_og_tror!! Snart Håper_og_vet;-)

 

Og gratulerer med supert hcg-resultat, 83jenta! Krysser fingrene for dere og småtten:-) 3. spraydag her, føler med sulten og ør og blir påminnet hvor godtesyk jeg ble sist. Godt jeg jobber i påsken og ikke skal være på familiehytten med fylte snopeskåler hele påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee :) Gratulerer med positiv test Håper_og_tror. Nå må eggene våre bare utvikle seg og holde seg i magene til godt ut på høsten. Håper resten av gjengen her inne følger etter oss med positive tester etter hvert

 

J'espere: jeg planla også neste forsøk, og fant ut at vi måtte være VELDIG heldig om et ble på denne siden av sommeren, så for meg at det ble nytt ferskforsøk midt i innkjøringen med nye barn på jobb i august. Tok nesten tre måneder fra avbrutt frys i august til fersk i november sist...

 

Her er det mangel på matlyst, litt småkvalm innimellom (kan jo være fordi matlysten mangler), tørst og trøtt. Så lenge det ikke blir verre fungerer jeg frem til jeg kommer hjem på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmen er bra for blodsirkulasjonen, men et embryo skal ikke varmes over normal kroppstemperatur. Derfor skal ikke gravide ta boblebad og andre opphetede aktiviteter.

Ok, godt å vite! 👍☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffer seg å klage over manglende symptomer, er skikkelig kvalm nå 👍☺️😎 Ble kvalm rett etter jeg tok kveldens Progynova pille, og tror ikke jeg reagerte med kvalme på Crinone i januar, så tenker det må være Progynovaen, selv om det ikke står noe om kvalme på pakningsvedlegget.. dere andre som har erfaring med Progynova, kan man bli kvalm av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg..

Fortsatt ingen menstruasjon. 6 dager på overtid 😫 tok en test for sikkerhets skyld i går kveld, men var negativ. Tviler på at jeg rekker innsett før påske 👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei Shamy :( Håper den kommer i løpet av dagen! Er det uaktuelt med innsett før påske hvis ikke den kommer i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, rekker det ikke før påske 👎 skal bare ringe når jeg får blødning så får vi se om det blir tid en gang etter påske 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er så typisk, når man venter på mensen og vil ha den så kommer den ikke...håper den dukker opp og at du rekker det før påske! Hersens fridager og ferier av og til, hadde vært bedre om kroppen kunne stemme med kalenderen og sykehusets åpningstider!! Da hadde det blitt mindre stress og bedre ferier👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er så typisk, når man venter på mensen og vil ha den så kommer den ikke...håper den dukker opp og at du rekker det før påske! Hersens fridager og ferier av og til, hadde vært bedre om kroppen kunne stemme med kalenderen og sykehusets åpningstider!! Da hadde det blitt mindre stress og bedre ferier👍

Helt enig embi 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere: håper det er skikkerlig svangerskapskvalme😄

Så lenge det er svangerskapskvalme skal jeg ikke klage et sekund, uansett hvor kvalm jeg blir! 👍🎊🎉 Men er vel strengt tatt litt tidlig for det, er jo bare rugedag 3 .. Men skader jo ikke å håpe 😆☺️👍 Er det ikke sånn at egget fester seg mellom rugedag 3 og 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke jeg:p men jeg hadde ho en liten blødning rundt de dagene dær, mulig det var festeblødning:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan virke som at det du hadde var festeblødning 👏😉 Hmm, får bare vente å se. Har uansett gitt seg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ultralyd overstått og bestått😊

Vi kom jo altfor seint til timen pga traffikkproblemer, streeeeeesssss!! Men fikk ringt og sagt i fra så det ordnet seg, puh.

Legen fant en del egg men i veldig varierende str, og en cyste på 30mm, hmmf. Han tippet vi kom til å få ut 8 egg på tirsdag, så får vi se hva det blir ut av det. Innsett torsdag eller fredag neste uke, håper vi i hvert fall. Slimhinna var på 10mm, det er jo bra😊 så da blir det en rolig helg med minst mulig feiring av min sjette 29-årsdag...kremt...i år ønsker jeg meg tålmodighetskrem😉👍

Er det tirsdag snart????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en uke til innsett Embi - det er jo ikke lenge 🎊🎉👏 Åtte egg er vel ikke så verst eller? Her går vi for kvalitet over kvantitet 😉 og 10 mm slimhinne er vel superbra!? Vi krysser fingre og tær og alt vi har å krysse med for at det både er gull- og diamantegg du får ut på tirsdag!! 👍👏👏 Hva betyr det at de fant en cyste? Kan det ha betydning for dette forsøket?

 

Og gratulerer med dagen 🎁🎂🎊🎉💞 skjønner at du har litt blandede følelser rundt denne bursdagen, hadde det jeg også da jeg fylte 35 i fjor. Det blir så symbolsk når man har lest overalt om 35 er den magiske alderen. Men det er jo ikke sånn at noe skjer plutselig over natta, selv om det kan føles sånn. Og det er jo individuelt også hvor lenge man er fruktbar. Synes du skal feire med kake og is og alt du har lyst på, og prøve å "nyte" den siste bursdagen din uten barn! 😉 For neste år er planen at dere har en liten tass som tar all oppmerksomhet 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35? Hvem blir 35?? Jeg forstår ikke...😜

Takk takk. Blir vel feirings med litt is og brus ja, det må jo til! Så håper vi inderlig du får rett i at dette blir siste bursdagen min uten små i hus💕

 

Vi er fornøyde med både antall og tykkelse, blir veldig spennende uke som kommer nå!! Håper jeg blir ruger jeg og!!

 

Virket ikke som om cysten hadde noe å si for forsøket. Kan jo være de tømmer den og på tirsdag. Det er venstresida mi som fortsatt krøller det til...hver syklus derfra ender opp uten eggløsning og med vanncyste i stedet. Moro! Trodde synarelaen skulle forhindre sånt jeg...jaja så lenge cysten ikke skaper seg nå så er det greit😊

 

Har du hatt noe mer kvalme J*espere? Går det greit som ruger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende embi! Nå er det ikke mange dager igjen!

Hvordan regner man ut termindato nå? Er det ut i fra dagen for uttak eller innsetting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er utifra uttak man regner. Jeg har brukt terminkalkulator på nett for ivf'ere før. Om ikke så får man jo termindato ut i fra ultralyd etterhvert😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende embi, ikke lenge til tirsdag eller neste fredag :) Og gratulerer med dagen.

 

Her har jeg inntatt sofaen etter sistevakt på jobb... Fint med helg, kan sove litt ekstra, og slappe av masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Slenge meg med her jeg også :)

Hadde første ivf forsøk forrige uke (uttak 11.03, innsett 13.03), ett egg inn, ett egg på frys. Så er nå på rugedag 7, helt uutholdelig den der ventetiden..

 

Håper alle her inne lykkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embi: veldig spennende, jeg har troen på at du får bra egg denne gangen! ☺️☺️☺️ Og du har jo fått satt inn hver gang før også?! 👍 håper håper håper 😝😁😎😜

Ja du må ikke glemme å feire deg selv midt oppi dette, det er jo stas med bursdag tross alt! Unn deg selv noe du ikke ville gjort ellers, massasje eller ansiktsbehandling eller noe annet luksus 😉

 

Jeg har ikke vært noe mer kvalm nei, det kom og gikk litt plutselig et par ganger. Litt rart. Lurer litt på om jeg har kjent litt press nedover i magen de siste, men mulig det bare er innbildning eller ønsketenkning. 😁😍

 

A+S: velkommen! Så spennende ☺️☺️ da er du noen dager før meg i løypa, jeg hadde innsett på mandag 16. (Første fryseforsøk). Helt enig med deg, ventetiden er laaaang! 😁😎😜

 

Håper_og_tror og 83jenta: håper alt står bra til med dere og spiren! Når er første ultralyd? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått ultralyd tirsdag 7.april. Det blir nøyaktig fem uker etter innsett. Håper påsken går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...