Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på crinone og lutinus tro? Jeg har vært skikkerlig oppblåst i dag og har luftsmerter som kommer og går! Skikkerlig ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en tur ut i sola i dag jeg også, deilig med litt vårsol :) Når jeg kom inn måtte jeg hente noe på soverommet, og senga fristet veldig.. Ble akutt trøtt, så nå har jeg havnet på sofaen istedenfor.

 

Jeg fikk crinone istedenfor lutinus da jeg ble innlagt på Haukeland for overstimulering på første forsøk, så tror det er stort sett de samme virkestoffene. Crinone er krem/gele og lutinus tabletter, tror crinone bare blir tatt en gang for dagen (men det kan de som bruker det svare bedre på) mens jeg tar lutinus tre ganger for dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta Crinone to ganger om dagen, morgen og kveld. Det som er litt masete er at man bør være i lett aktivitet etter at gelen er satt inn, så kan ikke slenge seg på sofaen igjen. Har lest noe om at Lutinus gir høyere doser progesteron men vet ikke nok om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3 flotte egg på første, 11 dårlige med stort sett kjernefeil (flere kjerner i noen celler. Majoriteten av slike embryoer har kromosomfeil...) 5 ble ikke befruktet. På forsøket som ble MA var det 1 perfekt, 1 nesten perfekt, 10 dårlige og med kjernefeil, 5 ikke befruktet. Perfekt utseende embryoer kan også ha kromosomfeil, så det lusker i bakhodet at det kanskje er noe alvorlig genetisk galt i eggstokkene mine, og at MAen kan ha vært et sykt embryo også. Jeg har da dårligere resultat enn kvinner på 40+. Legen endrer stimuleringsregimet hver gang, så de må jo ha en teori om at eggene blir dårlige delvis fordi jeg masseproduserer (har en ellers mild pco). 27 follikler vokste i første forsøk, selv om jeg var 36 1/2 år. Andre forsøket har jeg ikke follikkeltallet på, men det var en del som ikke ble tatt ut da også. Jeg lagde mye og dårlige egg på kort regime, og omtrent likt på langt regime med p-piller 4 mnd på forhånd, og laveste anbefalte stimuleringsdose og stimuleringstid hver gang. Så eggstokkene er egenrådige. Jeg ser jo at vi lett kan få egguttak hvor alle har kjernefeil også, og da er det kjipt at det som var nesten frysekvalitet ikke ble gitt en sjanse med innsett. Så det er neimen ikke lett å bestemme hva en skal satse på. Har ikke sett noen statistikker som er basert på min situasjon:-( Skulle vi få to (eller en) med Downs har vi jo også jobb en stund... Og flere andre kromosomfeil gir ikke levedyktige barn, så jeg kommer til å være rimelig nervøs hvis jeg kommer så langt som til ordinær ultralyd for hva som måtte være inni der.

 

Men denne gangen skal jeg jo jogge og spise riktig og holde pcoen og eggstokkene under kontroll, ikke sant? Jeg har jogget i dag i hvertfall, 1 time i nydelig vårsol, med svaberg og hav og nyutsprungne hestehov på veien. Det skal være litt bedre sjanser med ivf på våren også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en findag i solen her og. Alle naboene ute i dag og, så har gått fra nabo til nabo og skravlet over gjerdet og drukket kaffe (bare litt) og spist kake👍😉 kjekt med gode naboer! Har fått gjort litt vårrengjøring av biler og muring og innimellom da. Ingen joggetur her altså, men masse frisk luft og god stemning😊

 

Da blir det spennende å se hva kroppene våre produserer av egg og kvalitet denne runden F*PCO! Vi satser på at vi får hvert vårt supre egg, det er jo alt som skal til egentlig❤️

 

Blir lutinus her og etterhvert, liker det bedre enn crinonen, den syns jeg er no skikkelig gris... Men de gjør samme nytta har jeg skjønt.

 

Da blir det å bestille pizza og flate ut på sofaen her, solbrent og sliten. En dag nærmere målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD12 og svak positiv billigtest i dag!! :) :) :) Dere er de første som får vite det, mannen er i hjemmevernet dette helgen, så vet ikke når jeg får tak i han. Første positive testen jeg har fått hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hurra😄 grattis!

billigtestene viser ofte svak strek, men så lenge streken er der er den positiv😄

Tørr ikke teste riktig enda jeg:/ venter noen dager til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk, gratulerer 👏👏🎊🎉👍😄💚 Det betyr en foreløpig 100 % suksessrate i marsgjengen! 😉💚💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet hjem fra helgens andre joggetur, det straffer seg å være utrent og overivrig for overbelastet leggen og måtte halte hjem. 💪 Men føler meg veldig klar for egginnsett i morgen, skal på yoga i morgen tidlig og har bestilt akupunkturtime på ettermiddagen 😊 Håper alle får en deilig søndag kveld! ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere, jeg fikk beskjed om å unngå svært hard trening etter innsett. Så der har du grunn til å ta det litt piano med treningen fra i morgen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om det i januar, men da hadde jeg hatt uttak to dager før og trodde det var på grunn av at eggstokkene hadde fått kjørt seg i fbm det? Men det er kanskje noe med at kroppen må ha overskudd til å ta i mot egget også? Hmm, uansett - takk for tips! Skal ikke overdrive - blir uansett naturlig begrensning med denne overbelastede leggen min her 😝 Er så ivrig så spinner rundt min egen akse nå! 😁😳😆😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kortvarig lykke?? Mensmurringer og spotting i ettermiddag/kveld.. Håper det gir seg og at det er bare skjøre slimhinner og livmor som vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trenger absolutt ikke være et dårlig tegn .. Mange som både spotter og har mensmurringer som likevel er gravide! Skjønner at du blir stressa, men synes ikke du bør ta sorgene på forskudd (lettere sagt enn gjort kanskje) ..  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå stolt ruger av et firedelt egg 👍 De hadde tatt opp singelstrået først, og det overlevde 💞💞💞 Legen sa at de hadde statitikk som viste at 18 % av de som fikk satt inn et tint egg i 2012 ble gravide..litt lavere sannsynlighet enn jeg trodde.. Men kan jo ikke gjøre annet enn å ruge intenst og vente i spenning til testdato 30.mars 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sant som det er sagt! ☺️ Sitter nå på kafe med samboeren og belønner oss med te og kanelbolle! Ikke like romantisk som naturlig baby making, men så lenge det gjør nytten skal man ikke klage 😄👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det 83jenta?

Ikke noe mer spotting, og murringene gav seg utpå kvelden også. Satser det er et godt tegn. Håper på det blir positiv blodprøve i morgen. Kommer til å ta en ny test hjemme i morgen tidlig, må hente ut mer lutinus om den fortsatt er positiv.

 

Gratulerer som ruger J'espere :)

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ☺️

Juhu - da krysser vi fingre og tær for bra HcG nivå på deg i morgen 83-jenta! 🎊🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det forresten med deg Håper_og_tror? Ikke blødd noe mer håper jeg? Ikke lenge til testdagen for deg nå! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe naturlig babymaking er ikke like romantisk etter noe år det heller...😉

Enig! Heldigvis var stemningen fortsatt bra når vi visste det ikke hadde noen nytte, rart det der:-)

 

Gratulerer som ruger, J'espere! Vi fikk beskjed om at 80% overlever tining, og at 25% av dem som overlever tining, blir til graviditet. Så 20% sjanse per egg i fryseren, men litt høyere når du vet det levde til innsett. Masse lykke til!

 

Krysser alle fingre, 83jenta. Jeg hadde masse murringer i før og første uke etter IKM. Ikke blødning, men det kan være helt ok, og Lutinus kan også gi spotting. Håper det går helt smooth nå, uten mer stressende spotting.

 

Jeg har begynt på spray i dag, endelig i gang. Hetebyger, here we go;-)

 

Når er det forresten vanlig å blø etter spraystart? Jeg brukte p-piller før forsøk sist, og da blødde jeg 2 ganger. Må nok være alltid beredt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om det i januar, men da hadde jeg hatt uttak to dager før og trodde det var på grunn av at eggstokkene hadde fått kjørt seg i fbm det? Men det er kanskje noe med at kroppen må ha overskudd til å ta i mot egget også? Hmm, uansett - takk for tips! Skal ikke overdrive - blir uansett naturlig begrensning med denne overbelastede leggen min her 😝 Er så ivrig så spinner rundt min egen akse nå! 😁😳😆😎

Det var snakk om skikkelig hard trening da. Sånt driver ikke jeg med uansett:-D:-D. Det var for graviditetssjansen ja. Klinikken hadde akkurat vært på kongress. Jeg har aldri fått advarsel mot å riste på eggstokkene, selv om de var digre (fylte skjermen) til og med på 7-ukerskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...