Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Nå ringte de fra klinikken her... Innsett i dag, kun ett egg som er bra nok. 1 egg av 12!!!! Alt det slitet og all den ventingen, dette bør være et gullegg!!! Kjenner jeg er skuffa, men må prøve å fokusere på at vi tross alt får innsett❤️ Hadde bare håpet at det skulle bli bedre denne gangen...

 

Nå går jeg rundt i huset her for å holde blodsirkulasjonen i god gang😊

 

hva er sjansene for at vi alle her inne skal teste positivt? Noen må jo bli den første til å få negativt...har en snikende følelse av at det blir meg... Huff de mørke tankene mine tar over nå😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja for en gjeng! 4/4 positiv test til nå!! Ja håper det bare blir sterkere og sterkere - og at spiren klamrer seg fast til 5. desember, som visstnok også skal være termindato i følge ivf-termin-kalkulatoren som jeg tok!

Så da er vi likt i løypa A+S ;-)

 

Men ett egg er nok Embi! Skjønner at du er litt skuffet fordi det var jo veldig bra uttak, men det er jo foreløpig ingenting som ikke skulle tilsi at det ikke er et gullegg! Og din sjanse til å teste positivt er like stor uavhengig av hvor mange her inne som har  testet positivt! Jeg har troa! :hjerte:  :hjerte: :hjerte:  Masse lykke til med innsett :hjerte:

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra j'espere! Dette er jo supert! Krysser fingrene for at også du får det til embi! Det skal bare et egg til😄

 

Med min utregning fra befruktningsdag har jeg termin 27 november:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå brukte jeg en annen kalkulator basert på befruktningsdag, og da fikk jeg 7. desember. Prøver ikke å bli alt for revet med her, er jo mye som kan gå galt ennå, men har aldri fått en positiv test før EVER, så er litt overveldet! :danse:  :danse: :danse:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spennende da j'espere!

Jeg har jo vært gravid 5 ganger selv så vet alt om det:p det er fantastisk og skummelt på samme tid! Det mest fantastiske er når man kommer så langt at man kjenner spark💕 jeg håper virkelig for oss alle at vi kommer oss dit og at alt går bra! Det fortjener vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeeehurraaaa så bra J'esperehåper det virkelig blir sterkere fremover...

 

Embi, jeg er rett bak deg med de tankene der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått spist meg en is og sett litt på kattungene på nrk super❤️ Det gjør godt for kropp og sjel😊

 

Det er så mange følelser som dukker opp underveis i denne prossessen! Hvert steg har sine gleder og bekymringer, håper bare at dette var årets julegave som er i boks💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært og satt inn egget nå Embi? Gratulerer som ruger isåfall!

Is og kattunger hjelper mot nesten alt :)

 

Det er definitivt mange følelser, veldig mange vonde! Man blir så sårbar for man ønsker det jo så sterkt.. Og skummelt å tenke på at man kanskje gjør alt til ingen nytte. Men jeg krysser hvertfall alt jeg har å krysse med for at det går bra for deg denne runden og at det er årets julegave som du ruger på nå (det vil jo faktisk være termin rundt julaften også det isåfall)! :)

 

Tenk om denne gruppen er den heldige gruppen hvor alle blir gravide - det hadde vært så fantastisk! Forhåpentligvis stråler det masse graviditetshormoner utover alle nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilder derfra, så veldig fint og bra ut! Hva koster det egentlig å gå privat i forhold til offentlig? medisinutgiftene er jo de samme og man får vell refundert det samme fra folketrygden også?

 

Jeg blir fortsatt ikke helt klok på dette med å regne ut termindato. leser så mye forskjellig. men i mitt hode er det mest logisk å regne fra uttaksdag som er befruktningsdagen. Hva tenker dere? hva har dere regnet ut i fra A+S og 83jenta?

Har fryseforsøk og satt unnfangelse to dager før innsett, har fått 24.november som termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det skjedd litt av hvert siden jeg startet å skrive innlegget over i går (ipaden ville ikke publisere, så endte opp med å legge meg istedenfor å styre mer)

Gratulerer med positiv test J'espere :D og som ruger Embi, håper egget er gullegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere!!! Fantastisk:-):-) Jeg spår at du får en happy påske nå;-)

 

Ikke noe fotballag ser jeg, embi. Men jeg ble gravid på forsøket med 17 egg ut, der bare 1 var bra, og 1 nesten bra, og altså 15 dårlige eller ikke befruktet. Så prøv å se bort fra "kullingene" til egget deres og rug på det du har, ingenting er avgjort enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, her ruges det for alle penga ja😊 satt inn ett klasse A egg og så var det ett til som hadde delt seg riktig bare veldig seint. Men de ville bare sette inn ett så da ser de an om de kunne fryse det siste. Alt i alt et bra resultat😊

Blir noen tårer på veien, men dette betyr så mye❤️

 

Hvordan er formen J'espere? Har du fått fortalt kjæresten din nyhetene? Her må det jo feires😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere kan ha rett og at vi alle kan lykkes nå.

 

Denne ruge tida er slitsom, hvordan skal man klare å ikke tenke på det? Har så mange tanker, føler meg vel litt stressa og pga alder. Hadde vi klart det her så hadde jeg hatt et "perfekt" familie liv. Trodde aldri jeg skulle møte noen som var så soulmate som nå (vel har ei vennine som er det og men å treffe to i ett liv??).

Det er jo ikke noen feil på noen av oss det er bare min alder som er imot oss...men mange starter jo ved denne alderen...sukk føler meg ikke 40 heller men får mange påminnelser nå

 

Når man regner antall ruge dager, er det fra insettdagen eller dagen derpå?

 

Syns jeg kjenner mens murringer men kan være oppi hodet ogblir jo gal av det her.. Respekt til de som har holdt på i mange år!

Jeg vet jeg har jo to barn og er evig takknemlig for det❤Men ønsker virkelig at min mann og skal få oppleve magien med å få et eget barn. Han er toppers med mine gutter og tatt de under vingen men han ble jo tenåringspappa plutselig han vil bli verdens beste pappa.

ønsker meg dette så mye... Og hvorfor bli gravid så fort for å miste det og ikke bli det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det skjedd litt av hvert siden jeg startet å skrive innlegget over i går (ipaden ville ikke publisere, så endte opp med å legge meg istedenfor å styre mer)

Gratulerer med positiv test J'espere :D og som ruger Embi, håper egget er gullegget :)

 

Samme problem har jeg med min og, blir så frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror ikke jeg har tatt det helt innover meg! Forutsatt at blodprøven viser en bra Hcg-stigning blir det tidenes happy happy påske F*PCO!

 

Embi: med det "limet" du har der nede så kommer det til å feste seg, det er stor sannsynlighet for det ;-) og særlig når det er et egg av første klasse! Hvis du i tillegg får et på frys er det jo fantastisk. :) :)

 

Det er ikke så rart at du blir emosjonell når du hadde håpet på flere egg! Dette er jo det som betyr mest i hele verden akkurat nå!

 

Formen er bra egentlig, men har de samme smertene i korsryggen og nedre del av magen som jeg har hatt i noen dager nå - kjennes ut som jeg er skikkelig stinn! Veldig likt som mensensmerter, men tydeligvis et godt tegn når det kommer utenom mensen.

 

Kjæresten min hadde gitt streng beskjed på forhånd om at jeg ikke fikk lov til å ta noen test uten at han var involvert, så han var informert om at det var testing på gang allerede før jeg gikk på badet. Men tror ikke han torde å ha så høye forhåpninger, så han lå og halvsov da jeg kom løpende opp trappa og ropte at den var positiv. Han våknet ganske fort :) tror han nesten begynte å gråte. Det ble feiret i dag morges med kakao og (påske)egg til frokost :)

 

Noe litt morsomt var at jeg fant ut at 16. mars var den datoen da samboeren min overnattet hos meg første gang, og det var også den daten da vi i ettertid har blitt enige om var "Daten" med stor D da vi ble kjærester. Så siden denne eskimoen ble satt inn 16. mars er kanskje det vår lykkedag! :) :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere kan ha rett og at vi alle kan lykkes nå.

 

Denne ruge tida er slitsom, hvordan skal man klare å ikke tenke på det? Har så mange tanker, føler meg vel litt stressa og pga alder. Hadde vi klart det her så hadde jeg hatt et "perfekt" familie liv. Trodde aldri jeg skulle møte noen som var så soulmate som nå (vel har ei vennine som er det og men å treffe to i ett liv??).

Det er jo ikke noen feil på noen av oss det er bare min alder som er imot oss...men mange starter jo ved denne alderen...sukk føler meg ikke 40 heller men får mange påminnelser nå

 

Når man regner antall ruge dager, er det fra insettdagen eller dagen derpå?

 

Syns jeg kjenner mens murringer men kan være oppi hodet ogblir jo gal av det her.. Respekt til de som har holdt på i mange år!

Jeg vet jeg har jo to barn og er evig takknemlig for det❤Men ønsker virkelig at min mann og skal få oppleve magien med å få et eget barn. Han er toppers med mine gutter og tatt de under vingen men han ble jo tenåringspappa plutselig han vil bli verdens beste pappa.

ønsker meg dette så mye... Og hvorfor bli gravid så fort for å miste det og ikke bli det igjen...

 

Skjønner godt at det er emosjonelt når man vil det så gjerne.

Rugedager regnes fra dagen etter innsett tror jeg. Dvs hvis innsett mandag så er rugedag 1 på tirsdag. Og da tilsvarer det 3 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar J'espere.

 

Håper vi kan finne på noe i påsken som får vekk litt av tankene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo det eneste som "hjelper". Jeg var hos akupunktør igår (før jeg testet positivt) og da snakket vi litt om dette med vonde tanker. Hun mente at det var viktig å bare tillate seg å kjenne at dette er vondt. Det er veldig frustrerende å kjempe en kamp man ikke vet at man skal vinne. Jeg visste jo det fra før, men hun var så søt og omsorgsfull og det gjorde veldig godt å høre noen si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra J'espere :D :D :D

 

Når er det meningen at man skal ta kontakt med fastlege og slik? :)

Jeg hadde jo skulle vært i London nå, men snøværet i Oslo satt en stopper for det, så da er det greit at man har graviditeten å glede seg over i alle fall. Får prøve på nytt i morgen å se om vi kommer noe nærmere den britiskeøya da ;)

 

Håper alle rugere, og alle som har fått positiv test(men kanskje har litt angst for SA), klarer å slappe av litt i påsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen vil vanligvis ha første kontroll tett opp mot faren-over-grensen på 12 uker. Viktig å gå tidligere ved helseproblemer, medisiner eller utsettelse for skadelige stoffer på arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra J'espere :D :D :D

Når er det meningen at man skal ta kontakt med fastlege og slik? :)

Jeg hadde jo skulle vært i London nå, men snøværet i Oslo satt en stopper for det, så da er det greit at man har graviditeten å glede seg over i alle fall. Får prøve på nytt i morgen å se om vi kommer noe nærmere den britiskeøya da ;)

Håper alle rugere, og alle som har fått positiv test(men kanskje har litt angst for SA), klarer å slappe av litt i påsken :)

Tenker å ta kontakt med fastlegen etter ul, nærmer seg det også, må bare bli ferdig med påsken (og bikke dagen SAen startet på sist, litt nervøs for den siste delen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjekt å lese om alle dere som får positivt resultat! Jeg er ny i denne tråden. Vi har vårt aller siste fryseforsøk denne gangen. Hadde El 12. mars og innsett 16. Mars. Vanligvis har jeg en lutealfase på 10-12 dager, men har enda ikke fått mensen og når er jeg 14 dager dpo. Men det kan være lutinusen.

Hadde i forrige syklus en vannskann, som er et kapittel for seg selv. Men det skulle visst hjelpe for å bli gravid. Har hatt en del plager, men i dag har alt stoppet. Kun trøtt, men det er nok forkjølelsen som står bak. Snørret renner og jeg nyser i ett.

Hadde negativ test i dag, men regner at løpet er kjørt. Tror ikke det er meningen for oss at vi skal få barn.. Skal ta blodprøve på mandag, men regner med at tanta har meldt sin ankomst før det..

Jeg heier på dere alle, og leser det dere skriver.

Beklager så langt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Mortino :)

Uff skjønner at det er mye på spill når det er siste fryseforsøket! Men alt håp er jo ikke ute - it aint over til the aunt comes (eller noe) :)

Har dere diskutert å gå privat eller er ikke det aktuelt? 

Er du forresten på Riksen? Isåfall møtes vi sikkert i køen for å ta blodprøve på mandag .. 

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.svangerskapskontroll er i uke 12. Ikke lurt å bestille 1svangerskapskontroll for tidlig, er så kjipt å måtte ringe å avbestille hvis det går galt! Det gjorde jeg:/ tenker jeg venter til ultralyden er over hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...