Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

J'espere: det går fint hær! Har ikke hatt mere blødning heldigvis! Bare skikkerlig oppblåst i magen! Testdag på torsdag😄 jeg går tom for lutinus i morgen! Er det slik at jeg skal fortsette hvis jeg får positiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er opp til legen din hvor lenge du fortsetter på lutinus, og det kommer ann på historien din om du trenger det. Ring de og hør😊 du er jammen meg utholdende somklarer å la vær å teste før torsdag!

 

Så bra F*PCO, da er du i gang👍 det er vsnlig å ha en blødning før sprøytestart etter å ha begynt på spray. Tror du skal ha det og, hvis du ikke får det må de ta en ultralyd for å finne årsaken før du får fortsette.

 

Her har jeg begynt å kjenne at det er en ny tyngde nedimellom liksom, så håper det er tyngden av mange store og flotte egg😊👍 ultralyd på fredag for å telle, håper det er noe der! Har alltid mareritt om at de bare finne eggerøre😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*PCO: Takk, håper de neste 12 dagene går fort nå! Det er sikkert litt forskjellig statistikk fra klinikk til klinikk også..

Jeg begynte på spray ca 6 dager før IKM og da ble TR tre dager forsinket.. Vet ikke om det er vanlig eller ikke, men til meg sa de at man som regel får TR omtrent til vanlig tid.

 

håper_og_tror: så bra, enig med Embi, veldig tålmodig som klarer å vente! Håper jeg også klarer det, kommer til å gå så i kjelleren om jeg får negativ test selv om jeg tester for tidlig..

 

Embi: Uff,eggerøre, for et mareritt .. 😞 men fredag er ikke lenge til!! Juhu 🎊 Det er nok tyngden av massevis av gullegg! 🎊🎉👍 Det er veldig rar følelse når eggposene vokser sånn, jeg følte meg hvertfall litt som en verpehøne på steroider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal klare å holde meg for vet jeg kommer til å bli så skuffa og forvirret! Men nå er det bare 2 dager til😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge går man på progynova? Skulle hatt mensen på fredag som var og ingen tegn til den enda 👎 skal ha innsett neste uke, men begynner å få dårlig tid. Snakket med Riksen på fredag og sa jeg hadde god tid, men at dem burde ha kommet på torsdag. Er første menstruasjon etter negativt fersk forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener hvor lang tid går det fra du begynner med Progynova første mensdag og til innsett? Tror det varierer litt ... Jeg hadde innsett dag 13 (fikk tr på en tirsdag, innsett på mandag to uker etter). Jeg tror at det kommer an på hvor tykk slimhinnen i livmoren din har vokst blant annet ..? Du skal fortsette å ta Progynova til du tar blodprøve.

Håper du rekker forsøk før påske! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN da jeg ringte for å rapportere om at jeg hadde fått tr og avtale ultralyd, sa sykepleier at jeg skulle ha innsett enten fredagen eller mandagen etter ultralyden, avhengig av når de hadde ledig tid .. (fredagen ville vært dag 10) så fikk inntrykk av at det ikke var så nøye akkurat når man satte inn egget, så lenge slimhinnen var tykk nok.

 

Eller - det blir vel riktig at mandagen var dag 14 og fredagen ville vært dag 11 .. går i surr med hvordan man regner! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er GRAVID :) HCG på 223 (tror jeg det var, fikk telefon mens vi var ute, og det lekte unger rundt så prøvde å trekke meg litt vekk) sykepleieren sa nivået var bra. Tidlig UL rett over påske. Tok en billigtest i dag tidlig også, den var sterkere enn den jeg tok på søndag. Var innom sykehusapoteket og hentet med meg fire bokser med lutinus, så nå har jeg tilsetter ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk, nå er det bare å håpe at frøet vokser og holder seg i magen til november :)

 

Tok du blodprøve til fastlegen eller klinikken?

Jeg tok på klinikken (var innom laboratoriet på sykehuset i dag tidlig, så ringte en sykepleier fra klinikken i halv et tiden). På Haukeland er det vanlig at de sjekker med blodprøve 14 dager etter innsett på både fersk og fryseforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, mulig det er sånn på st.olav og, men de har ikke sagt noe om det enda. Bare at de bruker å følge opp med en tidlig ul i uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiiii! Høyt og fint tall🎉👍 grattis😊

Skal du måle hcg igjen før ultralyd og? Kan jo ta cb med ukeindikator og, eller bare jeg som har litt noia og gjør sånt kanskje...?

Nei nå får du bare nyte det og ta påskeferie og feire den gode nyheten😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det testing på meg i dag 1 dag før testdag! POSITIV TEST😄 jeg er lettet og redd på samme tid! Har mistet i uke 6-7 fire ganger til nå så føler meg ikke sikker før jeg passerer de ukene!

 

Skal jeg ringe klinikken i dag eller i morgen(testdag) tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av 2, det er jo helt rått👍😁

Juhuuuuuu!!!🎉

Ring de i dag med de gode nyhetene så får de fulgt deg godt opp de første ukene❤️ Går du på blodfortynnende eller betennelsesdempende eller progesteron eller noe som kan hjelpe deg over uke 7? Her må de jo sette alle kluter til for nå må det gå bra! Hvis ikke kan du spørre etter alby-e, prednisolon, lutinus/crinone eller spørre om du kan få eggløsningssprøyter en gang i uka e.l for å lure kroppen til å holde på dette❤️ Du vet sikkert alt dette fra før og får kanskje hjelp og, men ville bare si det i tilfelle slik at du ikke går glipp av noe som helst😉 fire ganger holder det...

Grattis i hvert fall! Godt å få så fine nyheter over decaffen på morran😉 håper å følge etter dere om ett par uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaaaa!! Gratulerer masse masse Håper_og_tror!

Skjønner at du ikke tør å senke garden helt riktig ennå med din forhistorie, men .. juuhuuuuu! :danse:  :danse: :danse:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff fikk plutselig et anfall av pessimisme her, tok meg selv i å planlegge neste forsøk og stresse over at vi antakelig ikke rekker et uttak til før sommeren hvis vi må bruke de to siste fryseeggene først. Og veien føles så lang og er så redd for at vi aldri kommer til å lykkes og hvis vi til slutt lykkes kommer jeg til å være over 40 og i høyrisikosonen for både det ene og det andre. Jeg vet at det er altfor tidlig å kjenne etter symptomer, egget har jo antakelig ikke rukket å feste seg engang siden jeg bare er på rugedag 2. Men likevel får jeg en dårlig følelse når jeg ikke kjenner noenting, er ikke engang trøtt fra Crinonen. Eneste jeg merker er at jeg har apetitt som en ulv, men det har jeg hatt i flere uker nå og mistenker at det er Progynovaen i kombinasjon med at jeg har spist mye godteri. Litt blåonsdag her ..

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke lov å tenke sånn❤️ Jeg kjenner meg godt igjen, men ikke plag deg med det stresset.

Og om du vil prøve frys eller fersk ved neste forsøk får vel du lov å velge selv? De kan ikke tvinge deg til noe! Lenge til du er 40 J*espere, du har gode egg og år foran deg😉 og man kan fint få barn i førtiårene og! Og så skal jeg prøve å følge det jeg selv sier og ikke stresse selv...lettere sagt enn gjort, vi får avlede hverandre når vi begynner på den tankerekka😉

Husk; nå er du to dager nærmere målet👍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at jeg får velge fersk så lenge jeg er under de offentlige forsøkene og har egg på frys.. Begynte å leke med tanken på at vi kanskje kan betale for et privatforsøk i stedet for å bruke de fryste eggene på Riksen før sommeren. Men det er kanskje å ta sorgene litt for mye på forskudd.. :eeeh:

Tusen takk for trøstende ord hvertfall Embi.. Det er en følelsesmessig berg og dalbane dette her ..  Jeg går fra glad og optimist til langt ned i kjelleren på mindre enn tre sekunder .. Våknet i dag morges og var i godt humør og rocket til 80-talls Madonna mens jeg var på badet. Og så plutselig setter angsten i meg som en klo. Orker ikke ha det sånn, det er så slitsomt :grine:

Men ja - det er sånn vi må tenke - to dager nærmere målet! Går det ikke denne gangen så skal det gå neste gang, eller neste gang der. Men det går denne gangen! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha en plan b, bare ikke ta sorgene helt på forskudd enda.

Dere får ta dette forsøket først. Og per akkurat nå er du jo sånn ca egentlig gravid😉

Skulle du få bruk for plan b finnes det mange alternativer som kan prøves ut før sommeren. Jeg skjønner det blir en omstilling for oss å gå fra privat til offentlig prøving i hvert fall!! Privat får du bestemme helt selv hva du vil gjøre med din kropp og dine egg! Spill amh-kortet opp mot sykehuset og grin deg til ett ferskforsøk du. Men det blir jo ikke før på søskenforsøk, for det går jo bra nå😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det, per nå er det et befruktet egg der inne hvertfall :hjerte:

Satt med en varmeflaske på magen i sofaen i går kveld, tenkte at den kanskje likte varmen, siden den har ligget i fryseren og vært kald stakkar  :hjerter:

 

Ååh det høres ut som om det er noen fordeler med det private også ja, rent bortsett fra det økonomiske.. Hadde det vært opp til meg så hadde vi kjørt et privatforsøk før sommeren og hentet ut en ladning til med egg før vi brukte de frosne. Men tviler på at samboeren min er så keen på det..det blir jo ganske mange tusen kroner, og vi har egentlig nok å bruke penger på siden vi akkurat har kjøpt hus. Det er kanskje ikke så stor sjanse for at eggene mine blir så fryktelig mye dårligere kvalitet i løpet av et par måneder heller. Selv om det føles som om de tørker litt mer inn for hver dag :frown:

 

Men har absolutt vært veldig fornøyd med oppfølgningen vi har fått på Riksen altså! De er veldig flinke der, og de er som regel snille og empatiske i måten å være på også, til tross for at de kjører et ganske effektivt regime (da jeg var der på mandag var jeg inne hos legen i ti minutter, svooosj inn med egget, og så var det en ny pasient rett inn etter meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...