Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Ja redsler og bekymring slutter jo ikke om man blir gravid, de blir jo byttet ut med andre bekymringer og redsler dessverre.

 

Men er det flere her inne som ruger nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det bare er oss to som ruger Tinkerbell74.

 

83jenta, Håper_og_tror, A+S og J'espere har alle testet positivt.

 

F*PCO er godt i gang med sitt forsøk.

 

Og så er det vi to som ruger.

 

Har jeg glemt noen da?

 

Hvordan går det med kroppen i dag 83jenta?

 

Håper du får resultatet med en gang J'espere, og at det er et høyt og fint tall😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi får positivt resultat og. Når kan du teste embi?

Jeg hadde søstrene mine her igår og de var så sikker på at det her går bra. Hu ene er skråsikker på at det er tvillinger så hu har sjekka vogner alt...koselig at de er engasjerte og positive men jeg blir litt stressa og...

Tenk om det ikke går bra,skuffelsen vil jo bli stor og enda større om jeg skal gå å tenke at jeg er gravid...

 

Har så lyst å teste men vet det er for tidlig og er redd for resultatet...

 

Kan man se på verdiene på blodprøven om det er 1 eller 2?

 

Fan en side på nettet igår om en blodprøve som kunne fortelle om barnets kjønn var gutt eller jente fra 7 uker allerede... Spennende, jeg ønsker meg veldig ei lita tulle men er fornøyd med det som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at alternativet er veldig mye verre Embi! ☺️

Var og tok blodprøve i dag morges, kan ringe og få resultatet etter kl to. 😁😁😁 Samboeren min er helt avslappet og sikker på at dette går bra, og da vi var oå sykehuset smilte han sånn fra øre til øre at sykepleier spurte om vi allerede hadde tatt en test. 😊 Må prøve å lære litt av han og bare stole på at det skal gå bra..

 

Tinkerbell: jeg tror jeg ville ventet hvertfall til rugedag 10 med å teste. Det er så lett å gå i kjelleren for negativ test uansett om man vet at det er for tidlig..

Jeg tror ikke egentlig man kan si sikkert ut fra hcg-verdiene om det blir en eller to, men har lest at verdiene gjerne er høyere når det er to..? Satte du inn to egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått trstdato 8. April. Tror ikke jeg får til å teste før det for hytta er full av folk tom mandagen... Like greit!

 

Hcg verdier er så individuelle at man kan ikke lese ut om det blir en eller fler basert på det. Jeg hadde normale verdier i fjor på cb med ukeindikatorer med trillinger i magen...

 

Spennende å høre J'espere!! Klokka tikker mot to, wiii👍

Får du flere blodprøver for å sjekke stigning og eller bare denne ene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje like greit at du ikke får testet før Embi! Så vet du at det blir riktig resultat når du først tester .. men antakelig kan du vel teste på tirsdagen? Uansett ikke lenge til nå :) :)

 

Etter å ha sittet en time i telefonkø hos Riksen har jeg fått bekreftet at jeg er gravid på ordentlig  :hjerter:  Hadde hcg på 478 - egentlig test-dag skulle være på lørdag, derfor så høyt tall..

 

Da skal jeg prøve å puste lettet ut og stole på at spiren fortsetter å klamre seg fast. Har fått time til ultralyd 27. april!! Så alt for nytt og spennende dette her!! :D Får ikke flere blodprøver før ultralyden, men moren min er lege så mulig jeg skal be henne om en blodprøve neste uke... Kommer nok ikke til å klare å falle til ro med at den fortsatt er der før jeg ser magen vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg satte inn 2 egg så håper jo et av de fester seg ihvertfall ;-)

 

Har du hørt noe enda J'espere?

 

Jeg har 7 april embi så da er vi ganske likt, men jeg kunne ta hjemmetest den 6 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Ja veldig god følelse å få det bekreftet :hjerte:

 

Blir veldig spennende å følge dere to rugerne nå! Hadde vært så koselig om det ble et vellykket forsøk for oss alle! :hjerte:  :hjerte: :hjerte:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ting roet seg igjen, og er full i symptomer som kvalm, lite matlyst og trøtt. Er litt for nervepirrende, tusen tanker surrer gjennom hodet når det er litt rosa på papiret. UL neste tirsdag, håper det kan være med å roe nervene litt :) en dag til på jobb før hyttetur med svigers resten av påsken.. Spørs om vi klarer å holde det hemmelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende 83-jenta, og så godt å høre at du er kvalm og det ikke kom noen blødning 😉 Skjønner godt at det er vanskelig å la være å fortelle det - jeg har allerede fortalt det til mamma og to venninner (som jeg uansett hadde fortalt det tll hvis jeg hadde hatt en SA). 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til foreldre og søsken i uke seks sist, veldig kjedelig å gi beskjed en uke senere at det ikke hadde gått.. Venter iallefall til etter ul neste uke med å fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det forutsetter jo selvfølgelig at man vet at man vil fortelle det med en gang uansett hvis det blir en SA.. Ikke alle man vil informere om det ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg vet veldig mange det, men har vært åpen om prossenssen siden det var 1.forsøk. Tror ikke jeg kommer til å være like åpen ved neste forsøk hvis det skulle ende dårlig nå! Men i morgen er jeg 6 uker på vei og så langt har jeg ikke kommet de andre gangene😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har helt andre bekymringer sneket seg på... Jeg har vært sykmeldt siden september pga en arbeidsskade, jeg hadde da vært i jobben i 4mnd, har en prøveperiode på 6mnd. Er fortsatt ikke bra etter arbeidsskaden, og legen anslår ca ett par mnd til før jeg er tilbake. Nå er jeg jo blitt gravid, og lege/gynekolog har allerede sagt at jeg ikke burde være i jobb lenge, dette pga hva jeg arbeider med. Er alarmmontør/alarmteknikker, og må ofte arbeide i stige og bruke litt klatreferdigheter, noe som ikke er så bra om jeg faller med. Er også oft på kryploft med diverse støvpartikler fra isolasjon osv, samt faren for å få strøm i seg.

 

Jeg synes det er utrolig vanskelig å fortelle arbeidsgiver at jeg er gravid, iom at jeg har vært sykmeldt såpass lenge fra før av. :( og at prøveperioden min ikke er over. De skjønner jo også at graviditeten var ganske planlagt når jeg er i et lesbiskforhold. Men de vet jo ikke at vi faktisk har prøvd siden før jeg fikk den jobben.

 

Noen av dere som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er vanskelig og at du får mange tanker. Særlig når du har en skade og prøvetiden ikke er ute. Men de har ikke lov å si deg opp pga graviditet. Men de gjemmer seg ofte bak andre årsaker om de virkelig vil da.

Du må vel ikke si noe enda må du da? Selv om du blir sykmeldt tror jeg ikke du må det. Hør hva legen anbefaler.

Leste her inne et sted at man kunne søke om svangerskapspenger om man ikke kunne jobbe pga fare for foster osv....

 

Jeg starter opp i ny jobb selv 1.mai.... Og forhåpentligvis er jeg gravid da... Jeg har gitt beskjed så de vet vi prøver så jeg slipper noen sure miner... Men man må jo gjøre det som er best for en selv...

 

Men vet ikke om det ble noen gode råd da :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er alternativet da? På ett eller annet tidspunkt om ikke alt for lenge kommer jo magen til å synes... Hvis du uansett skal være sykemeldt noen måneder til nå så kommer nok magen til å synes ganske raskt etter du kommer tilbake. Hvis du hadde vært i jobb nå og du hadde to måneder igjen av prøveperioden hadde jeg nok ventet, men slik situasjonen er nå tror jeg ikke du vinner noe på å vente med å si noe. Og da tror jeg det er bedre å være åpen og ærlig tidlig så de ikke føler at du fører dem bak lyset i tillegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok Game Over her :( Har startet å blø skikkelig, skal prøve å få tak i klinikken når telefonen åpner klokken ni, satser på ikke alle har tatt påskeferie.. Har veldig lite lyst å gå på jobb om en time, men satser på jeg kommer meg gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei 83jenta!

Huff drit i jobb nå, og ta heller vare på deg selv. Håper klinikken tar deg inn og at du får bekreftet hjertelyd og at det bare var et blodkar som sprakk! Håpe håpe håpe håpe❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan og prøve obs posten på kk, hvis ivf avd er påskestengt. De er fantastiske på obs'en! Jeg bodde der i tre uker før jul, de har åpne armer og store hjerter og leger og ultralydmaskiner😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å tatt blodprøve på Haukeland, så skal jeg ta evt ny før ul neste tirsdag. Sykepleieren håpte hun hadde fått svar på blodprøven før hun gikk i dag, skulle uansett ta kontakt med meg ut på ettermiddagen. Ble ikke jobb, vært i kontakt med legekontoret og håper på sykemelding frem til neste tirsdag, lite leger påjobb, så hun viste ikke om denne ferdig i dag eller morgen, ringe senere for å høre

Blør fortsatt, og er kommet litt rester av ett eller annet, men har ikke samme smertene som ved SAen sist, så klamrer meg fast i det lille håpet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da 83-jenta! Det var utrolig synd!:( føler sånn med deg!

 

Jeg tror jeg ville informert sjefen snart A+S. Ihvertfall før prøvetiden er over. Da kan de ikke si deg opp når prøvetiden er ferdig! Er ikke lov å si opp noen pga graviditet! Da kan du i såfall bruke det imot dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...