Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Ordinær ultralyd igår, og fikk da bekreftet at vi venter vår jente nummer 3💜 Helt herlig, frisk og fin, og såå lettet over at alt så bra ut! Blir stas med en liten jenteflokk på tre, og alt av klær og utstyr kan praktisk og greit arves videre;) Termin ble flyttet tre dager frem, så nå hører jeg til her i juliklubben gitt, med termin 30/7. Selv om jeg håper litt på august-baby istedet da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan står det til damer? Stille her om dagen! Vi er vel i den delen av svangerskapet som det går greiest, de fleste er ferdig med kvalmen, angsten for å miste har roet seg litt, og det har ikke begynt å bli tungt enda. 

 

Selv er jeg 22 uker nå, og har begynt å merke det godt i ryggen. Skal lite til før jeg får vondt, så det er bare å ta det med ro. Ellers ikke noe å utsette på formen :) Kjenner liv hver dag. I dag har det vært veldig rolig der inn, men kjente heldigvis noe romstering nå nettopp :)

 

Gleder meg veldig til å få en baby nå! Synes det er rart å tenke på at den lille gutten min skal bli storebror, han er jo babyen min, selv om han er tre år  :wub: I går sa han at når babyen kom ut, var det hans tur til å være inne i magen :)

Er det noe liv inne på den facebook-gruppen? Kanskje man skulle bli med der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohooo 😊 går veldig bra her også. Alt blir liksom så mye greiere når man får vært på ul å sett at alt er i orden. Kjenner også liv hver dag dog litt varierende. Er i uke 20. Magen strutter som bare det og syntes faktisk det er litt flaut denne gangen fordi mye av magen er jo fett!!!! Jeg var jo for dryg da jeg ble gravid og veier nå 92kg. Så er ikke like stolt av magen nå som med nr 1. Men jeg ser frem til sommeren og en jentebaby. Er spent på overgangen fra 1 til 2 og hvordan storebror på da 2,5 takler det 😳 han skjønner ikke så mye enda. Venter med å terpe på at mamma har barn i magen til magen blir enda større. Da får vi lese bøker osv. Om det å bli storebror. Gruer meg litt til at han ikke kan være midtpunktet hele tiden 😥 stakkars gutten min. Men samtidig er det jo normalt å få søsken 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er også alt bra. Har kjent liv daglig siden uke 20-21 - og sparkene blir bare hardere og hardere. Han blir alltid mest livlig når jeg har spist, spesielt lm kvelden. Har dere kjøpt inn det meste av utstyr? Kjøpte nesten vogn på barnas hus i helga. Det var kampanjepris. Men fant ut at den ikke kan vendes mot meg, så da må vi fortsette å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er også alt bra. Har kjent liv daglig siden uke 20-21 - og sparkene blir bare hardere og hardere. Han blir alltid mest livlig når jeg har spist, spesielt lm kvelden. Har dere kjøpt inn det meste av utstyr? Kjøpte nesten vogn på barnas hus i helga. Det var kampanjepris. Men fant ut at den ikke kan vendes mot meg, så da må vi fortsette å lete.

Vi har en gutt fra før,så vogn og de dyre greiene har vi heldigvis 😜 vi skal gå til innkjøp av lekegrind og nytt stellebord. Ellers blir det jo noe klær. Men haster ikke med det!! Brente meg på klær sist da jeg vasket og gjorde klart i str 50 og 56. Fikk ingen baby som passet i 50 og 56 kunne jeg bruke 1 uke kanskje! Stor gutt på 4055g og 52 lang (egentlig i alle fall 53cm) de strekker de jo ikke ut når de måler 😜
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe enda. Har det meste da, trenger stortsett bare bilstol og vippestol.

Skal få sånn babynest av moren min, det blir kjekt. Venter med å kjøpe klær til jeg har gått gjennom det vi har fra før, men noe nytt må vel tassen få 😊. Må ordne litt på badet sånn at vi kan få til stelleplass der inne, men det tar vi litt nærmere sommeren. Vært litt mye store utgifter nå. Føler at jeg har god tid, men dagene flyr jo avgårde. Men igjen, det eneste som er absolutt nødvendig å kjøpe er faktisk bilstol, så føler meg ikke så stressa akkurat 😃

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra å høre at det går fint med dere :) 

Her er det meste på plass, har passet på og kjøpt på salg. Har faktisk ikke betalt full pris på noe ting :D 

 

Er i uke 24 nå, kvalme/oppkast er fortsatt veldig plagsomt og bekkene begynner å gjøre relativt vondt. Det siste kan jeg jo takke meg selv for, slik blir det jo når en tilbringer tiden på sofaen grunnet kvalme. 

 

Selvom tiden egentlig går fort, så synes jeg det bare blir verre for hver dag som går. Har vært med på en del dødfødsler og vet jo at det er uhyre sjelden. Likevel er jeg veldig redd for at dette skal ende slikt.

Flere som tenker mye på dette? Hvordan håndterer dere dette? 

Det er jo nesten slik at jeg håper babyen bare kan melde sin ankomst tross at den da vil være prematur. 

Må jo bare leve med tanken, og vet at det kan skje noe når babyen blir født også men da kan en jo følge med på den. Nå er jo prisgitt at en kjenner liv hver dag. 

 

Dropper nicket på denne :) 



Anonymous poster hash: b39b4...e29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du har det sånn, anonym. Kan kjenne meg igjen i det du skriver, selv om det ikke er like ille hos meg. Jeg var sånn i forrige svangerskap også, tror man kan bli sånn når man har mistet flere ganger. For meg har jo alle gangene vært tidlig, men det gjør at man ikke tar det for gitt at det skal gå bra. Jeg blir også veldig stressa hvis det går lenge uten at jeg kjenner liv. Var flere ganger på føden i forrige graviditet for å sjekke at barnet levde. Heldigvis ble jeg tatt godt i mot. Jeg er likevel en anelse mer rolig denne gangen, sikkert fordi jeg vet at jeg har klart å føde et friskt barn. Prøver å tenke på at dødfødsler er uhyre sjeldent, det skjer med langt under 1 % av alle (har såklart sjekket det...). Og bare så det er sagt, så ønsker du ikke at barnet skal bli født nå. Prematurt er en ting, men barn som blir født så tidlig som du er nå får i de aller fleste tilfeller store følgeskader, hjerneskade og handicap. Barnet har det nok fint der det er :) Kanskje du burde snakke med jordmor om tankene dine? Jeg kjenner meg som sagt igjen til en viss grad, men det høres  ut som om du sliter veldig. Det er ikke godt å ha det sånn, maan går rundt og engster seg og får ikke gledet seg over graviditeten. Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Her er alt supert.

 

Var akkurat slått ut i over en 1 uke med omgangssyke, men utover det er formen kjempefin. Litt trøttere enn ellers, men det er vel naturlig. Har kjøpt sexy støttestrømper som hjelper veldig. Ryggen er litt frem og tilbake, men det går fint. Jogger fremdeles hver dag og skal absolutt ikke klage.

 

Småen er sterk og frisk og i morgen er jeg halvveis(!) Nå sparker han hardt og manne kan kjenne sparkene og det er jo stor stas  :blomst:

 

Har ikke handlet noe enda, men svigers kommer i påsken og da skal vi mest sannsynig får unnagjort 90% av innkjøpene :danse:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i uke 20 nå, og er stadig engstelig hvis jeg ikke kjenner noe liv på noen timer. Selv om det er altfor tidlig å kjenne regelmessige spark. Han ene er veldig livlig på kvelden, igår kjente jeg det utenpå magen! Han andre har morkaka foran, så har bare kjent han er par ganger veldig svakt 😊 kjenner godt til frykten for at noe er galt, har jo vært igjennom en del IVF forsøk og lest og snakket med folk som har mistet. Misunner virkelig venninner som bare blir gravide og ikke er bekymret i det hele tatt!! Men det er kanskje ikke så mange her inne, vi på forum har kanskje ett større behov for svar og se at andre har det på samme måte som oss. Jeg og mannen min har fått veldig god støtte fra både fastlegen min, jordmor og GYN på Ahus. De tar bekymringene våre på alvor, viser oss at det er liv osv. Og det hjelper å ha doppler hjemme. Bruker den maks en gang i uka, vil ikke stresse for mye heller 😊

Jeg er 100% sykmeldt på andre uka, det gjør godt. Er så mye å planlegge og fikse før bebisene kommer, og det er godt å kunne gjøre det mens jeg fortsatt har litt overskudd og er mobil 😄 regner med at jeg siste par mnd er så diger at jeg ikke kommer meg rundt uten hjelp 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt fint - forsøker å nyte hver dag med spark og voksende mage 💗 Nå kjenner vi spark utenpå (22+1 idag), men bare i nedre del av magen da morkaken ligger foran 😊 Vi har bestilt en del til snuppa i det siste, blant annet moseskurv med stativ, babycall og madrass 👍 Redebygging er utrolig koslig 💗☺️ Når det kommer til vogn er vi fast bestemt på å kjøpe Edge duo (emmaljunga), men er veldig usikre på om vi skal kjøpe i fargen Dallas eller Boston 🙈 Hvilken vogn velger dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Her går alt fint - forsøker å nyte hver dag med spark og voksende mage Nå kjenner vi spark utenpå (22+1 idag), men bare i nedre del av magen da morkaken ligger foran Vi har bestilt en del til snuppa i det siste, blant annet moseskurv med stativ, babycall og madrass Redebygging er utrolig koslig ☺ Når det kommer til vogn er vi fast bestemt på å kjøpe Edge duo (emmaljunga), men er veldig usikre på om vi skal kjøpe i fargen Dallas eller Boston Hvilken vogn velger dere?

 

Hva er mosekurv(ser for meg en babymoser)... :eeeh:

 

Jeg har landet på Urban Terrain Vognen da den er lett, enkel å ha i byen og en god joggevogn  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mosekurv, men moseskurv 😂 Den er en flettet kurv som barnet kan ligge i de første månedene 👍☺️ Vi skal bruke den til soving på stua! Også er den jo fryktelig dekorativ da, må innrømme at jeg synes det.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Ikke mosekurv, men moseskurv Den er en flettet kurv som barnet kan ligge i de første månedene ☺ Vi skal bruke den til soving på stua! Også er den jo fryktelig dekorativ da, må innrømme at jeg synes det..

 

Ahhh :P HAHA! 

 

Jeg tenkte å kjøpe babynest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt fint - forsøker å nyte hver dag med spark og voksende mage 💗 Nå kjenner vi spark utenpå (22+1 idag), men bare i nedre del av magen da morkaken ligger foran 😊 Vi har bestilt en del til snuppa i det siste, blant annet moseskurv med stativ, babycall og madrass 👍 Redebygging er utrolig koslig 💗☺️ Når det kommer til vogn er vi fast bestemt på å kjøpe Edge duo (emmaljunga), men er veldig usikre på om vi skal kjøpe i fargen Dallas eller Boston 🙈 Hvilken vogn velger dere?

Hei, kan jeg spørre hvorfor dere velger akkurat edge duo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så bra å høre at det går fint med dere :)

Her er det meste på plass, har passet på og kjøpt på salg. Har faktisk ikke betalt full pris på noe ting :D

 

Er i uke 24 nå, kvalme/oppkast er fortsatt veldig plagsomt og bekkene begynner å gjøre relativt vondt. Det siste kan jeg jo takke meg selv for, slik blir det jo når en tilbringer tiden på sofaen grunnet kvalme.

 

Selvom tiden egentlig går fort, så synes jeg det bare blir verre for hver dag som går. Har vært med på en del dødfødsler og vet jo at det er uhyre sjelden. Likevel er jeg veldig redd for at dette skal ende slikt.

Flere som tenker mye på dette? Hvordan håndterer dere dette?

Det er jo nesten slik at jeg håper babyen bare kan melde sin ankomst tross at den da vil være prematur.

Må jo bare leve med tanken, og vet at det kan skje noe når babyen blir født også men da kan en jo følge med på den. Nå er jo prisgitt at en kjenner liv hver dag.

 

Dropper nicket på denne :)

 

Anonymous poster hash: b39b4...e29

Hei, forstår deg utrolig godt. Tenkt akkurat det samme som deg angående å føde tidlig. Bekymringen er alltid der, spesielt hvis det er lite aktivitet på noen timer. Det hjalp meg å sette ord på det til jordmor, etter det følte jeg at det ble litt bedre. Men er det egentlig noe rart at man er bekymret? Når man bærer på noe så verdifult som ett lite liv har man lov til å engste seg litt!

 

 

Anonymous poster hash: 16054...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er allerede blitt mammaer, derav engstelsen, og det blir ikke bedre når de komme ut ;) Det ligger kanskje naturlig i oss for å beskytte barnet. Kjenner på dette hver dag når lille faller å slår seg (nettopp lært å gå, så det blir en del knall og fall) og når minsten i magen har rolige dager.

 

Ellers er formen stigende her. Begynner endelig å føle meg som et menneske :) Har vært sykemeldt i noen uker og det har vært skikkelig godt!

Matlysten er ikke på plass, men jeg spyr ikke- så det er himmelsk. Magen vokser og noen kvelder er minsten så aktiv at magen danser :) Er nå i uke 24 og det er herlig å vite at de gjør forsøk på å redde babyen hvis den blir født. Neste milepæl er "høygravid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her går alt fint - forsøker å nyte hver dag med spark og voksende mage 💗 Nå kjenner vi spark utenpå (22+1 idag), men bare i nedre del av magen da morkaken ligger foran 😊 Vi har bestilt en del til snuppa i det siste, blant annet moseskurv med stativ, babycall og madrass 👍 Redebygging er utrolig koslig 💗☺️ Når det kommer til vogn er vi fast bestemt på å kjøpe Edge duo (emmaljunga), men er veldig usikre på om vi skal kjøpe i fargen Dallas eller Boston 🙈 Hvilken vogn velger dere?

Hei, kan jeg spørre hvorfor dere velger akkurat edge duo?

Hei! Vi har hørt mye bra om den, fra venner og bekjente som har brukt den til sine barn 😊 I tillegg har vi falt for utseende og funksjonalitet, vi bor landlig til og må ha en vogn vi kan trille på mer enn bare asfalt og butikker. Med svingbare hjul blir den heller ikke så tung, selv om den nok er en "tungvekter" på vognmarkedet. Kunne liksågreit valgt mondial, men likte fargene på Edge best 😊 Hvilken vogn tenker du å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi vurderer Emma ljung city cross, men har i d siste hørt mye positivt om mountain buggy. Skal bruke den til gåturer, gjerne i skogen. Må ha en vogn som er lett å slå sammen, da vi reiser endel på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det helt supert! Glemmer nesten ut at jeg er gravid, helt til jeg får noen fornærma dult 😂 Hi hi! Jobber nesten fulltid, studerer ved hvert ledige minutt og trener som vanlig - hektisk, men trives best med å ha det travelt 😊 Håper formen klarer å holde tempoet! Kjenner sparkene veldig godt på utsiden nå 💙 Mannen har vært vekkreist på jobb siden januar, og kommer ikke hjem før i april - så sånn sett er det jo litt trist å ikke kunne dele gleden med ham.. Skal bli godt å få ham hjem igjen! Var på besøk i mars, og akkurat da ble babyen veldig livlig, så han fikk heldigvis kjenne sparkene før jeg reiste hjem igjen! Holder på å pusse opp leiligheten mens hans er borte, og begynner virkelig å se for meg hvordan ting blir når babyen er ute. Gleder meg rett og slett HELT enormt 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Krumelur, Snartmamma 83 og anonym :) 

Det er nok helt vanlige tanker, det mener i allefall jordmor. Og ikke minst er det vanlig for oss som har trøblet og mistet flere ganger. Noen ganger er det kjedelig å besitte mye kunnskap, det er ikke gøy å jobbe med alvorlige svangerskapskomplikasjoner når en selv er gravid. 

Gleder meg veldig til den dagen jeg får bylten i armene, da kan jeg i allefall følge med på hvordan den har det. Får bare leve med frykten frem til da. 

 

Hva gjør dere andre med stellebord? Stellekommode? Stellebor med balje? Eller bare en vanlig kommode? Jeg tenker at det er greit å kunne legge babyen med beina mot en når den skal stelles, og ikke måtte gjøre det sidelengs? Hva er deres erfaringer? 



Anonymous poster hash: b39b4...e29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen fler som er ekstremt slitne om dagen? Fra å være i super form er jeg nå så sliten at jeg stuper. Jobber 100 %, men det klarer jeg ikke hvis det fortsetter sånn. Har begynt å lure på om jeg må sjekke jernlageret? Er 1. Gangs gravid, så vet ikke om det er normalt å bli så sliten. Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er supersliten, men det hjalp en del å bli sykmeldt. Hadde ikke lyst, men ble mer og mer kvalm og fikk skikkelig vondt i hodet osv. Jeg har litt lavt jernnivå, men legen mente jeg hadde bedre av å være sykmeldt enn å ta jerntilskudd. Men snakk med legen din om det 😊 Tror det er vanlig å bli sliten, det er jo et lite menneske i magen din som tar all energi det kan få 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sliten,men hadde visst så lavt jernnivå at jeg går på høydose jerntabletter nå😜 jobber 100% og har aktiv toåring hjemme😊 men kjenner jeg er sliten når kvelden kommer. Syntes tiden flyr avsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det viste seg at jeg har litt lavt blodnivå, så det var nok grunnen til at jeg har vært så sliten. Deilig å vite årsaken og at det kan gjøres noe med😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...