Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Var til legen idag. Han regnet ut ifra mens termin. Da er jeg 17+Var til legen idag. Han regnet ut ifra mens termin. Da er jeg 17+1 idag

Var på tidlig ul 23 des . Hun målte fosteret til uke 11. Det vill si at i følge henne er jeg 15+4. Hva skal jeg gå etter1 idag

Var på tidlig ul 23 des . Hun målte fosteret til uke 11. Det vill si at i følge henne er jeg 15+4. Hva skal jeg gå etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ultralyd i uke 17. Velfig gøy å se den lille gutten vår. Er det fler her som skal føde på rikshospitalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg vet det krumelur;) men syntes det var så forvirrende at de sa så forskjellig! Lenge å vente i 2-3 uker til...hihi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ultralyd i uke 17. Velfig gøy å se den lille gutten vår. Er det fler her som skal føde på rikshospitalet?

Jeg skal! Når har du termin? Jeg har 18. og ul 12. februar. Fikke forrige der også, likte godt den lille barselavdelingen og synes jeg ble godt passa på. Litt kjipt med dobbeltrom, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg vet det krumelur;) men syntes det var så forvirrende at de sa så forskjellig! Lenge å vente i 2-3 uker til...hihi;)

Ulralyden er vel uansett mer til å stole på enn menstermin, med mindre du er sikker på når du hadde eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 29.juni, men siden det er første barnet regner jeg med at det blir i juli. Jeg ble spurt pm å være med på ett forskningsprosjekt for friske gravide kvinner, så jeg skal på ultralyd i uke 30 og 36 også. Gleder meg til å se babyen flere ganger😊. Er du fornøyd med riksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var veldig fornøyd forrige gang, har ikke vært der enda i dette svangerskapet. Var der oppe flere ganger pga bekymringer for lite liv i magen, og ble alltid tatt på alvor. Veldig fornøyd med jordmoren under fødsel, og oppfølging på barsel etterpå. Det som er kjipt er at det er dobbeltrom, så pappaen kan jo ikke være der om natten. Men jeg syntes ikke det var noe stort prøblem, litt trasig første natta bare, siden gutten vår ble født på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag skall också föda på rikshospitalet :)

Har mitt ultraljud den 4 feburari så mindre än två veckor kvar nu, ska bli spännande! Har visserligen redan sett den lilla klumpen två gånger, men nu lär man ju få se en liten som liknar på något mer än en klump, och vi hoppas på att få veta vad det är för stort, otroligt spännande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var veldig fornøyd forrige gang, har ikke vært der enda i dette svangerskapet. Var der oppe flere ganger pga bekymringer for lite liv i magen, og ble alltid tatt på alvor. Veldig fornøyd med jordmoren under fødsel, og oppfølging på barsel etterpå. Det som er kjipt er at det er dobbeltrom, så pappaen kan jo ikke være der om natten. Men jeg syntes ikke det var noe stort prøblem, litt trasig første natta bare, siden gutten vår ble født på kvelden.

Hur är det med tiderna där, måste pappan resa hem en viss tid på kvällen? Jag tänker att om barnet kommer sent på kvällen eller på natten, säg vid ett eller två, måste han då dra direkt? Det känns inte så bra tycker jag... man vill ju njuta tillsammans i alla fall ett par timmar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til legen idag. Han regnet ut ifra mens termin. Da er jeg 17+Var til legen idag. Han regnet ut ifra mens termin. Da er jeg 17+1 idag

Var på tidlig ul 23 des . Hun målte fosteret til uke 11. Det vill si at i følge henne er jeg 15+4. Hva skal jeg gå etter1 idag

Var på tidlig ul 23 des . Hun målte fosteret til uke 11. Det vill si at i følge henne er jeg 15+4. Hva skal jeg gå etter?

Jag har 5 ukers sykkel så sett från mensen er jag en uke lengre en jag egentligen är. Men då jag vet exakt när jag hade ägglossningen så vet jag også att jag ikke er så langt gangen. Så det är mer säkert att gå efter ultraljud.

 

Men ahde gjerne gått efter menstermin da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja var veldig fornøyd forrige gang, har ikke vært der enda i dette svangerskapet. Var der oppe flere ganger pga bekymringer for lite liv i magen, og ble alltid tatt på alvor. Veldig fornøyd med jordmoren under fødsel, og oppfølging på barsel etterpå. Det som er kjipt er at det er dobbeltrom, så pappaen kan jo ikke være der om natten. Men jeg syntes ikke det var noe stort prøblem, litt trasig første natta bare, siden gutten vår ble født på kvelden.

Hur är det med tiderna där, måste pappan resa hem en viss tid på kvällen? Jag tänker att om barnet kommer sent på kvällen eller på natten, säg vid ett eller två, måste han då dra direkt? Det känns inte så bra tycker jag... man vill ju njuta tillsammans i alla fall ett par timmar!

 

Min ble født halv ti på kvelden, og da jeg skulle trilles ned på barsel ca halv ett måtte han dra, da det var noen andre på rommet.  Lite sannsynlig at man er alene på rommet i juli, tror jeg! Jeg var heldig og fikk rommet alene to av tre netter, men dette var i januar. Man blir jo ikke kjørt på barsel med en gang, jeg ble iallfall ikke det. Ellers er det siesta der et par timer på dagtid, da får ikke far være der (men man kan jo sitte utenfor avdelingen hvis man vil). Du får heller ikke ha besøk av andre enn pappaen og søsken inne på selve rommet, sånn var det iallfall sist. Men det er ok, mer fred og ro. Jeg syntes det var litt sårt da han måtte dra første kvelden, det kom så brått på, men ellers var det helt greit. Man trenger jo hvile. Nå har vi jo en fra før, så nå er det mest praktisk om han drar hjem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja var veldig fornøyd forrige gang, har ikke vært der enda i dette svangerskapet. Var der oppe flere ganger pga bekymringer for lite liv i magen, og ble alltid tatt på alvor. Veldig fornøyd med jordmoren under fødsel, og oppfølging på barsel etterpå. Det som er kjipt er at det er dobbeltrom, så pappaen kan jo ikke være der om natten. Men jeg syntes ikke det var noe stort prøblem, litt trasig første natta bare, siden gutten vår ble født på kvelden.

Hur är det med tiderna där, måste pappan resa hem en viss tid på kvällen? Jag tänker att om barnet kommer sent på kvällen eller på natten, säg vid ett eller två, måste han då dra direkt? Det känns inte så bra tycker jag... man vill ju njuta tillsammans i alla fall ett par timmar!

 

Min ble født halv ti på kvelden, og da jeg skulle trilles ned på barsel ca halv ett måtte han dra, da det var noen andre på rommet.  Lite sannsynlig at man er alene på rommet i juli, tror jeg! Jeg var heldig og fikk rommet alene to av tre netter, men dette var i januar. Man blir jo ikke kjørt på barsel med en gang, jeg ble iallfall ikke det. Ellers er det siesta der et par timer på dagtid, da får ikke far være der (men man kan jo sitte utenfor avdelingen hvis man vil). Du får heller ikke ha besøk av andre enn pappaen og søsken inne på selve rommet, sånn var det iallfall sist. Men det er ok, mer fred og ro. Jeg syntes det var litt sårt da han måtte dra første kvelden, det kom så brått på, men ellers var det helt greit. Man trenger jo hvile. Nå har vi jo en fra før, så nå er det mest praktisk om han drar hjem uansett.

 

Nej, räknar inte med att få vara själv i juli :)

Men hade gärna velat ha mannen med i alla fall första natten. =/. Nåväl, förhoppningsvis behöver man ju inte vara kvar så länge, och man får väl se det som en chans att lära känna den lilla! :)

 

Helt okej att man inte får ha besök på rummet, speicellt om man måste dela rum. Då behöver man all lugn och ro man kan få skulle jag tro. Vi har ingen släkt eller nära vänner i Norge ändå, så besök lär jag inte få ändå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag skall också föda på rikshospitalet :)

Har mitt ultraljud den 4 feburari så mindre än två veckor kvar nu, ska bli spännande! Har visserligen redan sett den lilla klumpen två gånger, men nu lär man ju få se en liten som liknar på något mer än en klump, och vi hoppas på att få veta vad det är för stort, otroligt spännande!

Du kan glede deg til oul, da ser man mye mer. Jordmoren kunne tilogmed telle fingrene. Gutten vår rørte mye på seg, så hun så lett kjønnet. Nå lengter heg enda mer til å treffe ham😊. Det eneste jeg syntes er litt dumt er at hun bare beskrev det hun så, men ikke sa at alt var i orden. Men jeg får vel bare tro at babyen er frisk siden hun ikke sa noe annet. Han var passe stor i forhold til alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha pappan der første natta, men skjønner det kan være problematisk med dobbeltrom. Vet noen om det er sånn på Ahus også?

 

Da vi var til UL på prøverørsavdelingen på Riksen i uke 6 sa de at terminen vår bestemmes av befruktningsdag, uansett hva de sier på OUL 25. februar. Er det ikke sånn for dere som har blitt gravid på "vanlig" måte også? Det er vel så og så mange dager/uker etter befruktning? Forvirrende dette her 😊

 

Vi fikk time til UL på Ahus da vi var 13+4, siden det er tvillinger, og da sa legen at det er to gutter i magen min! Og vi som har trodd det var en av hver 😄 jaja, vi tar imot det vi får uansett og det er prinser eller prinsesser 💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jag skall också föda på rikshospitalet :)

Har mitt ultraljud den 4 feburari så mindre än två veckor kvar nu, ska bli spännande! Har visserligen redan sett den lilla klumpen två gånger, men nu lär man ju få se en liten som liknar på något mer än en klump, och vi hoppas på att få veta vad det är för stort, otroligt spännande!

Du kan glede deg til oul, da ser man mye mer. Jordmoren kunne tilogmed telle fingrene. Gutten vår rørte mye på seg, så hun så lett kjønnet. Nå lengter heg enda mer til å treffe ham😊. Det eneste jeg syntes er litt dumt er at hun bare beskrev det hun så, men ikke sa at alt var i orden. Men jeg får vel bare tro at babyen er frisk siden hun ikke sa noe annet. Han var passe stor i forhold til alderen.

Jeg tror hun ville sagt det til deg hvis ikke alt var i orden 😊 Jeg har hørt at man gjerne får beskjed om at du må komme tilbake for en ny UL etter bare er par uker for å se på utviklingen hvis de finner noe unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jag skall också föda på rikshospitalet :)

Har mitt ultraljud den 4 feburari så mindre än två veckor kvar nu, ska bli spännande! Har visserligen redan sett den lilla klumpen två gånger, men nu lär man ju få se en liten som liknar på något mer än en klump, och vi hoppas på att få veta vad det är för stort, otroligt spännande!

Du kan glede deg til oul, da ser man mye mer. Jordmoren kunne tilogmed telle fingrene. Gutten vår rørte mye på seg, så hun så lett kjønnet. Nå lengter heg enda mer til å treffe ham. Det eneste jeg syntes er litt dumt er at hun bare beskrev det hun så, men ikke sa at alt var i orden. Men jeg får vel bare tro at babyen er frisk siden hun ikke sa noe annet. Han var passe stor i forhold til alderen.

 

Ja, man skall ju se det mesta då. Men tycker det är otroligt tråkigt att man inte får en bild med sig!

Skulle gärna bokat om till veckan för, pga mannens jobb, men det är väl uppbokat nu. Hur som helst blir ju det i uke 17 i så fall, kanskje bedre å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jag skall också föda på rikshospitalet :)

Har mitt ultraljud den 4 feburari så mindre än två veckor kvar nu, ska bli spännande! Har visserligen redan sett den lilla klumpen två gånger, men nu lär man ju få se en liten som liknar på något mer än en klump, och vi hoppas på att få veta vad det är för stort, otroligt spännande!

Du kan glede deg til oul, da ser man mye mer. Jordmoren kunne tilogmed telle fingrene. Gutten vår rørte mye på seg, så hun så lett kjønnet. Nå lengter heg enda mer til å treffe ham. Det eneste jeg syntes er litt dumt er at hun bare beskrev det hun så, men ikke sa at alt var i orden. Men jeg får vel bare tro at babyen er frisk siden hun ikke sa noe annet. Han var passe stor i forhold til alderen.

Ja, man skall ju se det mesta då. Men tycker det är otroligt tråkigt att man inte får en bild med sig!

Skulle gärna bokat om till veckan för, pga mannens jobb, men det är väl uppbokat nu. Hur som helst blir ju det i uke 17 i så fall, kanskje bedre å vente.

Får dere ikke med dere bilde fra Riksen?? Jeg har fått det fra UL både på Riksen og Ahus, men kanskje man må spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere vite kjønnet/har dere fått vite det?

 

Her er vi litt usikre på om vi vil vite eller ikke 😊💗💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som merker liv enda? Her har det tatt helt av de siste dagene, kan også se det utenpå innimellom! Er bare 16+1 og førstegangs 😳 Selvfølgelig utrolig hyggelig, men også veeldig rart iom. at det kom så plutselig og så mye! Spesielt på nettene, får nesten ikke sove 😂😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...