Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Hei, er i uke 20. Det blir mer aktivitet her også etter at jeg spiser frukt eller drikker ett glass saft. Så gøy at du også får gutt☺️. Jeg skal kjøpe det første klesplagget til nurket i dag. Vi har ikke kjøpt inn så mye enda, men satser på at vi har god tid😉. Vurderer Emma Ljunga city cross vogn. Har hørt mye positivt om den! Noen som vet om en bra barnevogn? Ønsker en som er lett å trille og slå sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, er i uke 20. Det blir mer aktivitet her også etter at jeg spiser frukt eller drikker ett glass saft. Så gøy at du også får gutt☺. Jeg skal kjøpe det første klesplagget til nurket i dag. Vi har ikke kjøpt inn så mye enda, men satser på at vi har god tid. Vurderer Emma Ljunga city cross vogn. Har hørt mye positivt om den! Noen som vet om en bra barnevogn? Ønsker en som er lett å trille og slå sammen.

Köpte lite plagg igår, och så har vi fått lite. Tycker det är lite ont om fina bebiskläder till pojkar. Men man behöver nog inte så mcket ändå, de växer ju så fort i början.

 

Jag tänkte åka och provrulla vagn idag på barnas hus. Jag har ingen aning om vad jag vill ha för sort, men vill ha en som är enkel att manövrera i stadsmiljö och som inte bara är liggdel. Och gärna med ordentlig plats under vagnen då vi inte har en bil. :)

 

Blev lite besviken först att det är en gutt, men nå er det bra. Längtar efter att träffa honom! :) Blev usikker på hvordan jag skall "connecte" med en gutt... men tror det skall gå fint. :)

Endret av Bellellon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente bevegelse på ordentlig idag! Jeg er 16+2. Det er første gangen jeg vet at jeg kjente noe, ikke bare ant det eller trodd det har luftbobler. Veldig rart, og kjempekoselig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr nesten ikke innrømme det, men jeg følte det samme som deg ang å få en gutt. Men så leste jeg at mange kvinner ønsker seg jente fordi de har en nær relasjon til din egen mor. Det stemmer nok for meg. Nå syntes jeg det er kjempe stas med gutt😊. Jeg fant to søte bodyer på storo senteret i dag, på salg! Jeg syntes de har mye fint på byporten, tror det heter name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt, og kan love dere at smågutter er veldig knytta til mammaen sin  :wub:  Håper jo litt på en jente selv denne gangen, skal ikke ha flere etter dette og hadde vært stas med en av hver da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg godt, var ganske spent selv☺️. Tok du forresten 3d ultralyd ( eller hva det nå heter) forrige gang du var gravid? Har litt lyst, men kjæresten min sier det ikke er noe vits😳.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjorde det, men følte det var litt bortkasta. Men vi var nok litt uheldige, ungen lå med fjeset inn mot morkaka hele tida. Mange synes det er verdt det! Gidder ikke bruke penger på det denne gangen. Vi har ganske dårlig råd nå pga at jeg holder på med studier. Hvis ikke penger er noe problem for dere er det jo bare å kjøre på, er jo alltid stas å se babyen :-)

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får se det ann. Skal på 2 ultralyder til, i uke 30 og 36, så da er det kanskje unødvendig. Titta litt på toutube, syntes man ser ganske god forskjell på babyene. På oul sa jordmor at hun syntes alle ser like ut på oul😳. Jeg er jo utrolig spent på å se ham, må være en stor opplevelse😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt, og kan love dere at smågutter er veldig knytta til mammaen sin :wub: Håper jo litt på en jente selv denne gangen, skal ikke ha flere etter dette og hadde vært stas med en av hver da!

Føler det samme som deg 😊 er veldig glad for at 1.mann var gutt. Og han er mammadalt og god ☺️ Hadde vært morsomt for meg å fått ei jente nå,men mest praktisk med en gutt til... Og mtp "storebror" så hadde det vel kanskje blitt tettere bånd de k mellom dersom det ble en gutt denne gangen også. Blir glad uansett hva det måtte bli 😜 kanskje vi får vite om noen få uker 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har ikke så mye å si. Vi har prøvd en stund på denne babyen så den er veldig etterlengtet, er takknemlig uansett hva det blir :-) På mange måter praktisk med en gutt til ja! Vi har mange smågutter i familien nå da, så alle håper på en jente da, he he. Det blir nå det det blir :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prövde i 1.5 år men hoppades enda på en jenta. Med det sagt så er ikke gutte oönsket!! :)

Men det skall bli spennende med en gutt. Jag tror också de knyter an fin med mamma, så det er ikke ett problem. Men man har väl kanske alltid en romantisk dröm om hvordan det skall bli. :)

 

Skall se på Byporten! Har i hvert fall funnit en del på nett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi tenker veldig på navn om dagen, neimen ikke lett. Vanskelig å vite om man skal ta ett navn som går i arv i familien eller bare ett man liker. Eller begge☺️.

Det må ha vært tøft å prøve i 1,5 år, syntes de månedene jeg venta på at spira skulle sitte var lang. Men for en følelse det må ha vært da du endelig ble gravid❤️. syntes prøve perioden var ett herk, hadde "symptomer" hver gang. Mine " ekte" symptomer var at jeg blødde fra tannkjøttet 2 dager etter eggløsning og fikk lyst på tyrkisk pepper. Det skjedde begge gangene jeg ble gravid ( mista 1. gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en otrolig känsla, precis som du hade jag känt något i princip varje månad, men den månad jag faktiskt blev gravid så visste jag det. Alla andra månader tog jag grav-test flera dagar i förväg, men den månad jag blev gravid kunde jag vänta till dagen innan för jag bara visste. :) Men när strecket kom fram efter ett par minuter var det väldigt obesrivligt och nu vet vi att allt ser bra ut och risken är ju väldigt liten att något ska gå fel :)

 

Namnen har vi haft klara väldigt länge. Pojkens namn är ett namn som stammar från min mans hemland. Det tog lång tid innan jag vande mig med namnet, men nu känns det helt perfekt. Vill inte skriva det här för det är så ovanligt. Vi har som andranamn ett namn efter min farfar, och som också finns i hans familj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også at alt går fint fremover, men klarer ikke å slappe helt av før barnet er ute. Det hjelper litt å se små barn, da☺️. de aller fleste går det bra med! Det føles enda litt uvirkelig, tenk at jeg skal bli mamma😍. Tror ikke det går opp for meg før jeg har hatt ham hjemme noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også at alt går fint fremover, men klarer ikke å slappe helt av før barnet er ute. Det hjelper litt å se små barn, da☺. de aller fleste går det bra med! Det føles enda litt uvirkelig, tenk at jeg skal bli mamma. Tror ikke det går opp for meg før jeg har hatt ham hjemme noen dager...

Nei, det tar nog lite tid innan man kan förstå det på riktigt! Og orolig kommer jag nog vara resten av livet, hehe.

Men det er i hvert fall större chanse att allt går fint nå ner allt såg fint ut på ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nr to for meg, men jeg kan ikke tro det likevel. Tar liksom ikke for gitt at jeg faktisk skal få en baby. Det hører til historien at jeg har mistet (tidlig) endel ganger, og at det tok et år før det klaffet denne gangen. Var sånn i forrige svangerskap også, hele tiden veldig engstelig for at det skulle skje noe. Men det går jo som regel bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har en gutt, og kan love dere at smågutter er veldig knytta til mammaen sin :wub: Håper jo litt på en jente selv denne gangen, skal ikke ha flere etter dette og hadde vært stas med en av hver da!

Føler det samme som deg er veldig glad for at 1.mann var gutt. Og han er mammadalt og god ☺ Hadde vært morsomt for meg å fått ei jente nå,men mest praktisk med en gutt til... Og mtp "storebror" så hadde det vel kanskje blitt tettere bånd de k mellom dersom det ble en gutt denne gangen også. Blir glad uansett hva det måtte bli kanskje vi får vite om noen få uker

 

Vi tenker også at det hadde vært praktisk å få av samme kjønn og at de får et tettere bånd, spesielt siden det bare blir 1,5 år mellom dem. Og så har vi jo alt av klær til jente.. Og ikke minst, jeg er mer "kjent" med jente, siden jeg er det selv og har det fra før.  Men, vi blir hoppende glad for hva enn som kommer ut (vi skal ikke vite før fødsel :) ).

Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg har en gutt, og kan love dere at smågutter er veldig knytta til mammaen sin :wub: Håper jo litt på en jente selv denne gangen, skal ikke ha flere etter dette og hadde vært stas med en av hver da!

Føler det samme som deg er veldig glad for at 1.mann var gutt. Og han er mammadalt og god ☺ Hadde vært morsomt for meg å fått ei jente nå,men mest praktisk med en gutt til... Og mtp "storebror" så hadde det vel kanskje blitt tettere bånd de k mellom dersom det ble en gutt denne gangen også. Blir glad uansett hva det måtte bli kanskje vi får vite om noen få uker

Vi tenker også at det hadde vært praktisk å få av samme kjønn og at de får et tettere bånd, spesielt siden det bare blir 1,5 år mellom dem. Og så har vi jo alt av klær til jente.. Og ikke minst, jeg er mer "kjent" med jente, siden jeg er det selv og har det fra før. Men, vi blir hoppende glad for hva enn som kommer ut (vi skal ikke vite før fødsel :) ).

Oi det står respekt av å ikke vite ☺️ Jeg tenkte jeg ikke ville vite før jeg ble gravid,men jeg klarer ikke vente så lenge... Så vi får se om h*n vil vise oss 😜 det aller aller viktigste er at ungen er frisk og hel :-) forrsatt to uker til oul. Blææhhh 😜😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg masse liv i løpet av dagen! Kjempedeilig å få den bekreftelsen :-)

 

Jeg er altfor nyskjerrig til ikke å få vite kjønnet. Har ikke vært så opptatt av det, men nå som ul nærmer seg er jeg bare så utrolig spent :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, synes nesten det begynner å bli tungt allerede... 18 uker minus et par dager, magen har vokst masse, men det er vel mest mangel på nattesøvn som gjør det. Oppe minimum to ganger hver natt for å tisse, samt en treåring som ligger store deler av tiden i mamma og pappa sin seng, mer eller mindre oppå mammaen... I dag våkna han halv seks. Skal lite til før ryggen protesterer også. Er alle andre full av den sagnomsuste 2. trimester-energien?

 

OUL i mårra, er fryktelig spent nå! Kjenner mye liv en dag, den neste ingenting. Vet det er vanlig såpass tidlig, men liker ikke helt når det er stille da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på OUL! Fikk termin 12. juli. Og en i magen ligger en enda en liten gutt:) Har to gutter fra før, så nå blir et en skikkelig guttebande..;) Kjempegøy å se den lille der inne - og ikke minst se hvor mye den beveger seg selvom jeg sjelden kjenner noe.

Lykke til på OUL imorgen, Krumelur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, synes nesten det begynner å bli tungt allerede... 18 uker minus et par dager, magen har vokst masse, men det er vel mest mangel på nattesøvn som gjør det. Oppe minimum to ganger hver natt for å tisse, samt en treåring som ligger store deler av tiden i mamma og pappa sin seng, mer eller mindre oppå mammaen... I dag våkna han halv seks. Skal lite til før ryggen protesterer også. Er alle andre full av den sagnomsuste 2. trimester-energien?

 

OUL i mårra, er fryktelig spent nå! Kjenner mye liv en dag, den neste ingenting. Vet det er vanlig såpass tidlig, men liker ikke helt når det er stille da..

Hehe kjenner meg igjen med dårlig søvn og tissing på natta😜 og vi har en aktiv 2-åring som ligger i mellom/oppå oss☺️ Har ok energi,men ikke noe ekstra... Lykke til på oul 😊😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på OUL! Fikk termin 12. juli. Og en i magen ligger en enda en liten gutt:) Har to gutter fra før, så nå blir et en skikkelig guttebande..;) Kjempegøy å se den lille der inne - og ikke minst se hvor mye den beveger seg selvom jeg sjelden kjenner noe.

Lykke til på OUL imorgen, Krumelur!

Gratulerer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...