Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Takk for svar:) jeg har nå hatt en rolig helg og føler meg bedre. Jeg skjønner også at jeg ikke kan fortsette som før. Jeg har en jordmor som foreslo svangerskapspenger for noen uker siden. Hun var veldig opptatt av at jeg burde søke om det før jeg går på en smell og blir 100% sykemeldt. Så jeg har nå sendt mail til henne og spurt om hun kan hjelpe meg med det. Jeg har også byttet fastlege i dag, og det er jeg veldig fornøyd med! Kunne uansett ikke gå tilbake til henne etter den oppførselen hun hadde på fredag. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke byttet tidligere:). Jeg hadde jo fått nok advarsler og dårlig inntrykk selv.

Ja, det er så sant - man er mest sliten om ettermiddagen og da er det minst voksne på jobb. Jeg leste en artikkel om hvordan tilrettelegge for gravide barnehageansatte og der stod det at ekstra pauser må settes i system ( tidspunkt). Nå håper jeg bare neste lege er lyttende og empatisk.

Håper du får hjelp av jordmor! Fastlegen min er ute i permisjon og vikaren tror jeg ikke har all verdens erfaring med svangerskapsoppfølging. Første svangerskaps kontroll foreløp noe ala "fyll ut papirer til blodprøver, dette har du vært gjennom før, vi tar blodtrykket for sikkerhets skyld, har du hatt blødninger sier du- bare å se det an til neste kontroll i uke 24, adjøss". Så jeg går resten av kontrollene hos jordmor. ;D Jeg traff henne i fem minutter på sykehuset da jeg fikk min første, og hun husket fire år senere både meg og fødselsforløpet (som ble en langtekkelig igangsettingsaffære), noe som gjorde at jeg følte meg trygg og ivaretatt fra første sekund. Jordmødre har jo generelt bedre tid til pasientene sine enn leger har, men legene kan uansett PRØVE å unngå litt av samlebåndsoppfølginga som ofte preger svangerskapskontrollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, innså plutselig at 3. tristeste er rett rundt hjørnet! Er det ikke uke 28? Må si tida flyr denne gangen, tror forrige svangerskap var mye lengre altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har lest ett sted at 3 trimester starter uke 26+ 6, men er usikker altså. Det regnes ut litt forskjellig, men det står på begge appene mine at jeg er i trimester 3 ( uke 27+2). Fikk forresten legetime 10.april hos ny lege, så jeg satser på at han er en hyggelig kar:). ja bullerulla - det er utrolig hvor dårlig oppfølgning man kan få. Tenk å ikke ta en blødning alvorlig! Heldighvis finnes det dyktige jordmødre der ute, virker som de har ett helt annet syn på gravide, en forståelse av hva vi går igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23+6 idag og jeg synes de siste 12 ukene har gått kjempefort! Plutselig er jeg redd for å ikke rekke å bli ferdig med alt vi har begynt på av oppussing og handle inn alt som må handles 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, en liten oppdatering. Var hos legen i dag ( fikk den legen jeg ønsket meg) og hun var veldig forståelsesfull. Ble sykemeldt 40% fra neste uke ut april. Så nå føles alt bedre. Fikk også 28 ukers kontroll og hørte hjertelyden til nurket. Han lå på høyre siden, noe jeg mistenker han gjør ofte fordi jeg kjenner mye spark langt nede på venstre side. Noen andre som kjenner mye spark/ bevegelse om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en liten oppdatering. Var hos legen i dag ( fikk den legen jeg ønsket meg) og hun var veldig forståelsesfull. Ble sykemeldt 40% fra neste uke ut april. Så nå føles alt bedre. Fikk også 28 ukers kontroll og hørte hjertelyden til nurket. Han lå på høyre siden, noe jeg mistenker han gjør ofte fordi jeg kjenner mye spark langt nede på venstre side. Noen andre som kjenner mye spark/ bevegelse om dagen?

Så bra! Hjelper å få litt kortere dager:-) Kjenner mye spark langt nede jeg også, men i det siste har jeg kjent det lengre opp også. Mye liv om dagen ja, det er deilig for da slapper jeg av og går utfra at alt er bra! Nærmer seg 27 uker her, tida går fort nå altså:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en liten oppdatering. Var hos legen i dag ( fikk den legen jeg ønsket meg) og hun var veldig forståelsesfull. Ble sykemeldt 40% fra neste uke ut april. Så nå føles alt bedre. Fikk også 28 ukers kontroll og hørte hjertelyden til nurket. Han lå på høyre siden, noe jeg mistenker han gjør ofte fordi jeg kjenner mye spark langt nede på venstre side. Noen andre som kjenner mye spark/ bevegelse om dagen?

Godt du ble hørt!! Jeg har vært sm 40%  i de siste ukene, men har måtte jobbet tilnærmet 100 % pga av arbeidspresset. Jeg er eneste som jobber i min stilling, så det er ingen andre til å hjelpe. Har fått ei som skal assistere meg, men hun har vært bortreist i to uker, og reiser snart 3 uker til Spania - så så mye til den hjelpen. Håper din sm min hjelper bedre enn min ;)  

 

Kjenner mye liv her også om dagen, magen buler opp og det sparkes så det synes veldig godt på utsiden :) Er 27+6 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) det håper jeg også, hvis det blir sykdom kommer jo samvittigheten min til å gjøre at jeg drar på jobb😝. Vi er nesten likt på vei, jeg er bare 1 uke lenger en deg. Er det like mye spark hver dag hos deg? Min har noen rolige dager og da blir jeg litt bekymra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) det håper jeg også, hvis det blir sykdom kommer jo samvittigheten min til å gjøre at jeg drar på jobb😝. Vi er nesten likt på vei, jeg er bare 1 uke lenger en deg. Er det like mye spark hver dag hos deg? Min har noen rolige dager og da blir jeg litt bekymra.

Noen dager er rolige, mens andre er det full propell inni der :) Prøver ikke bli bekymret, men vanskelig å la være.. Drikker noe iskaldt, hiver innpå noe som får opp blodsukkeret og dytter på magen :) Da får jeg som regel reaksjon, selv om h*n ikke blir superaktiv. De har kanskje hviledager innimellom ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 27+3 idag. Sykemeldt 100% fra mandag, blir skönt att vila upp kroppen. Full fart i magen varje dag, men har haft en väldigt rörlig kille sedan uke 18 :). Hade blivit väldigt orolig om det var stor skillnad i rörelsemönstret, men han har så klart mer eller mindre livliga dagar!

 

Igår var det 3 månader till födsel. Alla stora inköp är klara, nu ska jag bara vänta på att han vill titta ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har han sparket masse, men ikke så kraftig som før. Merker mer bevegelser, at han snur seg rundt. Skal på ultralyd om 1 uke, blir spennende å se ham igjen. Jeg har også det meste klart, men ikke vogn😳. Vi klarer ikke bestemme oss om vi skal kjøpe ny eller brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har han sparket masse, men ikke så kraftig som før. Merker mer bevegelser, at han snur seg rundt. Skal på ultralyd om 1 uke, blir spennende å se ham igjen. Jeg har også det meste klart, men ikke vogn. Vi klarer ikke bestemme oss om vi skal kjøpe ny eller brukt.

Vi bestämde till slut att köpa ny, tänker att det blir nog fler barn og da far de ha den samme vognen :) Men hade kunnat tenke med brukt også, det finns veldigt mye fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig. Vi går nok for ny vi også, også litt på grunn av at det selges mange godt brukte vogner til en stiv pris. Hvilken type har dere kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi köpte Emmaljunga Edge duo med svingbare fremhjul. Vi gillade att den är hög, i många vagnar ligger bebisen så långt ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

I dag var baggybuksen som jeg dro rett på uten å åpne knappen for et par uker siden for trang rundt magen! Skal si den vokser nå :P Småen er nå superaktiv og jeg kan nå se bevegelse utenpå magen :) Stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, jeg visste ikke at den er høyere. Vi ser på emmaljunga city cross, pga av at den er lett å slå sammen ( legge i bilen). Men kjenner ei som er kjempe fornøyd med Edge duo. Vi får vel dra i butikken og prøve noen vogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag var baggybuksen som jeg dro rett på uten å åpne knappen for et par uker siden for trang rundt magen! Skal si den vokser nå :P Småen er nå superaktiv og jeg kan nå se bevegelse utenpå magen :) Stas :)[/quote

 

Ja, det syntes jeg også. Har merket at jeg får noen skikkelige sure oppgulp nå. Må være fordi magen vokser. Vet du hva symfyse målet ditt er? Mitt er 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

 

 

I dag var baggybuksen som jeg dro rett på uten å åpne knappen for et par uker siden for trang rundt magen! Skal si den vokser nå :P Småen er nå superaktiv og jeg kan nå se bevegelse utenpå magen :) Stas :)[/quote

 

Ja, det syntes jeg også. Har merket at jeg får noen skikkelige sure oppgulp nå. Må være fordi magen vokser. Vet du hva symfyse målet ditt er? Mitt er 26.

 

Er 25 uker i morgen og sm er 24,5 :)

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt var også omtrent det samme som uken, frem til siste måling i uke 28+3 - da var det 26. Men legen sa d var fint og det lå på streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Mitt var også omtrent det samme som uken, frem til siste måling i uke 28+3 - da var det 26. Men legen sa d var fint og det lå på streken.

Så lenge du ikke er langt over/under så er det nok ikke noe å stresse med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gick jag in i uke 29 (28+0) og ska väl vara i tredje trimestern nå :)

 

Magen min låg på ööööversta strecket forrig uke, men det var på "min kurva" så det var i ordning. Har ganska stor mage, og den veier en hel del nå. Tungt!

 

Hva av kläder har dere kjöpt? Jag har to pyjamaser i strl 50, men er så usikker på om vi trenger fler. Men så tenker jag "hva om han er kjempestor", da kanskje han ikke kan ha 50 uansett... Men önsker ikke å kjöpe kläder det förste vi gjör heller. Svårt! Har så klart en del bodys og såna ting også, men vill helst ikke kjöpe for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...