Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Så kjipt for dere, håper alt ordner seg. Skal til ultralyd i morgen selv, merker at jeg gruer meg. Vil jo så gjerne at alt er bra med babyen. Kjenner meg igjen med " flink pike" syndromet, har endelig blitt sykemeldt 40 %. Lykke til og la oss få høre hvordan det gikk. Kan jeg forresten spørre om hvorfor det ikke ble oppdaget før at symfyse målet bare var på 20?

Har bare gått til fastlegen til kontroll, og hun har ikke klart å kjenne kanten på livmora. Nå er det en mnd siden jeg har vært da, skal på mandag. Hadde en annen, mer erfaren fastlege forrige gang, hun kjente både livmor og leie uten problem. Men har ikke tenkt så mye på det, er veldig fornøyd med legen ellers. Så det er vel litt tilfeldig. Har kjent mye liv i kveld da, godt er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, alt er sikkert bra - de kommer jo i ulike størrelser. Det viktigste er jo at man kjenner liv hver dag. Min har noen rolige dager innimellom, heldigvis blir det desto mer liv påfølgende dager. Jeg har hatt to leger, hun første sjekka ingenting - men hun nye fulgte meg veldig godt opp. Ble overrasket da hun kjente etter hvordan babyen lå😊. Det er jammen ikke bare bare å være gravid! Man leser jo om at dette skal være den lykkeligste tiden i ens liv og om gravide som stråler. Ære være den som har det sånn, men jeg tror ikke det er normalen. Godt man kan lese andres historier her inne, så ser man slt ett svangerskap kan innebære for kvinnen av både forventninger, gleder og fysiske- og psykiske påkjenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Ja, da var jeg sykemeldt 50%

Har slitt med så mange og harde blodtrykkfall at legen ble bekymret og det har virkelig tatt på kreftene. Har slitt med å komme meg opp, fungere, appetitten har vært på bånn og vekta har gått ned. Så nå blir det kortere dager som starter senere og slutter tidligere.

 

Jeg kjenner jeg har blandede følelser rundt sykemeldingen. Jeg ville jo jobbe 100% og på en måte så føler jeg meg i såpass god form siden jeg jogger og ikke har noen plager. Men på den andre siden så har jeg ikke fungert utenom jobben for jeg har vært så utkjørt etter jobb at jeg bare vil krype sammen og i helgene så hviler jeg mest mulig for å overleve en ny uke.

 

Men jeg må slutte å tenke all or nothing. Jogging og trening er bra både for blodtrykk, formen og helsen. Å starte dagen senere og roligere vil redusere sjansen for hyppige blodtrykkfall som som oftest oppstår på morgenen/formiddag. Å slutte tidligere vil gjøre at jeg får mer livskvalitet etter jobb fremfor å bare ligge død og ikke orke å gjøre annet enn å presse meg til å være våken til 20.00 så jeg kan legge meg.

 

Jeg MÅ ikke være superwoman og jeg må faktisk tenke på meg selv og baby. Er jo faktisk bare måneder igjen før jeg faktisk skal bli mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre om dere som ligger under normalen på symfysemål! Det går jo helt sikkert bra, men det er så nedtur og stressende å få beskjed om at man ikke følger malen, og må følges opp tettere. Men det er jo godt at leger og jm tar dere på alvor 😊

 

Vi må slutte å tenke at vi skal være superwoman!

Jeg var veldig frustrert over alle som ble sykmeldt tidlig i svangerskapet, inntil jeg selv ble gravid. Man får jo prentet inn at graviditet ikke er en sykdom. Men så vet man ikke på forhånd om alle plager og forandringer i kroppen som oppstår under graviditeten. Jeg hadde superdårlig samvittighet lenge fordi jeg ble sykmeldt, men nå tenker jeg at det viktigste nå er ikke min karriere og jobb, det er faktisk de to små underene i magen min 💙💙 at jeg skal ha overskudd til å ta vare på dem fra det øyeblikket de kommer ut. Hvis jeg sliter meg ut under graviditeten, er det ikke sikkert jeg har det. Og da kan det også være det tar lenger tid, og bli tøffere, å komme tilbake i jobb etter permisjon. Det er ihvertfall min mening 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+1 nå og vondt i magen pluss kjenner annerledes liv nå... Noen andre? Akkurat som litt luftsmerter og at det plutselig har blitt liten plass inne i den stooooore magen min. Var hos jm på Tirsdag og da var alt bra. Torsdag og i dag har det forandret seg,men kjenner liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å kjenne at "livstegnene" ble litt annerledes rundt uke 27 -28. Han sparker mindre, men romsterer mer. Så nå kjenner jeg mer store bevegelser. han ligger med hodet ned, så jeg merker mer at jeg må på do plutselig☺️. Vet ikke om det kan sammenlignes med det du kjenner? Angående smerter så kan du kanskje ringe føden og spørre, bare for sikkerhetsskyld. Hvis du beskriver smertene godt kanskje de vet hva det kan være. Jeg har selv ringt føden 2 ganger pga av endring av babyens aktivitetsnivå ( roligere). Følte meg hysterisk der og da, men man blir jo så redd for at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å kjenne at "livstegnene" ble litt annerledes rundt uke 27 -28. Han sparker mindre, men romsterer mer. Så nå kjenner jeg mer store bevegelser. han ligger med hodet ned, så jeg merker mer at jeg må på do plutselig☺️. Vet ikke om det kan sammenlignes med det du kjenner? Angående smerter så kan du kanskje ringe føden og spørre, bare for sikkerhetsskyld. Hvis du beskriver smertene godt kanskje de vet hva det kan være. Jeg har selv ringt føden 2 ganger pga av endring av babyens aktivitetsnivå ( roligere). Følte meg hysterisk der og da, men man blir jo så redd for at noe er galt.

I kveld har det faktisk vært mye romstering som du kaller det. Lite spark,men litt store annerledes bevegelser. Er redd jeg skal virke hysterisk. Kjenner jo liv.... Skal se ann morgendagen i alle fall. Er min 2 . Dette og har mye mer plager denne gangen. Jobber 100%men bekkenet har begynt å krangle. Får se hvor lenge til det går😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa det da jeg var på Føden i går, at de fikk mange henvendelser fra gravide rundt denne tida, pga at bevegelsene endret seg. Er 28 uker i mårra. Men ikke vær redd for å ringe. Var der som sagt i går, og ringte nok en tre ganger iallfall forrige svangerskap, og de har aldri fått meg til å føle meg hysterisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

26+1 nå og vondt i magen pluss kjenner annerledes liv nå... Noen andre? Akkurat som litt luftsmerter og at det plutselig har blitt liten plass inne i den stooooore magen min. Var hos jm på Tirsdag og da var alt bra. Torsdag og i dag har det forandret seg,men kjenner liv.

Er 26 i morgen. Ikke noe luftsmerter, men har begynt å få halsbrann(yey!) Han er jo ca 1 kg tung nå så det begynner å bli trangere så det er naturlig at tarmer og andre indre organer nå vil kjempe litt mer om plassen, noe som kan skape ubehag. Det verste er de psykotiske mange doturene. Blæren føles som om den er på størrelse med en ert.

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tycker inte han rör sig mindre nå (uke 29), men som någon skrev så känns det mer som att han "rör runt" än sparkar. Även om jag känner sparkar också. Känner honom ganska mycket, men vissa dagar är det mer stilla. Kan ändå känna honom dessa dagar. Jag tenker att han bara är tröttare vissa dagar.

 

Ett tips är att dricka ett glas med isvann, da skall de komma igång! (Har ikke behövt pröva det selv eftersom han är så livlig.)

 

I Sverige har vi gynakuten, men det finns inte här om jag har förstått det riktig. Man skall ringa dit man skall föda, eller? Alltså själva förlossningen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tal om att behöva kissa! Ibland går jag på toalettet flera ganger på rad... Men de er bara om jag er hjemme, om jag er ute på något kan jag klara mig en lång stund. Merkligt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man ringer der man har førerplassen. På Riksen er de helt supre iallfall, en av grunnene til at jeg ville føde der denne gangen også! Hvis du blir henvist av lege er det ofte til gynekologisk poliklinikk. Det er dit jeg skal på kontroll neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja man ringer der man har førerplassen. På Riksen er de helt supre iallfall, en av grunnene til at jeg ville føde der denne gangen også! Hvis du blir henvist av lege er det ofte til gynekologisk poliklinikk. Det er dit jeg skal på kontroll neste uke.

Ah, jag skall også föde på Riksen, skönt å vite att du likte det siste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klødd endel jeg og. Får sånne tørre flekker og nuppete hud i perioder som klør som besatt, men mest på beina og ryggen. Begynte allerede i uke 14-15, eller noe sånt. Tror det er normalt at det kan klø på magen pga at huden strekker seg. Men man skal være litt obs også, søstra mi fikk en tilstand i begge svangerskap der man får for høye galleverdier, og det er ikke helt bra. Men tror nok ikke det er det hvis det er mest på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klødd endel jeg og. Får sånne tørre flekker og nuppete hud i perioder som klør som besatt, men mest på beina og ryggen. Begynte allerede i uke 14-15, eller noe sånt. Tror det er normalt at det kan klø på magen pga at huden strekker seg. Men man skal være litt obs også, søstra mi fikk en tilstand i begge svangerskap der man får for høye galleverdier, og det er ikke helt bra. Men tror nok ikke det er det hvis det er mest på magen.

Da klør man inne i hender og under føtter 😊 svangerskapskløe. Klør i huden når skinnet strekker seg. Blir det plagsomt ville jeg kontaktet lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var baby skikkelig rolig hele dagen, kjente knapt noen bevegelser i det hele tatt. Ble skikkelig urolig. Dagen før var han jo kjempeaktiv. Heldigvis kom det noen bevegelser etter at jeg la meg. Så jo på ultralyd på torsdag at han bevegde seg masse uten at jeg kjente det. I dag har det heldigvis vært masse liv igjen. Blir ekstra bekymret ved lite liv nå, siden de sa jeg skulle ta kontakt hvis det skjedde, og jeg vet at han er mindre enn han skulle vært.Blir så redd for at han ikke skal ha det bra der inne! Men kan jo ikke fly opp på Føden annahver dag heller. Slitsomt! Håper det har gått seg litt til ved neste kontroll, hvis ikke kan de siste mnd bli lange!

 

I går gikk jeg inn i 3. trimester :) Skal vi flytte oss over dit, de fleste som er aktive er her vel også der? Jeg er ikke med i den facebook-gruppa, andre her som er det? Var det forrige gang, og der var det mye aktivitet, men føler ikke helt det behovet denne gangen. Synes det er greit å være litt anonym, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag er ikke medlem i facebook-gruppen og finner ingen direkt grupp for juli 2015 i 3 trimestern. Hvor er den? :)

 

Jag hoppas du känner mer liv idag igen. Jobbigt att behöva gå å lure på om han er okej! :/

Men åk hellre inn en gang for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var baby skikkelig rolig hele dagen, kjente knapt noen bevegelser i det hele tatt. Ble skikkelig urolig. Dagen før var han jo kjempeaktiv. Heldigvis kom det noen bevegelser etter at jeg la meg. Så jo på ultralyd på torsdag at han bevegde seg masse uten at jeg kjente det. I dag har det heldigvis vært masse liv igjen. Blir ekstra bekymret ved lite liv nå, siden de sa jeg skulle ta kontakt hvis det skjedde, og jeg vet at han er mindre enn han skulle vært.Blir så redd for at han ikke skal ha det bra der inne! Men kan jo ikke fly opp på Føden annahver dag heller. Slitsomt! Håper det har gått seg litt til ved neste kontroll, hvis ikke kan de siste mnd bli lange!

 

I går gikk jeg inn i 3. trimester :) Skal vi flytte oss over dit, de fleste som er aktive er her vel også der? Jeg er ikke med i den facebook-gruppa, andre her som er det? Var det forrige gang, og der var det mye aktivitet, men føler ikke helt det behovet denne gangen. Synes det er greit å være litt anonym, egentlig.

Skjønner at du blir bekymret. Min har vært rolig i går og i dag våknet han bare når jeg spiste frokost. Skulle ønske han var en aktiv krabat. Man hører jo om de som turner rundt i magen hele tida. Han ligger med hodet ned, lurer på om det kan ha betydning? Føler også at tiden frem til termin blir laaang. I natt hadde jeg den merkeligste drøm, om at jeg fødte hjemme. Utrolig nok gikk fødselen bra, men jeg klarte ikke å ta vare på barnet😳.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forrige unge var lik, at han også var ganske rolig der inne. Hadde mange dager jeg var bekymret. Da hadde jeg i tillegg morkaka foran, da er det enda vanskeligere å kjenne. Men alt var jo bra. De kan fortsatt snu seg sånn at de sparker innover, da kjenner man ikke så mye. Men man kan jo ikke vite, det er det som er så slitsomt... Så lenge man kjenner bevegelse er nok alt i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...