Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt testen også. Er 31,men overvektig. Den var fin sist,men må tilbake i mai for ny måling 😳 æsj.. Håper jeg ikke utvikler det 😩 spiser normalt og som jeg pleier. Det innebærer søtsaker også. Ikke så mye i uka,men kan bli litt i helga. Klarer ikke styre meg dessverre.

Jeg syntes det er stor forskjell på dagene i forhold til søtsaker, men prøver å spise sunne alternativer. I går spiste jeg jordbær og vaniljekesam, kjempegodt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vi spise så mye jordbær vi vil? Er veldig glad i det, har spist litt én dag, men er så redd for at det ikke er greit 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan vi spise så mye jordbær vi vil? Er veldig glad i det, har spist litt én dag, men er så redd for at det ikke er greit 😏[/quote

 

Jeg kokte dem først ( kjøpte frosne). Da er det ihvertfall greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke farlig å spise jordbær, hvorfor skulle det være det? Sånne gamle damer sier at man ikke skal spise det fordi ungen kan bli allergisk, men det er bare tull. Ferske jordbær bør selvsagt vaskes.

 

Hjemme fra kontroll nå, babyen var litt mer normal i størrelsen nå, heldigvis. 1300 g, det var visst litt under gjennomsnittet, men fint innenfor normalen! Hadde nok fått litt dårlig mål forrige gang, pluss at han hadde vokst litt da :) Sitter fortsatt med rompa ned dessverre, hadde bytta litt positur da, så det var nok det jeg kjente. Tilbake om tre uker, hvis han ikke hadde snudd seg da skulle vi prate om det.. Uansett, veldig letta nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, du skal se han vokser godt fremover. Jeg er heller ikke redd for å spise ferske jordbær. Men legen sa at jeg skal koke fryse bær, så da gjør jeg det:). Nå romsterer han masse hver dag, så har ikke vært bekymret i det hele tatt:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg kjøpe masse jordbær til helgen 😀

 

Krumelur: så bra at babyen har vokst seg til litt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trodde det var vanlig å snu seg etter uke 30 + . Mener å huske at jeg merka at min snudde seg i uke 28-29 engang. Nå merker jeg det godt på blæra😳.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa at det var bra med fostervann så han hadde gode sjanser til å snu seg. Fram til uke 32-34 mener jeg hun sa. Forrige snudde seg rundt uke 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa at det var bra med fostervann så han hadde gode sjanser til å snu seg. Fram til uke 32-34 mener jeg hun sa. Forrige snudde seg rundt uke 28.

Ok, men da snur han seg forhåpentligvis. Hvor gammel er ditt første barn? Vi vurderer å få to tette pga alder og jobb. Men frykter jo at det blir fryktelig slitsomt😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er tre, blir tre og et halvt når lillebroren kommer. Ville ha de tettere, men brukte et år på å få en nytt knøtt til å sitte. Først ble jeg gravid utenfor livmor da vi begynte å prøve, så tok det et halvt år før jeg ble gravid igjen. SA uke 6. Tok nye syv mnd før den satt. Før ble jeg veldig lett gravid, gutten min satt på første forsøk og før det også. Tror nok alderen spiller en rolle. Så ville kanskje bare kjørt på hvis du nærmer deg 40! Det er jo ikke sikkert at alderen virker inn like mye hos deg, men det vet du jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er tre, blir tre og et halvt når lillebroren kommer. Ville ha de tettere, men brukte et år på å få en nytt knøtt til å sitte. Først ble jeg gravid utenfor livmor da vi begynte å prøve, så tok det et halvt år før jeg ble gravid igjen. SA uke 6. Tok nye syv mnd før den satt. Før ble jeg veldig lett gravid, gutten min satt på første forsøk og før det også. Tror nok alderen spiller en rolle. Så ville kanskje bare kjørt på hvis du nærmer deg 40! Det er jo ikke sikkert at alderen virker inn like mye hos deg, men det vet du jo ikke...

Ja, kjenner 2 som opplevde det samme som deg. De ble først lett gravid, men nr 2 tok lang tid pga av spontanaborter. Det kan ta tid for oss også, selv om det gikk lett første gang. Uff ja, blir 40 neste uke. Ikke så gøy, men glad jeg ihvertfall venter mitt første barn. Jeg har venninner på min alder som er single og ønsker seg barn. Ikke gøy😔.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar jo gjerne litt tid før man blir gravid igjen hvis man fullammer. Ville nok bare kjørt på når mensen kommer tilbake. Tror det er tøft med to tette i starten, men de har jo desto mer glede av hverandre etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte jordmor. Hun hadde fått svarene på glukose testen og den viste sv. Forgiftning. Fikk sjokk, siden den første blodprøven så bra ut. Hun sa at det holdt å kutte ut sukker i kosten( spiser ikke mye, men får begynne med lørdagsgodt). Og så skal jeg ta ny prøve om 4 uker. Jeg er litt bekymret for babyen😳. Jeg leste at noen av dere andre har hatt det før. Vet dere om stress kan utløse høyt blodsukker? Blir man trøtt av sv. Forgiftning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte jordmor. Hun hadde fått svarene på glukose testen og den viste sv. Forgiftning. Fikk sjokk, siden den første blodprøven så bra ut. Hun sa at det holdt å kutte ut sukker i kosten( spiser ikke mye, men får begynne med lørdagsgodt). Og så skal jeg ta ny prøve om 4 uker. Jeg er litt bekymret for babyen. Jeg leste at noen av dere andre har hatt det før. Vet dere om stress kan utløse høyt blodsukker? Blir man trøtt av sv. Forgiftning?

Svangerskapsforgiftning eller svangerskapsdiabetes? Sukker har ikke noe med svangerskapsforgiftning å gjøre, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første blodprøven tas jo fastende, så den sier egentlig ingenting. Det som er interessant er jo om kroppen klarer å ta seg av det sukkeret som inntas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første blodprøven tas jo fastende, så den sier egentlig ingenting. Det som er interessant er jo om kroppen klarer å ta seg av det sukkeret som inntas.

Ok, det gjør tydeligvis ikke min kropp. Men jordmoren sa at hun ikke var så bekymret fordi den første blodprøven var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor høyt var det da?Så lenge du kan regulere det med kosten er det vel ikke så altfor galt. Samme som jeg fikk sist gang. Er litt kjedelig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren ringte og fortalte det. Jeg ble så satt ut at jeg ikke spurte. Men hun skal sende meg papirene, så da får jeg se. Ble du kvitt det etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke tatt no flere prøver, legen mente det ikke var nødvendig. Var vel på grensen til å ha det, bare. Men har jo hatt normale verdier så langt i dette svangerskapet. Kjedelig da, men er jo heldigvis ikke sååå lenge igjen til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går sikkert bra:) i dag er det bursdag for datteren til kjæresten min, så da må jeg kose meg litt.

 

Ha en fortsatt fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Legen sa at det var bra med fostervann så han hadde gode sjanser til å snu seg. Fram til uke 32-34 mener jeg hun sa. Forrige snudde seg rundt uke 28.

Ok, men da snur han seg forhåpentligvis. Hvor gammel er ditt første barn? Vi vurderer å få to tette pga alder og jobb. Men frykter jo at det blir fryktelig slitsomt😳
Det er det jeg også er redd for, men vi hoppa uti det. Her blir der knappe 1,5 år mellom dem. Blir nok travle de første årene, spesielt siden vi skal ha begge hjemme frem til neste høst. Men når de blir eldre håper vi de får mye glede av hverandre :) Vi ønsker egentlig tre tette, men får se hvor slitne vi blir av to først. Og så er det ingen selvfølge at vi blir raskt gravide igjen. Vi fikk sjokk på hvor fort det gikk denne gang, siden jeg amma ekstremt mye og mensen var bare på besøk en gang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...