Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Her var min også superrolig i går. Men mistenker at det er fordi jeg var så aktiv med 10 km joggetur og så var vi ute på tur i sola i over 4 timer etterpå.

 

Er egentlig logisk at han da er rolig når jeg er i mye bevegelse for da bysses han jo ekstra mye. Men stresset som jeg er så sjekket jeg med Angelsound og hjertet dunket hardt og sterk :) Tok så en kjærlighet på pinne mens jeg dultet magen i går kveld og da ble han helt rabiat :P

 

Nå har jeg akkurat inntatt lunsj etter en god joggetur og nå sparker han jevnt og trutt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal til fastlegen i mårra på vanlig svangerskapskontroll, og på fredag på Riksen på vektkontroll.

Må si du er sprek, Runforit! Er det ikke ubehagelig å jogge nå som magen begynner å bli stor? Kunne godt tenkt meg en joggetur selv i det fine været, men det er ikke mulig med den ryggen og bekkenet mitt. I tillegg hadde jeg nok ikke fått lov nå, fikk jo beskjed om å ligge mest mulig på sofaen.

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekt av deg å jogge. Jeg svømmer 1 gang i uka og har en aktiv jobb med mye gåing. Skal prøve å svømme 2 gng i uka nå som jeg er 40% sykemeldt. De dagene jeg jobber er nurket alltid mer aktiv om kvelden. Har mistanke om at det er fordi jeg stresser så mye at det påvirker babyen, har lest noe om det. Så jeg får vel øve meg på å ta det mer rolig på jobb, men det er jammen ikke lett når man jobber i bhg☺️. Jeg mistenker at jeg kommer til å syntes det er avslappende å bare være sammen med 1 barn, istedenfor 18😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Skal til fastlegen i mårra på vanlig svangerskapskontroll, og på fredag på Riksen på vektkontroll.

Må si du er sprek, Runforit! Er det ikke ubehagelig å jogge nå som magen begynner å bli stor? Kunne godt tenkt meg en joggetur selv i det fine været, men det er ikke mulig med den ryggen og bekkenet mitt. I tillegg hadde jeg nok ikke fått lov nå, fikk jo beskjed om å ligge mest mulig på sofaen.

Sprekt av deg å jogge. Jeg svømmer 1 gang i uka og har en aktiv jobb med mye gåing. Skal prøve å svømme 2 gng i uka nå som jeg er 40% sykemeldt. De dagene jeg jobber er nurket alltid mer aktiv om kvelden. Har mistanke om at det er fordi jeg stresser så mye at det påvirker babyen, har lest noe om det. Så jeg får vel øve meg på å ta det mer rolig på jobb, men det er jammen ikke lett når man jobber i bhg☺️. Jeg mistenker at jeg kommer til å syntes det er avslappende å bare være sammen med 1 barn, istedenfor 18😉.

Har jogget i over 6 år og har ingen fysiske plager og magen er ikke i veien når jeg løper. Den er jo foran meg så beina er frie de :P

 

Jeg er temmelig sikker på at jeg har sluppet unna mye plager som vond rygg etc(bekkenplager er en aldri sikker mot) pga joggingen. Så tror at det at jeg var i så god form før jeg ble gravid har hjulpet mye på formen,

 

Har ikke merket noe på joggeformen og løper 4-5 mil hver uke som jeg alltid har gjort. Eneste er at noen dager må jeg sette ned tempoet litt og så må jeg tisse annenhver km :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har hatt et par rolige dager, jeg har kjent dem innimellom men ikke så mye og kraftig som før. Men idag er det masse liv der inne 😄 ble ganske bekymret, så jeg spiste opp en halv pose bamsemums og en del lakris igår kveld for å få fart på dem. Det hjalp ikke mye, jeg ble bare skikkelig uvel 😝

Jeg ser flere skriver at babyen ligger med hodet ned, har de snudd og festet seg allerede? Jeg er i uke 26 nå, skal på ny ul om to uker og er veldig spent på om jeg får vite hvilken vei de har lagt seg. På 3D ul for snart to uker siden hadde de absolutt ikke festet seg, de flyttet så mye på seg at gynekologen hadde problemer med å få bra bilder. De forsvant fra han så fort 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, hodet har ikke festet seg - men legen sa at han har funnet "utgangen", noe veldig mange gjør på denne tiden. Og da ligger de gjerne i den posisjonen til fødsel. Hva mener man egentlig med at hodet fester seg? Jeg trodde bare d betyr at de ligger riktig i forhold til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, hodet har ikke festet seg - men legen sa at han har funnet "utgangen", noe veldig mange gjør på denne tiden. Og da ligger de gjerne i den posisjonen til fødsel. Hva mener man egentlig med at hodet fester seg? Jeg trodde bare d betyr at de ligger riktig i forhold til fødsel.

De "borrar in sig" så att de sitter fast med hodet riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente er aktiv igjen i magen 😜 ikke vet jeg hva hun driver med der inne ☺️ Gleder meg så veldig veldig til 3d ul om litt over en uke. Er spent på str hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også aktiv i dag☺️. Han er cirka 1,5 kg nå - og legen sa han kom til å bli 33,3 - 3,4 kg ved fødsel. Litt rart hun kan si det nå, men😊. På 3d syntes jeg han var utrolig lik pappan, selv om hun ikke fikk så godt bilde pga liggestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fester seg ikke før litt nærmere termin, ikke vanlig iallfall. Hos de som har født før er det ikke alltid de fester seg i det hele tatt. Min ligger på tvers nå, med rumpa ned i bekkenet og hodet ut mot venstre, gjorde det på torsdag iallfall. Håper han snur seg snart! Min forrige snudde seg med hodet ned rundt denne tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også aktiv i dag☺️. Han er cirka 1,5 kg nå - og legen sa han kom til å bli 33,3 - 3,4 kg ved fødsel. Litt rart hun kan si det nå, men😊. På 3d syntes jeg han var utrolig lik pappan, selv om hun ikke fikk så godt bilde pga liggestillingen.

Hvor langt er du på vei? Jeg er 26 uker nå og 28 dagen på 3d☺️ Det var jeg sist også. Estimerte fødselsvekten hans til å bli 4300g han var 4055g men en uke før termin 😳 minnes å huske han da var ca 1300g ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min er også aktiv i dag☺️. Han er cirka 1,5 kg nå - og legen sa han kom til å bli 33,3 - 3,4 kg ved fødsel. Litt rart hun kan si det nå, men😊. På 3d syntes jeg han var utrolig lik pappan, selv om hun ikke fikk så godt bilde pga liggestillingen.

Hvor langt er du på vei? Jeg er 26 uker nå og 28 dagen på 3d☺️ Det var jeg sist også. Estimerte fødselsvekten hans til å bli 4300g han var 4055g men en uke før termin 😳 minnes å huske han da var ca 1300g ?

Jeg er i uke 30 nå. Hun sa 1,5 kg -+ 200 gram. Blir spennende å se om hun får rett☺️. Jeg fortalte at jeg var 3,4 kg når jeg ble født og kjæresten 4 kg. Hun sa at babyer ofte "arver" mødrenes fødselsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min er også aktiv i dag☺️. Han er cirka 1,5 kg nå - og legen sa han kom til å bli 33,3 - 3,4 kg ved fødsel. Litt rart hun kan si det nå, men😊. På 3d syntes jeg han var utrolig lik pappan, selv om hun ikke fikk så godt bilde pga liggestillingen.

Hvor langt er du på vei? Jeg er 26 uker nå og 28 dagen på 3d☺️ Det var jeg sist også. Estimerte fødselsvekten hans til å bli 4300g han var 4055g men en uke før termin 😳 minnes å huske han da var ca 1300g ?
Jeg er i uke 30 nå. Hun sa 1,5 kg -+ 200 gram. Blir spennende å se om hun får rett☺️. Jeg fortalte at jeg var 3,4 kg når jeg ble født og kjæresten 4 kg. Hun sa at babyer ofte "arver" mødrenes fødselsvekt.

Jeg var ca 3 kg ved fødselen og det var gutten min og. De blir jo ofte større for hver unge men det ser vel ikke ut som om denne heller blir noen røsslig kar ved fødselen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Min er også aktiv i dag☺️. Han er cirka 1,5 kg nå - og legen sa han kom til å bli 33,3 - 3,4 kg ved fødsel. Litt rart hun kan si det nå, men😊. På 3d syntes jeg han var utrolig lik pappan, selv om hun ikke fikk så godt bilde pga liggestillingen.

Hvor langt er du på vei? Jeg er 26 uker nå og 28 dagen på 3d☺️ Det var jeg sist også. Estimerte fødselsvekten hans til å bli 4300g han var 4055g men en uke før termin 😳 minnes å huske han da var ca 1300g ?
Jeg er i uke 30 nå. Hun sa 1,5 kg -+ 200 gram. Blir spennende å se om hun får rett☺️. Jeg fortalte at jeg var 3,4 kg når jeg ble født og kjæresten 4 kg. Hun sa at babyer ofte "arver" mødrenes fødselsvekt.
Jeg var ca 3 kg ved fødselen og det var gutten min og. De blir jo ofte større for hver unge men det ser vel ikke ut som om denne heller blir noen røsslig kar ved fødselen ;-)

Jeg selv var såvidt over 3kg og samboer 3,7 men ser da it som jeg sikkert får 4 kg barn da... Håper bare ikke hun blir større enn broren😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint om han er større også, men frykter fødselen litt hvis han blir over 4 kg😳. Men som førstegangsfødende vet jeg ikke hva jeg går til uansett!:).

 

Tok forresten glukose test i dag ( for å sjekke om jeg har sv.forgiftning / diabetes). Har ingen symptomer på det, men måtte ta d fordi det er diabetes i nær familie og jeg er over 38 år. Må si den sukkerdrikken var helt forferdelig å drikke, ble skikkelig kvalm etterpå. Noen andre som har tatt den testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tatt den to ganger dette svangerskapet! Hadde forhøyet blodsukker i forrige graviditet og er selv 37. Begge gangene var prøvene fine, heldigvis! Fikk du vite resultatet? Smaker fælt ja, for min del er det bare å få helt nedpå fortest mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må være det værste jeg noengang har drukket. Det værste er at jeg satt der i 2 timer og trodde jeg måtte ta den 1 gang til. Men det slapp jeg😊. Jeg fikk ikke svar, de skulle sende svaret til helsestasjonen. Men etter første blodprøve sa hun at det så bra ut, nivået lå på 5. Har skjønt ( googlet) at de som ikke har diabetes ligger mellom 3 og 7. Så håper det går bra. Var det sånn at du har hatt det? Isåfall hva er prosedyren videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på papirene fra forrige svangerskap at blodsukkeret etter to timer var på 8,2. Grensen er vel 7,8 for svangerskapsdiabetes. Måtte bare passe litt på kostholdet, ikke noe annet. Dette var jo litt senere i svangerskapet, uke 35 eller noe, så selv om det har vært fint til nå er jeg vel ikke helt trygg. Vet ikke hvorfor, jeg er ikke overvektig. Men har også diabetes 2 i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke overvektig, men tror det kan komme av alder og arv. Spiser litt søtt hver dag, men ikke mer enn jeg gjorde før graviditeten. Tror d går greit siden alt det andre jeg spiser er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt testen også. Er 31,men overvektig. Den var fin sist,men må tilbake i mai for ny måling 😳 æsj.. Håper jeg ikke utvikler det 😩 spiser normalt og som jeg pleier. Det innebærer søtsaker også. Ikke så mye i uka,men kan bli litt i helga. Klarer ikke styre meg dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen ble flyttet til i dag, så kryss fingrene for at jeg får gode nyheter etterpå! Er også litt spent på om han kan ha snudd seg, det var enormt med romstering her om dagen, og det kjennes ut som om han ligger annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...