Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Jeg er full av energi når jeg kommer på jobb - og ganske så sliten når jeg kommer hjem. Tror nok jeg må bli flinkere til å fordele på energien gjennom dagen😜. Enig, jeg liker det ikke når det er lite liv. Men jordmor sa i går at det er helt vanlig nå, og først i uke 28 jeg kan kjenne spark hver dag. Syntes det var litt sent, noen med erfaring? Men tror lillegutt "hørte" min bekymring til jordmor, for han har vært riktig så livlig etter det. Lykke til med oul i morgen, krumelur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er visst en lillebror på vei her og! Ble ikke det minste overrasket, akkurat som om jeg egentlig visste det. Blir fart i heimen her etterhvert :) Veldig glad for at alt var i orden, ble satt fram noen dager og fikk termin 13/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra UL, her bor det en liten gutt - i motsetning til hele familiens overbevisning om at det var en liten jente! Fikk med 14 bilder, både vanlige og 3D, og alt så helt perfekt ut ❤️ Han var virkelig helt fantistisk fin! Utrolig gøy å se hvor stor han hadde blitt siden sist (UL i uke 13), så det er bare å glede seg for de som ikke har vært enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det jo gutter på løpende bånd :) Å, nå ble jeg skikkelig spent på hva som ligger i magen min!! Og jeg kommer ikke til å vite det før juli.. det føles lenge til, men veldig spennende!!

Gratulerer med vel overstått OUL :) Det er sååå gøy å få se de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, tror det er gutte boom her☺️. jeg får gutt, men har kjøpt ganske nøytrale klær - det kan jo bli jente neste gang ( hvis jeg er så heldig). Men en lyseblå body ble det da😃.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det fler her som har blitt helt softe når de ser en baby? Jeg har alldri vært spesielt opptatt av babyer, men nå kan jeg begynne å gråte når jeg ser en nyfødt baby på tv - blir helt rørt. Og plutselig titter jeg litt ekstra på babyer jeg ser på gata. For å ikke snakke om gravid mager😜.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Er det fler her som har blitt helt softe når de ser en baby? Jeg har alldri vært spesielt opptatt av babyer, men nå kan jeg begynne å gråte når jeg ser en nyfødt baby på tv - blir helt rørt. Og plutselig titter jeg litt ekstra på babyer jeg ser på gata. For å ikke snakke om gravid mager.

Får å være ærlig så bryr jeg meg lite om andres babyer/barn. Har aldri gjort det og gjør det fremdeles ikke. Spesielt om de er skrikete og masete. Da får jeg fnatt.

 

Nå synes ikke jeg at spedbarntiden virker spennede i det hele tatt da. Sove, drite, skrike, spise åsså på an igjen. Jeg gleder meg til barnet blir større og kan kommunisere og snakke :)

 

Når det er sagt så gleder jeg meg til å bli mor og koser meg med at småen vokser inni meg, det er magisk å høre hjertet og min baby er selvfølgelig unik og spesiell :P Jeg blir også lettere rørt av visse scener i serier/filmer etc, men andres barn/gravidmager gjør ikke noe for meg.

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, slik du beskriver det følte jeg det også før - ble spesielt irritert på nybskte mødre som bare snakket om antall bæsje bleier. Men nå har det endret seg, det eneste jeg syntes er kjedelig er alle status oppdateringer på facebook som handler om syke barn, våken netter og lignende.

Er det forresten ditt første barn? Ble litt nysgjerrig på om du snakker ut fra erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler her som har blitt helt softe når de ser en baby? Jeg har alldri vært spesielt opptatt av babyer, men nå kan jeg begynne å gråte når jeg ser en nyfødt baby på tv - blir helt rørt. Og plutselig titter jeg litt ekstra på babyer jeg ser på gata. For å ikke snakke om gravid mager.

 

Jeg er helt motsatt. Synes overhode ikke babyer er noe søte eller sjarmerende, faktisk nesten mindre enn tidligere. 

 

 

Anonymous poster hash: c4233...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

He he, slik du beskriver det følte jeg det også før - ble spesielt irritert på nybskte mødre som bare snakket om antall bæsje bleier. Men nå har det endret seg, det eneste jeg syntes er kjedelig er alle status oppdateringer på facebook som handler om syke barn, våken netter og lignende.

Er det forresten ditt første barn? Ble litt nysgjerrig på om du snakker ut fra erfaring?

Er mitt første, men har ikke en eneste venninne som er mor som synes at andres barn er spesielt sjarmerende :P Tviler sterkt på at jeg synes andres babyer er noe mer sjarmerende etter at jeg har født. Haha! :D

 

Tror egentlig at det er sånn for de aller fleste. Hvem synes egentlig at en hylende baby er søtt? Eller et høylytt skrikende barn på en cafe når alt du vil er å ha ro og prate med venninner? Eller en trassunge på butikken som vræler etter sjokolade på en onsdag?

 

Barn skal sees, ikke høres :P Iallefall andres barn, haha! Huff; høres ut som den barnehateren.

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På OUL 12.2 flytta di terminen min fra 15.7 til 12.7, kan ikke klage på det hvertfall. Jeg ga beskjed om at jeg ikke ville vite kjønnet, så nå har jeg og mannen en ekstra spennende overraskelse å se frem til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20+5 har termin 5/7 og venter en gutt:) Kjenner spark daglig. Har en morkake som ligger der ungen sparker så det er svake spark . Skal føde på ahus. Fler som skal det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 20+5 har termin 5/7 og venter en gutt:) Kjenner spark daglig. Har en morkake som ligger der ungen sparker så det er svake spark . Skal føde på ahus. Fler som skal det?

Jeg skal på ahus men har termin 3 uker etter deg :)

Har du født på ahus før?(hvis du har flere barn:))

Jeg fødte på Ullevål forrige gang og var veldig fornøyd, men har flyttet.. Blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har över halva graviditeten gått, känns helt otroligt! Tycker det går fort och gått långsamt på samma gång. Bara fyra månader kvar att jobba nu :) Och om fem är han här!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har över halva graviditeten gått, känns helt otroligt! Tycker det går fort och gått långsamt på samma gång. Bara fyra månader kvar att jobba nu :) Och om fem är han här!

Helt enig! Ble satt frem noen dager på ultralyd, så er 20 uker selv til helga. Syntes det gikk tregt fram til 12 uker, deretter har tiden flydd! Det tror jeg den kommer til å fortsette med også, for har mye på tapetet fram til sommeren. Kjenner små spark hver dag nå, det er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17+3 og kjenner spark daglig nå ☺️ Men er veldig svake da. Må sitte helt i ro for å kjenne de. Ul neste torsdag 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nu har över halva graviditeten gått, känns helt otroligt! Tycker det går fort och gått långsamt på samma gång. Bara fyra månader kvar att jobba nu :) Och om fem är han här!

Helt enig! Ble satt frem noen dager på ultralyd, så er 20 uker selv til helga. Syntes det gikk tregt fram til 12 uker, deretter har tiden flydd! Det tror jeg den kommer til å fortsette med også, for har mye på tapetet fram til sommeren. Kjenner små spark hver dag nå, det er fint :)

 

 

Jeg synes tiden går så sakte, skulle gjerne ha vært over i uke 24 slik at babyen ville bli forsøkt reddet ved for tidlig fødsel. Er ikke så lenge igjen, skal bli bra. Håper kvalmen forsvinner innen den tid også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også føde på Ahus. Har termin 25. juli, men blir nok tidligere pga tvillinger 😊 jeg er førstegangsfødende, men har flere venninner som har født på Ahus og er de er veldig fornøyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Nu har över halva graviditeten gått, känns helt otroligt! Tycker det går fort och gått långsamt på samma gång. Bara fyra månader kvar att jobba nu :) Och om fem är han här!

Helt enig! Ble satt frem noen dager på ultralyd, så er 20 uker selv til helga. Syntes det gikk tregt fram til 12 uker, deretter har tiden flydd! Det tror jeg den kommer til å fortsette med også, for har mye på tapetet fram til sommeren. Kjenner små spark hver dag nå, det er fint :)

Jeg synes tiden går så sakte, skulle gjerne ha vært over i uke 24 slik at babyen ville bli forsøkt reddet ved for tidlig fødsel. Er ikke så lenge igjen, skal bli bra. Håper kvalmen forsvinner innen den tid også.

Enig med deg, først gikk tiden kjempesakte frem til uke 12, så er det uendelig langt frem til uke 24.. Men når jeg ser tilbake er det som jeg nettopp fikk positiv gravidtest 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Nu har över halva graviditeten gått, känns helt otroligt! Tycker det går fort och gått långsamt på samma gång. Bara fyra månader kvar att jobba nu :) Och om fem är han här!

Helt enig! Ble satt frem noen dager på ultralyd, så er 20 uker selv til helga. Syntes det gikk tregt fram til 12 uker, deretter har tiden flydd! Det tror jeg den kommer til å fortsette med også, for har mye på tapetet fram til sommeren. Kjenner små spark hver dag nå, det er fint :)

Jeg synes tiden går så sakte, skulle gjerne ha vært over i uke 24 slik at babyen ville bli forsøkt reddet ved for tidlig fødsel. Er ikke så lenge igjen, skal bli bra. Håper kvalmen forsvinner innen den tid også.

Enig med deg, først gikk tiden kjempesakte frem til uke 12, så er det uendelig langt frem til uke 24.. Men når jeg ser tilbake er det som jeg nettopp fikk positiv gravidtest

 

 

Sant nok :) Når vi passerer 24 uker så snegler tiden seg sikkert videre. Det er litt stress å vente på den lille.

 

Har hørt mye bra om a-hus fra venniner, inkl midt i høysesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Nu har över halva graviditeten gått, känns helt otroligt! Tycker det går fort och gått långsamt på samma gång. Bara fyra månader kvar att jobba nu :) Och om fem är han här!

Helt enig! Ble satt frem noen dager på ultralyd, så er 20 uker selv til helga. Syntes det gikk tregt fram til 12 uker, deretter har tiden flydd! Det tror jeg den kommer til å fortsette med også, for har mye på tapetet fram til sommeren. Kjenner små spark hver dag nå, det er fint :)
Jeg synes tiden går så sakte, skulle gjerne ha vært over i uke 24 slik at babyen ville bli forsøkt reddet ved for tidlig fødsel. Er ikke så lenge igjen, skal bli bra. Håper kvalmen forsvinner innen den tid også.
Enig med deg, først gikk tiden kjempesakte frem til uke 12, så er det uendelig langt frem til uke 24.. Men når jeg ser tilbake er det som jeg nettopp fikk positiv gravidtest

Sant nok :) Når vi passerer 24 uker så snegler tiden seg sikkert videre. Det er litt stress å vente på den lille.

 

Har hørt mye bra om a-hus fra venniner, inkl midt i høysesongen.

Jeg har to venninner som fødte der i begynnelsen/midten av juli for noen få år siden, og de er kjempefornøyd og vil dit neste gang også 😊 jeg var litt usikker, med tanke på at Ahus har dårlig bemanning på flere avdelinger midt på sommeren (forståelig med tanke på ferieavvikling, men det hjelper ikke meg...) men både jordmor og legen min sa at det ikke gjelder føden. Der er de mange på vakt hele året. Så da stoler jeg på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er redusert bemanning og ferievikarer på alle sykehus i juli. Juli er egentlig den eneste måneden i året jeg ikke vil føde, men det ble nå slik. Og de er vant til rush i juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er redusert bemanning og ferievikarer på alle sykehus i juli. Juli er egentlig den eneste måneden i året jeg ikke vil føde, men det ble nå slik. Og de er vant til rush i juli :)

Er ikke alltid så lett å planlegge, man må evnt ikke ha sex oktober, november og desember, så er man sikker på at det ikke blir i fellesferien 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...