Gå til innhold

Augustbarn 2015


ankah81

Anbefalte innlegg

 

 

Godt nyttår til deg også, Cayenne! :D

 

8+3 i dag, og i går fikk foreldrene mine vite om at jeg er gravid. Dritskummelt, men gikk bra ;) Mamma synes vi er gal som vil ha fire barn. Hehe

Livmoren kjennes så vidt over skambenet nå, stas!

Jeg er 10+ nå og det er fjerde barnet, kjenner ikke noe livmor.

Hehe, sier ikke noe på at du gjør det altså, det er bare det at jeg aldri noensinne har klart å kjenne livmoren i begynneslen npr den skal kunne kjennes.

Men føles veldig at den er kommet litt opp. Har plutselig fått en liten hump på magen og føler meg veldig veldig full i magen, selv om livmoren bare skal være på størrelse med en litt større appelsin.

Med mitt andre barn vet jeg at livmoren var kommet opp i uke 11, for jeg var hos gynekolog for ta ultralyd og han kommenterte at han kunne ta utvendig ul siden livmoren hadde kommet opp nå.

Kjente det i uke 11 med første, uke 9 med andre og tredje og nå i uke 8 med fjerde. Men en må vite akkurat hva en skal kjenne etter ja. Bare så vidt jeg kjenner antydning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er ny her på forumet! Har termin 15 august, første barnet.

Siden 19 desember har jeg hatt juleferie (er lærer), og den ferien kom helt perfekt for min del i år!

Jeg begynte å bli veldig kvalm og uvel siste jobbuke. Ikke helt enkelt når du skal prøve undervise og ha kontroll på en haug med barn!

I løpet av ferien har jeg egentlig bare blitt verre, jeg har ikke spist er eneste normalt måltid på over to uker. Begynner på jobb igjen på mandag, må si jeg gruer meg. Ingen mat frister, jeg klarer kanskje å få i meg et knekkebrød og en banan og dagen, men jeg kaster det gjerne opp igjen da :( dette gjør selvfølgelig at jeg har 0 energi, har stort sett ligget stille hele juleferien.

Jeg er ekstremt spent på hvordan det skal gå å begynne å jobbe igjen! Jeg vil virkelig ikke være borte fra jobb, men jeg har fått hele juleferien og gruet meg til hvordan det skal bli å jobbe igjen når ting er som de er. Ingen på jobben vet at jeg er gravid.. Jeg tenker så fælt på klassen min, flere dere som trenger den stabiliteten de kan få, og jeg vet at de få gangene jeg har vært borte har det vært totalt kaos der. Er det noen lærere eller andre i samme situasjon?

Føler meg som den sytepaven nå, men kan jo ikke noe for hvordan ting er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn de å toppe det hele så klarte jeg å pådra meg skikkelig kink i korsryggen på fredag. Jeg har slitt med det noen ganger siden i sommer, så måtte det selvfølgelig komme tilbake nå på toppen av alt! Føler meg som den krøplingen her, hehe. Helt skeiv i overkroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er assistent på skole og vet akkurat hva du mener med stabilitet. Jeg sliter også mye med kvalme og usikker på hvordan jeg skal gjøre det med skolen og de elevene jeg vet trenger at jeg kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

1. Leirha , 09+11+15 <3, Ønskebarnet, ankah81

 

2.

 

3. Perler

 

4.ariie, Venter på en spire

 

5. Newt

 

6.

 

7. Valmuen , Cessus

 

8. Casandra1980 , Illyrie, Dinamoren

 

9. PuddingNr3

 

10. 85frue, ssjuni15

 

11. Petitt , vil-bli-mamma

 

12. SnartMor86

 

13. Violeta

 

14. Kodenavn Kålormen, Silje-vil-bli-mamma, Lykkelig mamma til 4

 

15.

 

16. LykkeLi1978, tr88

 

17. Gullebolle

 

18.

 

19.

 

20.

 

21.

 

22. hippmamma

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30. Tøysesara

 

31.

 

 

Førte opp meg selv i samme slengen, 10. Juni er datoen foreløpig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Leirha , 09+11+15 <3, Ønskebarnet, ankah81

 

2.

 

3. Perler

 

4.ariie, Venter på en spire

 

5. Newt

 

6.

 

7. Valmuen , Cessus

 

8. Casandra1980 , Illyrie, Dinamoren

 

9. PuddingNr3

 

10. 85frue, ssjuni15

 

11. Petitt , vil-bli-mamma

 

12. SnartMor86

 

13. Violeta

 

14. Kodenavn Kålormen, Silje-vil-bli-mamma, Lykkelig mamma til 4

 

15.

 

16. LykkeLi1978, tr88

 

17. Gullebolle

 

18.

 

19.

 

20.

 

21.

 

22. hippmamma

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30. Tøysesara

 

31. **Cayenne**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har en merkelig følelse i magen. Som om livmora ikke får plass på en måte. Jeg sitter en del på kontoret. Og da føler jeg at jeg trykker livmora sammen, da må jeg reise meg og gå litt rundt. Blir gjerne litt kvalm og uggen etterpå.

Jeg har vært slik i tidligere svangerskap, men da har jeg vært mye lengere på vei. Jeg er jo bare 7+5

 

Er det noen andre som har det slik?

Jeg har det også slik i perioder. Noen ganger er det akkurat som om jeg virkelig føler livmora presser på, det er ubehagelig og jeg føler jeg skviser den.

Det har vært sånn i hver graviditet.

Jeg satt meg akkurat litt brått ned i sofaen, det var akkurat som hele livmora ble trykket hardt sammen. Jeg syns det var ganske ekkelt, som at det kan jo ikke være bra. Var litt vondt der og da, men gikk fort over igjen.

Tror jeg må ta opp det med legen til torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme i sengen i går! Var veldig ekkelt! Men det skal nok mer til for å skade babyen nå så tidlig! Den har suuuupergod plass inni der :D

 

I dag er jeg 10uker og bestemte meg for å prøve å finne hjertelyden en gang til og denne gangen med min mann sånn at han også kunne høre! Etter langt om lenge så fant jeg den på helt motsatt side enn sist, så jeg har en liten luring i magen:P men Gud så gøy det er å høre det lille lokomotivet tøffe fort avgårde inni der!! Forrige gang jeg var gravid så fikk jeg konstatert ️MA i uke 13 hvor fosteret hadde dødd i uke 9. Så det å høre vår lille minis hjerte nå når vi er 10uker er helt fantastisk!!! Slår med ca 180-190 slag i minuttet :D

Jeg er veldig overrasket over hvor langt oppe jeg finner den! Etter en del googling så er det flere som sier man må trykke doppleren ned i skambeinet så tidlig, men det er absolutt ikke tilfelle hos meg! Her er den nesten oppe med navelen og jeg trenger ikke trykke noe særlig i det heletatt! :o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei termin 10aug, kunne nån skrevet meg opp? Får ikke til det der

Her har hele desember gått til oppkast og sofa sliting, så i romjula ble det 5 dager på sykehus og konstatert at jeg hadde hyperemesis, igjen! Kom meg hjem nyttårsaften med medisiner som funka godt så gleden var stooor når jeg fikk spist min første ordentlige julemiddag

Godt nyttår til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. Leirha , 09+11+15 <3, Ønskebarnet, ankah81

 

2. 

 

3. Perler

 

4.ariie, Venter på en spire

 

5. Newt

 

6.

 

7. Valmuen , Cessus

 

8. Casandra1980 , Illyrie, Dinamoren

 

9. PuddingNr3

 

10. 85frue, ssjuni15, tmb

 

11. Petitt , vil-bli-mamma

 

12. SnartMor86

 

13. Violeta

 

14. Kodenavn Kålormen, Silje-vil-bli-mamma, Lykkelig mamma til 4

 

15.

 

16. LykkeLi1978, tr88

 

17. Gullebolle

 

18.

 

19.

 

20.

 

21.

 

22. hippmamma

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30. Tøysesara

 

31. **Cayenne**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei termin 10aug, kunne nån skrevet meg opp? Får ikke til det der

Her har hele desember gått til oppkast og sofa sliting, så i romjula ble det 5 dager på sykehus og konstatert at jeg hadde hyperemesis, igjen! Kom meg hjem nyttårsaften med medisiner som funka godt så gleden var stooor når jeg fikk spist min første ordentlige julemiddag

Godt nyttår til alle

uff tmb, det høres ikke kjekt ut, stakkar deg! Godt du har fått medisiner som fungerer og håper du får et bedre svangerskap fra nå av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har noen av dere vert å sjekket den kinesiske kalenderen på hvilket kjønn den spår? jeg har gjort det og ifølge den så skal jeg ha jente! hadde vert morsomt om flere ville sjekket så kan vi se om den får rett når folk etterhvert får vite hvilket sjønn det faktisk er :P vi kan for eksempel farge navnene i terminlisten med rosa eller blå etter hvilket kjønn den spår!? hvem er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/<---kinesisk fødselskart
 

1. Leirha , 09+11+15 <3, Ønskebarnet, ankah81

2. 

3. Perler

4.ariie, Venter på en spire

5. Newt

6.

7. Valmuen , Cessus

8. Casandra1980 , Illyrie, Dinamoren

9. PuddingNr3

10. 85frue, ssjuni15, tmb

11. Petitt , vil-bli-mamma

12. SnartMor86

13. Violeta

14. Kodenavn Kålormen, Silje-vil-bli-mamma, Lykkelig mamma til 4

15.

16. LykkeLi1978, tr88

17. Gullebolle

18.

19.

20.

21.

22. hippmamma

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30. Tøysesara

31. **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Leirha , 09+11+15 <3, Ønskebarnet, ankah81

2. 

3. Perler

4.ariie, Venter på en spire

5. Newt

6.

7. Valmuen , Cessus

8. Casandra1980 , Illyrie, Dinamoren

9. PuddingNr3

10. 85frue, ssjuni15, tmb

11. Petitt , vil-bli-mamma

12. SnartMor86

13. Violeta

14. Kodenavn Kålormen, Silje-vil-bli-mamma, Lykkelig mamma til 4

15.

16. LykkeLi1978, tr88

17. Gullebolle

18.

19. Blondiee

20.

21.

22. hippmamma

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30. Tøysesara

31. **Cayenne**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har en merkelig følelse i magen. Som om livmora ikke får plass på en måte. Jeg sitter en del på kontoret. Og da føler jeg at jeg trykker livmora sammen, da må jeg reise meg og gå litt rundt. Blir gjerne litt kvalm og uggen etterpå.

Jeg har vært slik i tidligere svangerskap, men da har jeg vært mye lengere på vei. Jeg er jo bare 7+5

 

Er det noen andre som har det slik?

Jeg har det også slik i perioder. Noen ganger er det akkurat som om jeg virkelig føler livmora presser på, det er ubehagelig og jeg føler jeg skviser den.

Det har vært sånn i hver graviditet.

Jeg satt meg akkurat litt brått ned i sofaen, det var akkurat som hele livmora ble trykket hardt sammen. Jeg syns det var ganske ekkelt, som at det kan jo ikke være bra. Var litt vondt der og da, men gikk fort over igjen.

Tror jeg må ta opp det med legen til torsdag.

 

Det kan jo være at det røsket i noen ligamentfester/bånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen av dere vert å sjekket den kinesiske kalenderen på hvilket kjønn den spår? jeg har gjort det og ifølge den så skal jeg ha jente! hadde vert morsomt om flere ville sjekket så kan vi se om den får rett når folk etterhvert får vite hvilket sjønn det faktisk er :P vi kan for eksempel farge navnene i terminlisten med rosa eller blå etter hvilket kjønn den spår!? hvem er med?

Nei, sorry mac, det gidder ikke jeg, har så lite tro på det at det faktisk bare irriter meg. Men hyggelig for dere som er med på den leken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Leirha , 09+11+15 <3, Ønskebarnet, ankah81


2. 

3. Perler

4.ariie, Venter på en spire

5. Newt

6.

7. Valmuen , Cessus

8. Casandra1980 , Illyrie, Dinamoren

9. PuddingNr3

10. 85frue, ssjuni15, tmb

11. Petitt , vil-bli-mamma

12. SnartMor86

13. Violeta

14. Kodenavn Kålormen, Silje-vil-bli-mamma, Lykkelig mamma til 4

15.

16. LykkeLi1978, tr88

17. Gullebolle

18.

19. Blondiee

20.

21.

22. hippmamma

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30. Tøysesara

31. **Cayenne**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Leirha , 09+11+15 <3, Ønskebarnet, ankah81

 

2.

 

3. Perler

 

4.ariie, Venter på en spire

 

5. Newt

 

6.

 

7. Valmuen , Cessus

 

8. Casandra1980 , Illyrie, Dinamoren

 

9. PuddingNr3

 

10. 85frue, ssjuni15, tmb

 

11. Petitt , vil-bli-mamma

 

12. SnartMor86

 

13. Violeta

 

14. Kodenavn Kålormen, Silje-vil-bli-mamma, Lykkelig mamma til 4

 

15.

 

16. LykkeLi1978, tr88

 

17. Gullebolle

 

18.

 

19. Blondiee

 

20.

 

21.

 

22. hippmamma

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30. Tøysesara

 

31. **Cayenne**

Dette er ikke den siste oppdaterte :)

Mangler ganske mange..

 

 

Anonymous poster hash: df670...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har stemt på alle mine tre, og denne gangen påstår skjemaet jente :) Hadde passet supert, to av hver ;)

 

Manglet mange på den lista ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk tilbake noen sider nå, men finner ikke noen liste med flere navn! denne listen er iallefall blitt brukt med et par nye etterhvert etter side 9, så dersom noen er falt av før det så vet jeg ikke når de falt av. Her er det 31 på listn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...