Gå til innhold

Augustbarn 2015


ankah81

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn...

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7. Valmuen

 

8. Casandra1980

 

9.

 

10.

 

11.

 

12.

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

 

18.

 

19.

 

20.hjelpesmeg

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ssjuni15

1. Leirha , 09+11+15 <3, Ønskebarnet, ankah81

 

2.

 

3. Perler

 

4.ariie, Venter på en spire

 

5. Newt

 

6.

 

7. Valmuen , Cessus

 

8. Casandra1980 , Illyrie, Dinamoren

 

9. PuddingNr3

 

10. Petitt, 85frue, ssjuni15, tmb

 

11. vil-bli-mamma

 

12. SnartMor86

 

13. Violeta

 

14. Kodenavn Kålormen, Silje-vil-bli-mamma, Lykkelig mamma til 4

 

15.

 

16. LykkeLi1978, tr88

 

17. Gullebolle

 

18.

 

19. Blondiee

 

20. Hjelpesmeg

 

21. kiri92

 

22. hippmamma

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30. Tøysesara

 

31. **Cayenne**

 

 

Satte dere inn på denne her kiri92 og hjelpesmeg... Bruker den nyeste, så vi får med alle😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, var  plutselig av listen over igjen :o

1. Leirha , 09+11+15 <3, Ønskebarnet, ankah81

2.

3. Perler

4.ariie, Venter på en spire

5. Newt

6.

7. Valmuen , Cessus

8. Casandra1980 , Illyrie, Dinamoren

9. PuddingNr3

10. Petitt, 85frue, ssjuni15, tmb

11. vil-bli-mamma

12. SnartMor86

13. Violeta

14. Kodenavn Kålormen, Silje-vil-bli-mamma, Lykkelig mamma til 4

15.

16. LykkeLi1978, tr88

17. Gullebolle

18.

19. Blondiee

20. Hjelpesmeg

21. kiri92

22. hippmamma

23.

24.

25.

26. Fighter`n

27.

28.

29.

30. Tøysesara

31. **Cayenne**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tenkte å hive meg inn her :-)

Jeg er 10+ 5 idag. Har termin 21 august sålangt (håper noen kan skrive meg opp, siden jeg ikke vet hvordan?).

Jeg og samboern min har vært sammen i snart 7 år og har prøvd å få barn i 3 år uten hell. 12 desember testa jeg positivt 3 ganger!

Vi var startet på utredning og jeg venta på innkalling for å sjekke om egglederene va tette. Utrolig nok ble jeg gravid litt over en uke etter jeg var på sykehuset for planlegging av veien videre.

Nå skal vi på tidlig ul 3 februar. Siden jeg har epilepsi har jeg krav på det, og glad er jeg for det :-)

 

Nå er jeg bare drit nervøs å fryktelig engstelig for at vi ikke skal se et bankende hjerte. Jeg hadde fryktelig ømme bryst og gikk opp fra C til D i bh str. Fryktelig trett var jeg også og av og til obstipert, nå er det så å si ingen symtomer igjen å angsten kom skyllende over meg :-( flere som har følt det samme.

Som å lese om meg selv dette... legen sendte henvisning til røntgen av egglederne dagen før jeg testa positivt 😊

 

Jeg skal på UL 5. februar, også pga epilepsi pluss at jeg har hatt endel småblødninger.

 

Har ikke mista alle symptomer jeg, men er mindre kvalm og litt mindre trøtt. Det er helt vanlig på denne tiden! ☺ i mitt forrige svangerskap forsvant kvalmen som ved et trylleslag ca i uke 13, og da merka jeg nesten ikke noe til at jeg var gravid på mange uker (bortsett fra litt sparking).

 

Krysser fingrene for at vi begge får se bankende hjerter på UL 😊

 

-kålormen

 

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp hørt det lille lokomotiv-hjertet banke i vei inni magen min :hjerter:  Jeg er så takknemlig for min beste venn,doppleren,hihihi! Den har gitt meg masse sjelefred i begge de forrige svangerskapene.
Jeg har sånn teit kropp som ikke vil gi symptomer som f.eks kvalme,ømme brystvorter,svimlinger,bekkenløsning (takk lov for det),sultfølelse++++ , så jeg tror jo at det lille magetrollet er dødt minst annen hver dag.
Tar 2-5 sek. med doppleren (vil ikke bruke den særlig mere...),hører hjertet slå fint, og jeg er avslappet og stressfri :D

Nå blir denne dagen bare helt fantastisk :klappe:
Ha en super dag,jenter.....antar ikke alle har spasert over til 2.trimester?!?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt (om man kan si det slik) at det er flere i samme båt. :) man bli liksom litt roligere når man får delt tanker og erfaringer.

Kålormen, hvordan er det med deg med tanke på epilepsi og medisin? Jeg må ta blodprøver hver måned (speiling). Jeg er livredd for at medisinen skal skade barnet :/ lurer også mye på om jeg får amme barnet når den tid kommer. Har spurt jordmor og lege om dette med amming, men de var usikkre. Jeg krysser også alle fingre for at vi begge får gode nyheter på UL <3 gi lyd fra deg etter 5 feb ;)

Fighter'n : så godt å høre! :) gratulerer så masse!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar lamictal, som er regnet som en av de "snilleste" i forhold til svangerskap. Følges opp med blodprøver for å sikre at dosen er rett, og trippel dose folat. da skulle risikoen for skader være ganske minimal, i følge nevrologen min. Er ryggmargsbrokk de er redd for i forhold til lamictal, men det er bare en liten økt risiko.

 

Spurte ikke om amming på forrige kontroll, men jeg har tenkt på det jeg og. Hadde så stor glede av å amme sist (da tok jeg ikke medisin), så jeg vil veldig gjerne gjøre det denne gangen også. Men selvsagt bare hvis det er trygt. Jeg kan spørre nevrologen når jeg skal dit i neste uke (samme dag som UL) :-)

 

-kålormen

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det bruker jeg også :) da har vi fått samme info :) jeg fikk mitt første anfallnda jeg var 19 år. Og er nå på 250mg i døgnet.

så håper at jeg slipper å øke noe mer. Ja spørr så får jeg høre om du får noe svar på det med amming så skal jeg gjøre det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på 200 mg jeg, men kan vel hende jeg må øke etterhvert. Hatt epilepsi hele livet, men "bare" abcence-anfall.

 

Har forresten ei venninne som tar lamictal for bipolar, og hun fikk beskjed om at amming var greit for noen år siden. Så vi krysser fingrene! :-)

 

Skal gi rapport så snart jeg har snakka med nevrologen!

 

-kålormen

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei. Får håpe du ikke trenger å øke da :) best med minst mulig dose så lenge det lar seg gjøre.

ååh, da satser vi pågode nyheter ;)

Ja gjør det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare titte innom og ønske dere lykke til! Jeg var i August 2014-gruppa, og resultatet er 5 mnd gammelt og sover søtt i senga si  :babygutt:  Dere har så masse fint å se frem til, er nesten litt misunnelig. Selv om det blir kjempetungt og slitsomt, prøv å nyyyyt den magiske tiden dere er inne i nå, for dere kommer til å savne det fortere enn dere aner.

 

 

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare titte innom og ønske dere lykke til! Jeg var i August 2014-gruppa, og resultatet er 5 mnd gammelt og sover søtt i senga si :babygutt: Dere har så masse fint å se frem til, er nesten litt misunnelig. Selv om det blir kjempetungt og slitsomt, prøv å nyyyyt den magiske tiden dere er inne i nå, for dere kommer til å savne det fortere enn dere aner.

 

 

:blomst:

Noen tips for å gjøre den høygravide sommeren best mulig? Håper det ikke blir tropevarme hele sommeren for å si det sånn 😂

 

Anonymous poster hash: 711a0...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner jeg også gruer meg til den varmen vi har i vente! 😳

Sist gikk jeg høygravid på vinteren.. Og det hadde så klart sine utfordringer det også ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk høygravid om sommeren for snart 3 år siden. Har vel aldri holdt mer så mye innendørs en sommer før...og viften sto peilet mot meg nesten 24/7 :)
Men syns vet var verre å ha en liten baby i fjor sommer (født i slutten av mai). Det var jo en rekordvarm sommer her på vestlandet, og ikke så moro for en liten baby.....
Derfor glad den verste varmen har gitt seg, når ungen kommer ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, jeg håper for deres del at det ikke blir like varmt i år som i fjor! Det var grusomt... Ødem grad 2, skyhøyt blodtrykk og 35 grader i snitt daglig. Mitt beste tips er masse god drikke med isbiter (min favoritt var fun light), beina i fotbad med kaldvann, nedkjøling i dusjen flere ganger om dagen, og det beste av alt: BADE <3 Mange av damene i termingruppa mi hadde sånne oppblåsbart basseng i hagen, jeg misunnet dem til døde. Vi bor i blokk, og jeg hadde ingen steder å kjøle meg ned. Jeg var så lykkelig de dagene mannen hadde fri og vi dro på stranda, da lå jeg bare og duppet i strandkanten som den hvalen jeg var ;)

Endret av Yiruma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær tidlig ute med å skaffe vifter! Mannen var byen rundt på jakt etter vifte til meg, men de var utsolgte overalt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

Jeg hadde utvendig når jeg var 12+1, på sykehuset:) Tror det er litt avhengig av hva de "leter etter"😉 hos meg så de både armer, ben, fingre, ryggrad, nesebein, og selvfølgelig hjertebank:) Det var en veldig flink lege da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ul da jeg var 12+4. Ble spurt om vi ville få nakkefolden sjekka. Da vi sa nei sa hun at da kunne hun ta utvendig. Så hørtes ut som det kommer litt ann på hva de ser etter om de tar utvendig eller innvendig ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

Han sjekket nakkefolden utvendig hos meg... Eller, han sa noe sånt som "fin og slank nakke, uten hevelse". Tolket det som at han snakket om nakkefolden;) Vi hadde likevel ikke bedt om å få dette sjekket, så kan godt hende han bare var heldig med bildene...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillaen85: er det ditt første barn? :)

Gleder meg masse jeg også! :D

 

Jeg skal på tidlig ultralyd pga epilepsi, så det kan jo hende jeg da trenger innvendig ultralyd da. Vet ikke, blir i hvert fall spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...