Gå til innhold

Augustbarn 2015


ankah81

Anbefalte innlegg

Haha, forrige svangerskap hadde jeg dilla på epler og appelsinjuice og sitron! Ingenting kunne være surt nok! Hadde sår rundt munn etter å ha spist sitron og appelsiner, men det stoppet meg ikke gitt.. Ikke halsbrann stoppet meg en gang! Og da fikk jeg gutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nyttår alle sammen! Nå er vi inne på rett år og dette året blir fyllt med nye utfordringer og gleder <3 

I dag er jeg 9+3 og var på tidlig ul 30.12 hvor vi så et bankende hjerte og en liten klump som da var 8+3 <3 10tonn lettet fra skuldrene mine da hun sa at der banket hjertet til den lille spiren vår <3 verdens beste og rareste følelse :-) 

De siste dagene har jeg egentlig vært utrolig dårlig og i hele går var bøtta min beste venn. Spise minimalt med mat(som kom oppigjen) men formen er heldigvis bedre i dag :-) Uvant følelse dette å være gravid, mye jeg aldri har kjent på før!! Men jeg tenker sånn at jo mer tegn det er jo bedre har spiren det ;p har ikke blød en dråpe blod og kvalmen kommer mer og mer så satser på at det er bra tegn <3

Noen som husker hvor stor(liten) sjangs det er for SA når man har sett hjerte banke i uke 9? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter'n, føler jeg kjenner igjen nikket ditt, kan det stemme du var i juni-14 gruppa?

-bambi

 

Anonymous poster hash: e49d3...ef9

Njaaa,kan kanskje stemme. Men jeg fikk termin på 17.mai til slutt. Så endte opp i mai-gruppen :)  Heldigvis kom ikke jenten før 23.mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dilla på capri-soone multivitamin, det drikker egentlig datteren til kjæresten min når hun er her. Nå har jeg kjøpt 5 pakker med caprisone i Sverige haha!! Så da er det nok til oss begge... :-) 

Endret av 85frue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått noen ordentlige cravings enda, men må ha iskaldt vann med sitron for å døve den verste kvalmen. I går var det ille, men i dag er det mye bedre. Tror det er fordi jeg har sovet mye mer i dag.

 

Med første (jente) hadde jeg sinnsykt dilla på sursild, og med andre (gutt) måtte jeg ha indisk til middag hver dag i lengre tid :P Blir spennende å se hva det blir nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere - holdt på å besvime, men fikk heldigvis se et bankende :hjerte: !!!

Kan nesten ikke tro det :wub:

 

Så herlig :D <3 

Kan nesten ikke vente, 12 dager til min tur, hvor langt er du på vei ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere - holdt på å besvime, men fikk heldigvis se et bankende :hjerte: !!!

Kan nesten ikke tro det :wub:

Så herlig!!! Nå kan du senke skuldrene og nyte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, jeg er 6+6 ca. :) Slapper litt mer av nå, men skal jo også ta duotest. Etter den slapper vi heeelt av, tenker jeg :D

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også på ultralyd idag, og så et minimenneske på 11+0 uker, fine krabaten  :hjerte: 

Snart over i 2 trimester nå jo, går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så hærlig! Jeg gleder meg til det blir min tur! Skal til legen neste tirsdag å få henvisning :) om det blir for lenge, så bare bestiller jeg en privat! Jeg vil også se et bankende hjerte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

Så heldig du er, gratulerer!:) Var på ultralyd selv 6+6, og nå på tirsdag skal jeg ha en til. Er da 10+4...:) Er så nervøs!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som er ømme i magen? Husker ikke helt hvordan det var med forrige, men kjenner at jeg er øm nederst i magen.. Sikkert ikke noe farlig, men har vært det siden i går. Våknet i går etter å ha sovet på magen og var veldig øm etter dette. Noen som kjenner seg igjen? Jeg er 7+5. Har ikke stresset eller noe i det siste. Har tatt det veldig rolig de siste tre ukene pga kraftig kvalme. Er sykmeldt 60% og har en fantastisk mann som hjelper meg med alt! Kanskje jeg bare er litt hysterisk :)

Endret av hippmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og 7+5 og kjenner meg litt øm i dag. Klarer ikke helt å spesifisere hvor det sitter, kanskje mer ut mot sidene enn midt i livmora kanskje.. Syns også stikkingene i sidene, ligamentsmrtene, har vært mye av de siste par døgn.. har sikkert en sammenheng..

 

klarer foresten ikke ligge på magen pga at det er ømt. Var litt problematisk å sovne i går pga det, men jeg må vel uansett finne meg en ny liggestilling snart..

Endret av ChaChi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og 7+5 og kjenner meg litt øm i dag. Klarer ikke helt å spesifisere hvor det sitter, kanskje mer ut mot sidene enn midt i livmora kanskje.. Syns også stikkingene i sidene, ligamentsmrtene, har vært mye av de siste par døgn.. har sikkert en sammenheng..

 

klarer foresten ikke ligge på magen pga at det er ømt. Var litt problematisk å sovne i går pga det, men jeg må vel uansett finne meg en ny liggestilling snart..

Jeg klarte ikke sove på magen selv i natt! Husker sist så sov jeg på magen mye lengre enn til 8 uke.. Men kan sikkert ha noe med at det er nr to da :) kanskje det er flere inne her 🙊 Endret av hippmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh... første svangerskapskontroll i dag, 9+6 og legen fant ikke hjertelyd. Utålmodig! 😛

 

Men han hadde aldri funnet så tidlig før sa han, så jeg stoler på at det bare er for tidlig og smører meg med det jeg kan hoste opp av tålmodighet fram til tidlig UL om tre uker.

 

Har bestemt at vi ikke sier noe til hun som skal bli storesøster før vi vet at det er et bankende hjerte der inne, for hun har masa om søsken i årevis og vil bli så uendelig skuffa om det ikke blir noe av... men det drar jo ut i det uendelige før vi får livstegn 😛 (ikke for det, med storesøster hørte vi ikke hjertelyd engang før ordinær UL i uke 19-20. Men hun sparka tidlig da, så vi visste jo at det var liv uansett)

 

-kålormen

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Jeg har vært to ganger på tidlig ul (2 ulike svangerskap), en gang da jeg var 5+3 og den andre da jeg var 5+4 uker på vei. Så hjertet slå begge gangene. Men denne spesialisten har meget nytt og moderne ul-apparat!!!

Krysser alle fingre for spiren din <3

 

Klarer du å vente i 3 lange uker før neste ul da? ;)   Hihihiii,jeg er såååå utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke UL i dag, bare doppler... hadde han ikke funnet hjerte med UL hadde jeg straks blitt mer bekymret ja.

 

-Kålormen

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler er vel vanskelig å finne noe hjertelyd på før tidligst uke 10 vel? Helst senere også, derfor sier de jo fra om akkurat det når de sjekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...