Gå til innhold

Augustbarn 2015


ankah81

Anbefalte innlegg

Gjest ssjuni15

Gravid for tredje gang i år, håper inderlig denne holder seg på plass!!:) Føler meg småkvalm og har dårlig matlyst, de andre gangene har jeg ikke kjent noe særlig symptomer... Håper det er et godt tegn:) Har en grei fastlege som kan ta UL fra uke 9, så jeg kunne komme så ofte jeg ville😄😄 er 5+6 i dag, straks over i uke 7! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg ssjuni15. Jeg er gravid for 4.gang på 15 måneder, hvor jeg de to første gangene mistet i 2.trimester. Føler at jeg har gått konstant gravid i 15 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

Huff, det hørtes vondt ut Polardegos:( vi får krysse fingrene for at det går veien for oss denne gangen! Mistet bare i 1. Termin jeg da, men var ikke nok...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt goood plass inne på agustklubben her på BIM, letter å være der på sikt enn her. Vi skal tross alt ikke holde oss på 1 trimester så veldig lenger :)

Regner med folk kommer over der etterhvert som 2.trimester nærmer seg, eller når folk faktisk finner ut det er en egen august 2015 klubb :)

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/forum/5337-august-2015/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store dilemmaet: er det noen vits i å mase på legen før jul?

Jeg er 5+3 og har den siste uken hatt flere småblødninger (type bare litt blodfarget utflod på papiret, ikke snakk om at det renner eller noe). Rasjonelt sett vet jeg at så lenge det bare er litt blod - kanskje bare snakk om dråper utblandet i utflod - er det jo overhode ikke farlig. Jeg hadde sånne blødninger i forrige svangerskap også. Om jeg mister er det ingenting noen får gjort, og så lenge det verken er vondt eller mye blod i slengen så er det etter all sannsynlighet bare livmor som strekkes og tøyes og skjøre blodkar som popper innimellom.

Men så er det jo ikke det minste morsomt uansett hvor rasjonell jeg forsøker å være. Hver gang jeg ser blod så føles det som enda en liten bit av håpet om at det nå ENDELIG var vår tur forsvinner og jeg greier verken å glede meg eller se på meg selv som gravid.

Sist jeg snakket med fastlegen - for en uke siden - sa jeg at jeg selv skulle ta kontakt med sykehuset (skal ha oppfølging der pga kronisk sykdom og medisinering). Jeg har ikke snakket med sykehuset enda, men regner ikke med jeg får time der nå før jul selv om jeg ringer mandag. Skal jeg virkelig krype til korset og "plage" fastlegen med en "akutt" sjekk før jul bare for å stille min egen nysgjerrighet, eller skal jeg være fornuftig og vente til jeg får ordinær time på sykehuset på nyåret (jeg skal inn til tidlig ultralyd, så det er jo snakk om noen ytterst få uker til eller fra)? Jeg er ikke en sånn en som løper ned dørene på legekontoret, så å mase over noe jeg vet er en filleting som ingen kan fikse uansett er liksom ikke helt meg... Men det er jo jul og hadde vært ålreit å kunne glede seg hvis det er sånn at det er noe å glede seg over.

Så, hva sier ekspertene? Stem i vei! :P

-Kålormen



Anonymous poster hash: ccdad...0a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det store dilemmaet: er det noen vits i å mase på legen før jul?

 

Jeg er 5+3 og har den siste uken hatt flere småblødninger (type bare litt blodfarget utflod på papiret, ikke snakk om at det renner eller noe). Rasjonelt sett vet jeg at så lenge det bare er litt blod - kanskje bare snakk om dråper utblandet i utflod - er det jo overhode ikke farlig. Jeg hadde sånne blødninger i forrige svangerskap også. Om jeg mister er det ingenting noen får gjort, og så lenge det verken er vondt eller mye blod i slengen så er det etter all sannsynlighet bare livmor som strekkes og tøyes og skjøre blodkar som popper innimellom.

 

Men så er det jo ikke det minste morsomt uansett hvor rasjonell jeg forsøker å være. Hver gang jeg ser blod så føles det som enda en liten bit av håpet om at det nå ENDELIG var vår tur forsvinner og jeg greier verken å glede meg eller se på meg selv som gravid.

 

Sist jeg snakket med fastlegen - for en uke siden - sa jeg at jeg selv skulle ta kontakt med sykehuset (skal ha oppfølging der pga kronisk sykdom og medisinering). Jeg har ikke snakket med sykehuset enda, men regner ikke med jeg får time der nå før jul selv om jeg ringer mandag. Skal jeg virkelig krype til korset og "plage" fastlegen med en "akutt" sjekk før jul bare for å stille min egen nysgjerrighet, eller skal jeg være fornuftig og vente til jeg får ordinær time på sykehuset på nyåret (jeg skal inn til tidlig ultralyd, så det er jo snakk om noen ytterst få uker til eller fra)? Jeg er ikke en sånn en som løper ned dørene på legekontoret, så å mase over noe jeg vet er en filleting som ingen kan fikse uansett er liksom ikke helt meg... Men det er jo jul og hadde vært ålreit å kunne glede seg hvis det er sånn at det er noe å glede seg over.

 

Så, hva sier ekspertene? Stem i vei! :P

 

-Kålormen

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

 

Syns du sulle fått komt deg til ultrayd før julen jeg, så du kan få roe deg ned. Syns du skal ta kontakt.

Og som nevnt før, jeg blør masse, hver dag, men spiren er der.

Skjøre blodkar og skjør slimhinne i livmorhalsen har gynekolgen beskrevet det som.

Jeg fikk UL da jeg var 6+3, så et lite bankende hjerte det var en lettelse.

Anbefaler deg  få ultralyd i uke 6 engang da kan man se hjerte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Det store dilemmaet: er det noen vits i å mase på legen før jul?

 

Jeg er 5+3 og har den siste uken hatt flere småblødninger (type bare litt blodfarget utflod på papiret, ikke snakk om at det renner eller noe). Rasjonelt sett vet jeg at så lenge det bare er litt blod - kanskje bare snakk om dråper utblandet i utflod - er det jo overhode ikke farlig. Jeg hadde sånne blødninger i forrige svangerskap også. Om jeg mister er det ingenting noen får gjort, og så lenge det verken er vondt eller mye blod i slengen så er det etter all sannsynlighet bare livmor som strekkes og tøyes og skjøre blodkar som popper innimellom.

 

Men så er det jo ikke det minste morsomt uansett hvor rasjonell jeg forsøker å være. Hver gang jeg ser blod så føles det som enda en liten bit av håpet om at det nå ENDELIG var vår tur forsvinner og jeg greier verken å glede meg eller se på meg selv som gravid.

 

Sist jeg snakket med fastlegen - for en uke siden - sa jeg at jeg selv skulle ta kontakt med sykehuset (skal ha oppfølging der pga kronisk sykdom og medisinering). Jeg har ikke snakket med sykehuset enda, men regner ikke med jeg får time der nå før jul selv om jeg ringer mandag. Skal jeg virkelig krype til korset og "plage" fastlegen med en "akutt" sjekk før jul bare for å stille min egen nysgjerrighet, eller skal jeg være fornuftig og vente til jeg får ordinær time på sykehuset på nyåret (jeg skal inn til tidlig ultralyd, så det er jo snakk om noen ytterst få uker til eller fra)? Jeg er ikke en sånn en som løper ned dørene på legekontoret, så å mase over noe jeg vet er en filleting som ingen kan fikse uansett er liksom ikke helt meg... Men det er jo jul og hadde vært ålreit å kunne glede seg hvis det er sånn at det er noe å glede seg over.

 

Så, hva sier ekspertene? Stem i vei! :P

 

-Kålormen

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

 

Syns du sulle fått komt deg til ultrayd før julen jeg, så du kan få roe deg ned. Syns du skal ta kontakt.

Og som nevnt før, jeg blør masse, hver dag, men spiren er der.

Skjøre blodkar og skjør slimhinne i livmorhalsen har gynekolgen beskrevet det som.

Jeg fikk UL da jeg var 6+3, så et lite bankende hjerte det var en lettelse.

Anbefaler deg  få ultralyd i uke 6 engang da kan man se hjerte.

 

 

Takk... ja, jeg har vært igjennom et svangerskap med blødninger før og vet jo at det ikke er sidestilt med abort. Men den gangen var det to blødninger med angst og tårer, og så fikk jeg en slags ro over meg og "visste" bare at det ikke var farlig... Denne gangen er det like ille hver gang, og det ligger og gnager i mellom blødningene også. Tror det handler om at jeg forrige gang ble gravid på første forsøk, mens denne gangen kom vi så langt at vi rakk å søke om utredning OG få avslag før jeg testet positivt, så dette er liksom VELDIG "siste sjanse".

 

Kanskje jeg skal sende en melding til legen da... men jeg vet ikke om de har ultralydapparat på legekontoret - jeg tror egentlig ikke det. Tar det ikke uansett tid før man kommer inn hvis han må henvise meg videre?

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Takk... ja, jeg har vært igjennom et svangerskap med blødninger før og vet jo at det ikke er sidestilt med abort. Men den gangen var det to blødninger med angst og tårer, og så fikk jeg en slags ro over meg og "visste" bare at det ikke var farlig... Denne gangen er det like ille hver gang, og det ligger og gnager i mellom blødningene også. Tror det handler om at jeg forrige gang ble gravid på første forsøk, mens denne gangen kom vi så langt at vi rakk å søke om utredning OG få avslag før jeg testet positivt, så dette er liksom VELDIG "siste sjanse".

 

Kanskje jeg skal sende en melding til legen da... men jeg vet ikke om de har ultralydapparat på legekontoret - jeg tror egentlig ikke det. Tar det ikke uansett tid før man kommer inn hvis han må henvise meg videre?

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

 

Jo, det tar tid å bli henvist videre.

Og få fastleger har vel et ultralyd apparat stående, og om min fastlege hadde hatt det, hadde jeg ikke ønsket at hun skulle utført en tidligtidlig UL på meg i uke 6, med muligens et gammelt apparat, ukyndig og dårlig apparat, nei takk, d blir vel bekymringen bare større.

 

Kan du ikke ringe gynekologisk avdeling på sykehuset? Forklar situasjonen din?

Eller så kan du bestille time til privat gynekolog, de har som regel nyeste utstyr (bedre enn sykehus) og er veldig dyktge, koster ca 1000-1500kr.

 

Men en henvisning trenger helle rikke ta ang tid, om den blir sendt elektronisk kan du ringe samme dag/dagen etter  forklare deg og kanskje komme raskt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det tar tid å bli henvist videre.

Og få fastleger har vel et ultralyd apparat stående, og om min fastlege hadde hatt det, hadde jeg ikke ønsket at hun skulle utført en tidligtidlig UL på meg i uke 6, med muligens et gammelt apparat, ukyndig og dårlig apparat, nei takk, d blir vel bekymringen bare større.

 

Kan du ikke ringe gynekologisk avdeling på sykehuset? Forklar situasjonen din?

Eller så kan du bestille time til privat gynekolog, de har som regel nyeste utstyr (bedre enn sykehus) og er veldig dyktge, koster ca 1000-1500kr.

 

Men en henvisning trenger helle rikke ta ang tid, om den blir sendt elektronisk kan du ringe samme dag/dagen etter  forklare deg og kanskje komme raskt inn.

 

Da kan jeg jo egentlig gå hardt på nevrologen min på sykehuset på mandag og se om han får meg inn før jul (hvit pil osv, men man KAN jo ha flaks...). Jeg skal jo uansett ha oppfølgingen min hos nevrolog/svangerskapspoliklinikken på sykehuset, og der er det jo sikkert ultralydapparater i hver krik og krok :P

Problemet mitt er at nevrologen min er leder på nevrosenteret, så han er LITT vanskelig å få tak i sånn på sparket :P Og jeg er veldig dårlig på å snakke for meg, har utpreget telefonskrekk og slett ikke liker å være til bry for noen... så jeg ser ikke for meg at jeg ringer dem og legger ut om underlivet mitt og at jeg må få komme inn før jul bare fordi det ville føltes bra. Kanskje jeg må tvinge mannen til å ringe for meg, litt må vel han lide seg igjennom også? :D

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle kommende august-mødre :D

Lister meg forsiktig inn her jeg..

 

Er 4 uker på vei bare :) fikk positiv test i dag <3

Foreløpig termin er 23 aug.. Men denne blir jeg vel mer klok på etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble jeg angrepet av en intens kvalme jeg aldri har følt maken til før, og dette er absolutt ikke første gang jeg går gravid så jeg ble veldig overrasket. Har dere tips til å dempe den verste kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har gått på hormonkur for å bli gravid.Fikk svaaak positiv test for 4 dager siden. Ble ganske sterk dagen etterpå, men i dag var streken nesten borte. Antar jeg har en kjemisk graviditet, men for å vike optimist, skriver jeg meg inn her :)
Er bare 4+1 uker på vei!!!!



Anonymous poster hash: de724...47e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alt går fint, har jeg termin ca 26 aug neste år:) Har hatt positive tester i tre dager nå, men har IKM om to dager, så skjønner jo at det egentlig er altfor tidlig å si noe sikkert. Dette blir vårt tredje barn (og fjerde påbegynte graviditet). Har to gutter, og er veldig spent på om jeg blir guttemamma igjen, eller om vi blir velsignet med ei lita prinsesse  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på tidlig UL på tirsdag. Ikke fordi det er noe galt, men fordi de har muligheten her og jeg vil bare se at det er noe der - og forsikre meg om at det ikke er flere enn én :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Jeg har gått på hormonkur for å bli gravid.Fikk svaaak positiv test for 4 dager siden. Ble ganske sterk dagen etterpå, men i dag var streken nesten borte. Antar jeg har en kjemisk graviditet, men for å vike optimist, skriver jeg meg inn her :)

Er bare 4+1 uker på vei!!!!

 

Anonymous poster hash: de724...47e

 

Har du tatt ovitrelle? Jeg har hatt noen runder med det, og den gav falsk positiv i 12-13 dager hos meg. Varierte litt i styrke på streken fra dag til dag, sikkert avhengig av konsentrasjon på urin osv. Siste gangen ble streken merkbart sterkere fra 11 dpo og framover. Hvis du har tatt ovitrelle kan det jo hende den bidro til at streken din var sterkere for noen dager siden :)

 

Krysser fingrene for at det er "the real deal" :D

 

-Kålormen

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd til fredag. Da er jeg 8+2. Jeg gruer meg litt, tørr liksom ikke helt å tro på at det er noe der. Også er jeg veldig spent på termin om hun kan si noe ca, for jeg er veldig usikker på EL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Skal også på privat UL på onsdag. Er da 7+5. Vil det for å se at alt er ok, få se lille hjertet, og slappe litt mer av.. Gjorde også det med lille prinsessa da hun ble til

Bruker blodfortynnende også. Var på Haugesund da vi ville få prinsessa vår, men var negativt alle forsøka. Klarte det selv da, imellom offentlig og privat så nå har vi vunnet igjen, og prinsessa er snart 6 mnd spennende tider..

-Bambi

 

Anonymous poster hash: e49d3...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk på første svangerskapskontroll i morgen.
Vel tidlig, er bare 7+5, det skal jo helst være mellom  uke 8-12.
Men det ble fremskyndet av ulike årsaker, så det blir spennende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt redd i går.. Fikk en liten blødning da jeg var på jobb! :( Heldigvis stoppet det veldig raskt, og det var ikke rent blod, bare blodtilblandet utflod, men jeg ble skikkelig skremt likevel!! Andre som har hatt det samme?? Jeg har en fysisk tung jobb, så nå er jeg litt nervøs for tiden fremover.. Tok en stund før jeg ble gravid, og er veldig redd for å miste..Håper jeg blir litt beroliget etter tidlig UL på kommende lørdag, dersom alt ser bra ut.. syns tiden går sååå sakte disse ukene fremover mot uke 12 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leirha: her er det også tidleg kontroll... Hvordan er det med symptomene dine? Skal på ul torsdag, da for å sjekke om det er noen der eller ikkje.. Håper den lille hybelbeboeren er der, er da 8+1.. Blir også tett oppfølging om det går bra.. Av ulike årsaker her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leirha: her er det også tidleg kontroll... Hvordan er det med symptomene dine? Skal på ul torsdag, da for å sjekke om det er noen der eller ikkje.. Håper den lille hybelbeboeren er der, er da 8+1.. Blir også tett oppfølging om det går bra.. Av ulike årsaker her også...

Symptomer ja, kvalme oppkast er vel de mest utpregede. Ømme pupper av og på. Trøtt og uggen hele tiden, men fikk vite jeg har ganske lavt blodtrykk idag, så legen mente det var derfor jeg var trøtt. 

Har ikke pleid å være så trøtt i begynnelsen av svangerskap før.

 

Så har jeg kraftige humørsvingninger, merker jeg innimellom sikkert kan kategoriseres som verdens sureste.

Og jeg fryser HELE tiden, om jeg er under 3 dyner eller i en varm dusj.

 

Det er jo litt symptomer når jeg summerer opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

 

Jeg har gått på hormonkur for å bli gravid.Fikk svaaak positiv test for 4 dager siden. Ble ganske sterk dagen etterpå, men i dag var streken nesten borte. Antar jeg har en kjemisk graviditet, men for å vike optimist, skriver jeg meg inn her :)

Er bare 4+1 uker på vei!!!!

 

Anonymous poster hash: de724...47e

 

Har du tatt ovitrelle? Jeg har hatt noen runder med det, og den gav falsk positiv i 12-13 dager hos meg. Varierte litt i styrke på streken fra dag til dag, sikkert avhengig av konsentrasjon på urin osv. Siste gangen ble streken merkbart sterkere fra 11 dpo og framover. Hvis du har tatt ovitrelle kan det jo hende den bidro til at streken din var sterkere for noen dager siden :)

 

Krysser fingrene for at det er "the real deal" :D

 

-Kålormen

 

Anonymous poster hash: ccdad...0a9

 

Ja, tok Ovitrelle. Men jeg testet på rd 6, og da var testene negativ.

Får svar på onsdag....må bare holde ut!!! :)

 

~ Skinkerullen

 

Anonymous poster hash: de724...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en merkelig følelse i magen. Som om livmora ikke får plass på en måte. Jeg sitter en del på kontoret. Og da føler jeg at jeg trykker livmora sammen, da må jeg reise meg og gå litt rundt. Blir gjerne litt kvalm og uggen etterpå.

Jeg har vært slik i tidligere svangerskap, men da har jeg vært mye lengere på vei. Jeg er jo bare 7+5

 

Er det noen andre som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Slenger meg gjerne med i denne gruppen om det er ok. Jeg er gravid med førstemann, og er 5+6 idag. Det vil si at jeg har termin rundt midten av august. Veldig spennende! Gleder meg til å bli kjent med andre mammaer her inne og til å utveksle erfaringer og gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...