Gå til innhold

Augustbarn 2015


ankah81

Anbefalte innlegg

Da slenger jeg meg på lista. Håper jeg blir værende :)

 

Testet positivt i dag!! Så om alt går som det skal og i følge terminkalender når skuddet satt, så er det termin 18 august :P

 

Det har ikke synke helt inn enda, men var planlagt. Satt på 1 skudd hehehe.

Jeg er 29, ha samboer og et barn fra før på 9 år

 

Det har stikki i puppene noen dager. Vært kvalm. Lite matlyst men sinnsykt tørst.

 

Det blir bestilt time hos legen innen et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 24 år, samboer med min forlovede, venter på det første gullet våres med termin 15 August :) Skal til legen den 23 Desember, litt usikker ennå på om vi skal ha tidlig ul eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nye :)

 

Her er formen ikke så aller verst. Har vært litt småuggen i dag, men det kan komme av at jeg sov lite i natt. Har våknet helt badet i svette et par netter på rad. Uten om det har jeg nesten skuffende få symptomer, litt lite energi, stikkinger i livmorområdet av og til og såre brystvorter. Er vel bare stikkingene jeg ikke har opplevd før når jeg ikke har vært gravid.

 

Jeg veksler mellom å være glad for hver dag jeg er i såpass bra form, og å være bekymret over mangelen på symptomer. Trøster meg med at sjansen for at alt er som det skal er mye større en sjansen for at det ikke er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan muligens få det dekket sa legen i dag, siden jeg har mistet før, hvis ikke, så betaler vi selv :) Vil bare se at hjertet banker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bestille tidlig ul ved første time? og kan man få mer presis termin ved dette?

 

 

Lenge siden jeg har vært gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har kommet for fullt her, har kjøpt meg sea band på apoteket som faktisk demper den verste kvalmen :) Har hatt tidlig ultralyd i dag, og der var det hjertelyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt ultralyd også, lille julaften :) 7+1 er jeg da. Vil være sikker på at alt er greit før vi forteller det til barna. Vi har vært gjennom nok i høst, så tror ikke de har taklet enda et nederlag så tett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du langt på vei Ariie? :)

Så spennende!! :D gleder meg til å få høre min :)

Er 6 uker på vei :) Jeg hadde ikke bestilit time til UL, men var på oppfølging pga celleforandring og fikk også UL :) Tenkte jeg skulle bestille time for uke 12 :) Alt er så spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg sånn til vi skal på UL! Skal 30.12 så må vente noen uker til gitt :-) Da er jeg vell gått inn i min 9. uke tror jeg så da håper jeg at det er en hjertelyd der inne <3 tok en graviditetstest i dag for å se om den hadde blitt noe sterkere og den var nesten dobbelt så tydelig som sist uke og streken kom nesten samtidig som kontrollstreken så krysser alt jeg har på at dette går veien <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm allerede å kaster opp, er straks 5 uker på vei, men jeg kjenner ikke ømme bryster lenger da, har det noe å si? Kan legge til at jeg er syk i tillegg å verker ellers i hele kroppen, såee ja...blør ikke, tar d som et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm allerede å kaster opp, er straks 5 uker på vei, men jeg kjenner ikke ømme bryster lenger da, har det noe å si? Kan legge til at jeg er syk i tillegg å verker ellers i hele kroppen, såee ja...blør ikke, tar d som et godt tegn :)

Brystene kan variere på hvor vonde/ømme de er fra dag til dag, så det ville jeg ikke tenkt så mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er nå blitt så¨kvalm at jeg klarer ikke spise eller være våken, så heldigvis for at jeg har en 50% nattstilling, noe som gjør at det er mye fri..Så jeg sover for det meste.
Til normalt sover jeg 4-5 timer. nå kan jeg legge meg kl 7 og stå opp kl 7, samt legge meg etter at ungene er avgårde på skole og barnehage.
Jeg er ikke så trøtt da, men orker ikke denne kvalmen.

Har fått kvalmestillende av legen, en det hjelper ikke.

Eneste som hjelper er å spise akkurat den maten jeg har lyst på. som regel er det ingenting jeg har lyst på, og da spiser jeg ikke, noe som gjør at jeg bare blir enda mer kvalm, for jeg blir enda sultnere. Men spiser jeg derimot noe jeg ikke absolutt har lyst på, så kaster jeg opp, og  dablir verre igjen.

Så en lei runddans dette.

Men jeg er fortsatt ikke i nærheten så dårlig som jeg var sist svangerskap, men da ble jeg bare dårligere og dårligere fram til uke 25, etter det var jeg steindårlig, men det var verst i uke 25.
Krysser fingrene for at det ikke skal gå meg så ille denne gang  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å plutselig ikke merke noen symptomer lenger? Har blitt sånn influensa syk i dag, våknet med kvalme å kastet opp, men har plutselig ikke så veldig ømme bryster lenger, jeg blør ikke og har minimalt med stikk i underlivet og, de er der så det er jo litt av det som får meg til å slappe av, men det med puppene..? Kan det være pga at jeg kjenner mer kroppsverk fordi jeg er syk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å plutselig ikke merke noen symptomer lenger? Har blitt sånn influensa syk i dag, våknet med kvalme å kastet opp, men har plutselig ikke så veldig ømme bryster lenger, jeg blør ikke og har minimalt med stikk i underlivet og, de er der så det er jo litt av det som får meg til å slappe av, men det med puppene..? Kan det være pga at jeg kjenner mer kroppsverk fordi jeg er syk??

Så e ja,som jeg skrev så kan ømme pupper komme å gå. Det kan også alle andre symptomer, helt til de plutselig forsvinner mer eller mindre helt som du nærmer deg uke 12.

At du blør trenger ikke ha noe å si, jeg blør en de selv.

hvis du er usikker så bestill time til ultralyd hos en privat gynekolog.

SÅ får du roet deg litt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det vanlig å plutselig ikke merke noen symptomer lenger? Har blitt sånn influensa syk i dag, våknet med kvalme å kastet opp, men har plutselig ikke så veldig ømme bryster lenger, jeg blør ikke og har minimalt med stikk i underlivet og, de er der så det er jo litt av det som får meg til å slappe av, men det med puppene..? Kan det være pga at jeg kjenner mer kroppsverk fordi jeg er syk??

Så e ja,som jeg skrev så kan ømme pupper komme å gå. Det kan også alle andre symptomer, helt til de plutselig forsvinner mer eller mindre helt som du nærmer deg uke 12.

At du blør trenger ikke ha noe å si, jeg blør en de selv.

hvis du er usikker så bestill time til ultralyd hos en privat gynekolog.

SÅ får du roet deg litt :)

 

Takk takk, jeg forholder meg rolig å tenker det er normalt, litt deilig når det ikke stikker så mye og....klarer jeg å slappe av litt mer :) 

Jeg føler jo meg kjempe uggen, å lite matlyst, men jeg er ikke helt i form heller så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner har starta her i dag. Har grått 2 ganger i dag allerede :P Og fortsatt har jeg kun lyst på brød/bakst med sprø skorpe og drikke. Masse drikke!!

Ellers ømme pupper og stikking i magen

 

Jippi! Man får glede seg over dette. Er vel dette vi ville? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk lyst på McDonaldsmat tidligere idag og vurderte faktisk et øyeblikk å hive meg på ferga og kjøre i 2 timer bare for d´€t. Heldigvis ga det seg  :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger dere jordmor eller lege? Og når skal dere på første time? vi skal på tidlig UL 19.desember. Etterpå tenker vi at vi må få bestilt time hos en av de. Del gjerne erfaringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives best hos jordmor, da jeg ikke føler legene her vet så mye om svangerskap. Men her i bygda er det visst jordmor kun noen dager i måneden nå pga sykemeldinger, så det spørs.. Tenkte på bestille første time etter jul engang, rundt uke 10-12 (blodprøver uke 12). Tidlig ul 23.12 på meg (7+1).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig hive meg på her etter en etterlengtet positiv test :laugh:  Min antatte termin blir 21.08.15. Festlig nok så er dette bursdagen til den kommende storebror.. :P Har så langt hatt ømme pupper og stikninger i magen. Ingen kvalme, men noe trøtthet. Ganske likt som sist gang.. Gleder meg til tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...