Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg sliter med å få på sokker osv, magen begynner å bli litt stor hehe.

 

Nå er det ikke mange timene igjen til 2015

 

Riktig godt nytt år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nytt år jenter:)! Tenk at nå er vi inne i året babyene våre skal komme! Nå er det bare å begynne å gjøre veeeldig klart til babyens ankomst:) Om under en mnd så har jeg lille snuppa her<3 Gleder meg! 

 

Ha en finfin 1 dag i 2015:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi jeg sliter også med sokkene ..

 

Nå er jeg litt mer avslappet, "nå" kan babyen komme nå er vi i 2015 😊 var redd jeg hadde stressa litt mye i desember og det kanskje ble 2014 barn ... Visste innerst inne at det sannsynligvis ikke kom til å skje men tanken slo meg :-)

Nå er det bare å få rydda og gjort alt klart, men det et jo søren meg litt vanskelig å komme i gang! Er sliten om dagen, av å være gravid og etter julestria.. Og "vanlig husarbeid" blir automatisk prioritert ... 😳 gjort klart og tømt en hylle i kjøkkenskapet til flasker og smokker da 😊😄 senga er ikke oppe, bilstolen står fremdeles i pappesken, klærne er ikke vasket, senga er kjøpt men ikke henta ... 😊 nå må jeg ta meg sammen altså 😄

 

Bruker noen av dere støttestrømper?

 

GODT NYTT ÅR 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker det i håp og tro om at jeg slipper vonde og rastløse ben på kvelden ..

 

Jeg er sulten HELE tiden, de siste ukene må jeg ha mye mye mer mat. Spiste to knekkebrød og en banan for en time siden og jeg kjenner jeg måå ha mat igjen nå .... Åssen kommer dette til å gå 🙈😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Jeg er også veldig godt fornøyd med at vi er kommet til 2015 og ungen fortsatt er i magen :) Dette kommer til å bli et veldig spennende år for oss alle! :klappe:

 

Jeg bruker ikke støttestrumper, men jeg tar magnesium mot leggkramper. Vet ikke om det hjelper men jeg tror at de gangene jeg har våknet med leggkramper, så har jeg glemt å ta magnesium kvelden før. Så jeg fortsetter med å ta dem når jeg husker på det. Ellers så går jeg mest mulig i komfortable sko uten høye hæler, eller bare på sokker.

 

Nå begynner jeg virkelig å få stooor mage, synes jeg, og jeg legger på meg for hver dag som går. Jeg har gått opp 7,5 kilo eller 10,5 hvis vi tar med de 3 kiloene som jeg gikk ned i starten. Ikke mye i det hele tatt, og det er bra å se at ungen legger på seg (eller er det juleribben?). Merkelig at det kom så sent i svangerskapet, men hva vet jeg?

 

Den lille er fortsatt meget aktiv i magen, selv når jeg nå snart er 36 uker på vei. Og han hikker mye, også nå :ler: Jeg tror hodet må ha festet seg, vi får se når vi skal på UL på tirsdag.

 

Alt er klart! Jeg ser veldig frem til å ta permisjon om 1,5 uke. Blir godt å kunne forberede seg mentalt på det som kommer. Jeg skal forresten på lamaze kurs nå den 18. Er det flere her som har vært på et sånt kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg begynner å få litt angst for å føde! Ikke vet jeg om han ligger i seteleie enda, skulle egentlig sjekke det idag, men legen var såklart syk.. Så må smøre meg med tålmodighet til tirsdag.

 

Jeg får også tanker om hva hvis jeg får styrtfødsel som starter på dagtid mens mannen er på jobb. Ser for meg verste scenarioet med meg som føder helt alene hjemme :( hadde rask første fødsel så vet at sjansen er større for at denne kommer til å gå veldig fort. Mannen leser seg opp på hvordan han skal ta imot ungen i verste fall :P

 

Er også mer redd for å føde denne gangen fordi jeg vet hvor vondt det er på slutten, går å gruer meg sånn til det er igang. Sta som jeg er vil jeg jo ikke ha epidural heller (tror jeg nå), så må bare stå i smertene som kommer.

 

Samtidig gleder jeg meg sånn til alt er ferdig. Går med kronisk dårlig samvittighet om dagen fordi jeg ikke orker å leke så mye. Føler meg som en dårlig mamma. Har mye mindre tålmodighet med trassanfallene og har generelt kort lunte om dagen. Skal bli godt å bli seg selv igjen kjenner jeg og ikke minst få tilbake kroppen sin uten alle disse plagene.

 

Nå som vi har montert opp babyutstyret i huset så skjønner sønnen min at det nærmer seg og han har allerede begynt å være "baby". Trodde ikke dette skjedde før ungen var her jeg, men han prater babyspråk osv allerede. Spent på hvordan overgangen for han blir.

 

36+1 idag, og fødte 36+6 forrige gang.. Spent på når han bestemmer seg for å komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du tenker på det Lulusen.

Men føde alene håper jeg virkelig du slipper, er ikke mannen din hjemme eller rekke å komme hjem må du så klart ringe etter ambulanse 😊

Håper det starter da din kjære er hjemme.

Nesten så du (alle her) egentlig kan vente snart , er bare få uker og dager igjen ... Jeg stresser litt siden ikke alt er klart enda :-0 vasker babytøy nå, og bagen som skal med på sykehuset er ikke pakket enda! Har termin 2/2 og førstefødte kom halvannen uke før termin ... Har en liten følelse på at den lille velger å komme litt før termin, vet jo aldri men siden førstefødte kom nesten to uker før. Jeg er (trur jeg da?🙈) 36+0 i dag. Så nære vi er nå! Bare det å skrive 36+0 gir meg nesten litt hjertebank!

Jeg har ingen store plager, kjenner det litt men jeg lever jo nesten som før og i natt sov jeg så si på magen 😳

Er litt tappet for energi nå og da men det skyldes nok dobesøkene på natta..

 

Her inkluderer storebror den lille ofte og viser mye glede, ved å kose magen og si fine ting. Kan jo hende ting blir anderledes da babyen kommer ... Vi får bare se :-)

 

Kjenner nesten alt nå at jeg kommer til å savne å være gravid.... 😳 føler at jeg glemmer å nyte det 😳

 

Her kommer det noen spm fra meg :

 

Dere som har barn fra før, ordner dere storebror/storesøster gave fra baby?

Ordner dere gave til pappaen? (Såfall hva?)

Og pakker dere babyklær som skal med på sykehuset i samme bag som deres, eller egen bag? Tenker litt på å bruke stellebag til babyens klær og evt teppe ...

Og bruker man helst bilstolpose eller ullklær/ annen dress i bilen på vei hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper og jeg slipper å føde alene, det skal vel litt til så må bare satse på at det ordner seg. Er noen spennende uker framfor oss, spent på hvor mange som får januarbaby!

 

Sykehusbagen er pakket her, eller hvertfall det meste! Etter å ha gått på den smellen å ikke rekke å pakke sykehusbagen sist og sende en meter lang tekstmelding om hva mannen måtte pakke så ville jeg være mer forberedt denne gangen ;)

 

Når det gjelder det du lurte på så har hvertfall vi tenkt til å kjøpe storebrorgave! Tenker det blir ekstra stas å komme på sykehuset å besøke lillebror hvis han får noe og at han kan være i fokus når han kommer på besøk. Mannen får ikke gave, ingen av oss ga gave til hverandre sist. Tenkt at babyen vår er gave nok <3 :)

 

Jeg har pakket mitt og babyens tøy i samme bag. Satser på at jeg ikke må bli på sykehuset så lenge som sist (6 dager), så da er det jo ikke så mye man trenger. Husker jeg stort sett bodde i sykehusskjorta uansett.

 

Hjemreise så har jeg hentesett strikket i ull og bilstolpose. Er jo kaldt ute, så tenkte å bruke begge deler. Settet er ikke i tjukkeste ullen, men får eventuelt åpne bilstolposen i bilen hvis det blir for varmt :)

 

Vurderer å få en vaskedame til å komme å shine huset før vi skal ta med babyen hjem, føler det er verdt pengene nå som formen er så dårlig. Burde jo ha vasket litt før han kommer, men jeg orker bare ikke kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 2015 barn på oss alle da, nå blir det spennende å se hvem som er først ute, regner med at det blir noen januar barn og :)

 

Jeg har ikke pakket bag eller gjort klart noe (bortsett fra å ha vasket babytøy og satt på plass stellebord), noe jeg sikkert burde- plutselig kan det jo skje noe, men føler liksom det er veldig lenge til termin enda. Siden jeg regner med å bli sykmeldt på fulltid nå, så skal jeg bruke de neste ukene på å få i stand barnerommet, gleder meg veldig til det!

 

Hadde ikke tenkt på gave til storesøster- men det skal jeg ordne nå, er jo kjempe lurt- så blir det litt ekstra stas og oppmerksomhet på henne og :)

Kommer nok og til å pakke en bag, med både ting til meg og babyen.

Når vi reiser hjem har jeg tenkt på ulltøy og en litt tjukk dress over, eller bilstolpose da- men usikker på om jeg skal kjøpe det- syntes det hørtes litt lurt ut da jeg kan la ungen være i pysjen og ta den på- når vi skal levere storesøster i barnehage f.eks. Så blir det ikke såå stress på morgenen.

 

Ellers fikk jeg en utrolig flott gave - mamma hadde laget babynest til meg. Jeg er super fornøyd, den er jo kjempe fin :) Gleder meg til å legge babyen i den :hjerte:

Endret av Jette78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har barn fra før, hva har man i barnevogna de første månedene? Voksipose eller dyne??

Voksipose om du skal være ute i februar. Reiser du med bil rett inn på et kjøpesenter (kjører til garasjen) så holder det med dyne, teppe og ullskinn. Bruker du voksipose inne på et kjøpesenter/ inne i butikker så pass på å kjenne på barnet då det ikke blir for varmt. Åpne posen og luft godt om du er inne i så fall. De er ikke så gode på temperaturregulering så de blir fort for kalde og fort for varme. Kjenn på de med varme hender - er de svett i nakken så har de for mye på. Er det kalde på huden så ta på de mer. Akkurat dette med hvor mye man skal ha på de små nyfødte synes jeg nesten har vært det vanskeligste med å få barn. 😊 Endret av Corneliuss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ kjenner jeg at jeg begynner å bli klar... eller.. klar og klar. Jeg ordner og styrer og vil ha babyutstyret på plass... :-) 

Må handle litt til..

Hvilken stelle artikler trenger man til nyfødt igjen, er det klorhexidin man bruker da man renser og steller navelstumpen? 

 

i natt våknet jeg av å ha kjempevondt i magen, klarte nesten ikke å gå ut av senga og inn på badet, jeg gikk krokbøyd..... klarte nesten ikke gå på do. Men etter å ha få tisset litt, så gikk det faktisk veldig fort over. :-) (var nok bare luftsmerter, eller at jeg måtte skikkelig tisse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ringe jordmor nå, for å spørre om når jeg hadde time igjen på torsdag. Men hun er ikke tilstedet denne mnd, de kunne faktisk ikke tilby meg jordmor time før uti februar, dvs jeg får ingen jordmortime før jeg har født. Syns det er litt dumt, kun vært hos jordmor to ganger i svangerskapet. Legen min er flink altså, men det er forskjell på lege og jordmor. Jordmor er jo der for gravide... Føler at hun "vet litt mer". Og hvertfall nå på slutten hadde det vært ålreit å være hos jordmor en gang. (var der i uke 16, og 28).

Kjenner jeg ble litt skuffa... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ringe jordmor nå, for å spørre om når jeg hadde time igjen på torsdag. Men hun er ikke tilstedet denne mnd, de kunne faktisk ikke tilby meg jordmor time før uti februar, dvs jeg får ingen jordmortime før jeg har født. Syns det er litt dumt, kun vært hos jordmor to ganger i svangerskapet. Legen min er flink altså, men det er forskjell på lege og jordmor. Jordmor er jo der for gravide... Føler at hun "vet litt mer". Og hvertfall nå på slutten hadde det vært ålreit å være hos jordmor en gang. (var der i uke 16, og 28).

Kjenner jeg ble litt skuffa... :-(

Det skjønner jeg. Om du ikke bor veldig langt fra sykehuset, kanskje det går ann å ta en tlf dit for å høre om å få en time der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å bli klar nå. Hun kan bare komme..... Føler til tider veldig press nedover og tanken slår meg at det kanskje snart bare sier "puff", så går vannet...
Lillegull er veldig aktiv og jeg sover dårlig om nettene, har en del kynnere og mye halsbrann. Har mindre smerter i bekkenet enn for noen uker siden, heldigvis.

 

Fødebagen er pakket her også, en til meg og en til baby. Har sett noen tips på nett og pakket ned det jeg tror jeg får bruk for.
Er så lenge siden sist, men litt mer klær til baby har jeg med nå. Og nå bor vi litt lenger unna...

 

Jeg har ikke kjøpt bilstolpose, prøver nok uten. Ser for meg at det kanskje er veldig kjekt for de som skal levere eldre søsken i bhg bla. Det skal ikke jeg, så satser på ulltøy, ulldress/fleecedress (og evt. pledd) i oppvarmet bil utover vinteren.

Også begynte jeg å tenke på at blir det kaldt, så kommer ikke babyen til å sove ute på lenge enda-kanskje jeg ikke får brukt Voksi-posen før sesongen er over....(joda, regner med det...) men soving ute i februar blir nok ikke aktuelt her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skulle ringe jordmor nå, for å spørre om når jeg hadde time igjen på torsdag. Men hun er ikke tilstedet denne mnd, de kunne faktisk ikke tilby meg jordmor time før uti februar, dvs jeg får ingen jordmortime før jeg har født. Syns det er litt dumt, kun vært hos jordmor to ganger i svangerskapet. Legen min er flink altså, men det er forskjell på lege og jordmor. Jordmor er jo der for gravide... Føler at hun "vet litt mer". Og hvertfall nå på slutten hadde det vært ålreit å være hos jordmor en gang. (var der i uke 16, og 28).

Kjenner jeg ble litt skuffa... :-(

Det skjønner jeg. Om du ikke bor veldig langt fra sykehuset, kanskje det går ann å ta en tlf dit for å høre om å få en time der?

 

Men gjør de det? 

Føler meg alltid til bry jeg, når jeg skal få hjelp, sjekk ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ringe jordmor nå, for å spørre om når jeg hadde time igjen på torsdag. Men hun er ikke tilstedet denne mnd, de kunne faktisk ikke tilby meg jordmor time før uti februar, dvs jeg får ingen jordmortime før jeg har født. Syns det er litt dumt, kun vært hos jordmor to ganger i svangerskapet. Legen min er flink altså, men det er forskjell på lege og jordmor. Jordmor er jo der for gravide... Føler at hun "vet litt mer". Og hvertfall nå på slutten hadde det vært ålreit å være hos jordmor en gang. (var der i uke 16, og 28).

Kjenner jeg ble litt skuffa... :-(

Jeg har kun vært hos jordmor en gang. Og det var i uke 16. Tror jeg. Også tenkt at jeg burde dra dit en gang til, så kommer nok til å prøve og få time nå i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbaby: kanskje du kan få time hos en annen jordmor på helsestasjonen? Hvis ikke du absolutt vil gå til den samme da.

 

Idag falt jeg på vei fra barnehagen, det var speilglatt ute og jeg hadde det litt travelt fordi jeg skulle på kontroll hos legen, så jeg vrikka foten og ligger nå på sofaen med hevelse på størrelse med en tennisball på siden av ankelen! Auuuu! Heldigvis falt jeg bakover så det gikk bra med babyen i magen, men kjenner at det passer ekstremt dårlig med fødsel nå som jeg ikke klarer å gå på foten engang! Satser på at han holder seg inne noen uker til.

 

Heldigvis var alt bra på kontrollen og hun trodde til og med at babyen lå med hodet ned nå! Yes! Så tydelig at han klarte å snu seg den kvelden det var sånn vanvittig romstering i timesvis. Jeg kan ikke si hvor letta jeg er for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Til dere som har termin i februar. Hvordan gjør dere det med barnehageplass til neste år? Her jeg bor får jeg mest sannsynlig ikke plass før i August 2016. Velger dere å være hjemme i permisjon uten lønn? Jeg har begynt å spare, men det går sakte fremmover. Min plan er å spare et fast trekk i mnd, feriepenger, skattepenger osv. Også fordele disse pengene utover de mnd jeg går hjemme. Pluss at jeg får kontantstøtte. Noen som har forslag til sparing? Eller en annen måte å "løse det på"? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbaby: kanskje du kan få time hos en annen jordmor på helsestasjonen? Hvis ikke du absolutt vil gå til den samme da.

 

Idag falt jeg på vei fra barnehagen, det var speilglatt ute og jeg hadde det litt travelt fordi jeg skulle på kontroll hos legen, så jeg vrikka foten og ligger nå på sofaen med hevelse på størrelse med en tennisball på siden av ankelen! Auuuu! Heldigvis falt jeg bakover så det gikk bra med babyen i magen, men kjenner at det passer ekstremt dårlig med fødsel nå som jeg ikke klarer å gå på foten engang! Satser på at han holder seg inne noen uker til.

 

Heldigvis var alt bra på kontrollen og hun trodde til og med at babyen lå med hodet ned nå! Yes! Så tydelig at han klarte å snu seg den kvelden det var sånn vanvittig romstering i timesvis. Jeg kan ikke si hvor letta jeg er for det.

Skummelt å dette når man er høygravid :-/ Håper benet blir fort bra igjen :-) 

Skjønner veldig godt du er letta over at babyen sannsynligvis ligger med hodet ned  ;)  :hoppendeglad:

 

Ang jordmor så er det bare en jordmor på helsestasjonen, så de kunne ikke tilby meg noe jordmortime før etter fødsel! ... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...