Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering herfra:

 

35+0 i dag. Fremdeles ingen plager og i full jobb. Har en del igjen å ordne, så håper at formen holder seg til når jeg går i permisjon. Må få tak i sprinkelseng, fikse et par ting i huset, lufte vognpose og tydeligvis må jeg også lage mat og bake så jeg har noe å servere barselsgjester :-D

 

Venter spent på at noen i denne gruppa snart skal føde, er jo ikke lenge igjen for et par av dere nå! :-)

 

Har noen av dere forresten prøvd Belly Bandit, og vil dele erfaringer?

Endret av Sniff80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang baking til barselbesøk, så kommer jeg ikke til å bake så mye. Her får det holde med noe kaldt å drikke (brus) og evt kakao/kaffe/te, og kjeks eller andre lettvinde ting. (Sjokolade, potetgull ol). De kommer jo for å hilse på den nyfødte, ikke på kakeselskap håper jeg  :roll:

(Blir jo lettvindt når boller og kaker er bakt på forhånd da  ;) men tror ikke jeg kommer til å bake å fryse ned  )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste bare på et annet forum (Kvinneguiden) at folk hadde satt i gang med å både bake kaker og horn og også lage middagsmat som de kunne fryse ned...Tror ikke dette er vanlig i min krets.

 

Men jeg tenker likt som deg, Februarbaby2015: Folk må ikke få noe å spise når de kommer, det får greie seg med drikkevarer. Og når det gjelder mat, regner jeg med at butikkene er åpne også etter fødsel? :-) Vet at man sikkert blir veldig sliten og at det er mye stress med amming til å begynne med, men jeg tenker å kjøpe litt Fjordland og nudler og annet diverse lettlaget å ha i bakhånd de dagene det eventuelt skulle være umulig å få laget seg noe. Eventuelt så har jeg jo en mann som kan lage maten, og kan nummeret til take-away bedrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ultralyd i dag, og fikk beskjed om at det var en frisk og fin baby der inne, litt under gjennomsnittet vektmessig. Skal på ny kontroll om to uker for å sjekke at babyen fortsatt legger på seg :) Synes det er veldig bra at de følger opp på en så god måte :) Det skyldes jo problemer i svangerskapet sist.

 

Ehem her blir det ikke servert noe lass med kaker, hvis folk har lyst på kaker så får de ta med hehe. Drikke og litt kjeks osv, skal jeg alltis klare å finne fram. Det å føde er jo ikke bare en "liten greie"- så håper folk ikke forventer å få full "pleie" når de kommer hit.

 

Skulle gjerne hatt to barn hvor aldersforskjellen ikke ble så stor- men sånn ble det ikke, en skilsmisse og en ma, da går tiden gitt. Så slipper unna en del bekymringer ser jeg. Men vet det kan bli vanskelig for jenta mi å ikke være enebarn lenger, så blir nok noen utfordringer det også. Men har klare tanker om hva som er viktig å få til, sette av egentid til henne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har putta en formkake i frysern, og så blir det litt til hvis jeg rekker. Syns det er kjekt å ha, men forventer det ikke når jeg på barselbesøk selv. :)

Idagtidlig fikk knerten nye dren i ørene, så nå har vi en rolig dag på sofaen (jeg har allerede sovet ei stund ;)), og det er ikke mer som MÅ gjøres før fødselen. :) men er ennå to uker til termin, så det haster ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig snøstorm i dag på Østlandet, håper den lille venter med å komme før det har roet seg ned. (ikke moro å kjøre ute nå)... 

 

mortilknerten: Åssen gikk det med nye dren i ørene? Jeg har en her som også skal ha det etterhvert, men blir narkose, siden de skal gjøre flere ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg hos jordmor og hun ga mange hint om at det virker som at bayen er klar for å komme når som helst. Hodet var ned og festet, tydeligvis ganske godt neddi også. Hun sa at ansiktet mitt var blitt rundt og at det var et tegn på at man ikke er så langt unna fødsel også fortalte jeg om alle de mensensmerte-kynnerne jeg har hatt i det siste. Også i løpet av to dager hadde jeg vært på toalettet og gjort nr to seks ganger og det var løst. Til slutt sa hun bare, "jaja, jeg er på vakt på sykehuset i kveld" og blunket. Alt hørtes egentlig ganske fint ut, men på slutten av timen måtte hun en tur inn til en kollega for å forhøre seg om babyen min sin vekstkurve som hadde flatet ut en del. Hun mistenkte at det var pga at hun hadde lagt seg godt neddi bekkenet, men ville likevel sende meg på en ultralydsjekk på sykehuset og da hun i føste omgang fikk en time på tirsdag neste uke synes hun det var for lenge til og derfor fikk jeg en time allerede i morgen. Hun virket ikke stresset eller bekymret, men ville gjøre det raskt. Setter pris på at hun handler raskt! 

Men dette gir mange millioner tanker. Jeg vil jo selfølgelig at alt står bra til med nurket og at hun blir i magen til tiden er riktig for henne, på en annen side er jeg klar for å få henne ut, men det er så lenge det er gitt at hun blir frisk og slipper komplikasjoner. Blæ, masse som suser rundt i hodet altså. Pakket uansett fødebgen så langt det lot seg gjøre (da jeg ikke har alt innkjøpt enda). Er det noen andre som har erfaring med å få en uventet beskjed om at man må inn på ekstra sjekk? Hva ble i så fall utfallet da?

Jeg er 36 uker og magen har aldri vært spesielt stor, eller det vil sa at andre har kommentert det og jeg synes jeg er stor nok, men for første gang sa jordmor i går at jeg hadde litt liten mage. Hva betyr det egentlig? Hun sa det ikke direkte til meg, men til de på sykehuset da hun bestilte time. Kjenner meg skikkelig utålmodig til å få et svar på hva som kommer til å skje med babyen min. Prøver bare å si til meg selv at alt egentlig er fint, men de vil ekstrasjekke at alt er ekstra fint. Sorry for mye babbel!

Hvordan går det med deres tålmodighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nesten det er litt trist at magen snart er borte  :glare:  enda jeg gleder meg enormt mye til å treffe den lille, kan nesten ikke vente!  Føler nesten jeg savner den tiden jeg er i nå, før den er over...

 

Jeg kenner meg så igjen i det du skriver! Vet ikke om jeg kommer til å gå gravid flere ganger og denne tiden er jo veldig spesiell. Samtidig har jeg utrolig lyst til å møte babyen og se om han ligner på hvordan jeg forestiller meg ham, om jeg vil kjenne igjen sparkene når han er ute. Han kan nesten ikke komme fort nok nå :-)

 

Leste bare på et annet forum (Kvinneguiden) at folk hadde satt i gang med å både bake kaker og horn og også lage middagsmat som de kunne fryse ned...Tror ikke dette er vanlig i min krets.

 

Men jeg tenker likt som deg, Februarbaby2015: Folk må ikke få noe å spise når de kommer, det får greie seg med drikkevarer. Og når det gjelder mat, regner jeg med at butikkene er åpne også etter fødsel? :-) Vet at man sikkert blir veldig sliten og at det er mye stress med amming til å begynne med, men jeg tenker å kjøpe litt Fjordland og nudler og annet diverse lettlaget å ha i bakhånd de dagene det eventuelt skulle være umulig å få laget seg noe. Eventuelt så har jeg jo en mann som kan lage maten, og kan nummeret til take-away bedrifter?

Jeg vet heller ikke om det er vanlig å ha mat til gjestene her jeg bor og hadde sikkert ikke tenkt på det. Men det var jo en ålreit ide det du skriver, å ha noe ferdig i fryseren, både til eventuell besøk og til oss selv. Og nå har jeg jo ennå god tid. Så nå skal jeg bake i morgen :-) Det blir kos. Ellers er jeg ikke bekymret for maten mens jeg ennå er litt mindre mobil. Jeg er velsignet med en mann som både tar ansvar, er omsorgsfull og flink til å lage mat, så det blir null problem.

 

Fine-phine, jeg ville ikke bekymret meg for mye dersom babyen bestemmer seg for å komme allerede. Med 36 uker er det ikke farlig og jenta kommer nok når hun er klar. Men det kan være lurt å ha fødebaggen klar ja :-) Bra de følger opp i morgen, så vet du litt mer. Hold oss oppdatert!

 

Jeg har de siste dagene lagt merke til at brystene har blitt enda større og i går måtte jeg bare klemme forsiktig.. Jada, melk. Er ikke det litt tidlig? Noen andre som har det? Kroppen er en rar sak ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg syns nesten det er litt trist at magen snart er borte  :glare:  enda jeg gleder meg enormt mye til å treffe den lille, kan nesten ikke vente!  Føler nesten jeg savner den tiden jeg er i nå, før den er over...

Jeg kenner meg så igjen i det du skriver! Vet ikke om jeg kommer til å gå gravid flere ganger og denne tiden er jo veldig spesiell. Samtidig har jeg utrolig lyst til å møte babyen og se om han ligner på hvordan jeg forestiller meg ham, om jeg vil kjenne igjen sparkene når han er ute. Han kan nesten ikke komme fort nok nå :-)

 

Leste bare på et annet forum (Kvinneguiden) at folk hadde satt i gang med å både bake kaker og horn og også lage middagsmat som de kunne fryse ned...Tror ikke dette er vanlig i min krets.

 

Men jeg tenker likt som deg, Februarbaby2015: Folk må ikke få noe å spise når de kommer, det får greie seg med drikkevarer. Og når det gjelder mat, regner jeg med at butikkene er åpne også etter fødsel? :-) Vet at man sikkert blir veldig sliten og at det er mye stress med amming til å begynne med, men jeg tenker å kjøpe litt Fjordland og nudler og annet diverse lettlaget å ha i bakhånd de dagene det eventuelt skulle være umulig å få laget seg noe. Eventuelt så har jeg jo en mann som kan lage maten, og kan nummeret til take-away bedrifter?

Jeg vet heller ikke om det er vanlig å ha mat til gjestene her jeg bor og hadde sikkert ikke tenkt på det. Men det var jo en ålreit ide det du skriver, å ha noe ferdig i fryseren, både til eventuell besøk og til oss selv. Og nå har jeg jo ennå god tid. Så nå skal jeg bake i morgen :-) Det blir kos. Ellers er jeg ikke bekymret for maten mens jeg ennå er litt mindre mobil. Jeg er velsignet med en mann som både tar ansvar, er omsorgsfull og flink til å lage mat, så det blir null problem.

 

Fine-phine, jeg ville ikke bekymret meg for mye dersom babyen bestemmer seg for å komme allerede. Med 36 uker er det ikke farlig og jenta kommer nok når hun er klar. Men det kan være lurt å ha fødebaggen klar ja :-) Bra de følger opp i morgen, så vet du litt mer. Hold oss oppdatert!

 

Jeg har de siste dagene lagt merke til at brystene har blitt enda større og i går måtte jeg bare klemme forsiktig.. Jada, melk. Er ikke det litt tidlig? Noen andre som har det? Kroppen er en rar sak ;-)

 

Nei, prøver å ikke bekymre meg. Men nå har jeg nettopp vært en rask tur i butikken for å kjøpe saft og kjeks da jeg knapt har kjent noe til min eller svært aktive jente. Siden hun ikke reagerte på at jeg dytta på henne ble jeg ganske fort stressa. Har aldri kjent på denne typen stress før. Må være morsinstinktet som kicker inn her. Hun pleier alltid å "ta igjen" når jeg dytter på henne. Har drukket en halvliter saft nå så får bare vente.... 

 

Jeg har hatt melkeproduksjon i ca to og en halv måneder, jeg. I begynnelsen kunne jeg nesten ikke være nær dem uten at det rant ut. Nå er melken litt tjukkere og det må litt mer klemming ting før det kommer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to små nurk valgte å bli januarbabyer 😍 Tirsd 13.jan ble verdens vakreste gutt og jente født💙❤️ Fødselen var en fin opplevelse, og alle har det bra. Gled dere! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to små nurk valgte å bli januarbabyer Tirsd 13.jan ble verdens vakreste gutt og jente født❤ Fødselen var en fin opplevelse, og alle har det bra. Gled dere!

Gratulerer så masse! Herlig altså! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken2015: Gratulerer såååå mye med de to små nurkene! ❤ godt å høre at fødselen var en fin opplevelse! Hvilken uke ble de født? Alt står bra til med dem? Kos deg masse med de to små, må være helt spesielt å få oppleve tvillinger

 

Fine-phine: mye var likt i mitt forrige svangerskap som du beskriver nå. Har hun ligget under på sf-målene til nå? Det gjorde min første sønn, og på slutten flater det ut. Ble sendt til kontroll på ahus da han i tillegg bevegde seg lite i magen, så de ville sjekke morkakefunksjonen. De så at det var normal blodgjennomstrømning i navlestrengen, så jeg ble sendt hjem. Hadde sterkt nedpress i uke 36 og hodet sto langt nede i bekkenet. Han ble født den uka da vannet gikk av seg selv og fødselen var veldig rask. Veide ikke mye, bare 2,2 kg, men var frisk og rask. Ville vel ut å vokse på utsiden av magen i stedet sa de. Men det med lite liv skal man ta på alvor og ringe føden hvis man merker mindre aktivitet. Bedre med en ekstra sjekk! Det skal ikke bli mindre liv på slutten. Har det hjulpet å drikke saft?

 

Babel: Idag våknet jeg av at det var vått i senga, rant melk ut av venstre pupp. Tror det er vanlig at melka kommer på slutten av svangerskapet. Husker ikke om den gjorde det i forrige svangerskap, men nå har jeg hatt råmelk en god stund.

 

Februarbaby: føler også at det er litt vemodig at alt snart er ferdig, blir nok siste svangerskap her selv om mannen vil ha tre. Savner allerede så mye med hele prosessen, alt fra spenningen i prøveperiodene, den magiske følelsen når man tisser på en test og to streker kommer fram til ordinærultralydopplevelsen, sparkene og tilknytningen til den i magen <3 ingenting er bedre i livet! Samtidig gleder jeg meg til å få kroppen tilbake og bli kvitt alle plagene ;) Men rart er det at alt plutselig er over nå!

 

Her blir det dårlig med servering av gjester på barselbesøk. Orker ikke stå på kjøkkenet å lage middag til oss tre nå engang pga foten og kynnere som hagler på, så noe hjemmelaget kake kan folk se laaaaaaaaaangt etter :P får holde med kjeks, kjøpekake ol. :P skulle derimot ønske jeg hadde klart å fryse ned noen middager til de første to ukene, men kjenner at formen ikke er med på det. Huff, blir så mye junk food til middag om dagen at jeg skjemmes. Får satse på nytt og bedre liv snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå Fisken, gratulerer SÅ mye! Hvis du har lyst til å fortelle mer om fødselen og de første dagene, så har jeg lyst til å høre :)

Uansett, kos dere masse og lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

mortilknerten: Åssen gikk det med nye dren i ørene? Jeg har en her som også skal ha det etterhvert, men blir narkose, siden de skal gjøre flere ting.

Må ha narkose selv om det bare er dren. :) Men største utfordringen er egentlig å få på emla-kremen der veneflonen skal inn... Vi var i dag to voksne mot 2-åringen og det var helt nødvendig! :P Men selve operasjonen går veldig kjapt (maks 10min), og han våknet etter ca 10min. Etter 30min var han veldig klar for å gå sin vei. Han har vært ganske slapp i dag, stort sett sittet i sofaen og sett tv, og han har ikke spist så mye, men tror ikke han har noe vondt. Han var ganske muggen når han var med meg på jordmorkontroll, selv om jeg prøvde hardt å overbevise ham om at hun hadde null interesse av ham! ;)

Hvis barnet ditt skal fjerne mandler eller noe, så er det vel litt mer styr i etterkant, men det går nok fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken2015: gratulerer så mye!:-) 💙 💜

 

Fine-phine: så spennende, jeg hadde vært kjempespent hadde jeg fått den beskjeden 😊

Ang str på magen og ul så håper jeg alt er bra, og normalt som det nok helt sikkert er.

Jeg skal også på sjekk på sykehuset i morra... for en uke siden hadde jeg legekontroll og der flatet det også ut, men var visst ikke uvanlig siste ukene i svangerskapet, siden baby legger seg lenger ned. Men glad legen min ville ha en sjekk enda han ikke trodde det var noe galt.

Jeg var en tur på føden lørdagen etter legekontrollen siden jeg kjente svært lite liv, selv etter tre sparketester med 6 t mellomrom. Da var jeg 37+1. Og der sa de at alt var bra, tok ikke ul, kun sparketest og hørte på hjertet i 30 min... Da sa jeg det om magemål ol og jordmor sa da at det egentlig ikke var nødvendig med å sjekke ?

(Dagen etter sparket og bevegde hun seg som normalt. Må være ligge stilling eller noe? Jeg har også morkaka foran, vet ikke om det har noe å si... )

Men jeg takka ja når de ringte å tilba meg time på poliklinikken.

 

Jeg er kjempespent på hva de sier om str til baby i morra! ☺️ Jeg føler magen bare har vokst og vokst ..

 

Jenter vokser også litt saktere enn gutter? Jeg har ikke merket noe til det her, og syns babyer er normalt str gutt eller jente, har aldri tenkt at jenter er mindre enn gutter, det tror jeg ikke helt på? Venninnen min fikk jente på 4,2 for ikke lenge siden..!

 

Men en ting jeg lurer på. Flere gravide får vite om de er moden ol, jordmor (lege og?) sjekker dette? Lest noe om stripping ol. Men jeg opplevde ikke det med førstemann, ikke på slutten en gang dagen før han ble født. Er liksom bare på kontroll å gjør det vanlige.

 

Fikk ikke til amming sist, håper det går bedre nå! Kjøpt pumpe® og klar for å amme og amme og jobbe for å få melk nok ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ultralyd i dag pga lavt sf mål fredag for en uke siden. Magen har bare est ut etter hensvisningen ble sendt. 

Her blir 'lille' snuppa nok ca 4 kg sa legen som tok ul.... :-) 

Nå veier hun 3500, og når hun tok målene så var baby så "stor" at termin var i dag! (hun sa det ikke, men jeg så 40+2).

Hun var veldig rolig, virket som legen "reagerte" litt på det, så måtte ta "sparke"testen før jeg dro hjem, og alt så greit ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: Godt å høre at det er et godt utfall til tross for bekymringene. Hun har vært over både den rød og den grønne streken i grafen fram til denne onsdagen da den plutselig var under. Når det kom til lite bevegelse i går så prøvde jeg først saft og kjeks i førti min og ringte føden da det ikke tok seg opp noe særlig. de anbefalte en skikkelig middag og så en time på sofaen. Det tok seg ikke opp da heller og jeg fikk ta meg turen ned til sykehuset. Tok en CTG test og en underlivssjekk da jeg hadde blødd akkurat d et jeg gikk inn døra på sykehuset, tilfeldigvis. De sa veldig lite om CTG testen, de virket bare fornøyd med testen og sa at de ser at det er liv i jenta. Da jeg og bf prøvde å forklare hvorfor vi var bekymret sa jordmoren at det var vanlig at man ikke kjente sparkene på samme måte nå som det er mindre plass. Jeg prøvde å forklare at likevel pleide hun å kome med gansk sterke bevegelser og hadde ikke gjort det hele denne dagen.  Hun viftet det uansett bort som normalt og jeg ble sent hjem med beskjed om at jeg skulle uansett komme inn i dag på den planlagt ekstrasjekken som min jordmor hadde bestilt. Aktiviteten var tilbake som normalt i dag på jenta. 

På sjekken i dag så fikk vi også bare positive tilbakemeldinger om babyen. Hun var estimert til rundt 2900 gram (tror jeg, hun sa det i en bisetning), og hun mente at kurven flatet ut pga at babyen hadde lagt seg ganske godt ned i bekkenet. Likevel skulle jeg inn på en oppfølging om to uker bare for å sjekke at uhn fortsetter å legge på seg. Etter å ha fortalt om hvordan jeg har opplevd kroppen de siste ukene mente hun at det hørtes ut som babyen kommer til å melde seg før termin, men prøvde hele tiden å si at "man vet jo aldri, plutselig går det voer termin til og med". 

 

Februarbaby2015<3: God å høre at alt stod bra til hos deg også, og så artig at hun virkelig har vokst godt da! 

Nå går jeg bare og venter på at disse mensensmertene jeg har har så ofte skal gå over i rier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det bilstolpose på oss også, gitt. Har veid litt fram og tilbake og tenkt at det går helt fint uten (og det gjør det sikkert også), men har fått det varmt anbefalt av to venninner denne uka som har småttiser. Og så fant jeg en til 200kr på finn, så da er det jo ikke den helt store investeringen. Henter den i morgen og håper den er ok. Og siden den er lyseblå, bør det være en gutt som lager ablegøyer i magen min! ;)

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt masse liv og kynnere i det siste to dager. Kjenner de ikke men lillemann ser ut som han står opp i magen og presser seg ut fra navlen min da jeg har de. :D

 

Endelig er jeg på permisjon. Nå har jeg tid å rydde opp og sett alt på plass i rommet hans før han kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei om jeg hadde funnet en til 200kr ville jeg nok også gjort det. Hvordan er den i størrelsen?

 

Haha Kiku, jeg har det likt, min prøver også å bryte seg en vei ut gjennom ribbeinene, med rumpa eller føtter først. Men jeg var hos jordmor i dag og hodet er fint festet og magen ligger lavt så det blir nok den veien ut på han likevel. Jeg har en god del kynnere og stikking i underlivet, så alt i alt trodde hun neppe at jeg skulle gå to uker over termin. Blir spennende å se når han er klar for livet utenfor magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke jeg er rett person til å vurdere størrelse når jeg synes at klær i 50 ser ut som prematurtøy! :P Tror den er helt vanlig stor? Er fra Odenwalder. Trenger den jo forsåvidt bare ut vinteren, vi har en strikket pose i 6-9mnd og til høsten regner jeg med at han/hun klarer seg uten (med mindre den fremdeles passer, vi får se)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at alt står bra til med de i magen, selv etter bekymringer i forhold til lite liv osv. Bra at man får god oppfølging!

 

Gratulerer så masse fisken 2015, så flott at alt gikk bra under fødsel!

 

Jeg har også endt opp med å kjøpe bilstolpose, etter flere runder i tenkeboksen. Men tror det er veldig greit med tanke på at vi får det litt mindre travelt om morgenen, når man har den muligheten å bruke pose- ved kjøring av storesøster til barnehage. Så kan vi bruke tid på stell osv når turen er ferdig :)

 

Ellers sliter jeg og kjæresten med å finne aktuelle guttenavn. Vi må jo ha klart begge deler- ettersom vi ikke vet kjønnet. Han ønsker at navnet skal være ganske kort, ikke noe særlig lenger enn 5 bokstaver. Og vi sliter med å finne navn altså. Har noen jeg liker godt, men som vi ikke kan bruke, da folk vi kjenner har disse navnene. Prøvde meg på Liam, og syntes det er litt fint, men nei- kjærtesten likte ikke det. Blir spennende å se om vi finner et navn før babyen er ute. Men men, kanskje jeg vrir hode uten at det er noe vits og vi ender opp med ei jente hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

mortilknerten: Åssen gikk det med nye dren i ørene? Jeg har en her som også skal ha det etterhvert, men blir narkose, siden de skal gjøre flere ting.

Må ha narkose selv om det bare er dren. :) Men største utfordringen er egentlig å få på emla-kremen der veneflonen skal inn... Vi var i dag to voksne mot 2-åringen og det var helt nødvendig! :P Men selve operasjonen går veldig kjapt (maks 10min), og han våknet etter ca 10min. Etter 30min var han veldig klar for å gå sin vei. Han har vært ganske slapp i dag, stort sett sittet i sofaen og sett tv, og han har ikke spist så mye, men tror ikke han har noe vondt. Han var ganske muggen når han var med meg på jordmorkontroll, selv om jeg prøvde hardt å overbevise ham om at hun hadde null interesse av ham! ;)

Hvis barnet ditt skal fjerne mandler eller noe, så er det vel litt mer styr i etterkant, men det går nok fint! :)

 

Jeg så ikke denne før nå  :sjokkert:

 

Skal egentlig ta hele "pakka", men jeg vet ikke hvorfor, men vil ikke at han skal ta mandlene enda. Jeg syns han er litt liten til det. 

Enda han er to år eldre enn gutten din ... 

Egentlig skulle operasjon skje nå i slutten av januar, så måtte be de vente til mars/april. 

Måtte smile litt på smilebåndet da jeg leste at han ikke var så happy for å bli med til jordmor, hihi. Skjønner jo det da, men det gikk bra? 

Gruer meg ufattelig mye til han skal i narkose  :frown: 

Er gutten din ørebarn? Har han mye vondt i ørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...