Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Så spennende Babel! Nå blir det baby snart :) Da vannet mitt gikk i første svangerskap startet riene av seg selv akkurat 12 timer etter vannavgang. Håper kroppen din starter det av seg selv og! Masse lykke til med fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter vaginal undersøkelse (var ikke vondt den heller) har de funnet ut at det begynner å bli modent og at jeg har 1-2 cm åpning. Kjenner fortsatt bare lette kynnere så fikk lov til å reise hjem. Yay! Jeg må komme tilbake dersom jeg kjenner mindre liv, fargen på fostervannet blir annerledes, jeg får ordentlige og regelmessige rier, eller senest i morgen kl 9. Da setter de meg i gang med drypp. Håper vi får en god natts søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende Babel80, om ikke lenge har du babyen i armene dine, lykke til med fødselen :)

 

Uff, Blomstenogmeg- håper virkelig at vending av baby går bra og du får føde på vanlig måte. Men som du sier ut skal jo babyen uansett.

 

Ble endel januarbarn i gruppa ser det ut til, ikke lenge igjen av mnd nå. Blir vel noen februarbarn og ;). Jeg ble litt lettet i forhold til hvor lenge du kan gå over termin, så blir definitivt et februarbarn her, hvis ikke den lille vil ut i løpet av de neste dagene hehe.

 

Var på ny ul, og alt sto bra til med den lille, vokser og gror som den skal :) Det er utrolig godt å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede vært på to kontroller. Og skal tilbake til tirsdag for å avgjøre hva vi skal gjøre. Sykehuset anbefaler vending, deretter setefødsel og til slutt KS. Men som sagt , setefødsel frister svært lite. Blir nesten uvel av å tenke på det. Hadde en pannefødsel sist og det var ille nok. Men sykehuset tar vare på meg så vet jo at det til syvende og sist går bra, men dagene er lange mens jeg venter.

Er i samme båt som deg! 39+3 og seteleie. Var veldig skeptisk til snuforsøk (som ble gjort 37+6), var redd fot komplikasjoner. Ubehageligt for meg var det, og hun lille i magen sparket som en gal mens de styrte på - men snu seg ville hun ikke. Sparkingen ga hun lille seg med med en gang de avsluttet snuforsøket.

Ble overvåket med UL hele tiden.

De gjør kun 3 forsøk.

 

I ettertid er jeg glad for at jeg har prøvd, selv om det ikke hjalp.

Jeg ga tydelig beskjed til jordmor og legene at jeg var skeptisk til dette, og fikk veldig god info og støtte, både før de satt i gang snuforsøket og underveis.

 

Har nå hatt flere runder med meg selv ifht KS eller vaginal fødsel. Bekennet mitt har blitt målt, og er visst romslig mens ungen er normal stor. Så vanlig vaginal fødsel er det som blir anbefalt i mitt tilfelle.

 

Anbefaler deg å snakke masse med jordmor og lege. For min del gikk jeg fra å være 100% sikker på at jeg vil ha KS til å snu fullstendig til at jeg vil prøve å føde normalt.

Ikke fordi jeg har blitt overtalt, men fordi jeg nå føler meg trygg på at jeg kan det. En får bl. a. ekstra overvåkning ved setefødsel, og det er lavere terskel for å gripe inn om ting skulle stoppe opp.

 

Hva du enn bestemmer deg for blomstenogmeg - masse lykke til!

 

Snakk med fagfolk til du føler deg trygg på ditt valg! Jeg leste masse på nettet og, men fant fort ut at en må være meeeget kildekritisk der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1+1=3, høres ut som du har fått god veiledning. Dette er ikke enkelt. Jeg er i følge sykehuset kvalifisert for å gjennomføre setefødsel siden jeg har født er barn på over 3 kg tidligere. Men får det bare ikke til å "klinge riktig" i hodet mitt. Gruer meg også svært til vending også, "dr.google" er litt skummel der. Er i dag 38+1 og første vending vil da skje i slutten av neste uke, synes det er noe sent. Mageboeren vokser jo hver dag, blir trangere og trangere der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll idag og det ble satt planlagt KS én uke etter termin dersom fødselen ikke har startet av seg selv innen det. Babyen er allerede 3,7 kg.... Og ble estimert til mellom 4,2 og 4,3 til termin om 2 uker.

 

De ville ikke prøve å starte fødselen før pga det første keisersnittet. Dersom kroppen ikke var klar kunne det uansett ende i KS siden det er begrenset hvor lenge de kan forsøke og hva de kan gi av riestimulering.

Så nå går jeg og håper på at kroppen skal skjønne hva den skal gjøre og starte fødselen nå. Helst med en gang... 3 uker til er lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillevennen ble født kl 20.38 i går :). 39+4, 3700 gr og 53 cm og veldig pen ;-)

Det ble 3 lange og slittsomme dager men endelig er han her!! Nå ligger vi her og øver på amming. Det synes han er kjedelige greier når han også kan sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til smerter i dag, hatt mensenvondt hvert 10 min .... Og det har vært vondt 😔 tror smerteterskelen min er lav 😔

 

Finnes det gratis rieteller app?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Babel! :) Kos deg masse med babyen din!

 

Februarbaby: er rieteller på appen til mammanett.no som heter gravid. Den var gratis! Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte kl 09 med vondt hvert tiende minutt, i ca ett min...

 

Nå er det litt oftere og de varer bare i 30 sek... Er det "vanlig"? 

 

Takk fikk lastet ned rieteller  :Nikke:

 

Det ser ut som at det blir fødsel den nærmeste tiden altså. 

 

Så deilig det er med oppholdene mellom riene. (for det ER rier jeg har, eller? blir jo så usikker, men hva annet kan det være, jevnlig vondt, har blitt vondere, og vart i to timer). :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig at riene er ujevne.. Jeg ble overrasket over det for trodde at når de først varte et minutt så ville det bare ta seg opp, men da jeg lå med ctg så man at det kom noen sterke rier og noen svake innimellom, og plutselig kom de hvert 3 minutt og så hvert 10 minutt og varte alt fra 20 sek til 1 min! Husket ikke at det var sånn fra første fødsel.. Er nok rier du har, spennende!! Kanskje du rekker januarbaby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow! så mye action det er her inne nå! Gratulerer så mass Babel80! Høres jo for så vidt deilig ut at han er glad i å sove da ^^

Februarbaby2015 spennende timer framover nå! Masse lykke til, gleder meg til å høre om hvordan det er på "andre siden" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte kl 09 med vondt hvert tiende minutt, i ca ett min...

 

Nå er det litt oftere og de varer bare i 30 sek... Er det "vanlig"? 

 

Takk fikk lastet ned rieteller  :Nikke:

 

Det ser ut som at det blir fødsel den nærmeste tiden altså. 

 

Så deilig det er med oppholdene mellom riene. (for det ER rier jeg har, eller? blir jo så usikker, men hva annet kan det være, jevnlig vondt, har blitt vondere, og vart i to timer). :-)

 

Det er nok rier ja☺ Kynnere skal ikke gjøre vondt og ihvertfall ikke komme regelmessig.

Husker også at pausene var veldig gode å ha! Sikkert modningsrier du har nå. Da blir det vel anbefalt å spise litt, ta seg en lang dusj, gjøre klar bagen og slappe av mellom riene så godt det lar seg gjøre Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Februarbaby2015! Hørtes ut som mye fart og spenning på deg da. Kos deg med lillejenta! 

Jeg må si at jeg synes at det er litt synd at folk "faller" fra her og at vi snart ikke skal følge hverandre i svangerskapet og snakke om alt her inne. Var innom de to første trimesterene bare for å se om jeg fant noe jeg ikke husket fra svangerskapet mitt og det var mye morsom lesning. Jeg må si takk for at dere har vært en så fin gruppe og at alle har vært veldig støttende og snille med hverandre <3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett spørsmål..

Hva skal dere ha på bebyen da dere skal hjem fra sh?

Jeg har pakke ned en ullbody, ullstrømpebukser også tenkte jeg hun skulle få på seg en litt tynnerre genser og bukse i bomull utenpå dette og ytterst en tjukk ulldress med ullvotter og lue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...