Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Tusen takk mortilknerten, én dag over hadde vært supert her også Hvordan er hverdagen med 2 små? Spent på hvordan lillegutt kommer til å takle babyen her..

 

Ja, jeg vil absolutt at folk er ærlige istedenfor å snakke meg etter munnen. Det står på fødselsplanen min også. Vil at jordmor sier rett ut hvordan ting ligger an. Og ikke noe dulling og babystemmeprat eller stryking på ryggen når jeg har rier. Var superfornøyd med forrige jordmor! ☺

 

Forrige legen jeg snakket med for 2 uker siden sa at en fødsel kunne gå kjempefint selv om babyen var stor så lenge kroppen selv startet prosessen og babyen lå riktig. Så det er visstnok veldig avhengig av hvilken lege man kommer til... Jeg vil føde jeg, men jeg er ekstremt lite lysten på å gå over tiden igjen. Ikke så mye for min skyld, men jeg er redd for at han skal mistrives inni der dersom jeg går over mer enn en uke..

 

Hodet er festet og magen har sunket, det er jo veldig positivt☺ Det skjedde aldri med førstemann. Tar det som et godt tegn☺ Pluss at det har blitt lettere å puste og halsbrannen har gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hverdagen har vel ikke helt kommet enda, det er jo helt fantastisk å ha pappaen hjemme til å hjelpe og skifte bleier og levere i bhg... Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få knerten i bhg i rett tid med babyen på slep! :P

Men storebror er veldig glad i babyen, vil gjerne holde henne og vise henne fram. :) Han har ikke fått noen "storebrorgave" foreløpig, men han får pakke opp gavene til lillesøster - siden hun ikke klarer selv ;)

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fire dager på overtid idag.... Bare venter å venter å er like skuffet hver gang jeg har kynnere som jeg hååååper er rier å hver morgen jeg våkner...vet jo at det starter plutselig men det virker så håpløst når man sitter å venter....

Hvordan går det Mummimamma? Er du 8 dager på overtid nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh nå må jeg bare klage litt. Jeg har over lengre tid vært plaget med treg mage. Men nå har det gått over til forstoppelse. Jeg har lenge spist: svisker, linfrø i vann, yoghurt, biola, blåbær, kiwi og drikker masse vann. Igår begynte jeg å ta Laktulose og en stikkpille. Dette førte bare til at jeg ble oppblåst i magen. What to do? Noen som har et godt tips? Kjenner jeg er skikkelig lei. Fryktelig ubehagelig. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør alt riktig allerede,forstoppelse er ordentlig plagsomt.

Klyster er det første som slo meg, men det kan jo også sette igang fødselen. Men det gjør kanskje ikke noe? ;-)

 

Det er ikke noe behagelig forresten... Gir ordentlige magekramper fordi magen beveger seg så kjapt. Men bra etterpå ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja var på overidskontroll i går, var moden og hadde tre cm åpning, men babyen lar desverre vente på seg..☺

Spennende!

Fikk du igangsettelsesdato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør alt riktig allerede,forstoppelse er ordentlig plagsomt.

Klyster er det første som slo meg, men det kan jo også sette igang fødselen. Men det gjør kanskje ikke noe? ;-)

 

Det er ikke noe behagelig forresten... Gir ordentlige magekramper fordi magen beveger seg så kjapt. Men bra etterpå ☺

Hehe ja tenkte på klyster, men vet ikke om jeg tar sjangsen! Høres så skummelt ut ;) Får håpe det går over av seg selv. Kan også håpe jeg er en av de som får "diare" før fødsel så jeg blir kvitt dette.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Har ikke vært så aktiv på skrivefronten, men har fulgt med hele veien. Jeg var på trivselskontroll i dag, fikk ballongkateter, så her sitter jeg da, med en ballong oppi der og slange hengende ut. Skal legges inn i morgen for igangsetting, om det ikke skjer noe iløpet av kvelden/natten. Er 7 dager over. Gikk 12 dager over sist. Nå sa jeg at jeg ville settes igang, ønsket ikke gå så lenge som sist! Så håper virkelig dette går bra. Jeg gruer meg fryktelig til fødselen 😔 Noen med erfaringer ?

 

Ha en fin fin Fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ballongkateter med lillegutt, 10 dager på overtid. Gikk med kynnere og mensenmurringer i ca 12 timer men ikke så veldig vondt. Falt ut dagen etterpå da var jeg 3 cm og moden. Vannet ble tatt og fødselen startet. Men det var lite fremgang hos meg da lillegutt lå helt feil og kom ikke gjennom bekkenet. Ble tatt med Ks etter 7 timer.

Masse lykke til! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, 10 dager over termin før de tar ks Vi3+1, syntes det var litt lenge til igrunn. Rart at vinterferien skal spille inn, men det er kanskje mindre folk på føden da?

 

Kjedelig med forstoppelse, det er jo absolutt ikke noe behagelig. Her er det vel heller motsatt, ikke for min del enda- men datteren min har omgangssyke. Så nå er det helt greit at den lille holder seg i magen litt til.

Nå kan det ikke være lenge til noen fler føder :) Venter i spenning- og riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes det var lenge. Babygutten ble estimert til 4,3 kg idag så nå er det på tide at han kommer synes jeg. Ikke tvil om at jeg skal ha epidural dersom fødselen starter av seg selv! :-p

Snakket med en utrolig koselig jordmor som beroliget meg på alle punkter. En fødsel kan gå helt fint selv om barnet er stort og jeg kan komme inn på sjekk med en gang fødselen starter. Jeg er jo også bekymret for å gå på overtid men nå skal jeg på sjekk både på tirsdag og fredag og gutten hadde det finfint med masse fostervann og god blodforsyning. Så nå skal jeg slappe av i helgen ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Har ikke vært så aktiv på skrivefronten, men har fulgt med hele veien. Jeg var på trivselskontroll i dag, fikk ballongkateter, så her sitter jeg da, med en ballong oppi der og slange hengende ut. Skal legges inn i morgen for igangsetting, om det ikke skjer noe iløpet av kvelden/natten. Er 7 dager over. Gikk 12 dager over sist. Nå sa jeg at jeg ville settes igang, ønsket ikke gå så lenge som sist! Så håper virkelig dette går bra. Jeg gruer meg fryktelig til fødselen Noen med erfaringer ?

Ha en fin fin Fredag

Hvordan går det madde108?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 😊 fikk første tablett kl 11 i dag, begynner å merke litt sammentrekkninger nå. Skal evt ha ny tablett kl 17. Blir iallefall her til mini er ute. Spennende blir det, men som jeg gruer meg 🙈 Noen andre med erfaring rundt igangsettelse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt igang med førstemann. 20t fra første tablett til ungen var ute, to tabletter. Var vondt de siste 10timene. Jeg fikk litt i overkant heftige rier (måtte få noe for å roe de ned, men det håper jeg du slipper! :)) og hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg gått for epidural.

Masse lykke til, skal heie på deg i kveld! Og det går over, selv om det kanskje ikke føles sånn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har lillegull rukket å bli 1 uke alt. Fortsatt litt uvirkelig, men har vært en uke med masse kos, lite søvn og mørbanket kropp... ;)

 

Min fødselshistorie:

Hadde time til kontroll 13.30 den 6.2. Riene var såvidt i gang. Ting var i gang, men reiste hjem igjen, for de neste riene lot vente på seg. Fra 17-20 hadde jeg rier hvert 20.min. Fra 20-21.30 hvert 6.min.

Kom til sykehuset 21.30. Rier hvert 3.min fra 22-23. Kom på fødestue i 23-tida, og ble tatt imot av en fantastisk jordmor. Min mann var veldig deltagende. Det var kun oss tre på fødestua helt til siste innspurt.Jeg ble veldig skjelven, og fikk massasje av begge to. Etter hvert som riene ble verre, gikk jeg fra å sitte på ball til å legge meg i senga.

Følte jeg hadde kontroll på pustingen og fikk samlet krefter mellom riene. Prøvde å tenke at jeg var ett steg nærmere for hver rie. Fikk etter hvert saccosekk i senga og prøvde å finne en god stilling. Det var litt vanskelig, men det ble fødsel i den og jeg fikk 'sparket' ifra med beina.

Føler selve fødselen, den intense fasen varte i ca. 3 timer. Det ble masse lyd fra meg, som sikkert hørtes i gangene...På de siste pressriene husker jeg at jeg tenkte; "Vondt i 30 sek til, så har du henne i armene- kom igjen og press alt du har!"

 

Smertestillende 'rakk' jeg ikke å tenke på, var vanskelig vite hvor jeg var i fødselen. Ingen sying eller noen ting, var veldig glad for det.

I ettertid er denne fødselen rangert i midten. 1. var verst, 2. var 'best'.

 

 

Lykke til jenter!

 

Så snakkes vi på småtroll 0-1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin fødselshistorie 2 store gull+1 lite! Så tøff du var som fødte helt uten smertestillende! Hørtes ut som en fin fødsel selv om det selvsagt var vondt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fikk som sagt første tablett kl 11 i går, begynte så smått å merke noe kl 16. Kl 2005 var vår fineste valentinesgave her. Casper 💙 3815g & 50 cm på strømpelesten. Jeg er så glad for å være ferdig. Det gikk fort, men fint. Hadde en fantastisk jordmor. Lykke til alle dere som venter. Å bli satt igang er iallefall ikke skummelt 👍

 

Stor klem fra en fornøyd madde108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye madde108 og 2 store gull + 1 lite!!!!

 

Enda en natt uten spenning her, venter og venter ☺ 9 dager igjen så er han uansett her. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med verdens fineste valentinsgave :D hadde termin på fredag og håpet vel litt på en valentins baby selv :P men men, er jo babyen som bestemmer når hun er klar så da stoler jeg på henne.

 

Når er det vanlig å få overtidskontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til 2 store gull + 1 lite og madde108 :) Kunne ikke fått en bedre valentinsgave da :)

Må innrømme at jeg og hadde håpet litt på det- men nei, babyen hadde ingen planer om å ta turen ut i går. To dager til termin, rekker fortsatt å føde før- men ser litt dårlig ut dette.

Skal til jordmor igjen tirsdag, så får vi se hva hun sier. Det er litt forskjell fra sykehus til sykehus tror jeg- men fikk beskjed at de hadde overtidskontroll mellom 7-10 dager etter termin dit jeg skal. Men i følge hun jordmoren jeg går til i kommunen så har hun en finger med i spillet- altså det er hun som henviser meg- og hun sa at nå får vi se litt ann på form osv- før vi tar en avgjørelse om veien videre.

 

Jeg likte å lese det du skrev om å bli igangsatt- at det ikke var skummelt i det hele tatt madde108. Jeg liker ikke tanken. Jeg er redd jeg skal ende opp med ekstremt vonde rier, ala de jeg fikk når jeg måtte ta tabletter i forbindelse med en MA- tror jeg hadde konstante smerter i 2 timer på slutten før kroppen tilslutt fikk ut det den skulle- det var igrunn bare helt grusomt :(

Så håper fødselen starter selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min termin er også i morgen..Lillevenn har vert litt roligere i dag men tror ikke at det skal skje noe enda.Det set ut som mønster med ham at en dag er rolig og en er som aktiv...

Hofter er vonde og klarer ikke å sove heie natt enda mer.

Liker ikke å sitte stille og gjøre ingen ting så har tatt liten tur hver dag. Min vanlig rund er 3,5-4km. Men hvis det går over 4km da kjenner jeg det i bekkenet...

 

Skal til jm og lege i morgen.

Venter den lillevenn mer og mer hver dag.  ;)

 

Hvordan går det med deg Kiku? Har du født?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...