Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med en liten tulle!!

 

Så flinke dere har vært som har klart å la være å vite kjønn! Jeg er altfor nysgjerrig. Dessuten hadde det vært vanskelig å la være å se på ultralyden i uke 30, selv en amatør hadde sett kjønn på det ene bildet når hun skulle måle lårbenet. Var i 3d også☺

 

Her har jeg hatt bittelitt murringer men ingenting annet... Utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer mortilknerten!

 

Her er det mye nedpress og veldig ubehagelig trykk på blæra. Men slik var det i hele 3 uker forrige gang også. Var så klar for å få baby denne uken pga seteleie at jeg nå kjenner en skuffelse at jeg ikke har baby ennå. Misforstå meg rett, jeg er VELDIG glad for at hun har snudd seg til hodeleie altså. Bare var så klar for å være ferdig. Sinna-hormononene mine er også ute av kontroll for tiden. Jeg tåler fint lite motstand fra datteren min om dagen, jeg blir så sinna. Og veldig lei meg etterpå. Det er så slitsomt å ha sånne humørtopper hele tiden. Føler meg som verdens verste mamma. Sukk.

Endret av Blomstenogmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer mortilknerten!

Her er det mye nedpress og veldig ubehagelig trykk på blæra. Men slik var det i hele 3 uker forrige gang også. Var så klar for å få baby denne uken pga seteleie at jeg nå kjenner en skuffelse at jeg ikke har baby ennå. Misforstå meg rett, jeg er VELDIG glad for at hun har snudd seg til hodeleie altså. Bare var så klar for å være ferdig. Sinna-hormononene mine er også ute av kontroll for tiden. Jeg tåler fint lite motstand fra datteren min om dagen, jeg blir så sinna. Og veldig lei meg etterpå. Det er så slitsomt å ha sånne humørtopper hele tiden. Føler meg som verdens verste mamma. Sukk.

Sinnahormonene mine var på topp i et par dager de også. Ikke behagelig, jeg måtte hele tiden besinne meg og telle til ti og ikke alltid jeg klarte det.

Bedre nå faktisk, men jeg er så utålmodig og spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Gratulerer mortilknerten!! Så artig med ei uventet jente da! :)

 

Sting er ikke noe morsomt, har jeg funnet ut, så god bedring ;-) og nyt jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går fortsatt bra her, men etter å ha sovet hele dagen, var hun våken og grinete fra 22:30 til over 5 i natt. Da visste jeg snart ikke opp og ned på meg selv lenger, og fikk jm til å helle i henne litt mme. Og siden har hun sovet! Jeg ble gal av mange timer sammenhengende amming når det ikke er noe særlig å hente enda.

Eneste vondtene jeg har er korsryggen der stakkars gubben måtte massere hardt under riene... Kjennes fullstendig mørbanka ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kjenner jeg meg igjen :) Gud så fortvilt jeg var andre natta alene med ham på barsel. Første natten sov han, sliten etter fødselen. Jeg var så i 7. himmel! Og så kom andre natta...... Heldigvis har det gått mye bedre etter det, særlig etter at melken satte inn. Håper du får en liten siësta i dag, mortilknerten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer at andre natta var verst! Da begynte han å bli sulten, gråt og ammet konstant, men kom jo ikke noe melk enda.. Var så sår at jeg holdt på å begynne å grine og fikk sove minimalt, var virkelig en befrielse da melka kom etter 72 timer! Så hold ut! I tillegg lå jeg på den harde sykehussengen med bekkenløsning og vondt i korsryggen etter mannens massasje under riene, må ærlig si at det var et mindre behagelig opphold :P

 

Nå sliter jeg med for mye melk som kommer for fort, så han svelger veldig raskt unna og får masse luft i magen og gråter mye etter amming. Akkurat samme problem som med første.. Vurderer å ringe ammehjelpen for råd, men kanskje det bare er for de som ikke får til amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammehjelpen er også for de med for mye melk! Står ganske mye på nettsidene også :)

Håper denne natta blir bedre, skal prøve å sove litt før det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som begynner å bli en smule utålmodige...? 14 februar føles ut som år unna...

Hvis jeg hadde bodd i Danmark hadde termindatoen min vært den 11 siden de regner 280 dager graviditet og ikke 283, på terminkalkulator for ivf fikk jeg termindato den 13.

 

Tanken på å gå over tiden igjen får meg til å begynne å sippe så det prøver jeg å ikke tenke på. :-(

 

Er irrasjonelt redd for at noe skal gå galt den siste uken nå. Han var veldig rolig istad men har heldigvis våknet igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. 15. Februar er en evighet til. Og krise om jeg går 9 dager over som forrige gang! Absolutt ingen tegn på fødsel med det første her dessverre. Det eneste er at jeg er ufattelig trøtt. Sovnet kl2030 i går og opp igjen kl0800. Deretter sovet fra 11 til 14 i dag. Det eneste jeg har lyst til er å gå å legge meg igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med ei lita jente mortilknerten :) Så gøy at det er flere som ikke visste om det var gutt eller jente i magen. Rart å være så sikker, også stemte det ikke i det hele tatt hehe. (selv har jeg fortsatt ingen sterk magefølelse for hva det er- men vi og sier mye han til babyen- men vi får se...)

 

Uff jeg er enig med deg Vi3+1- sliter veldig med tolmodigheten om dagen jeg og- og her er det enda en uke til termin- sukk. Sliter og med tanken på at noe galt kan skje- og vil at ungen skal komme ut!!! Har begynt å bruke angelsounden innimellom, bare for å få hørt hjerteslagene. Vet jo at de har mindre boltreplass nå, så det er ikke alltid like mye liv. Kan liksom ikke tro at jeg kommer til å gå over termin, men nå begynner jeg å lure- sukk. Får iallfall satse på at alt går helt fint- og vi snart har en baby i armene våres vi og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager over termin nå !!! 😩 Jeg er lei ! Merker ikke stort til at noe skal starte heller, leter etter tegn. Skulle ønske det var litt rosa på papiret når jeg er på do, eller at det murrer litt. Gi meg styrke! Jeg gruer meg veldig til fødselen, men samtidig så vil jeg bare bli ferdig nå. Gikk 12 dager over sist, kjenner jeg ikke er spesielt motivert for det altså.

 

Masse lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å høre at flere er utålmodige!;) 8 dager til termin her. Hva skal man finne på siste tiden? Føler det eneste jeg gjør er å sove lenge, spise mat og alt for mye godteri, gå tur og se på tv. Hva gjør dere den siste tiden? Jeg merker absolutt -ingenting- når det kommer til tegn til fødsel. Men det er vel ikke sikkert man får noe "forsvarsel"? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en trøst i å ikke være alene om utålmodigheten! :-) Forrige gang gikk jeg 11 dager over og måtte settes igang med hastesnitt som resultat.

Jeg har merket murringer men de gir seg hele tiden :-( Håper også på blod på papiret på hvert dobesøk, helt omvendt av hvordan det var for 9 måneder siden :-)

 

Her går dagene med til en liten lur, turer, husarbeid og TV og besøk av andre hjemmeværende venninner. Burde bare nyte for dette er de siste dagene med alenetid på ganske så lenge. Men tror det hadde vært mye lettere hvis man hadde en dato : fødselen starter den 12 februar kl 20:15. Nå blir det bare gjetting. Det kan skje i kveld eller om 12 dager! :-\

Gleder meg så til å se ham! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye mortilknerten 💕

 

Nyt magen spark og det å være gravid. Vips så er det over!

Jeg savner det masse, tiden og ventingen spenningen og ikke minst venting på fødsel ... Var en så fin tid selv om jeg ikke kunne vente!

Det er nesten litt vanskelig. Er man på den ene siden vil man på den andre og omvendt ☺️

Her er lille jenta vår ti dager alt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å høre at flere er utålmodige!;) 8 dager til termin her. Hva skal man finne på siste tiden? Føler det eneste jeg gjør er å sove lenge, spise mat og alt for mye godteri, gå tur og se på tv. Hva gjør dere den siste tiden? Jeg merker absolutt -ingenting- når det kommer til tegn til fødsel. Men det er vel ikke sikkert man får noe "forsvarsel"? :)

Jeg hadde ingen store fortegn, men sov dårlig de siste nettene (kjempe beleilig....:(). Dagen vannet gikk var jeg en tur til byen med bussen (som tar en time), hadde UL hos gyn, og var innom jobben en liten tur for å hilse på. Der gikk jeg flere etasjer i trappa siden jeg enda var så frisk og rask. Så var jeg og handlet litt. Jobben arrangerte en konferanse med festmiddag og jeg var invitert ditt men syntes det ble litt styr med skift og transport så takket nei. Vel hjemme jobbet jeg med et hobbyprosjekt til babyrommet siden det begynte å bli på tide. Han kunne jo komme når som helst, selv om det enda var ei uke til termin. Kl 19.15 gikk vannet, akkurat da festmiddagen begynte! :-) Så det var jo på en måte et fortegn det da, at vannet gikk. Han ble født to dager senere. Fødselen startet ikke ordentlig før 33 timer etter at vannet hadde gått.

 

Hold ut jenter og hvil godt - du vet aldri når det store skjer! Jeg hadde gjerne vært mer uthvilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fire dager på overtid idag.... Bare venter å venter å er like skuffet hver gang jeg har kynnere som jeg hååååper er rier😋 å hver morgen jeg våkner...vet jo at det starter plutselig men det virker så håpløst når man sitter å venter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før fødselen ble jeg tøyd av jordmor. Hun røska godt oppi der, og sa jeg hadde 3 cm åpning. Den dagen blødde jeg litt med en del slim. Fikk også noen kraftige kynnere som kom regelmessig et par timer før de ga seg helt. Sov godt den natta. Morgenen etter merket meg at jeg hadde kraftige kynnere, men ikke mer enn 2 i timen. Altså ikke jevnlige. Pluss at det kom mye seigt og illeluktende slim. Ca 6 timer senere merket jeg at jeg kunne ha noe som kunne være rier. Tok tiden, og de varte mellom 40-50 sekunder, og kom med intervaller på 9-16 min.

Etter ca 4 1/2 t med rier hjemme, var vi på sykehuset. Jeg ble sjekket med en gang, og hadde da 4 cm åpning. Deretter kom riene mer og mer regelmessig, og ble raskt kraftigere.

Etter 1 1/2 t på sykehuset ba jeg om epidural. Jeg ble sjekket og fikk beskjed om at jeg ikke rakk å få det før barnet var ute. 30 min etter var lille gutten vår ute. 3200g og 50 cm lang. 4 dager over termin.

Føler i ettertid at fødselen gikk veldig fint, og er stolt og overrasket over en rask fødsel uten bedøvelse. Ikke fikk jeg et eneste rift heller. Formen i ettertid har vært fantastisk! Dro raskt hjem fra sykehuset, og nyter dagene som 2 barns mor! 😊

 

Lykke til til dere som fortsatt venter! ☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg i grunnen glad det ikke skjer noe. Stadig noe som hadde vært greit å få unna først.. Akkurat nå er både mann og barn småsyke, så ser helst at det drøyer til helga i hvert fall. Har ca to uker igjen til termin, så kan fort bli marsbaby også dette her...

 

Har ingen tegn til fødsel egentlig, men det hadde jeg ikke sist heller før vannet gikk. Fire timer senere var alt over, og jeg satt igjen litt forvirra, for hadde jo tenkt at det kom til å ta lang tid. Spent på hvor fort det går denne gangen, skal i hvert fall følge godt med og suge til meg alle inntrykk :)

 

Gratulerer så mye til alle dere som er ferdige, og lykke til til dere som venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer julibaby10!

 

Og nyt de siste dagene med babyen innabords, jenter, selv om det er vanskelig og kjedelig! Plutselig kan man se langt etter et varmt måltid igjen! :P

 

Vi kom hjem i dag, litt godt siden jeg kjedet meg en del på barsel. Jenta sover nesten hele tiden. (men vet det går over, ja!) Men samtidig var det veldig kjekt med sykehusseng som kan heves og senkes når alle mage- og støttemuskler er borte, og den lille dusjen ved doen, fri tilgang på isbitmaskin, mat som bare kommer og ryddes vekk av seg selv... Er ikke sånn hjemme, gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed på sykehuset at KS dato blir 24 februar pga avvikling av vinterferie...

Dvs 10 dager etter termin.( Beregnet vekt på baby er da 4,7) Og dersom fødselen starter før det så skal jeg rett inn for å sjekke om det er vits i å prøve på fødsel. Er det ikke noe poeng ( dvs for stor baby, ligger feil, lite åpning) så blir det KS da også.

 

Litt demotiverende.. Har tenkt at denne fødselen skal jeg klare og at dersom riene er gode og babyen ligger riktig så gjør det ikke noe at han er stor.

 

Men når jeg spurte legen igår om hva hvis fødselen starter før ks dato så sier han " Neida, det gjør den ikke,du gikk jo over 11 dager med førstemann og måtte settes igang og kroppen din var ikke klar for fødsel noe som endte i snitt, så fødselen kommer ikke til å starte hos deg før 24 februar nei. (Han trodde ydeligvis at JEG hadde søkt om KS og ikke ønsket å føde) " Så han mente tydeligvis at jeg ikke var i stand til å starte fødsel på egenhånd og at hvis det ikke ble tatt KS så kom jeg til å gå gravid for alltid...

 

Nå er jeg såpass oppegående at jeg skjønte at han bare sa det han trodde jeg ønsket å høre. Er jo ikke en automatisk sammenheng i at en som har gått over med førstemann må settes igang ved senere graviditet også.

Men det var ikke noe gøy å høre for det...😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner at du er skuffet! Det er jo på en måte fint med en dato, men 10 dager over er lenge! Og jeg skjønner ikke helt at føden skal ta hensyn til vinterferien, babyer kommer jo akkurat når de vil!

 

Jeg var jo umoden da jeg ble satt igang på dag 11 sist og var dønn sikker på å gå over nå òg. Og så startet det helt selv bare én dag over. Blir litt oppgitt av folk som sier det de tror du vil høre istedenfor sannheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...