Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo så koselig å lese om babyene som har kommet til verden :) Gratulerer så mye megh og Lulusen :) Godt å høre at fødselen din gikk fint også L.

 

Det ble flere januar barn her ja. Føler at jeg har såå mange uker igjen, bare i uke 37 enda. Men vet jo at det kan skje når som helst framover. Holder fortsatt på med litt oppussing osv, ble ferdig med å male rommet i dag. Har vasket dyner og sengetøy til den lille- så nå begynner ting å ordne seg her :) 

 

Da er det bare å vente spent på flere fødselshistorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har blitt mer hovne i de siste ukene, ja, og jeg er utrolig slepphendt om dagen. Superirriterende å miste alt i gulvet når magen er så stor at jeg helst ikke vil bøye meg! :P

Men om du plutselig har hovnet veldig opp, bør du kontakte lege eller jm bare for å få utelukket (begynnende) sv.skapsforgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig blitt større i leggene. Men det er vel bare vann? Er det vanlig at man får vann i kroppen på slutten av svangerskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanlig med vann i kroppen og hevelser mot slutten av svangerskapet. Men er det overdrevent mye (feks overalt, og man blir ugjennkjennelig omtrent må man kontakte lege/jm).

Sies også at noen får "føde"ansikt, vet ikke helt hva som menes med det, men at man blir litt "rundere" kanskje, altså litt mer vann i kroppen? Vet ikke, var bare noe jeg tenkte.

 

Jeg ble hoven med førstemann. Ikke blitt det enda, og en uke til termin, virker som at dette blir en svææær februarbaby altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så hoven i hendene, men er mer hoven i føtter og legger. Litt morsomt at når jordmor synes jeg har hatt litt vann i leggene, har ikke jeg lagt noe særlig merke til det, men når jeg har vært plaget med det, kunne ikke hun kjenne det så godt :P Da jeg var hos jordmor for to uker siden mente hun at jeg hadde fått fødeansikt og det var at jeg hadde blitt ganske rund i kjakan. Hun var ikke den eneste som så det :P 

Jeg var hos jordmor i dag og hun sa at det var tydelig synlig at jeg ikke var like pigg som jeg var tidligere. Jeg fortalte at til tross for hviling er jeg konstant sliten og lei. Hun nevnte noe metoder for å kunne prøve å sette igang fødsel for hun mente at kroppen min var klar for det. Masse kynnere, menssmerter og stikkinger. Hun sa at med dette har mormunnen fått tøyd seg nok. Hun tilbød meg også stripping enten i dag eller neste gang. Til tross for hvor klar jeg er for å få ut denne ungen så kom det veldig brått på å skulle ta det i dag, så jeg klarte ikke å svare en gang fordi jeg var så satt ut :P Hvis jeg ikke har født innen neste gang, kanskje jeg skal gjøre det da...? Da er jeg i uke 39. 

Jeg hadde baggen ferdig pakket forrige uke, da hadde den stått påbegynt i en uke ca. Eller den er vel ikke heeelt ferdigpakket, men det er noen ting som ikke kan legges ned før vi drar (toalettsaker)

Hvordan går det med dere damer? Noen tegn til noen fødsel snart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag dro vi hjem fra sykehuset, det var helt fantastisk! Liker ikke oppholdet etter fødselen særlig mye, senga var utrolig hard og det var så ubehagelig å sove der med bekkenløsninga, stivna helt så klarte såvidt å komme meg ut av senga! Og sykehusmaten er ikke noe å skryte av :P hatt en søvnløs natt da melka ikke har kommet enda, og lillebror begynner å bli sulten så han har ammet konstant det siste døgnet. Er så sår at jeg hyler hver gang jeg legger han til brystet, vet jeg bare må holde ut til melka kommer så blir det bedre, men det er knalltøft med disse første døgnene! Så her sitter jeg med puppene på tørk for kan ikke ha klær inntil kroppen engang, blir fint lite med barselbesøk denne uka merker jeg :P

 

Takk for alle gratulasjoner! Følger spent med på når resten av babyene deres begynner å komme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting som tyder på fødsel her i gården. Var på vekstkontroll i dag, uke 39+0. Jm gjetta på 3,4kg, kunne fort bli 4kg til termin... Knerten var 3,3kg - to uker etter termin, og han kunne ikke vært ett gram mer skulle jeg ha fått ham ut! Så jeg ser litt mørkt på en 4kg-unge og håper hun tok feil! :) Og at denne ungeb kommer av seg selv, om ikke så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse til dere som har fått. Ennå 2 uker igjen her, men i går fikk vi oss en skikkelig støkk. Gjorde meg klar for kvelden og etter dobesøket lå de masse blod i do. Fikk totalt panikk. Ringte inn til føden og fikk komme inn til kontroll. Etter kontrollen viste det seg at jeg er nå i gang med tegningsblødning og at det kan jeg ha helt til ungen kommer. Det kan ta timer eller dager. Har ikke noe rier ennå, bare mensmurringer. Alt sto fint til med barnet. Så her går jeg høygravid med mensen. Litt unaturlig for meg, men var visst helt normalt. Lykke til videre jenter😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi Mocc@, så spennende! Tipper at du er nest ute da! Lykke til!

 

Jeg tippet selv at babyen skulle komme 26.1. men ingenting skjedde. Så nå satser jeg på søndag 1.2. Det er bare for artig skyld, har ikke termin før 5.2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de må sette meg igang jeg. Litt negativ idag 😣

16 dager til termin, om 16 dager er han uansett her 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til de som har fått babyene sine 💕 Ennå er par uker til termin her, men har fått bekreftet at hun er i seteleie :o( Så må ta noen valg. Jeg har virkelig ikke lyst på setefødsel. Så må først vurdere vending og deretter evt KS. Vil ikke noen av delene egentlig. Litt lei meg for det. Men ut skal hun, så det ordner seg til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i sjukehuset i går for å måle den lillemann. Først var det en vanglig men fort sjekking med jm rundt 20 min og etter det sent ho oss tilbake i venterommet hvor vi satt litt over en time. Da kom en mann og sa noe i nynorsk at vi måtte følge ham til ul. (most difficult dialect i have ever heard)  Det tatt 1,5 time å måle ham igjen. Til slutt kom en legen til som måla ham enda en gang for å bestemme at to siste målinger var like. De var. Greit.

Da kom ei jordmor til og sa at jeg må ta en sparketest og...

Først venta vi i sparketestrommet for 15 min fordi strapper var ikke der.. Jeg var så sulten at hadde lust å bestille en pizza fra Peppes men mannen min sa at vi er jo ferdig om halv time uansett... RIGHT! Jeg satt på den testen litt over en time!!! 

Der fant de at kynnere/rier kommer nesten hvert minutt og lurte på hvis jeg kjenner forskjell eller... men det gjorde jeg ikke. Jeg bare kjente at han presser nedd. Jeg har hatt masse kynnere det siste to måneder og jeg tenker ikke om de så ofte fordi de er jo der nesten heile tida.

Da spurte jm hvis jeg vil at ho skal undersøke meg men jeg sa nei og bare ville hjem og lage mat...
De sa at det kan vere at jeg skal tilbake ganske snart... så vi skal se hvordan det går.

 

Har pakka alt ferdig hvis det er tid å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de som har fått babyene sine Ennå er par uker til termin her, men har fått bekreftet at hun er i seteleie :o( Så må ta noen valg. Jeg har virkelig ikke lyst på setefødsel. Så må først vurdere vending og deretter evt KS. Vil ikke noen av delene egentlig. Litt lei meg for det. Men ut skal hun, så det ordner seg til slutt.

 

Skjønner at du er lei deg for det. Hadde det skjedd meg hadde jeg også blitt lei meg, og ikke visst helt hva jeg skulle ha gjort. Ønsker å føde normalt. Jeg fikk nesten en liten mistanke om at hun frøkna her lå i sete i går, men sannsynligvis gjør hun ikke det, kan ikke flytte på seg så seint håper jeg. (termin om fem dager). 

Hadde jeg hatt en baby i magen som lå i sete ville jeg prøvd vending først. Og krysset alt for at babyen hadde snudd seg. Hadde ikke visst om jeg ville tatt ks eller født i sete, dersom ikke vendingen lykkes. 

 

Ønsker deg masse lykke til, og håper alt går som du ønsker :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var i sjukehuset i går for å måle den lillemann. Først var det en vanglig men fort sjekking med jm rundt 20 min og etter det sent ho oss tilbake i venterommet hvor vi satt litt over en time. Da kom en mann og sa noe i nynorsk at vi måtte følge ham til ul. (most difficult dialect i have ever heard)  Det tatt 1,5 time å måle ham igjen. Til slutt kom en legen til som måla ham enda en gang for å bestemme at to siste målinger var like. De var. Greit.

Da kom ei jordmor til og sa at jeg må ta en sparketest og...

Først venta vi i sparketestrommet for 15 min fordi strapper var ikke der.. Jeg var så sulten at hadde lust å bestille en pizza fra Peppes men mannen min sa at vi er jo ferdig om halv time uansett... RIGHT! Jeg satt på den testen litt over en time!!! 

Der fant de at kynnere/rier kommer nesten hvert minutt og lurte på hvis jeg kjenner forskjell eller... men det gjorde jeg ikke. Jeg bare kjente at han presser nedd. Jeg har hatt masse kynnere det siste to måneder og jeg tenker ikke om de så ofte fordi de er jo der nesten heile tida.

Da spurte jm hvis jeg vil at ho skal undersøke meg men jeg sa nei og bare ville hjem og lage mat...

De sa at det kan vere at jeg skal tilbake ganske snart... så vi skal se hvordan det går.

 

Har pakka alt ferdig hvis det er tid å gå.

 

 

Så dumt det tar så lang tid å vente egentlig, gravide (hvertfall jeg) blir ofte sulten, og må på do hele tiden... :-/ 

 

Masse lykke til, virket kanskje som det er fødsel snart hos deg :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Blomstenogmeg, jeg vet heller ikke. Ingen av delene virker noe særlig fristende, så jeg ville kanskje hørt på de på føden. Om de tror at en ytre vending er løsningen for deg hadde det vært flott. Min lå i seteleie til uke 31/32 og jeg trodde da at jeg ville valgt KS men nå er jeg ikke så sikker lenger. Heldigvis snudde han seg. Lykke til, når får du oppfølging?

 

Og huff til deg også Kiku, for en slitsom dag du hadde. Var det noe som gjorde at de ble bekymret, siden de målte så mye, eller var det pga kynnerne/riene?

 

Jeg var på vekstkontroll (UL) hos gynekologen i dag. Alt sto bra til med den lille :) Da jeg kom hjem startet jeg ENDELIG på hobbyprosjektet mitt til babyrommet. Det blir kjempefint! Tror kanskje jeg blir ferdig i morgen eller i overmorgen. Men......så begynte jeg plutselig å 'lekke' noe sinnsykt nedentil..? Og har kraftige (men ikke vonde) kynnere. Kan det ha vært vannet som gikk tro? Ikke vet jeg. Så her sitter jeg i sofaen, på en søppelsekk, i tilfelle :) Tror vi tar kveld tidlig, i tilfelle det skulle starte i natt. Så langt for hobbyprosjektet ;-) Kan jo hende det gir seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede vært på to kontroller. Og skal tilbake til tirsdag for å avgjøre hva vi skal gjøre. Sykehuset anbefaler vending, deretter setefødsel og til slutt KS. Men som sagt , setefødsel frister svært lite. Blir nesten uvel av å tenke på det. Hadde en pannefødsel sist og det var ille nok. Men sykehuset tar vare på meg så vet jo at det til syvende og sist går bra, men dagene er lange mens jeg venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Blomstenogmeg, jeg vet heller ikke. Ingen av delene virker noe særlig fristende, så jeg ville kanskje hørt på de på føden. Om de tror at en ytre vending er løsningen for deg hadde det vært flott. Min lå i seteleie til uke 31/32 og jeg trodde da at jeg ville valgt KS men nå er jeg ikke så sikker lenger. Heldigvis snudde han seg. Lykke til, når får du oppfølging?

 

Og huff til deg også Kiku, for en slitsom dag du hadde. Var det noe som gjorde at de ble bekymret, siden de målte så mye, eller var det pga kynnerne/riene?

 

Jeg var på vekstkontroll (UL) hos gynekologen i dag. Alt sto bra til med den lille :) Da jeg kom hjem startet jeg ENDELIG på hobbyprosjektet mitt til babyrommet. Det blir kjempefint! Tror kanskje jeg blir ferdig i morgen eller i overmorgen. Men......så begynte jeg plutselig å 'lekke' noe sinnsykt nedentil..? Og har kraftige (men ikke vonde) kynnere. Kan det ha vært vannet som gikk tro? Ikke vet jeg. Så her sitter jeg i sofaen, på en søppelsekk, i tilfelle :) Tror vi tar kveld tidlig, i tilfelle det skulle starte i natt. Så langt for hobbyprosjektet ;-) Kan jo hende det gir seg igjen.

Han ligger i magen sånn at vanlig mage måling viser at han er mindre enn normal.  Forrige UL var ikke ferdig gjodt fordi han sparka og bevege seg mye og derfor kunne de ikke måla beina hans :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede vært på to kontroller. Og skal tilbake til tirsdag for å avgjøre hva vi skal gjøre. Sykehuset anbefaler vending, deretter setefødsel og til slutt KS. Men som sagt , setefødsel frister svært lite. Blir nesten uvel av å tenke på det. Hadde en pannefødsel sist og det var ille nok. Men sykehuset tar vare på meg så vet jo at det til syvende og sist går bra, men dagene er lange mens jeg venter.

 

Regner med at du har sagt i fra om hvordan du føler det. Hvis du er så imot setefødsel (hvilket jeg kan forestille meg) kan de jo ikke tvinge deg? Uansett lykke til på tirsdag.

 

 

Han ligger i magen sånn at vanlig mage måling viser at han er mindre enn normal.  Forrige UL var ikke ferdig gjodt fordi han sparka og bevege seg mye og derfor kunne de ikke måla beina hans :D

 

Haha, for en luring. Var han 'stor nok' nå da?

 

Jeg har hatt mer vannavgang i natt med regelmessige kynnere så måtte ringe føden i morges. De tror at det kan være noe som holder på å komme på gang. Jeg måtte ta vare på bindet og komme innom senere i dag for å få dem til å se på saken. Har ikke sovet i hele natt, noe som jo er irriterende om fødselen skulle starte nå som jeg overhodet ikke er uthvilt, men men. Han er velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ligger i magen sånn at vanlig mage måling viser at han er mindre enn normal.  Forrige UL var ikke ferdig gjodt fordi han sparka og bevege seg mye og derfor kunne de ikke måla beina hans :D

Haha, for en luring. Var han 'stor nok' nå da?

 

Jeg har hatt mer vannavgang i natt med regelmessige kynnere så måtte ringe føden i morges. De tror at det kan være noe som holder på å komme på gang. Jeg måtte ta vare på bindet og komme innom senere i dag for å få dem til å se på saken. Har ikke sovet i hele natt, noe som jo er irriterende om fødselen skulle starte nå som jeg overhodet ikke er uthvilt, men men. Han er velkommen :)

 

Ja, nå er han normal størrelse.  Hoper at babyen din kommer snart. Lykke till! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det var godt å høre Kiku!

 

Takk for gode ønsker :) Er på føden ennå. Ikke tvil om at det var fostervann, jeg var søkkvått da jeg kom inn, bind, truse, bukse, alt. Det var i hvert fall første gang at jeg satt på bussen mens jeg lakk :-) Tjihii! Godt jeg hadde en søppelsekk med meg som jeg kunne sitte på.

 

De har sjekket og den lille har det bra. Jeg kjenner fortsatt ingenting. Men jeg får ikke gå slik i ubegrenset tid så blir nok satt i gang i kveld eller i morgen. Synd. Hadde gjerne gjort det helt naturlig. Mannen kommer straks, så slipper jeg å ta bussen hjem igjen...hvis de lar meg dra i det hele tatt. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...