Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Blomstenogmeg: Enda godt at det ordnet seg da! Jeg har også tenkt til på at det er rart at jeg ikke har kjent jenta snu på seg og det har hun gjort mye de siste dagene. Nå har hun vel og merke ikke snudd seg opp og ned, men rundt sin egen akse liksom. JEg som har vært vant med å kjenne føtter på høyre side kjenner dem plutselig på venstre side uten å vite at hun har snudd seg. Det er jo så trangt inni der så jeg skjønner ikke hvordan hun får det til. Nei, er enig med Babel80, flink baby altså ^^

Gratulerer så masse julibaby10! Håper du får en god barsel :)

Jeg følger dere gjerne videre på "den andre siden" :) 

I morgen skal jeg til jm igjen (bare en uke siden sist) og jeg har tenkt til å ta i mot det tilbudet om stripping som hun la frem forrige gang. I utgangspunktet har jeg alltid stått for at babyen kommer når den er klar og det er det beste, men de ssite ukene har nærmest tatt knekken på meg. Helt fram til uke 36-37 har ingen ubehageligheter i svangerskapet tatt fra meg humør eller mot, men de siste ukene har vært skikkelig dritt for å si det rett ut. Jm sa at ut i fra alt jeg forteller om kynnere, messmerter og stikkinger tror hun at kroppen er klar for en fødsel allerede og at hun mente at jeg så ordentlig sliten ut. At ikke bare så det ut som jeg var trøtt, men at gnisten i øynene hun mente hun hadde sett tidligere var borte. Har kommet til det punktet hvor jeg ikke engang klarer å lyve å si at alt er bra når noen spør. Tror det er første gang i mitt liv hvor jeg har kastet meg over muligheten til å klage når noen spør åssen jeg har det. Føler meg litt fæl for det for de fleste forventer jo en gravid med glød som koser seg masse med magen og sparkene osv., men jeg blir nærmest irritert noen av de gangene jeg kjenner spark fordi det gjør så forbanna vondt. 

Jeg skjønner ikke at den stakkars jenta ikke vil ut. De dagene jeg har flest kynnere kjenner jeg lite til bevegelse fra henne fordi hun ikke har plass. 

Uansett så er jeg mer enn klar for å få ut dette nurket er 39+2, selv om jeg har litt dårlig samvittighet så prøver jeg å si til meg selv at til og med jm synes det er en ide å gjøre et forsøk på å få litt fortgang på sakene. 

Beklager for sutremelding, men jeg er ganske spent på i morgen. Krysser fingrene for at jeg føder innen søndag. Det skal sies at jeg faktisk gleder meg til selve fødselen. Er veldig spendt på hvordan det kommer til å gå. Hvordan føles det? Hvordan takler jeg det? Hvor lang tid kommer det til å ta? Osv.

Noen andre som sliter med mye modningstegn som ikke fører noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, fine-phine, det er nok din tur til å trenge en ekstra klapp på skulderen i dag! Kjenner meg litt igjen i det du skriver, jeg begynner også å bli litt lei (termin i morgen!), og har parkert meg på sofaen i dag, med blad, mat og underholdning i umiddelbar nærhet ;) Jeg hadde egentlig tenkt å prøve modningsakupunktur denne uka, men nå vet jeg ikke helt. Er forkjøla og føler meg ikke uthvilt og fødeklar, samtidig som jeg er tung og ubrukelig... Og på den ene siden er jeg sikker på at jeg må settes igang om en uke, på den andre siden vil jeg at det skal starte av seg selv. Men hvis det gjør det, kommer jeg til å føle meg som en hodeløs og nervøs førstegangs... Uffameg! :På

 

Stol på jm og kroppen din og vit at mange heier på deg de neste dagene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mortilknerte: Tusen takk! Skjønner jo at alle har det ganske tungt nå og jeg synes at denne gruppa har stått på som heltinner alle sammen! Jeg har lest noe om at kroppen vet å ikke starte noe fødsel om man er for sliten og evt syk, så kanskje nurket kommer når du kommer deg på beina igjen. Masse god bedring og jeg krysser fingrene for at du får det slik du ønsker. Som en nervøs førstegangs synes jeg for så vidt det er spennende å være nervøs førstegangs :P Hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min termin er også i morgen..Lillevenn har vert litt roligere i dag men tror ikke at det skal skje noe enda.Det set ut som mønster med ham at en dag er rolig og en er som aktiv...

Hofter er vonde og klarer ikke å sove heie natt enda mer.

Liker ikke å sitte stille og gjøre ingen ting så har tatt liten tur hver dag. Min vanlig rund er 3,5-4km. Men hvis det går over 4km da kjenner jeg det i bekkenet...

 

Skal til jm og lege i morgen.

Venter den lillevenn mer og mer hver dag.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer dere andre som har født. Min jente kom i går kveld. Ks. Grunnet farlig svangerskapskløe. Hadde egentlig termin 17/2 og sto for planlagt ks den 9/2 men lillesøster var klar hun. 48cm og 3920g. En liten bolle. Nå ligger jeg og har skikkelig vondt. Satser på snarlig bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ei flott rund jente *flux*!

God bedring etter inngrepet. Håper du får godt med smertestillende så du kan glede deg over jenta.

 

Andre som har tenkt å føde før morsdag?

Jeg tror ikke mannen vil gjøre noe ut av morsdag, selv om jeg har hintet flere ganger. Jeg skal rede opp gjestesenga - sånn i tilfelle han glemmer det av ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ting går etter planen skal jeg legges inn på sykehuset på morsdagen :-( blæh! Men ligger på føden til observasjon nå, så vi får se hvordan det utvikler seg! Gratulerer igjen til dere som har kommet etter og født :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye flux!

Pass på å hvile masse og spis selv om du kanskje ikke orker. De verste smertene blir borte i løpet av den første uken men dersom du ikke passer på å ta det med ro blir du fort sliten. Husk at kroppen skal reparere seg selv samtidig som den skal starte melkeproduksjonen. Nå fortjener du ro og hvile og masse kos med den lille bolla :-) 

 

Veldig misunnelig!  Våkner like skuffet hver morgen over at ingenting har skjedd... 

 

Hvordan ligger dere andre an? Hvor mange dager igjen til termin, eventuelt over..? :-)

9 dager igjen til termin her og jeg er utålmodig!

 

Babel80: Jeg ble kjempeoverrasket ifjor, fikk faktisk blomster på morsdagen! :-D

 

Tror dessverre ikke jeg føder før søndag nei.. Tror aldri jeg kommer til å føde. Kommer til å være gravid for alltid og alltid.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dager til termin her. Har innstilt meg på å gå over siden jeg er førstegangs. Ingen plager bortsett fra at jeg føler meg feit og baby sparker meg i ribbeinet. Men egentlig er det litt koselig også :-) har heldigvis spart opp mange ting jeg kan pusle med i perm, så foreløpig kjeder jeg meg ikke. Fikse ting i huset, babyting og kafébesøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en stor og fin jente flux! :) Så morro at babyene kommer på rad og rekke nå! Ønsker deg også god bedring og håper smertene gir seg snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager til termin her, men føler ingen ting skjer....

Lei av å gå i vakuum å vente.

Sist gikk jeg 12/13 dager over, har ikke spesielt lyst til det en gang til.

 

Gratulerer til dere alle som har født 😃 Kos dere masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Julibaby10 og flux :) Gøy at så mange har fått sine små nurk.  Og veldig bra at den lille i magen din snudde seg da Blomstenogmeg- ingenting er bedre enn det!!!

 

Jeg har det kanskje litt motsatt enn deg fine-phine, her er det ingen tegn til at fødsel kommer til å skje med det første, ingen kynnere, mensmurringer osv. Men den store gløden som du snakker om finner du ikke hos meg heller- er for sliten, sover alt for dårlig. Så føler meg veldig klar til å få den lille i armene ja, enda det er 12 dager til termin. I følge jordmor er det mye baby i magen hehe- Babyen er ikke så stor, men den fyller opp hele plassen om dagen, og det merkes- klarer nesten ikke å sitte lenger. Jeg har hele tiden sett for meg at jeg kommer til å føde før termin (siden jeg gjorde det sist), men jeg er jammen ikke sikker lenger.

 

Hvem blir den neste som føder nå tro? Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kommer bebisene på rad og rekke :-) gratulerer til dere alle! Endelig får dere holde og kose de små nurkene. 

 

Jeg har termin i morgen. Er rimelig lei nå....

 

I går begynte litt mer ubehagelige kynnere, spesielt når jeg sto og gikk. De kunne vare lenge. Det var nok starten. Etter å ha sovet ok i natt, gikk slimproppen i morges, og kynnerne har fortsatt. MEN foreløpig ingen fremgang til noe mer smerter og over til rier....

 

Krysser fingrene for at riene kommer utover kvelden nå! Ting er i gang hvertfall, men kjenner jeg sammenligner litt forrige fødsel. Så lille gull er treigere enn storebroren sin.....

 

Lykke til med fødsel jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Har fått smertelindring men måtte fire forsøk til før jeg klarte å komme meg opp på do. Nå er det gjort. Hurra.

 

Sender masse babystøv til dere andre som går og venter. Utrolig godt at jeg er ferdig. Og kan sove på rygg igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går begynte litt mer ubehagelige kynnere, spesielt når jeg sto og gikk. De kunne vare lenge. Det var nok starten. Etter å ha sovet ok i natt, gikk slimproppen i morges, og kynnerne har fortsatt. MEN foreløpig ingen fremgang til noe mer smerter og over til rier....

 

Krysser fingrene for at riene kommer utover kvelden nå! Ting er i gang hvertfall, men kjenner jeg sammenligner litt forrige fødsel. Så lille gull er treigere enn storebroren sin.....

 

Lykke til med fødsel jenter :-)

Heia heia!! 🍀🍀🍀 Endret av Babel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig kiku. Skjønner godt at det er frustrerende å bli flyttet på hele tiden. Men jeg tror nok at du får lov til å komme inn til føden når tiden er inne ;-)

 

Lykke til i dag Linkii87, hold oss oppdatert :)

 

Så bra Blomstenogmeg, da var det en ting mindre å bekymre seg for. Jeg har jo lest om de som snur seg så sent i svangerskapet, men at hun klarte det uten at du merket det, det er jo litt spesielt :) :) Snill pike!

 

Gratulerer så mye julibaby10! Når fødte du?

Takk :-) fødte den 3. Og dro hjem i går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født :-)

 

Skal vi lage en ny gruppe og "holde sammen", her eller et annet sted? Kanskje på dinbaby.com?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født :-)

 

Skal vi lage en ny gruppe og "holde sammen", her eller et annet sted? Kanskje på dinbaby.com?

Ja, hva med under småtroll 0-1 år ? Kan jo fortsatt hete Februarbabygruppen selv om noen av oss var så heldige å føde allerede i januar ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, tror jammen ting er på gang. Stakk litt i går kveld og vondt i korsryggen (jeg pleier ikke å kjenne kynnere i det hele tatt) og våknet 3:30. Siden da har vondtene kommet sigende på, tror gubben skal levere inn bhg idag! Noe slimgreier har også kommet. Jeg var helt sikker på at det skulle bli neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, spennende Mortilknerten! Håper du er kommet deg litt på steltene igjen etter ukas eventyr. Lykke til!!!

 

Hvordan går det met 2 store gull+1 lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, spennende Mortilknerten! Håper du er kommet deg litt på steltene igjen etter ukas eventyr. Lykke til!!!

 

Hvordan går det met 2 store gull+1 lite?

Her går det sakte fremover, gitt.....Ingen forandringer fra i går, dessverre.

Skal på kontroll i dag, så får finne ut hva som skjer videre.

Prøver å ikke stresse. Har lest at det er viktig å samle krefter, spise, drikke og sove-så prøver på det.  

Det bør skje noe innen det neste døgnet, synes jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det er her nå altså! Håper du har klart å samle litt krefter til en god fødsel, mortilknerten!

 

Etter både stripping og sex i går så er jeg skuffet over at det ikke har skjedd noen ting som helst her i gården. Moren min er på besøk over helgen i tilfelle det kommer til å skje one action (hun skal få være med på fødsel), men siden det ikke skjer noe så må vi finne på noe i stedet. Og det er jo for så vidt hyggelig :) 
 

Artig å lese her inne nå altså, det har jo skjedd noe nytt for hver gang man logger på :P Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro på føden kl 9 igår, og da var det allerede 5cm og jm var kjempehyggelig og sikker på at dette var overstått før vaktskifte. Jeg satt lenge i badekar og delvis dusj, men så ble det aldri mer enn 6-7cm og når vannet gikk, var jeg tilbake på 4! Da ble det elektrode på ungen og drypp på meg mens jeg hylte epidural (var kjempesliten). Siden dryppet heller ikke gjorde underverker, bare inni @#(?,vondt, fikk jeg epidural. Skal aldri si ett stygt ord om den! Herregud så deilig! Jeg fikk i meg mat og drikke, og kunne snakke og alt. Men utrolig sært å ikke helt kunne føle verken ben eller rumpe! 😄 På et tidspunkt deisa jeg rett i bakken mens jeg sto i prekestolen fordi jeg skulle se på noe bak meg, med alle mulige ledninger! Ble litt hektisk der da, men gikk helt fint. Ble kommandert opp i senga etterpå,da. :P Tilslutt fikk jeg presse mens jeg sto på kne og etter ikke altfor lenge, kl 18:11, kom det ei jente! Jeg som var sikker på at det var gutt! :) Må venne meg til å si "hun" istedet for "han" nå.:P 3860gram og 52cm helt utrolig at det gikk bra. Eller; gynekologen og jm brukte over en time på å lappe meg sammen, men jeg var helt bedøvd og kunne ikke brydd meg mindre. Gjør ikke vondt i dag heller.

Så selv om det tok lenger tid enn forrige gang og med enda mer ledninger og sying, syns jeg det var mye bedre denne gangen! Så utrolig viktig er jm for opplevelsen! Vi hadde to hyggelige jm (to skift), og en jm-student som var der hele tiden (!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...