Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Hei! hvor mange er igjen her nå og hvem har gått over termin enda? 

Idag har jeg bare ligget i senga og sett på serier fordi som rugemaskin er det ikke så innmari mye jeg kan finne på. Holder på å bli sprø av denne ventingen. Pga bekkenet og ryggen, at jeg bor slik at jeg må ta en del kollektiv trafikk til venner og familie er det ikke sp mye jeg får gjort om dagen annet enn å vente på at lillejenta har tenkt til å melde sin ankomst. Og selv om kroppen har gitt masse signaler om modning i en måned allerede, virker det ikke som fødselen er rundt hjørnet akkruat. Hva gjør dere om dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og er skikkelig lei og går bare rundt å venter. Føler egentlig ingen tegn til modning eller noe sånt. Jeg har termin på torsdag (19. Februar) på Bærum, har både vekstkontroll med ultralyd og sv.skapskontroll på helsestasjonen satt opp på torsdag, så med mindre hun kommer ut før dette, så kan det jo hende de kan gi meg noen svar på modning o.l. Når er/ var din termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er skikkelig lei og går bare rundt å venter. Føler egentlig ingen tegn til modning eller noe sånt. Jeg har termin på torsdag (19. Februar) på Bærum, har både vekstkontroll med ultralyd og sv.skapskontroll på helsestasjonen satt opp på torsdag, så med mindre hun kommer ut før dette, så kan det jo hende de kan gi meg noen svar på modning o.l. Når er/ var din termin?

Da har du litt å se frem til da. Har vært på noen slike kontroller og det er egentlig ganske kos å få se og høre nurket igjen siden jeg ikke hadde sette henne siden UL i uke 18. Håper du bare for gode nyheter da selvfølgelig ;)

 

Jeg hadde termin 13. februar så er bare fire dager over, men som jeg skrev tidligere hadde jeg egentlig forventet tidlig fødsel da både jordmor og flere leger hintet til at det var stor sannsynlighet for dette. Så jeg er går nå og gråter annenhver dag fordi jeg er så fryktelig lei av å ikke kunne bruke kroppen min akkurat slik som jeg vil. Når jeg tenker på nurket blir jeg glad og varm og gleder meg masse til å bli kjent med dette lille vesenet, men når jeg ser meg i speilet eller kjenner magen min som kræsjer i senga når jeg snur meg blir jeg kjempefrustrert og lei meg. Ikke misforstå, har aldri vært misfornøyd med utseende på kroppen min under svangerskapet, men det er ett eller annet med magen som trigger noe bittert i meg. Føler meg fæl som kjenner på denne følelsen, men den bare dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! hvor mange er igjen her nå og hvem har gått over termin enda? 

 

Idag har jeg bare ligget i senga og sett på serier fordi som rugemaskin er det ikke så innmari mye jeg kan finne på. Holder på å bli sprø av denne ventingen. Pga bekkenet og ryggen, at jeg bor slik at jeg må ta en del kollektiv trafikk til venner og familie er det ikke sp mye jeg får gjort om dagen annet enn å vente på at lillejenta har tenkt til å melde sin ankomst. Og selv om kroppen har gitt masse signaler om modning i en måned allerede, virker det ikke som fødselen er rundt hjørnet akkruat. Hva gjør dere om dagen? 

Jeg har termin i morgen, og frykter at jeg må gå langt over. Du er 4 dager over ser jeg? Da er det ikke lenge til overtidskontroll?:)

 

Hehe, dagene går til en del serie titting her også :-) Det er jo begrenset hva man kan/gidder å finne på til slutt. Prøver å få til en liten gå tur annenhver dag. Så jeg får beveget litt på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! hvor mange er igjen her nå og hvem har gått over termin enda? 

 

Idag har jeg bare ligget i senga og sett på serier fordi som rugemaskin er det ikke så innmari mye jeg kan finne på. Holder på å bli sprø av denne ventingen. Pga bekkenet og ryggen, at jeg bor slik at jeg må ta en del kollektiv trafikk til venner og familie er det ikke sp mye jeg får gjort om dagen annet enn å vente på at lillejenta har tenkt til å melde sin ankomst. Og selv om kroppen har gitt masse signaler om modning i en måned allerede, virker det ikke som fødselen er rundt hjørnet akkruat. Hva gjør dere om dagen? 

Jeg har termin i morgen, og frykter at jeg må gå langt over. Du er 4 dager over ser jeg? Da er det ikke lenge til overtidskontroll? :)

 

Hehe, dagene går til en del serie titting her også :-) Det er jo begrenset hva man kan/gidder å finne på til slutt. Prøver å få til en liten gå tur annenhver dag. Så jeg får beveget litt på meg. 

 

Er fire dager over, ja. Jeg vet egentlig ikke hvordan det fungerer med overtidskontroll. Har jordmortime på onsdag, så hun kan vel hjelpe meg med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termin i går.... Er så ufattelig lei. Dette svangerskapet har ikke vært like fint som forrige gang. Har hatt en kraftig forkjølelse med halsbetennelse den siste uken og i tillegg har datteren min hatt omgangsyken. Blæh! Så er jo glad jeg ikke fødte da, MEN det tapper meg for det bitte lille jeg har av energi. Prøver så godt jeg kan å motivere meg med at det snaaaart er over og at jeg atter en gang skal få lov til å bli forelsket. Overtidskontroll på sykehuset til mandag, 8 dager etter termindato. Gud, la meg slippe den timen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 dager over her. Blir smågal av ventingen. Formen er heldigvis bra bortsett fra trøtthet pga dårlig søvn på natta.

 

Fine-phine du skal ha overtidskontroll på sykehuset senest til fredag. Alle har krav på dette 7 dager etter termindato :-) Får håpe du ikke kommer så langt;-)

 

Jeg skal også på sykehuset til fredag.

 

Blomstenogmeg: får håpe du får en god natts søvn og at fødselen starter imorgen slik at du er uthvilt.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det en kortversjon av min fødsels opplevelse som var styrtfødsel: 
 

Hadde tre dager til termin, og venta og venta. 

Våknet lørdag morgen kl ni med smerter. Tok nesten en halvtime før jeg skjønte hva det kunne være - altså fødsel. 

Hvert 10 minutt hadde jeg vondt i ca 40-55 sekunder. 

Kl 12 kom det hvert 2-3 min og vare ikke mer enn ca 30 sekunder. Ringte føden, og de spurte om vannet hadde gått, om det hadde kommet blod, eller om slimproppen hadde gått. Nei, nei og nei :-) Kunne få komme inn på sjekk, bare for å se hvordan ting lå ann... Etter jeg la på var jeg på do, og da var det kommet blod ja. Tok meg en dusj (hørt en varm dusj kan hjelpe mot smertene). Mens jeg stod i dusjen kjent jeg nesten litt sånn presse-følelse. 

Gikk ut av dusjen, ringte samboer (hadde ringt han før og hadde "avtale" om at vi skulle reise kl 1300-1315), og sa han måtte komme hjem nå, da var klokka 1215. 

Kom hjem, og det gjorde så vondt, og jeg kjente "nesten" trykketranget. 

Kom oss av gårde, og i bilen ca 10 min fra sykehuset sa jeg "jeg tror jeg snart må presse"... Knip igjen!!! sa samboern min, og neste rier sier jeg "men jeg måå preeeesse nå", Han stressa, gassa på, men vi kom oss ikke raskere frem, det var jo trafikk. Så jeg sa til han at han bare skulle ta det med ro, at det gikk bra. 

Kom oss til akkutten, nekta å gå ut av bilen før det var tomt uten for der,samboer hoppa jo ut av bilen, men jeg sa jeg ville vente litt. Men fikk "beskjed" om å komme ut nå. Ok, gjorde det. 

Kom oss inn, og kom oss opp på føden. 

Møtte ei hyggelig jordmor, kom inn  på et sånt undersøkelsesrom. Der skulle hun måle hjerterytme til baby, og rier, med sånn bånd på magen, i det hun skal ta på båndene sier jeg "kan du bare vente litt", hadde en skikkelig rie da. 

Hun ser jeg har skikkelig vondt, og spør meg om hun skal undersøke meg nedentil, uten å nøle sier jeg ja!! (litt spennende da, å se om det var 1 eller 4 cm, så for meg kanskje 5 cm).

Der var det full åpning! Så da var det bare å finne en fødestue! 

Den lille var ute etter 15 minutter på sykehuset. ! 

Hadde en styrtfødsel, så fødte uten smertestillende, og slapp å ha på sykehusklær, juhu, fikk føde i favoritt genser og sokker! :-)
I det jeg presser går vannet, eller vel, går og går, det spruter, det splasher ordentlig.
Syns det var lettere å presse da jeg IKKE hadde pressrier faktisk. Da følte jeg nesten en type "ro" i kroppen og jeg klarte å presse. 

Knall fin og "overlevende" fødsel, skulle det melde seg flere barn håper jeg på samme fine opplevelse.

Måtte sy et sting tror jeg.  :-) 

Ungen var blå, men det var fordi jeg hadde holdt igjen på pressriene.... Eh ja, de begynte jo smått hjemme :-O 

Verste med fødsel og alt det der er faktisk nesten barseltårene! :-( Gikk så si over etter en uke, nesten helt over etter to uker.

Endret av Februarbaby2015
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fødselshistorie februarbaby! 😊Holdt nesten pusten da jeg leste for var spent på om dere rakk sykehuset (selv om jeg egentlig visste det da🙊😂). Håper du koser deg med lille til tross for barseltårer! Har hatt litt av de jeg og (begynte å grine fordi fotografen som skulle ta nyfødtbilder var syk og timen ble flyttet f.eks). Koko! 😜 går bedre nå da etter 3 uker 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj for en spennende fødselsopplevelse du forteller om februarbaby2015. Du rakk fram såvidt gitt. Bra at alt gikk fint :)

Barseltårer ja, hadde nesten helt glemt de- de kom for fullt sist ja- er litt slitsomt det og!

 

Har termin i dag - men babyen koser seg i magen enda. Skal på sykehuset for sjekk før helgen, så blir det avtalt videre etter det. Venter veldig- det er slitsomt å gå natt etter natt uten søvn nesten. Hadde igrunn ikke trodd jeg skulle gå helt til termin, men så feil kan man ta. Jaja, noen må jo føde snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja la det være meg! Nå har mannen vasket ned hele huset, han er sikker på at babyen kommer på en onsdag. Nåde ham om han mener neste onsdag! 😣 For første gang på flere uker har jeg hatt bitte litt energi. Så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! hvor mange er igjen her nå og hvem har gått over termin enda? 

 

Idag har jeg bare ligget i senga og sett på serier fordi som rugemaskin er det ikke så innmari mye jeg kan finne på. Holder på å bli sprø av denne ventingen. Pga bekkenet og ryggen, at jeg bor slik at jeg må ta en del kollektiv trafikk til venner og familie er det ikke sp mye jeg får gjort om dagen annet enn å vente på at lillejenta har tenkt til å melde sin ankomst. Og selv om kroppen har gitt masse signaler om modning i en måned allerede, virker det ikke som fødselen er rundt hjørnet akkruat. Hva gjør dere om dagen? 

 

Jeg er også igjen, har termin førstkommende lørdag! Har ikke vært utålmodig før, men begynner å bli litt lei nå. En venninne hadde termin to dager før meg, og hun fødte i forrige uke. Kjennes veldig rart at hun har bebisen sin og ikke jeg, siden jeg alltid trodde vi kom til å føde omtrent samtidig. Pluss lei av å være "feit" :ler:  Ellers lite å melde, forsøker å få dagene til å gå med å rydde, vaske, gå turer, bake, kafeturer og tv-titting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg telefon fra sykehuset om at jeg kan komme inn imorgen for keisersnitt!

Blandede følelser. Rart å vite nøyaktig når vi kommer til å få se babygutten vår. :-)

 

Jeg er også merkelig skuffet... Nå får jeg aldri muligheten til å fullføre en fødsel... kom liksom halvveis forrige gang. Samtidig så er det ikke noen garanti for at det hadde blitt en suksessfull fødsel denne gangen heller. Han er nå 4,5 kg mener de og jeg må jo si at jeg har vært redd for komplikasjoner siden jeg ikke er så høy og har skjevt bekken.

 

Men... lykkelig over å få slippe å gå så lenge over, skuffet over å ikke få lov til å føde noengang, litt redd og så masse masse glede over at imorgen så er han her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Vi3+1! Skjønner godt dine blandede følelser. Men tenk, nå har du snart verdens skjønneste baby i armene. Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg telefon fra sykehuset om at jeg kan komme inn imorgen for keisersnitt!

Blandede følelser. Rart å vite nøyaktig når vi kommer til å få se babygutten vår. :-)

 

Jeg er også merkelig skuffet... Nå får jeg aldri muligheten til å fullføre en fødsel... kom liksom halvveis forrige gang. Samtidig så er det ikke noen garanti for at det hadde blitt en suksessfull fødsel denne gangen heller. Han er nå 4,5 kg mener de og jeg må jo si at jeg har vært redd for komplikasjoner siden jeg ikke er så høy og har skjevt bekken.

 

Men... lykkelig over å få slippe å gå så lenge over, skuffet over å ikke få lov til å føde noengang, litt redd og så masse masse glede over at imorgen så er han her!!!

Oi, så spennende! Skjønner også godt at du har blandede følelser, men det er nok best for både deg og babyen. Og tenk, nå er ventingen over!!

Masse lykke til, også til alle dere andre jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 over termindato og absolutt ingen tegn til at babyen vil komme ut! Ikke et bitte lite tegn. Skal gå meg en tur....

Det er så kjedelig. Dag 2 over termin her. Ingen tegn, bare føler at jeg sover kjempe dårlig og har plutselig så problemer med å puste. Aldri hatt det sånn før :P Får håpe det hjelper med gåturen din :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi en nydelig liten keisergutt til! :-) Eller stor da. :-p

4380 gram, 53 cm lang og 38 cm rundt hodet. Han er prikk lik broren sin! Etter et par lavere døgn har det roet seg, melka har kommet, brystvortene holder på å falle av og han er fornøyd så da er alt i rute :-) Kjenner at hormonene sprenger på og at de berømte barseltårene er på vei men det får jeg vel ikke gjort noe med :-)

Veldig trist å ikke kunne løfte 2 åringen på over en måned men... Håper han tar det noeenlunde greit.

Lykke til dere andre i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Vi3+1!

 

Blomstenogmeg: håper du rekker å hvile ut litt før det braker løs! Er jo ikke lenge igjen nå. Nesten så jeg savner spenningen med å vente. Nesten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...