Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vår lille gutt kom til verden i går kveld, tre dager på overtid. 3590 gram og 50 cm. Alt gikk veldig fint, fødsel startet av seg selv og forløp på normal måte.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har det skjedd litt ja, gratulerer så masse alle sammen :) I går ble endelig ventetiden over for vår del også, og jeg fødte en liten gutt som veide rundt 4 kg og er 53 cm lang. Alt gikk veldig fint og nå slapper vi av på sykehuset....kan fortelle om fødsel litt seinere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! :-) 10 dager på ovetid!

 

Det her er sikkert et kjempe teit spørsmål!! Dette er min første fødsel og jeg skjønner ikke helt hva som er rier og hva som er modningsrier. Jeg har ulike smerter som varer i ca 40 sekunder, 2 ganger pr 10 min. Det veksler mellom ryggen, magen og rumpa. Det kommer så innmari trykk i rumpa. Er dette vanlig? Jeg har hatt det slik i natt og fra kl 16:00 idag. Litt nasty detaljer, men det kommer en del blod og slimaktig når jeg tørker meg (proppen gikk for 3 dager siden). Håper virkelig fødselen er igang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som plutselig har født!!

 

Linkii87, det kan se ut som om noe er på gang ja 👍. Men er du i tvil, så ta kontakt med føden. Vet ikke hvor langt unna skh du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som plutselig har født!!

 

Linkii87, det kan se ut som om noe er på gang ja . Men er du i tvil, så ta kontakt med føden. Vet ikke hvor langt unna skh du bor?

Får virkelig håpe det! Jeg bor 10 min unna. Så det er veldig greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet veldig lite her, men min lille gutt kom til verden den 20.02. Fødselen var veldig anderles enn den første, men gikk veldig bra. Denne gangen begynte det med vannavgang midt på natten, etter en liten sengehygge med gubben. Kanskje noe i det at det kan fremskyve fødsel. 

 

Første fødsel started med rier så var egentlig litt usikker på om vannet gikk eller om jeg bare tisset på meg i søvne :o ikke en kjekk følelse. Lillebror hadde vært veldig lite aktiv dagen før og fikk beskjed om å komme inn dagen etterpå hvis han ikke ble mer aktiv. Da vannet gikk så fikk jeg også beskjed om at hvis han ikke rørte på seg innen en halv time så måtte jeg dra inn på føden. Lillebror bevegde ikke på seg, så jeg dro inn. Etter en stund med belte på magen begynte det å bli litt liv, heldigvis. Begynte å få svaaaake rier og tenkte at jeg kunne like godt bli på føden siden første fødsel gikk veldig raskt når jeg fikk rier. Timene gikk og lite skjedde. Fikk beskjed om at hvis han ikke kom innen kl 04 måtte jeg få antibiotika, noe jeg virkelig ikke ville. Rundt 5-6 på ettermiddagen sjekket en jordmor meg. Litt åpning på ca 3-4 cm men ingen rier :( Fikk lov til å reise hjem, men fikk beskjed om at nå begynner det sikkert snart å skje noe siden de hadde rotet litt oppi der.

 

Kom hjem, og begynte å merke at nå skjer det noe. Fikk spist litt middag, lagt storebror og dro tilbake på sykehuset. Fikk selvfølgelig en taxisjåfør som ikke kunne kjøre og fant ikke frem, typisk når du ikke har toldmodighet til å vente xxx minutter på en fyr som sier han er utenfor når han ikke er der, eller at det er ulovlig å kjøre der vi bor!?! Til slutt kom vi fram til sykehuset, fikk ta et bad, som var deilig men hjalp lite på smerter og fant ut at jeg ville ha epidural. Funket ikke så veldig bra dessverre men hjalp litt, begynte å merke at jeg var sliten og trøtt. 

 

DA jeg endelig hadde nok åpning og begynte å få pressier måtte jeg få dripp to ganger siden de ikke varte lenge nok til å få han ut. Etter en time, like lenge som førstemann med pressing kom en helt nydelig liten gutt ut som supermann, med armen ved hodet og navnlestrengen rundt halsen to ganger og rundt kroppen. Men han var helt fin og helt perfekt. Fikk tre små sting, og denne gangen hadde jeg nesten ikke noe vondt i underlivet etterpå. :)

 

Smertene som jeg hadde de var borte vekk fra minnet! Nå kose vi oss masse hjemme alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mars kl 02.23 kom vår lille frøken 10 dager på overtid. Vi ble satt i gang morgenen før og fødselen ble en tøff opplevelse for mor. Frøkna er 2940gram og 46cm lang. Nå skal vi endelig bli litt bedre kjent 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer xenja!:-)

Linkii, fine-phine og kiku: hvordan går det med dere?

Gratulerer til alle de som har født side jeg dro på sykehuset! :D Håper dere har en rolig barsel :)

 

Jenta vår kom endelig på torsdag etter igangsettelsen som startet på onsdgaen. Etter å ha funnet ut at jeg hadde ca 2-3 cm åpning ville de gå rett på hormontabletten opp i sjinfallafu i ti tiden. Etter det tok jeg, min  mor og bf en kopp kaffe på Espresso House på sykehuset mens vi ventet på riene :P Når de begynte å komme tenkte jeg at "dette er da ikke så vondt, tror jeg kan komme meg gjennom denne fødselen uten smertestillende" der tok jeg visst feil :P Uansett så funket den første hormontabletten nok til at de ville ta vannet i to tiden, men plutselig begynte det å renne inn fødende damer og jeg ble utsatt opp til flere ganger da de ikke hadde noen tilgjengelige jordmødre. Selv etter at de hadde bestemt seg for å ta vannekl i seks tiden og  hadde flyttet meg til en fødestue, ventet jeg mange timer og fikk til slutt bedskjed om at jeg måtte bare legge meg til å sove og vente til de hadde noe ledig. Kl to på natta våknet jeg etter litt ubehagelig søvn og sa at jeg er veldig klar for å ta det vannet. Siden de fremdeles ikke hadde kapasitetfikk jeg en beroliggende og jeg søv til seks-syvtiden påfølgende morgen. Igjen var meldte jeg i fra om hvor klar jeg var der jeg lå. Vannet ble endelig tatt i ti tiden. Derfra gikk det ganske fort. Etter fire timer med rier som jeg til slutt ikke klarte å håndtere overga jeg meg til epiduralen. Etter det gikk alt som en drøm, da pressriene startet og jordmor ba meg om å begynne å presse gikk det bare 15 min før verdens vakreste jente kom i full fart, klar for å møte verden. Jeg hadde masse følelse og bevissthet under pressingen og det føltes som om jeg kunne kjenne hver eneste kroppsdel komme ut av meg. Var i grunn en fantastisk følelse!

 

Det første døgnet var en fryd, men selv etter tre jordmødres sjekk av ammeteknikken min viste seg at babyen sugde feil og etter at hadde hatt babyen hengende på puppen i 16 timer i strekk kom det endelig en jordmor som skjønte at noe var galt. Vi lå på hotellet på sykehuset under barseloppholdet. I tillegg til dårlig observasjon av ammingen fikk vi feil informasjon om tid av vaiktig barselsinformasjonsmøte og om hvår hjemreiesedato, så pga av stress og utmattelse fikk vi snakket oss til en natt til på hotellet slik at vi kunne få kommet litt i rute med ammingen og få med oss siste sjanse for informasjonsmøtet (som vi lærte masse av). Utenom dette ble vi godt tatt vare på og vi er innmari glad for den ekstra natta. Hadde vi ikke fått det, tror vi hadde gått på en smell her hjemme og både mor, far og barn fremdeles stått å hylt i frustrasjon. Nå er vi hjemme og koser oss til godlyder fra nurket som er mett og fornøyd og sover masse :) <3

 

Det ble litt langt ,men jeg ville dele alt ^^ Hvor henger vi framover nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer fine-phine!

Men kjenner jeg ble skikkelig frustrert på dine vegne når jeg leste at du måtte vente så innmari lenge på at de skulle ta vannet! Hadde du rier hele tiden da også? Jeg jobber jo ikke på en fødeavdeling, så jeg skjønner sikkert ikke alt, men hvis det er for mye å gjøre så kaller man vel inn ekstra mannskaper? Hva om du virkelig hadde begynt å føde da, hadde du fått beskjed om å knipe igjen??

Jeg er veldig takknemlig for at jeg fikk ha både jm og en jm-student hos meg hele tiden; uten dem hadde det ikke blitt en så god opplevelse! (men hvis sånne som meg legger beslag på to skift, så går det kanskje utover noen andre. Aner ikke om det var en travel dag da jeg var der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer fine phine. litt strevsomt å gå sånn å vente, men så legne man kan vente så blir det  nok ofte sånn. Kjenner flere som har blitt satt igang, og som må vente på oppfølging pga hektiske fødeavdelinger.

 

Så bra du fikk bli ett døgn ekstra, det var nok lurt.

 

Da jeg fødte sist tuslet jo jeg inn midt i høysesong og fødte midt i et vaktskifte, da vet jeg om mødre som lå på andre rom å følte at det drøyde pga hektisk fødeavdeling. Det er nå engang sånn et man ikke kunne be meg knipe igjen heller :)

 

Nå la ikke jeg beslag på hverken personale eller rom lange tiden, men sneik meg jo litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer fine-phine!

Men kjenner jeg ble skikkelig frustrert på dine vegne når jeg leste at du måtte vente så innmari lenge på at de skulle ta vannet! Hadde du rier hele tiden da også? Jeg jobber jo ikke på en fødeavdeling, så jeg skjønner sikkert ikke alt, men hvis det er for mye å gjøre så kaller man vel inn ekstra mannskaper? Hva om du virkelig hadde begynt å føde da, hadde du fått beskjed om å knipe igjen??

Jeg er veldig takknemlig for at jeg fikk ha både jm og en jm-student hos meg hele tiden; uten dem hadde det ikke blitt en så god opplevelse! (men hvis sånne som meg legger beslag på to skift, så går det kanskje utover noen andre. Aner ikke om det var en travel dag da jeg var der)

Ja, jeg hadde rier hele denne tiden. De var overlevbare, men ikke svake nok til å klare å sove på egenhånd. 

 

Gratulerer fine phine. litt strevsomt å gå sånn å vente, men så legne man kan vente så blir det  nok ofte sånn. Kjenner flere som har blitt satt igang, og som må vente på oppfølging pga hektiske fødeavdelinger.

 

Så bra du fikk bli ett døgn ekstra, det var nok lurt.

 

Da jeg fødte sist tuslet jo jeg inn midt i høysesong og fødte midt i et vaktskifte, da vet jeg om mødre som lå på andre rom å følte at det drøyde pga hektisk fødeavdeling. Det er nå engang sånn et man ikke kunne be meg knipe igjen heller :)

 

Nå la ikke jeg beslag på hverken personale eller rom lange tiden, men sneik meg jo litt innimellom.

De sa jo at hvis jeg skulle føde på egenhånd så skulle jeg blitt tatt hånd om, men jeg kunne ikke bli prioritert. 

 

Er det noen her som ahr hatt rift, men ikke sydd? Hvordan så det ut før og etter det grodde? Jeg var jo i ørska rett etter babyen kom ut, men jeg er ganske sikker på at de sa jeg ikke hadde fått noen rifter og ikke skulle sy. Men etter at jeg har synes det gjør så himla vondt når jeg tisser sjekket jeg med speilet og så at det var en ganske så stor kløft i den ene skjønnsleppen med en tjukk strek innover som ender i en klump. Ringte sykehuset og de sa at det ikke var noe de kunne gjøre med det og at hvis det i det hele tatt var noe å gjøre så var det først på seksukerskontrollern de kan se på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer fine-phine!

Men kjenner jeg ble skikkelig frustrert på dine vegne når jeg leste at du måtte vente så innmari lenge på at de skulle ta vannet! Hadde du rier hele tiden da også? Jeg jobber jo ikke på en fødeavdeling, så jeg skjønner sikkert ikke alt, men hvis det er for mye å gjøre så kaller man vel inn ekstra mannskaper? Hva om du virkelig hadde begynt å føde da, hadde du fått beskjed om å knipe igjen??

Jeg er veldig takknemlig for at jeg fikk ha både jm og en jm-student hos meg hele tiden; uten dem hadde det ikke blitt en så god opplevelse! (men hvis sånne som meg legger beslag på to skift, så går det kanskje utover noen andre. Aner ikke om det var en travel dag da jeg var der)

Ja, jeg hadde rier hele denne tiden. De var overlevbare, men ikke svake nok til å klare å sove på egenhånd. 

 

Gratulerer fine phine. litt strevsomt å gå sånn å vente, men så legne man kan vente så blir det  nok ofte sånn. Kjenner flere som har blitt satt igang, og som må vente på oppfølging pga hektiske fødeavdelinger.

 

Så bra du fikk bli ett døgn ekstra, det var nok lurt.

 

Da jeg fødte sist tuslet jo jeg inn midt i høysesong og fødte midt i et vaktskifte, da vet jeg om mødre som lå på andre rom å følte at det drøyde pga hektisk fødeavdeling. Det er nå engang sånn et man ikke kunne be meg knipe igjen heller :)

 

Nå la ikke jeg beslag på hverken personale eller rom lange tiden, men sneik meg jo litt innimellom.

De sa jo at hvis jeg skulle føde på egenhånd så skulle jeg blitt tatt hånd om, men jeg kunne ikke bli prioritert. 

 

Er det noen her som ahr hatt rift, men ikke sydd? Hvordan så det ut før og etter det grodde? Jeg var jo i ørska rett etter babyen kom ut, men jeg er ganske sikker på at de sa jeg ikke hadde fått noen rifter og ikke skulle sy. Men etter at jeg har synes det gjør så himla vondt når jeg tisser sjekket jeg med speilet og så at det var en ganske så stor kløft i den ene skjønnsleppen med en tjukk strek innover som ender i en klump. Ringte sykehuset og de sa at det ikke var noe de kunne gjøre med det og at hvis det i det hele tatt var noe å gjøre så var det først på seksukerskontrollern de kan se på det...

 

 

 

Huff, ja det blir jo slitsomt å gå sånn, skulle settes igang med første og var innlagt. Ble lovet noe å sove på, men når det kom til stykket fikk jeg ikke det.

 

Den riften din syns jeg det var veldig rart de sa de måtte vente til 6 ukerskontrollen for å se!! Det ville jeg ikke falt til ro med. Kontakt dem på nytt eller kontakt fastlege eller gyn.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer fine-phine!

Men kjenner jeg ble skikkelig frustrert på dine vegne når jeg leste at du måtte vente så innmari lenge på at de skulle ta vannet! Hadde du rier hele tiden da også? Jeg jobber jo ikke på en fødeavdeling, så jeg skjønner sikkert ikke alt, men hvis det er for mye å gjøre så kaller man vel inn ekstra mannskaper? Hva om du virkelig hadde begynt å føde da, hadde du fått beskjed om å knipe igjen??

Jeg er veldig takknemlig for at jeg fikk ha både jm og en jm-student hos meg hele tiden; uten dem hadde det ikke blitt en så god opplevelse! (men hvis sånne som meg legger beslag på to skift, så går det kanskje utover noen andre. Aner ikke om det var en travel dag da jeg var der)

Ja, jeg hadde rier hele denne tiden. De var overlevbare, men ikke svake nok til å klare å sove på egenhånd. 

 

Gratulerer fine phine. litt strevsomt å gå sånn å vente, men så legne man kan vente så blir det  nok ofte sånn. Kjenner flere som har blitt satt igang, og som må vente på oppfølging pga hektiske fødeavdelinger.

 

Så bra du fikk bli ett døgn ekstra, det var nok lurt.

 

Da jeg fødte sist tuslet jo jeg inn midt i høysesong og fødte midt i et vaktskifte, da vet jeg om mødre som lå på andre rom å følte at det drøyde pga hektisk fødeavdeling. Det er nå engang sånn et man ikke kunne be meg knipe igjen heller :)

 

Nå la ikke jeg beslag på hverken personale eller rom lange tiden, men sneik meg jo litt innimellom.

De sa jo at hvis jeg skulle føde på egenhånd så skulle jeg blitt tatt hånd om, men jeg kunne ikke bli prioritert. 

 

Er det noen her som ahr hatt rift, men ikke sydd? Hvordan så det ut før og etter det grodde? Jeg var jo i ørska rett etter babyen kom ut, men jeg er ganske sikker på at de sa jeg ikke hadde fått noen rifter og ikke skulle sy. Men etter at jeg har synes det gjør så himla vondt når jeg tisser sjekket jeg med speilet og så at det var en ganske så stor kløft i den ene skjønnsleppen med en tjukk strek innover som ender i en klump. Ringte sykehuset og de sa at det ikke var noe de kunne gjøre med det og at hvis det i det hele tatt var noe å gjøre så var det først på seksukerskontrollern de kan se på det...

 

 

 

Huff, ja det blir jo slitsomt å gå sånn, skulle settes igang med første og var innlagt. Ble lovet noe å sove på, men når det kom til stykket fikk jeg ikke det.

 

Den riften din syns jeg det var veldig rart de sa de måtte vente til 6 ukerskontrollen for å se!! Det ville jeg ikke falt til ro med. Kontakt dem på nytt eller kontakt fastlege eller gyn.   

 

 

 

Jeg var ganske sta med henne og hadde ikke tenkt til å gi seg med svaret sitt. Og jeg er vanligvis ikke så sta på sånne ting, likevel ville huun ikke gjøre noe med det. Jeg så litt på riften i dag og den er ikke noe mindre, men den har skiftet farge fra hvit og rosa til normal farge. Tenker at den hvertfall har grodd litt ålreit, men jeg må nok regne med at jeg får en kløft i kjønnsleppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01.03 Kl 15:37 fødte jeg en gutt på hele 3710 gram og 52 cm lang. Jeg var 11 dager på overtid og ble satt igang med ballong kl 8:30. (Før dette hadde jeg hatt uregelmesssige rier i to døgn). Ballongen falt ut kl 14 og jeg hadde 5 cm. Hadde masse kraftige rier, men ikke effektive. Så gikk mange timer uten noe resultat. Fikk ligge i badekar en time også ble klokken 23, da hadde jeg 6 cm. Hadde 6 cm frem til kl 6:00 dagen etter. Da fikk jeg endelig komme inn på fødestuen hvor jeg fikk lystgass. Barnet ville ikke ned i bekkenet. Jeg ble satt på sterke drypp og nektet å ta imot epidural (dumme dumme meg). Det ble så smertefult at jeg til slutt ikke hadde noe valg. Fikk epidural som ikke fungerte. Så smertene der epiduralen satt gjorde fødselen 10 ganger værre! Etter en time fikk jeg ny epidural og denne fungerte noe, men hadde fortsatt kraftige rier. Brukte lystgassen frem til jeg endelig fikk beskjed fra jordmor. Jeg går ikke hjem før du har født idag! Jeg kjente at motivasjonen økte og hadde pressrier i 45min. Endelig kom lille gutten min ut <3 Han kom ut med armene og hodet først. Supermannen!;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes heftig ut. Gratulerer med supermann! ;)

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hvordan går det med dere ? Jeg finner ikke igjen gruppen der vi skrev sist :( Hvor store er deres barn nå? Noen som har begynt i barnehagen? Her er det full fart.. Jeg har jobbet siden slutten av November og nå har mini gått to uker i barnehagen. Syns han er aaaaalt for liten!! Men det går bra.. Han koser seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii! Vi har ikke ettårskontroll før en gang i mars men han er et sted rundt 85 cm tror jeg. Vi har begge begynt å jobbe igjen, fulltid foreløpig, og han går til dagmamma. Det fungerer fint. Han mistet en tann da ha falt da han var 10 mnd, ellers alt i orden. Enn med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror gruppa ligger under baby 0-1 eller noe sånt, men sikkert skrekkelig langt ned!

Vi skal på 1-årskontroll i morgen. Litt spent, hun er ikke store frøkna, spiser nesten ikke noe, men utvikler seg allikevel. Snart klar til å gå! Kommunen her har ingen individuell time på hs mellom 6 og 12mnd, noe som er ganske tåpelig mtp hvor mye som skjer på det halvåret! Det er to gruppetimer da, som alle hater og ingen går på, men ingen som sjekker vekt og sånt...

Vesla begynner i bhg om en måned og jeg gruer meg! Vi skal flytte, så jeg jobber ikke i mars og kan bruke god tid på tilvenning, men lell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...