Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med en stor flott gutt Vi3+1! :-) Godt å høre at det har gått bra, håper du kommer deg raskt igjen etter keisersnittet!

 

Jeg misunner dere som venter litt.. Så rart som det høres ut, men en fødsel er jo magisk og det største man kan oppleve i livet! Dere er heldige som fortsatt har det i vente, selv om det såklart er helt fantastisk å endelig ha babyen sin her :) lykke til med sluttspurten til dere som fortsatt venter og håper dere blir med på småtroll 0-1 etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Vi3+1! Veldig greit at du ikke måtte vente til 10 dager over. Høres ut som en bra start.

 

Lulusen: prøver så godt jeg kan å se positivt på situasjonen, men ikke så lett. Hadde en pannefødsel sist som jeg opplevde som ganske traumatisk. Merker at jeg bruker mye energi på å tenke på det forestående. Gruer meg. Vil veldig gjerne bli ferdig med det. Men på en annen side så vet jeg at denne ventetiden er glemt så fort babyen er ute. Skal tenke positivt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Vi3+1:) nå kan du kose deg med den lille. Gleder meg virkelig masse til det er min tur. Var på sjekk på sykehuset i dag....alt sto bra til med babyen, hadde litt åpning, 2-3cm, så ble forsøkt strippet. Er bare veldig øm, ellers ingen andre tegn. Så da blir det vel mer venting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det travle tider! Jentene har blitt 14 dager i dag, og vi har vært hjemme i 5 dager ❤️ De kom til ved keisersnitt og var 2390 og 2625 g 😊 litt startproblemer, men det går fint nå 😃 lykke til dere som venter utålmodig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag. Ingen tegn på at noe skal skje foreløpig. Har innstilt meg på at jeg går maks over og må settes i gang, så får jeg heller ta det som en positiv overraskelse om noe skjer :) Er det forresten noen som har prøvd Belly Bandit og har erfaringer de vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting dere som fortsatt venter går glipp av:

- Lillesøster som gulper utover henne vi besøker så hun må bytte bukse og genser. (og fullt skift på lillesøster)

- Knerten som brekker seg og så faktisk kaster opp på stellebordet og delvis lillesøster fordi han får se bæsjebleia hennes...

- Mor som glemmer at lillesøster har begynt å gulpe og legger henne i sofaen, hvorpå hun gulper utover sofa, stuebord, teppe og gulv. (men jeg klarte å unngå noe på henne altså, sier far fornøyd. -Men hun er jo det enkleste å vaske?! tenkte jeg)

 

Og jada, dette var bare én kveld! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Vi3+1, må vel være deilig å endelig få være ferdig med ventingen :D 

Jeg er 9 dager over termin og har mistet troen på at jenta kommer t på egenhånd. Jeg blir satt igang senest på onsdag. Å vite det gjør det hele litt mer realistisk enn å gå å vente på noe som føles ut som aldri kommer til å skje. Overtidkontroll i morgen da, så få vite akkurat hvilken dag jeg blir satt igang på. Deilig om hun kom så fort som mulig, men litt surt om hun kommer på tirsdag fordi det er i så fall på min brors bursdag. Surt i i den forstand at ingen av dem vil få den ene dagen i året som er spesielt for bare seg selv, men tid og sted må enten deles eller slåss om. Men det er jo bare en bagatell i forhold til å få denne lille jenta til verden. 

Selv om jeg har vært sikker på det hele tiden så gikk det opp for meg at vi faktisk venter en liten krølltopp ikke så lenge. Jeg har masse krøller, nesten afro, og pappan har en del krøller også bare litt større i størrelse. Så det er sikkert at hun får krøller :D Gleder meg til å se krølltopphodet, spennende å se hvor mye hår hun har når hun kommer ut ^^ Og hvilken hårfarge. Noen som hittill har vært overrasket over hårfarge eller hårtype til baby i forhold til hva dere forestilte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart i mål, fine-phine! :D Så spennende! Tenk om hun ikke har hår, da? :P

Da knerten var iferd med å bli født, sa jm at hun så mye mye, svart hår. -Svart?! sa far. -Øh, mørkebrunt, da!

Både jeg og faren har brunt hår, men begge ungene hadde veldig mørkt hår da de kom. Ved ca ett år, var han ganske så lys og nå blir det gradvis mørkere blondt. Fascinerende å følge med på!

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart i mål, fine-phine! :D Så spennende! Tenk om hun ikke har hår, da? :P

Da knerten var iferd med å bli født, sa jm at hun så mye mye, svart hår. -Svart?! sa far. -Øh, mørkebrunt, da!

Både jeg og faren har brunt hår, men begge ungene hadde veldig mørkt hår da de kom. Ved ca ett år, var han ganske så lys og nå blir det gradvis mørkere blondt. Fascinerende å følge med på!

Hvis hun ikke har hår kommer jeg nok til å bli mektig overrasket, min mors familie har masse hår om min far er afroamerikaner, men det er vel fullt mulig antar jeg ^^

 

Jeg sitter med maaasssse kynnere som varer mellom 58 sek og 01.30 min og det er mellom 2 og 3.30 min i mellom. ingen mensenmurring, men et skikkelig tak nedentil med nedpress.... er jeg rett rundt hjørnet da? Det er vondt, men jeg overlever liksom. Det er ca like vondt som modningstesten som jm gjør. har hatt sterke kynnere siden jeg dro fra sykehuset kl 14, men det er først den siste timen jeg har tatt tiden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg kanskje dumt, men hvordan vet du at det er kynnere og ikke rier? Siden de er både regelmessige og vonde?

Hører kanskje med at jeg aldri har kjent kynnere, så da jeg våknet og hadde takvise smerter så var det rier. De var jo overoverkommelige i begynnelsen, men jeg måtte puste meg gjennom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Vi3+1!! Håper alt går bra med dere og at du kommer deg. Kos deg meg lillemannen!

 

Ting dere som fortsatt venter går glipp av:

- Lillesøster som gulper utover henne vi besøker så hun må bytte bukse og genser. (og fullt skift på lillesøster)

- Knerten som brekker seg og så faktisk kaster opp på stellebordet og delvis lillesøster fordi han får se bæsjebleia hennes...

- Mor som glemmer at lillesøster har begynt å gulpe og legger henne i sofaen, hvorpå hun gulper utover sofa, stuebord, teppe og gulv. (men jeg klarte å unngå noe på henne altså, sier far fornøyd. -Men hun er jo det enkleste å vaske?! tenkte jeg)

 

Og jada, dette var bare én kveld! :-D

Unnskyld, men... Hahahahahahahaha!!!!!! Særlig den siste!! Hilarisk morsomt :-)

 

Angående spm om hårfarge og sånn.. Jeg har hele tiden sett for meg at det skulle bli gutt, og at han ville ligne faren, med mørkt hår og blå øyne. Jeg har til og med drømt om ham der jeg så ham som nyfødt og når han var 4/5 år. Og hittil ligner han helt 100%. Skummelt, hva? Da han kom ut var det som om jeg kjente ham igjen, så det var litt sånn: DER var du jo! :-)

 

Spennende å få se om din baby har mørke krøller da :-)

Endret av Babel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med maaasssse kynnere som varer mellom 58 sek og 01.30 min og det er mellom 2 og 3.30 min i mellom. ingen mensenmurring, men et skikkelig tak nedentil med nedpress.... er jeg rett rundt hjørnet da? Det er vondt, men jeg overlever liksom. Det er ca like vondt som modningstesten som jm gjør. har hatt sterke kynnere siden jeg dro fra sykehuset kl 14, men det er først den siste timen jeg har tatt tiden...

Jeg tenker det samme som mortilknerten over... Er du sikker på at det ikke er rier? Mine kynnere var aldri vonde...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg kanskje dumt, men hvordan vet du at det er kynnere og ikke rier? Siden de er både regelmessige og vonde?

Hører kanskje med at jeg aldri har kjent kynnere, så da jeg våknet og hadde takvise smerter så var det rier. De var jo overoverkommelige i begynnelsen, men jeg måtte puste meg gjennom dem.

 

Jeg tar liksom utgangspunkt i at alt er kynnere inntil de er regelmessige. Men de ga seg på slaget 19.

 

Gratulerer Vi3+1!! Håper alt går bra med dere og at du kommer deg. Kos deg meg lillemannen!

Ting dere som fortsatt venter går glipp av:

- Lillesøster som gulper utover henne vi besøker så hun må bytte bukse og genser. (og fullt skift på lillesøster)

- Knerten som brekker seg og så faktisk kaster opp på stellebordet og delvis lillesøster fordi han får se bæsjebleia hennes...

- Mor som glemmer at lillesøster har begynt å gulpe og legger henne i sofaen, hvorpå hun gulper utover sofa, stuebord, teppe og gulv. (men jeg klarte å unngå noe på henne altså, sier far fornøyd. -Men hun er jo det enkleste å vaske?! tenkte jeg)

Og jada, dette var bare én kveld! :-D

Unnskyld, men... Hahahahahahahaha!!!!!! Særlig den siste!! Hilarisk morsomt :-)

Angående spm om hårfarge og sånn.. Jeg har hele tiden sett for meg at det skulle bli gutt, og at han ville ligne faren, med mørkt hår og blå øyne. Jeg har til og med drømt om ham der jeg så ham som nyfødt og når han var 4/5 år. Og hittil ligner han helt 100%. Skummelt, hva? Da han kom ut var det som om jeg kjente ham igjen, så det var litt sånn: DER var du jo! :-)

Spennende å få se om din baby har mørke krøller da :-)

Jeg har også drømt om babyen masse og hun er lik i alle drømmene. Når det gjelder fargen på håret aner jeg ikke hva jeg skal forvente da jeg selv var født med knall rødt hår, har blitt mer brunt nå, men fremdeles rødlig. Pappaen ble født med kritt hvitt hår, men har nå nesten svart hår. Veldig spennende å se :)

 

Har fått time til igangsettelse i morgen kl 0830 på sykehuset og jeg grugleder meg veldig! Gleder meg jo selvfølgelig til å endelig komme i mål, men jeg har hørt mye skrekk rundt igangsettelse og jeg er livredd for keisersnitt. På ultralyden i går kunne de ikke estimere størrelse fordi hodet var for langt ned i bekkenet, de sa det var et godt tegn for da var baby klar for å komme ut, men det sa de for 5 uker siden også... Ellers var visst alt bra med fostervann, navlestrengen og bevegelse.

Endret av fine-phine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, da heier vi på deg i morgen, fine-phine!

👍🙌🎉

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til fine-phine :) Jeg tenker nok litt som deg, at det er ikke noen ønskedrøm å bli igangsatt- men krysser fingre for at det går helt fint!

 

Har også vært på sykehuset på ny kontroll i dag, alt bra med babyen. Er moden og har åpning, så ikke umulig at fødsel starter av seg selv....håpe håpe :). Hvis ikke blir det igangsetting på meg også til helgen.

 

Hvem fler i gruppa venter på sine små egentlig? Må jo være noen fler som går på overtid, eller som har født da- men kanskje ikke har hatt mulighet til å få skrevet noe enda?

 

Vet ikke om jeg skal gråte eller le når jeg leser det du skriver om mortilknerten- puh, hørtes ganske så slitsomt ut iallfall. Har noen utfordringer som venter på oss ja hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er best å le, Jette78 :P

Men det skal sies at jeg var veldig klar for sofa og lørdagsgodt etter all den vaskingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til fine-phine :) Jeg tenker nok litt som deg, at det er ikke noen ønskedrøm å bli igangsatt- men krysser fingre for at det går helt fint!

 

Har også vært på sykehuset på ny kontroll i dag, alt bra med babyen. Er moden og har åpning, så ikke umulig at fødsel starter av seg selv....håpe håpe :). Hvis ikke blir det igangsetting på meg også til helgen.

 

Hvem fler i gruppa venter på sine små egentlig? Må jo være noen fler som går på overtid, eller som har født da- men kanskje ikke har hatt mulighet til å få skrevet noe enda?

 

Vet ikke om jeg skal gråte eller le når jeg leser det du skriver om mortilknerten- puh, hørtes ganske så slitsomt ut iallfall. Har noen utfordringer som venter på oss ja hehe.

Så heldig du er som er moden og "klar" for fødsel! Jeg var på overtidskontroll idag og var ikke moden i det hele tatt. Kjente jeg ble skikkelig skuffa :-( Det er jo så typisk! Jeg blir satt igang på lørdagen. Så selv om det er det siste jeg ønsker så er det litt "godt" å endelig få en dato for når babyen skal ut ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe gøy å gå på overtid nei, jeg er glad jeg slapp unna med 4 dager men skulle fortsatt ønske at kroppen hadde skjønt hva den skulle gjøre sånn at jeg kunne ha sluppet KS. Babygutten er en drøm! Sover 3-4 timer, våkner og spiser 1 time. Halvtime på ene puppen, bleieskift litt våkenkos og så halvtime på andre puppen før han sloknet igjen. Men jeg er så sliten! Husker dette fra forrige gang også, at kroppen krevde enorme energimengder for å reparere etter keisersnittet og for å amme. Når man da slenger på avbrutt søvn og barselhormoner så er det ikke mye jeg orker.

Koser meg med babyklumpen men skal innrømme at jeg gleder meg til om et par uker når jeg vet at kroppen orker å holde seg oppreist i lengre strekk av gangen.

 

Heia fine- phine! Og håper dere andre føder i løpet av svært kort tid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom endelig tulla vår! Helt perfekt! Vannet gikk natt til søndag. Kontroll søndag formiddag, alt OK. Deretter ny kontroll mandag og da ble jeg satt i gang med totalt 3 piller. Natt til tirsdag startet uregelmessige rier og etter kort tid tok det helt av. Rakk ikke epidural (som jeg veldig veldig gjerne ville ha) og fødte jenta vår tirsdag morgen. Ikke noen artig opplevelse, men nå er det hele over og jeg har verdens flotteste jente i armene 9 dager etter termindato 💕

Endret av Blomstenogmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til både missJulia og Blomstenogmeg!

Hørtes ut som en langdryg affære, blomstenogme, håper det går bra.

God bedring til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...