Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært så aktiv på dette forumet, men jeg har fulgt det nøye. Jeg har hatt et fint svangerskap så langt, har jobbet 80% siden november, for å få litt hvile innimellom. Jeg jobber i barnehage, og hverdagen er hektisk. Jeg er 36+3 i idag og går ut i permisjon neste uke. Det blir veldig deilig. Jeg har gjennom hele svangerskapet hatt veldig liten mage, folk har kommentert det/kommenterer fortsatt at den er så liten. På sist kontroll i går, har og sf-målene flatet ut litt. Jeg ble derfor sendt på ultralyd på sykehuset idag. Jeg var ikke særlig bekymret da jeg regnet med at ikke det var noe gærnt. Ultralyden viste et lite vekstavvik, altså at magen til jenta vår har vokst mindre enn hodet i den siste tiden (hvis jeg har forstått det rett). Jeg syns helt ærlig det var litt vanskelig å forstå hva hun snakka om. Uansett så skal vi tilbake om en uke for ny sparketest, og tilbake om 2 uker for en ny ultralyd. Jeg vet egentlig lite om hva som en årsaken, eller hva som blir konsekvensene av dette, men de på sykehuset virket i hvertfall ikke spesielt bekymret. Jeg synes det er godt de følger opp, også regner jeg at de setter igang fødsel hvis hun ikke har det bra inni magen min. Er det noen av dere andre som har noen erfaringer med dette, og som kanskje  skjønner noe mer av hva det vil si med veksttavvik 10%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jm i dag og ho synes at babyen er litt liten og sente oss til UL. Jeg la der 1,5 time!!!
Babyen sparka så mye at de kunne ikke måle lårbeina hans  :ler:  Alt annet ser bra ut.
Må gå en gang til på tirsdag.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten, megh! :-)

 

Og takk for tips fra dere andre i forbindelse med amme-bh. Da blir det en Lindex-tur i helgen for å kjøpe noe billige greier, lei av å mose både puppene og magen pga trang bh. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megh: Gratulerer så masse med lille gutten! Kan tenke meg at det var herlig å endelig få treffe det lille underverket. Nyt tiden framover! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, i dag var den opprinnelige terminen min, men ingenting skjer og ultralydtermin er først om 14 dager. Så jeg får smøre meg med mer tålmodighet og nyte de siste dagene! Maks 21 dager til jeg slår meg vrang og krever igangsettelse! :)

Syns det var litt lite liv istad, men nå tror jeg at jeg knuffet nok til å få litt respons. Vanligvis er det jo full fart der, absolutt ikke festet og ikke virker det som om det spesielt trangt der inne heller. :) Er spent på vekstkontrollen på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

megh og fisken2015: Gratulerer så mye!

 

Tror jeg skal bruke permisjonsdagene på å gå litt lange om enn sakte turer. Få igang systemet litt,føler meg tungpustet og slapp.

 

Helt utrolig at det bare er 3 uker igjen.. Synes denne graviditeten har vært lang, sommerferie, høstdager og julefeiring. Har kost meg under hele perioden med magen men føler at jeg har vært gravid en halv evighet ☺ Gleder meg til å sove på magen igjen! Og til å løfte lillegutt uten å være redd for å få sprellende knær i magen☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lindex, eller cubus som har en blondebh uten spiele som er veldig fin. Ikke skikkelig shabby ammebh. Ålreit å ha på seg og. Kanskje litt liten i str bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på om det skjer noe snart! Igår kveld tror jeg litt av slimproppen gikk, har sterkere nedpress, konstante mensmurringer og når jeg gikk på do idag var det rosa på papiret! Kanskje det blir fødsel i helga? Irriterende at jeg bare fikk sove til 5.30 idag hvis jeg trenger krefter til en fødsel.. Søvn og graviditet kan være noe skikkelig herk av og til :P

 

Så nå ligger jeg her og venter på at sønnen min skal våkne, han liker å sove om morgenen, så står vel ikke opp før 8-8.30 tida.. Håper neste blir lik ;)

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Lulusen!!

Jeg er straks ferdig med å pakke fødebagen,optimalt tidspunkt for fødsel her ville vært neste søndag. Da skal alt være klart, jeg utsovet( mannen tar 2 åringen på morgenen i helga) og babyen passe stor☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woah! Nå har jeg litt fnatt... Det skjer så mye med kroppen for tiden og jeg kjenner meg utmattet av det. De to siste dagene har nurket vært litt rolig igjen, men det bevegelse, men det er veldig mye bevegelser. Det skal sies at hun har bittelitenplass nå, når jeg har kynnere er magen halve størrelsen nesten. Det er ca en håndbreddes lengde fra navelen til øvers av livmoren. Og det som setter meg ut mest akkruat nå er at jeg har alltid kjent beinbevegelse på høyre side og hikking nede til venstre. Da jeg var hos jordmor for halvannen uke siden var hodet festet og ryggen lå langs venstre side. Men nå kjenner jeg beinbevegeler på motsatt side og hikking høyt oppe under ribbeina på høyre side.... Kan babyen snu seg selv etter at hodet er festet?! Det er dessuten noe veldig hardt som dytter noe veldig oppi ribbeina på høyre side. Sorry for at jeg fraeker ut her, men denne ventingen går meg på nervene og jeg synes det meste egentlig er vanskelig. Tanken på å gå slik som dette i tre uker til eller kanskje til og med mer gjør meg litt motløs. Bekymrer meg masse for at det er noe galt med babyen samtidig som jeg er fryktelig utålmodig for å få henne ut og savner å ha kroppen min for meg selv! De tre siste dagene har jeg bare ligget på sofaen selv om jeg burde vært på skolen og jeg har sovet lange netter. Skal si det har vært deilig å ha kunne sove i løpet av natta i det hele tatt, men jeg har ikke vært utvhilt selv om jeg har sovet lenge. Igjen unnskyld for sutringen, men jeg trengte å få blåst ut litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det med deg Lulusen? :-) Lenge siden jeg har sett/hørt noe fra deg.

Koselig å bli etterspurt :) Er her jeg, like gravid :P bare hatt noen tøffe dager da sønnen min har vært skikkelig syk og jeg har hatt minimalt med nattesøvn og hatt han hjemme på dagen uten å fått sove da og.. Fikk virkelig en forsmak på nattevåk som venter igjen snart, bare så mye tyngre som høygravid :o også døde bestefaren min, så jeg kjenner at jeg stresser litt for at ikke fødselen skal kollidere med begravelsen neste uke for jeg vil gjerne ta et siste farvel med han. :(

 

Ellers har jeg hatt menssmerter igår natt og idag, så tenker kanskje det er tegn på at det modnes? Hatt veldig hyppige og sterke kynnere og. Nesten så jeg føler at i natt kan bli natten hvor noe skjer.. men ikke sikker, hadde ikke slikt i forrige svangerskap så kan vel kanskje være sånn en stund før fødselen for alt jeg vet. Skal til jordmor imorgen, så tenkte å høre hva hun mener om slike menssmerter. 9 dager til termin imorgen, så nærmer seg! Er det andre som har noen tegn på gang? :)

 

Huff, kondolerer :-( Klem 

 

Håper lille gutten (som snart blir storebror!) er i bedre form. 

(Tenk litt på det, hvis søsken er syke når den lille kommer. Får ikke gjort noe med det, annet å passe på å ha god hygiene, det må man jo uansett, men være ekstra varsomme. Er "livredd" for at omgangssyken skal begynne runden i bhg... :-O  )

 

Hva sa jordmor når du var hos henne? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ingen tegn til fødsel, men jeg går å venter og håper hver dag. Førstemann kom jo halvannen uke før termin, så var nesten litt dum å håpet andremann skulle komme litt før også. Nistirrer på papiret hver gang jeg har vært på do. Første gang startet fødsel rett etter det var rødt på papiret. De sa jo at ungen var stor for en uke siden.. Så ser for meg at jeg får en gigababy! :-D hehe

ingen sterke mensen smerter, ingen kynnere  (eller jo, når jeg må tisse får jeg kynnere, så rart?) ... Ser ut som at dette fort kan bli februarunge altså :-) Termin er jo i starten av februar, så er jo da hun er "forventet" :-) Gjør heller ikke noe for å få ting til å komme i gang altså, lever som før, hun trives vel i magen. Merker hun er litt roligere, men kjenner jo bevegelser, så da er det vel greit, og plassen er liten, så "naturlig" at hun er roligere. 

 

Ellers er vi jo i den tiden der fødsel er veldig nære, dette er skikkelig spennende. En av februarmammaene har født allerede også! (Gratulerer så mye megh :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woah! Nå har jeg litt fnatt... Det skjer så mye med kroppen for tiden og jeg kjenner meg utmattet av det. De to siste dagene har nurket vært litt rolig igjen, men det bevegelse, men det er veldig mye bevegelser. Det skal sies at hun har bittelitenplass nå, når jeg har kynnere er magen halve størrelsen nesten. Det er ca en håndbreddes lengde fra navelen til øvers av livmoren. Og det som setter meg ut mest akkruat nå er at jeg har alltid kjent beinbevegelse på høyre side og hikking nede til venstre. Da jeg var hos jordmor for halvannen uke siden var hodet festet og ryggen lå langs venstre side. Men nå kjenner jeg beinbevegeler på motsatt side og hikking høyt oppe under ribbeina på høyre side.... Kan babyen snu seg selv etter at hodet er festet?! Det er dessuten noe veldig hardt som dytter noe veldig oppi ribbeina på høyre side. Sorry for at jeg fraeker ut her, men denne ventingen går meg på nervene og jeg synes det meste egentlig er vanskelig. Tanken på å gå slik som dette i tre uker til eller kanskje til og med mer gjør meg litt motløs. Bekymrer meg masse for at det er noe galt med babyen samtidig som jeg er fryktelig utålmodig for å få henne ut og savner å ha kroppen min for meg selv! De tre siste dagene har jeg bare ligget på sofaen selv om jeg burde vært på skolen og jeg har sovet lange netter. Skal si det har vært deilig å ha kunne sove i løpet av natta i det hele tatt, men jeg har ikke vært utvhilt selv om jeg har sovet lenge. Igjen unnskyld for sutringen, men jeg trengte å få blåst ut litt. 

Jeg har hatt lite energi de siste dagene, og som deg kjenner jeg at den lille er mer rolig. Er nok plassen som du skriver. 

 

Det med hikkingen, var en periode hvor jeg kjente hikkingen høyt oppe, kan fremdeles gjøre det i dag selv om hodet er nede, og og jeg tror det er rompa som rister litt. Sannsynligvis er det det. 

 

Og man kan kanskje lett forveksle hva man kjenner i magen kanskje?

Jeg tror HELE tiden at jeg kjenner føttene til den lille på siden av magen, men det kan umulig være det, sannsynligvis er det kanskje en albue, et kne, eller hånda. Glemmer litt at den er "stor" nå... :-)

 

Tror det er lite sannsynlig at barnet har snudd seg hvis jordmor har sagt hodet er festet. Jeg spurte legen min om hva som mentes med det her om dagen, og sa smilte han og sa at det sitter ikke fast, mange tror det, men det betyr at det har kommet langt ned og ikke vil flytte på seg.

 

(legen min kunne ikke svare på om hodet er var festet, savnet litt en jordmortime, men hva får man gjort da kommunen ikke tilbyr jordmor på over en mnd ) ....  

 

Det er nok helt normalt å bli utålmodig på slutten, og ha masse tanker.. "blåse" ut her er jo bare fint, vi er jo her av "samme" grunn og opplever mye likt :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Woah! Nå har jeg litt fnatt... Det skjer så mye med kroppen for tiden og jeg kjenner meg utmattet av det. De to siste dagene har nurket vært litt rolig igjen, men det bevegelse, men det er veldig mye bevegelser. Det skal sies at hun har bittelitenplass nå, når jeg har kynnere er magen halve størrelsen nesten. Det er ca en håndbreddes lengde fra navelen til øvers av livmoren. Og det som setter meg ut mest akkruat nå er at jeg har alltid kjent beinbevegelse på høyre side og hikking nede til venstre. Da jeg var hos jordmor for halvannen uke siden var hodet festet og ryggen lå langs venstre side. Men nå kjenner jeg beinbevegeler på motsatt side og hikking høyt oppe under ribbeina på høyre side.... Kan babyen snu seg selv etter at hodet er festet?! Det er dessuten noe veldig hardt som dytter noe veldig oppi ribbeina på høyre side. Sorry for at jeg fraeker ut her, men denne ventingen går meg på nervene og jeg synes det meste egentlig er vanskelig. Tanken på å gå slik som dette i tre uker til eller kanskje til og med mer gjør meg litt motløs. Bekymrer meg masse for at det er noe galt med babyen samtidig som jeg er fryktelig utålmodig for å få henne ut og savner å ha kroppen min for meg selv! De tre siste dagene har jeg bare ligget på sofaen selv om jeg burde vært på skolen og jeg har sovet lange netter. Skal si det har vært deilig å ha kunne sove i løpet av natta i det hele tatt, men jeg har ikke vært utvhilt selv om jeg har sovet lenge. Igjen unnskyld for sutringen, men jeg trengte å få blåst ut litt.

 

Jeg har hatt lite energi de siste dagene, og som deg kjenner jeg at den lille er mer rolig. Er nok plassen som du skriver. 

 

Det med hikkingen, var en periode hvor jeg kjente hikkingen høyt oppe, kan fremdeles gjøre det i dag selv om hodet er nede, og og jeg tror det er rompa som rister litt. Sannsynligvis er det det. 

 

Og man kan kanskje lett forveksle hva man kjenner i magen kanskje?

Jeg tror HELE tiden at jeg kjenner føttene til den lille på siden av magen, men det kan umulig være det, sannsynligvis er det kanskje en albue, et kne, eller hånda. Glemmer litt at den er "stor" nå... :-)

 

Tror det er lite sannsynlig at barnet har snudd seg hvis jordmor har sagt hodet er festet. Jeg spurte legen min om hva som mentes med det her om dagen, og sa smilte han og sa at det sitter ikke fast, mange tror det, men det betyr at det har kommet langt ned og ikke vil flytte på seg.

 

(legen min kunne ikke svare på om hodet er var festet, savnet litt en jordmortime, men hva får man gjort da kommunen ikke tilbyr jordmor på over en mnd ) ....  

 

Det er nok helt normalt å bli utålmodig på slutten, og ha masse tanker.. "blåse" ut her er jo bare fint, vi er jo her av "samme" grunn og opplever mye likt :-)

Takk for betryggende ord <3 ønsker alle gode dager framover ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Woah! Nå har jeg litt fnatt... Det skjer så mye med kroppen for tiden og jeg kjenner meg utmattet av det. De to siste dagene har nurket vært litt rolig igjen, men det bevegelse, men det er veldig mye bevegelser. Det skal sies at hun har bittelitenplass nå, når jeg har kynnere er magen halve størrelsen nesten. Det er ca en håndbreddes lengde fra navelen til øvers av livmoren. Og det som setter meg ut mest akkruat nå er at jeg har alltid kjent beinbevegelse på høyre side og hikking nede til venstre. Da jeg var hos jordmor for halvannen uke siden var hodet festet og ryggen lå langs venstre side. Men nå kjenner jeg beinbevegeler på motsatt side og hikking høyt oppe under ribbeina på høyre side.... Kan babyen snu seg selv etter at hodet er festet?! Det er dessuten noe veldig hardt som dytter noe veldig oppi ribbeina på høyre side. Sorry for at jeg fraeker ut her, men denne ventingen går meg på nervene og jeg synes det meste egentlig er vanskelig. Tanken på å gå slik som dette i tre uker til eller kanskje til og med mer gjør meg litt motløs. Bekymrer meg masse for at det er noe galt med babyen samtidig som jeg er fryktelig utålmodig for å få henne ut og savner å ha kroppen min for meg selv! De tre siste dagene har jeg bare ligget på sofaen selv om jeg burde vært på skolen og jeg har sovet lange netter. Skal si det har vært deilig å ha kunne sove i løpet av natta i det hele tatt, men jeg har ikke vært utvhilt selv om jeg har sovet lenge. Igjen unnskyld for sutringen, men jeg trengte å få blåst ut litt.

Jeg har hatt lite energi de siste dagene, og som deg kjenner jeg at den lille er mer rolig. Er nok plassen som du skriver. 

 

Det med hikkingen, var en periode hvor jeg kjente hikkingen høyt oppe, kan fremdeles gjøre det i dag selv om hodet er nede, og og jeg tror det er rompa som rister litt. Sannsynligvis er det det. 

 

Og man kan kanskje lett forveksle hva man kjenner i magen kanskje?

Jeg tror HELE tiden at jeg kjenner føttene til den lille på siden av magen, men det kan umulig være det, sannsynligvis er det kanskje en albue, et kne, eller hånda. Glemmer litt at den er "stor" nå... :-)

 

Tror det er lite sannsynlig at barnet har snudd seg hvis jordmor har sagt hodet er festet. Jeg spurte legen min om hva som mentes med det her om dagen, og sa smilte han og sa at det sitter ikke fast, mange tror det, men det betyr at det har kommet langt ned og ikke vil flytte på seg.

 

(legen min kunne ikke svare på om hodet er var festet, savnet litt en jordmortime, men hva får man gjort da kommunen ikke tilbyr jordmor på over en mnd ) ....  

 

Det er nok helt normalt å bli utålmodig på slutten, og ha masse tanker.. "blåse" ut her er jo bare fint, vi er jo her av "samme" grunn og opplever mye likt :-)

Takk for betryggende ord <3 ønsker alle gode dager framover ^^

 

Takk, ønsker det samme til deg fine-phine :-) 

 

(Husk at vi må oppdatere hverandre, ikke bare fødsel, men alt som vi ønsker å dele, vi er tross alt i samme båt) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen her er også roligere,lange rolige perioder og så noen spark og glide bevegelser. Dytter jeg så knubber han tilbake ☺

Men blir bekymret hver gang det er lange rolige perioder så tar meg noen pauser i løpet av dagen og kjenner etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen her er også roligere,lange rolige perioder og så noen spark og glide bevegelser. Dytter jeg så knubber han tilbake ☺

Men blir bekymret hver gang det er lange rolige perioder så tar meg noen pauser i løpet av dagen og kjenner etter.

Akkurat det samme her. Satt å tenkte i stad da småen så på barneTV med storebror, "har nesten ikke kjent babyen i dag"... Og da prøvde jeg å dytte på magen, svært lite respons.. Tenkte at hun sov... :-)

Så lenge man kjenner liv og bevegelser er det "greit". 

Det forandrer seg jo lenger ut i svangerskapet man kommer, nå sover de lenger og boltreplassen er mindre.

For et par uker siden var det det samme, hu var veeldig rolig i fire dager, plutselig tok det seg opp igjen.

 

Må bare nevne det at med førstemann hos meg, så var babyen rolig en til to dager før fødsel, og jeg var ikke bekymret, hadde hørt de små "samlet" krefter og hvilte før de skulle ut i den store verden. Hvis det stemmer, så stemte det på meg da den gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt kom vakre lillebror til verden med sine 3820 gram og 51 cm 6 dager før termin. Fødselen gikk fint, jeg ble overrasket over at den tok lenger tid enn med førstemann, så vi dro nok litt for tidlig til sykehuset da jeg ble redd med en gang riene startet. Heldigvis var den mindre vond (til tross for mye større baby å føde). Brukte lystgass siste 45 min og følte jeg hadde bedre kontroll denne gangen! :) slapp i tillegg å sy som er min verste skrekk :P

 

Lillebror svelget mye fostervann under fødselen så han er veldig kvalm og ligger å klynker seg stakkar, ikke lett for mor å sove til de lydene. Helt herlig å ha den lille bylten ved siden av meg omsider <3 nå gleder jeg meg til storebror skal besøke oss idag! :)

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Gratulerer både Megh og Lulusen! Jeg har besøk av mamma hele denne uken så det har vært lite tid til å skrive her. Det vil jeg gjøre senere i dag. Men dette var hyggelige nyheter, 2 stk ferske bebiser denne uka! Gratulerer og nyt nurkene! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Lulusen! Spennende å se hvor mange februar babyer som blir januar babyer ☺

Beroligende å høre om fødselen, jeg begynner å bli litt småengstelig for smertene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...