Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Februarbaby: Jeg syntes og det er andre bevegelser nå enn tidligere..  Av og til så føles det som ho driver å dytter seg ned i bekkenet.. Det er litt vondt egentlig.. Og jeg blir KJEMPE skeptisk! Håper hun ikke borrer seg ned fordi ho vil ut straks.. Jeg har SÅ lite lyst til at fødselen skal begynne da jeg skal ha planlagt ks. Dessuten så er mannen på jobb i utlandet 2 uker til!!

 

Så har hvertfall ingen planer om at noe skal skje mens jeg er alene hjemme. Da legger jeg meg ned å begynner å grine altså;) wææææ!!

 

Nei tvitvi! Ho MÅ bare holde seg der til han er kommet hjem hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tulla<3spet2010: Å ja, baby får holde seg inne til papsen er til stedet altså :-) Det kan han ikke gå glipp av! (hadde den følelsen i jula, da pappaen her vært bortreist noen dager, tenkte på det i stad, lo litt av meg selv fordi jeg var redd for at ting skulle skje da han var borte 5 uker før termin, hehe).

Har han muligheten til å komme hjem før, hvis fødsel starter før? 

Må bare spørre jeg, når er termin, og når er det planlagt ks?  :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbaby:  Vi har vel lov til å bli litt paranoid og tullete av alle endringene og følelsene.  Men faktisk godt å høre at det ikke bare er meg som blir litt paranoid;) hihi;)

Ei venninne av meg opplevde at pappan til babyen var på jobb når fødselen startet 15 dager før termin, hun endte opp med haste ks, og han kom seg ikke hjem før etter 5 dager, samme dagen som hun og babyen dro hjem fra s.huset. 

Min mann kan hvertfall komme hjem ila en dag eller to etter at jeg har sagt ifra til han.. om det skulle starte før. Men det skal det IKKE;) 

Termin er 4 februar, ks er 9 dager før. og mannen kommer hjem 1 eller 2 dager før ks ser det ut som.. 

 

Man må ha litt action i hverdagen;) hihi;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbaby:  Vi har vel lov til å bli litt paranoid og tullete av alle endringene og følelsene.  Men faktisk godt å høre at det ikke bare er meg som blir litt paranoid;) hihi;)

Ei venninne av meg opplevde at pappan til babyen var på jobb når fødselen startet 15 dager før termin, hun endte opp med haste ks, og han kom seg ikke hjem før etter 5 dager, samme dagen som hun og babyen dro hjem fra s.huset. 

Min mann kan hvertfall komme hjem ila en dag eller to etter at jeg har sagt ifra til han.. om det skulle starte før. Men det skal det IKKE;) 

Termin er 4 februar, ks er 9 dager før. og mannen kommer hjem 1 eller 2 dager før ks ser det ut som.. 

 

Man må ha litt action i hverdagen;) hihi;) 

 

Action, ja, snakk om. I det siste har jeg hatt så innmari mye modningssmerter (mensenssmerter, bekkensmerter, stikkinger nedover, masse kynnere osv.) og på onsdag var det så innmari mye kynnere og smerter og det ble bare verre og verre, så jeg tok meg turen til legevakten siden jeg var nærmest der også ringte jeg føden for å høre hva de trodde. Jordmor på sykehuset sa at kynnerne ikke varte lenge nok, så jeg fikk beskjed om å dra hjem, dusje, slappe av og ta en paracet og heller ringe igjen om det skulle bli verre. Det gikk heldigvis over, fordi jeg har ikke alt klart her hjemme for å få noe baby enda! Men med tanke på at jeg har masse kynnere og smerter hver dag nå så kan jeg ikke forestille meg at jeg kommer til å gå noe særlig over termin for å si det sånn. Kanskje heller en tidlig baby.

 

Jeg beklager at jeg bare svarer på de seneste postene, jeg synes noen ganger det er vanskelig å svare på alt det andre også, fordi jeg har veldig lite erfaring og derfor lite å bidra med. Så at Lulusen hadde vrikket benet! Håper det går bedre med den nå så slipper du å ha noen hindring til fødselen. Dessuten er det ikke noe gøy å gå med noe ekstra til svangerskapet nå. Jeg vet med meg selv at hvis jeg skulle hatt noe esktra nå så kunne jeg like gjerne bare legge meg ned og bli liggende til babyen kommer. Skal ingenting for at jeg blir sliten for tiden. 

 

tulla<3sep2010: håper for guds skyld at du slipper å føde uten pappan til stedet, knip igjen^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble jeg overrasket med babyshower av 11 venninner. Utrolig hyggelig!! Det ble en veldig koselig dag med bleiekake, leker, gaver, pizza, cupcakes, skravling +++

 

Flere som har fått babyshower??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, gratulerer med dagen som var Kiku!! :D 

MissJulia: Jeg fikk ingen baby shower, men jeg holdt to selv ;) 

 

Er det forresten noen andre som har slitt med modningsrier eller som kan fortelle noe fra forrige svangerskap om hvor lenge dere gikk med modningsrier før babyen kom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår ble jeg overrasket med babyshower av 11 venninner. Utrolig hyggelig!! Det ble en veldig koselig dag med bleiekake, leker, gaver, pizza, cupcakes, skravling +++

 

Flere som har fått babyshower??

Jeg fikk det i jula. Det er super koselig!! :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tenk at noen har kommet seg over til uke 37, og det er ikke lenger å anse som prematurt hvis det blir født- det er ikke så lenge igjen nå da :) Kjipt å ha termin så seint hehe, må jo vente såå lenge. Eller kanskje ikke?

 

Så uheldig du var da Lulusen, men jammen godt at det fallet ikke endte værre, uff. Håper beinet blir raskt bedre, så du får beveget deg greit når babyen kommer :)

 

Babel80- hvem foretar vekstkontroll? Gjør man det når man er på ultralyd? Jeg skal på ny ultralyd nå denne uken, så håper de sjekker sånt da, det er jo litt av poenget å sjekke at den lille legger på seg som den skal. Men har hatt greie mål så langt, så vil tror at ting er greit.

 

Her merker jeg også endringer på den lille i magen, jordmor sa at babyen lå med hodet ned, men nå tror jeg den lille har snudd seg litt, for kjenner f.eks hikke høyere opp, og det er helt annerledes spark. Men leste et sted at når man er andregangsfødende så trenger de ikke legge seg til med hodet ned- men snu seg nesten helt fram til fødsel. Jaja, får satse på at alt går bra når endelig fødselen er i gang.

 

Hvordan fødsel ser dere for dere? Jeg hadde et ønske om å kunne være i badekar sist, men alt gikk så fort- så det ble helt uaktuelt. Kanskje gjøre et nytt forsøk denne gang. Det ble heller aldri noen form for smertelindring. Men det gikk helt fint uten. Men vet de har både lystgass, akupunktur, epidural osv- får vel bare ta det som det kommer hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 37 i dag, ganske utrolig! Nå begynner det virkelig å nærme seg... Er veldig spent på hvordan fødselen og tida etterpå blir - hva har jeg egentlig begitt meg ut på?? Jeg burde nok nyte den siste tida med bare knerten mer, han har jo iallfall ikke bedt om noen søsken! Men jeg er så trøtt og vil hvile! Og jeg var alene med ham i nesten hele går, og skal være det to kvelder og to dager denne uka, og er allerede trøtt... Og full av dårlig samvittighet... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål...

Da dere gikk på permisjon, måtte dere gi som beskjed eller skaffe et papir fra lege til arbeidsgiver at dere skal på permisjon??
Eller dere bare sa når deres termin er og alt annet er arbeidsgiver problem?

Jeg veit ikke hvordan de tingene er gjort her i Norge og derfår spører...

Takk for hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll idag og symfyse målene flater litt ut... Så er henvist til sykehuset ... Kom til å bli kalt inn om en uke .. Syns det er litt lenge å vente jeg?

Syns også spark og bevegelser har forandret seg litt de siste dagene, flere som merker det? I dag er jeg 37+0 :-)

Merker at søvnbeovet har økt veldig! Trenger å sove mer enn før ....

 

Sånn intuitivt synes jeg også at det var litt lenge å vente, men jeg vet jo ikke helt hva det kan bety heller. Så lenge du kjenner godt med bevegelse går det nok bra, tenker jeg (?)

Jeg merker også på bevegelsene at han begynner å få litt dårlig plass der inne, men han er derimot sterk og dytter og småsparker mye :)

Jeg har begynt å sove dårlig den siste uken, ligger mye våken og er litt kvalm. Først nå på slutten må jeg opp og på do 1-2 ganger om natten. Men så ble jeg jo sykemeldt nesten samtidig så jeg bruker energien på lite annet enn å slappe av mest mulig ;-) Så dette skal jeg klare å holde ut :-)

 

 

Igår ble jeg overrasket med babyshower av 11 venninner. Utrolig hyggelig!! Det ble en veldig koselig dag med bleiekake, leker, gaver, pizza, cupcakes, skravling +++

Flere som har fått babyshower??

  

 

Å det hørtes kjempe koselig ut! Jeg har ennå ikke hatt baby shower, og venter egentlig ingenting. All familie og mesteparten av venner bor i utlandet (eller strengt tatt så er det vel vi som bor i utlandet ;-)) så der har jeg overhodet ingen forventninger. Men jeg har invitert noen jenter på jobb på 'permisjons party' på lørdag. Da skal vi spise en lang sen lunsj og ha det koselig. Det kan hende de finner på noe sprell, men jeg har egentlig bare lyst til å se dem en siste gang før babyen kommer. Det er ikke så sikkert at jeg får så mye tid til sånt etter at han er kommet...

 

Babel80- hvem foretar vekstkontroll? Gjør man det når man er på ultralyd? Jeg skal på ny ultralyd nå denne uken, så håper de sjekker sånt da, det er jo litt av poenget å sjekke at den lille legger på seg som den skal. Men har hatt greie mål så langt, så vil tror at ting er greit.

 

Hvordan fødsel ser dere for dere? Jeg hadde et ønske om å kunne være i badekar sist, men alt gikk så fort- så det ble helt uaktuelt. Kanskje gjøre et nytt forsøk denne gang. Det ble heller aldri noen form for smertelindring. Men det gikk helt fint uten. Men vet de har både lystgass, akupunktur, epidural osv- får vel bare ta det som det kommer hehe.

Jeg var hos gynekologen som tok vekst-UL delvis som oppfølging av ivf behandlingen. Vet ikke om de gjør det hos alle egentlig. Men om du skal ha UL tar de jo sikkert også diverse mål (hode, mage, lårben), tror du ikke det?

 

Jeg er innstilt på en fin fødsel på under et døgn fra første ri, som jeg vil klare å takle med annen smertelindring enn epidural (bad/dusj, pusteteknikk, div stillinger, varmepute, evt lystgass). Jeg vet det kanskje er naivt, men jeg har bare lyst til å se frem til en god og positiv fødsel. Om det oppstår komplikasjoner eller jeg skulle trenge epidural likevel, så er det noe jeg får ta der og da. Jeg har ingen kontroll over det uansett så jeg har lite lyst til å bekymre meg mer enn nødvendig. Det er derfor man har jordmor og annen helsepersonell.

Andre som har gjort seg tanker rundt fødselen?

 

Har et spørsmål...

Da dere gikk på permisjon, måtte dere gi som beskjed eller skaffe et papir fra lege til arbeidsgiver at dere skal på permisjon??

Eller dere bare sa når deres termin er og alt annet er arbeidsgiver problem?.

Jeg er ny i Norge selv, men har fått god hjelp hos kollegaer med alt rundt permisjonsprosessen. It's a jungle out there ;-)

Jeg måtte skrive en permisjonssøknad til arbeidsgiver der jeg ba om permisjon og overføring av ferie osv, og om de kunne skaffe skatte- og inntektsopplysninger som jeg trengte til NAV. Når jeg får vedtaket fra NAV må jeg sende det til arbeidsgiver som en bekreftelse på at alt er ordnet slik at de får pengene igjen. Si fra hvis du lurer på mer, og lykke til!

(Jeg for min del har nå gått ut i permisjon og hverken fått vedtaket, eller sendt det til arbeidsgiver, men de er i hvert fall informert om at jeg ikke kommer på jobb på en stund ;-))

 

I dag har jeg vært og klippt meg sånn at jeg ikke ser helt håpløs ut på føden. Neste gang vil være med baby, helt rart å tenke på det!

Nå skal han bare komme! 37 uker i dag så han er ikke prematur lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg nesten bare å venter på tegn til fødsel, jeg vet det er litt tidlig, men likevel :-) Må se hver gang jeg har vært på do om det er blod på papiret.... Sånn jeg begynte graviditeten jo, hihi. Og det var sånn første fødsel startet. 

Hatt litt mensenmurringer i dag, men ikke sterke.. Og vært på do to ganger å vært nesten litt løs i magen. Så tenkt litt på det i dag, tenk om det blir fødsel nå :-D 

Kan godt vente, jeg må sove og hvile ut litt først, og få de siste tingene på plass :-) 

 

Startet permisjonen min i dag jeg, juhu! Bare 21 dager igjen til termin er det mulig, og de dagene går fort! Har faktisk ikke fått svar på foreldrepenger søknaden min jeg da..... :-O Det plager meg litt! (har ringt og prata med de, men kunne ta en til to uker til). 

Førstefødte kom halvannen uke før termin, liten følelse på at denne kommer litt før også.... Ikke sikkert det altså. Ikke helt klar enda, må få opp senga og litt sånn... 

 

I dag tenkte jeg at jeg kom til å savne veldig den tiden det bare er meg og den eldste. Ble litt lei meg når jeg tenkte på det. Men gått litt over nå da, har det litt i tankene, men det er kanskje normalt? 

 

Jeg trenger tips til bæresjal, bæresele, ja, hva er best å bruke? Hva anbefaler dere? Og hvor gammel er baby før det kan brukes?

 

Nå sitter jeg i sofaen, bena på bordet og med dataen på fanget, og masse godis ved siden av meg.... Herreminhatt som jeg spiser i dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 37 i dag, ganske utrolig! Nå begynner det virkelig å nærme seg... Er veldig spent på hvordan fødselen og tida etterpå blir - hva har jeg egentlig begitt meg ut på?? Jeg burde nok nyte den siste tida med bare knerten mer, han har jo iallfall ikke bedt om noen søsken! Men jeg er så trøtt og vil hvile! Og jeg var alene med ham i nesten hele går, og skal være det to kvelder og to dager denne uka, og er allerede trøtt... Og full av dårlig samvittighet... :/

Kjenner meg igjen i den! Har så dårlig samvittighet for sønnen min nå som jeg bare har ligget på sofaen og ikke kan leke eller noe.. Heldigvis er han en kosegutt, så han er fornøyd med å krype opp i armkroken min å kose og se på brannmann sam ;) Men får også tanker om hva jeg har begitt meg ut på! Hvordan skal det gå med en til? Bruker jo hvert eneste sekund jeg har på første, tenker mye på logistikk når det blir to! Men det må jo gå.. Gruer meg til jeg må si: mamma kan ikke leke, jeg må gi lillebror mat osv. Dere som har barn under 3 år fra før, skal dere ha søskenvogn? Her har jeg bare kjøpt søskenbrett, men ser for meg det styret det blir når han slår seg vrang og nekter å stå på det! Kanskje jeg må kjøpe søskenvogn allikevel, får se hvordan det blir når han kommer. Er jeg som henter og leverer i bhg, selv om det bare er tre minutter å gå så blir det fort vanskelig hvis 2-åringen hopper av brettet å legger seg ned i protest ;)

 

Ellers er foten bedre nå :) går uten krykker så er fornøyd med det, fortsatt vond, men det skal jeg klare å leve med!

 

Igår fikk jeg vondt i magen tre ganger på ettermiddagen, første jeg tenkte var: dette er ikke kynnere! Så kom panikken hvis det skulle være igang, men det ble med de tre takene så har et vært rolig etter det. Huff, jeg gruer meg bare mer og mer dess nærmere jeg kommer fødsel. Syns utrolig nok at det hjelper å se på fødeprogram da, som fødeavdelingen på FEM og de gamle jordmødrene episodene på NRK nett tv. Ser jo at det går bra med de fleste :)

 

Var hos jordmor igår og hodet lå definitivt ned! Ble veldig letta. Hun anbefalte bæresjal så jeg får armene fri til å hjelpe sønnen min, så får vel sette meg inn i jungelen av bæreutstyr det er der ute. Fikk mye fine tips på tråden jeg laget om bæresjal til nyfødte her inne. :)

 

Ellers har jeg lagt på meg 19 kg og føler meg som en hval.. Mange etterspør magebilder i sosiale medier, men det er jeg ikke komfortabel med nå så det skjer ikke :P Dessuten har jeg så mye strekkmerker at jeg lurer på om jeg noen gang kan vise meg i bikini igjen... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er i uke 37 i dag, ganske utrolig! Nå begynner det virkelig å nærme seg... Er veldig spent på hvordan fødselen og tida etterpå blir - hva har jeg egentlig begitt meg ut på?? Jeg burde nok nyte den siste tida med bare knerten mer, han har jo iallfall ikke bedt om noen søsken! Men jeg er så trøtt og vil hvile! Og jeg var alene med ham i nesten hele går, og skal være det to kvelder og to dager denne uka, og er allerede trøtt... Og full av dårlig samvittighet... :/

Kjenner meg igjen i den! Har så dårlig samvittighet for sønnen min nå som jeg bare har ligget på sofaen og ikke kan leke eller noe.. Heldigvis er han en kosegutt, så han er fornøyd med å krype opp i armkroken min å kose og se på brannmann sam ;) Men får også tanker om hva jeg har begitt meg ut på! Hvordan skal det gå med en til? Bruker jo hvert eneste sekund jeg har på første, tenker mye på logistikk når det blir to! Men det må jo gå.. Gruer meg til jeg må si: mamma kan ikke leke, jeg må gi lillebror mat osv. Dere som har barn under 3 år fra før, skal dere ha søskenvogn? Her har jeg bare kjøpt søskenbrett, men ser for meg det styret det blir når han slår seg vrang og nekter å stå på det! Kanskje jeg må kjøpe søskenvogn allikevel, får se hvordan det blir når han kommer. Er jeg som henter og leverer i bhg, selv om det bare er tre minutter å gå så blir det fort vanskelig hvis 2-åringen hopper av brettet å legger seg ned i protest ;)

 

Ellers er foten bedre nå :) går uten krykker så er fornøyd med det, fortsatt vond, men det skal jeg klare å leve med!

 

Igår fikk jeg vondt i magen tre ganger på ettermiddagen, første jeg tenkte var: dette er ikke kynnere! Så kom panikken hvis det skulle være igang, men det ble med de tre takene så har et vært rolig etter det. Huff, jeg gruer meg bare mer og mer dess nærmere jeg kommer fødsel. Syns utrolig nok at det hjelper å se på fødeprogram da, som fødeavdelingen på FEM og de gamle jordmødrene episodene på NRK nett tv. Ser jo at det går bra med de fleste :)

 

Var hos jordmor igår og hodet lå definitivt ned! Ble veldig letta. Hun anbefalte bæresjal så jeg får armene fri til å hjelpe sønnen min, så får vel sette meg inn i jungelen av bæreutstyr det er der ute. Fikk mye fine tips på tråden jeg laget om bæresjal til nyfødte her inne. :)

 

Ellers har jeg lagt på meg 19 kg og føler meg som en hval.. Mange etterspør magebilder i sosiale medier, men det er jeg ikke komfortabel med nå så det skjer ikke :P Dessuten har jeg så mye strekkmerker at jeg lurer på om jeg noen gang kan vise meg i bikini igjen... :o

Merker også samvittigheten noe så innmari!! Er jo kun 34 uker, men med tvillinger.. Har ei på tre fra før, som er fullstendig racer og ikke typen til å sitte stille og kose. Klarer jo ingenting for tida :-( merker hun raser litt over det for tiden!

Godt vi er flere hvaler med strekkmerker, hehe sorry :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt søskenvogn, har heller ikke søskenbrett som passer til vogna, får se om behovet melder seg... Noen som har erfaring med søskenbrett på snø/slaps? Mener å huske at vogna var tung nok uansett på vinterføre, om det ikke skulle stått 13kg ekstra med toåring der! (og rett etter fødselen ble jeg jo andpusten av å gå fem min på flatmark - på sommeren! :P) Detta blir gøy!

Er også usikker på hvordan jeg skal få levert i bhg; tar to min å kjøre, men er jo styr å skrape is av bilen også, så kanskje tar det omtrent like lang tid å gå. Men skal jeg da bære knøtte i sjal på glatta, eller putte i vogna? Alt man kan gruble på, asså! ;) Å holde knerten hjemme fordi det er kaldt for knøtte å gå ut, tror jeg ikke er et alternativ i lengden!

Jeg vurderer forresten å skaffe adapter slik at bilstolen kan festes på vogna, noen som har erfaring med det? Vi savnet det ikke sist, men jeg ser for meg å drasse rundt på en to-åring, en babystol (de blir fort tunge!), stellebagen OG det jeg skal handle eller hva det nå er... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi3+1!:-), on 06 Jan 2015 - 19:47, said:snapback.png

Var på kontroll idag hos jordmor og magefølelsen min om at det er stor baby stemte.. Ligger laaangt over det grønne feltet og når hun kjente på magen kjente hun mye baby til å være 35 uker. Skal jo fortsatt vokse ihvertfall 1 kg.
Så da blir jeg nok satt igang allerede om 3 uker for å unngå keisersnitt. Og jeg føler meg ikke klar

 

Babel80

Skrevet 07 januar 2015 - 17:16

OI! Men det var jo greit å få vite nå da, slik at du kan forberede deg litt. Hvor langt er du kommet om 3 uker? Er det mye igjen å ordne før babyen kommer?

 

 

38 uker :-) Men jeg har lest litt og skjønt at det alltid er best om kroppen setter i gang fødselen selv istedenfor å bli satt i gang.

Så jeg skal se om jeg kan få en utsettelse på igangsetting til uke 39 dersom babyen ikke er altfor stor. Har veldig lyst på en vanlig fødsel der kroppen selv bestemmer hva som skal skje. Kanskje jeg kan få lov til å føde i vann denne gangen:-)

 

Kontroll om 2 dager og så ny sjekk om 2 uker for å sjekke modning og muligheter. 36 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortilknerten: jeg har også tenkt på hvordan det blir med dette søskenbrett på vinterføre.. Hvis det blir helt fiasko har jeg tenkt på å ha lillebror i vogna og 2-åringen på akebrett slepende etter meg. Hu hei hvor kiloene skal få rast av seg i permisjonen! :P

 

Kanskje det beste er å ha babyen i sjal og største i vogna.. Får vel bare prøve de forskjellige løsningene å finne ut hva som fungerer best ;) akkurat den siste tiden har jeg angret litt på at jeg får baby nå på vinteren, ser for meg hvor mye lettere det hadde vært på sommeren med bar bakke osv.. Men samtidig blir det fint å være ferdig med værste ammetåka og den første tiden med renselse, svette osv når det er vinter og man kan boltre seg inne med god samvittighet, for så å nyte våren og sommeren med babyen etterpå :)

 

Vi hadde forresten adapter på vogna sist, det var veldig praktisk da vi var ute å handlet osv, kunne bare sette bilstolen rett på vogna uten å vekke han hvis han sov f.eks. Men nå kom jeg til å tenke på hvor jeg har gjort av den da? Hehe, får vel begynne å lete!

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er i uke 37 i dag, ganske utrolig! Nå begynner det virkelig å nærme seg... Er veldig spent på hvordan fødselen og tida etterpå blir - hva har jeg egentlig begitt meg ut på?? Jeg burde nok nyte den siste tida med bare knerten mer, han har jo iallfall ikke bedt om noen søsken! Men jeg er så trøtt og vil hvile! Og jeg var alene med ham i nesten hele går, og skal være det to kvelder og to dager denne uka, og er allerede trøtt... Og full av dårlig samvittighet... :/

Kjenner meg igjen i den! Har så dårlig samvittighet for sønnen min nå som jeg bare har ligget på sofaen og ikke kan leke eller noe.. Heldigvis er han en kosegutt, så han er fornøyd med å krype opp i armkroken min å kose og se på brannmann sam ;) Men får også tanker om hva jeg har begitt meg ut på! Hvordan skal det gå med en til? Bruker jo hvert eneste sekund jeg har på første, tenker mye på logistikk når det blir to! Men det må jo gå.. Gruer meg til jeg må si: mamma kan ikke leke, jeg må gi lillebror mat osv. Dere som har barn under 3 år fra før, skal dere ha søskenvogn? Her har jeg bare kjøpt søskenbrett, men ser for meg det styret det blir når han slår seg vrang og nekter å stå på det! Kanskje jeg må kjøpe søskenvogn allikevel, får se hvordan det blir når han kommer. Er jeg som henter og leverer i bhg, selv om det bare er tre minutter å gå så blir det fort vanskelig hvis 2-åringen hopper av brettet å legger seg ned i protest ;)

 

Ellers er foten bedre nå :) går uten krykker så er fornøyd med det, fortsatt vond, men det skal jeg klare å leve med!

 

Igår fikk jeg vondt i magen tre ganger på ettermiddagen, første jeg tenkte var: dette er ikke kynnere! Så kom panikken hvis det skulle være igang, men det ble med de tre takene så har et vært rolig etter det. Huff, jeg gruer meg bare mer og mer dess nærmere jeg kommer fødsel. Syns utrolig nok at det hjelper å se på fødeprogram da, som fødeavdelingen på FEM og de gamle jordmødrene episodene på NRK nett tv. Ser jo at det går bra med de fleste :)

 

Var hos jordmor igår og hodet lå definitivt ned! Ble veldig letta. Hun anbefalte bæresjal så jeg får armene fri til å hjelpe sønnen min, så får vel sette meg inn i jungelen av bæreutstyr det er der ute. Fikk mye fine tips på tråden jeg laget om bæresjal til nyfødte her inne. :)

 

Ellers har jeg lagt på meg 19 kg og føler meg som en hval.. Mange etterspør magebilder i sosiale medier, men det er jeg ikke komfortabel med nå så det skjer ikke :P Dessuten har jeg så mye strekkmerker at jeg lurer på om jeg noen gang kan vise meg i bikini igjen... :o

 

 

Vi har kjøpt søsken vogn, falt helt for bugaboo donkey, dyr som bare det men kan brukes som søsken vogn og som singel. Helt genialt. Storebror er 2,5 år når lillebror kommer. Bruker ikke vognen så veldig men er kjekt å ha og han liker godt å sitte i den.

 

 

Vi har brukt moby wrap på første i begynnelsen og var super fornøyd. Når han ble større bruke vi meitai. Veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også og kjenner etter tegn. Jeg kjenner litt stikking, har mye kynnere og mye nedpress. Men samtidig synes jeg ikke magen er så langt nede ennå, så tror ikke at han kommer med det første. Men han er hjertelig velkommen!!

 

Jeg har kjøpt bæreselen ergobaby 360 med spedbarnsinnlegg. Har lest og sett mye bra om den og gleder meg til å ta den i bruk. Nå håper jeg bare at babyen liker å bli bært i en sånn.. Personlig synes jeg bæresjal virker litt skummel (hva om jeg knytter den feil og babyen faller?!) men jeg vet om flere som har gode erfaringer med sjal, så det er nok bare meg ;-)

 

Å få baby så tidlig på året virket å være en ulempe, mtp barnehageåret. Men nå synes jeg faktisk at det er ganske deilig. Vi får god tid til å kose oss hjemme de første månedene mens det er kaldt og babyen ennå er mer sårbar. Og så er han litt større og mer robust når sommeren kommer og vi kan ta noen fine turer i marka. Det tror jeg blir deilig!

 

I kveld er Fødeavdelingen på tv igjen, flere som skal se den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også det var mye knot med sjal, lange ender som hang i bakken mens man knyta, og så begynte ungen å sige ned etter ei stund og jeg var redd knutene ikke skulle holde... Men går du inn på bæreforum, tett inntil osv finner du mange tilhengere! Ergobaby 360 fantes ikke da vi kjøpte, i såfall hadde jeg gått for den! Jeg kjøpte brukt, så har ikke spedbarnsinnlegg heller, men vi har brukt den mye til knerten. Genial på flyplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært dårlig på å skrive her inne merker jeg, Men er inne å leser litt da!

Jeg også tenker på dette med storebror, oppmerksomhet og dårlig samvittighet! Får vare gjøre hva vi kan for å inkludere barna, og i værste fall kan man sitte på gulvet og amme mens man er delaktig i storebrors lek :-)

 

Har gått ut i permisjon jeg også! Eller, har ikke vært på jobb siden før jul pga ferie som gikk over i permisjon.

Har følt meg i super form i julen stort sett, men nå kjenner jeg at jeg plutselig har blitt sliten, trøtt og lei! Det kom litt sånn over natta! - har begynt med jerntilskudd.

Er 38+1 i dag. Var hos JM i går, og da var hodet godt festet:-)

Ellers har jeg mye kynnere, stikkinger nedentil, og generelt litt vondt i magen. Får også en del ubehagelige spark her og der, og mye andre ubehagelige bevegelser.

Spennende å se om han bestemmer seg for å komme litt tidligere, eller om han velger å gå i sine brors fotspor;-) 16 dager igjen :-O

hvor ble dette svangerskapet av?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på permisjon i morgen. Igår på jobb jeg hadde menses smerter for fort tid og i natt hadde jeg en og.  Var litt bekymret men da tenkte at hvis det er tid da er det tid. Men ingen smerter etter det. 
Jeg sydde vognpose av tykk flieece og to putetrekk og det er varm inni det :).  Alt sammen kostet 200,- 

Vi skal sjekke sykehuset i kveld...
Veit ikke hvorfor tanken om det er litt skremmende og gjør meg litt uro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37+6 i dag, Og er superklar. Kjenner jeg er lei av å ha vondt når jeg sover, og gleder meg masse til å treffe lille gull. 

Har født tidligere før så er nok enda mer mentalt forberedt på at det snart skal skje. Har mye murring og kynnere til tider, særlig om kvelden, men blir liksom ikke noe mer. I dag kjente jeg litt stikking igjen. 

 

Har lyst til å prøve å føde i vann denne gangen om det er ledig. Er det noen som har erfaring med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nesten det er litt trist at magen snart er borte  :glare:  enda jeg gleder meg enormt mye til å treffe den lille, kan nesten ikke vente!  Føler nesten jeg savner den tiden jeg er i nå, før den er over... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...