Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. - Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
- Kiku, 1 gangs, gutt, Førde
- Mortilknerten, 2. gangs
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen, UngGravid92
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux, Jette78
18. Scorpion85, venter jente, Bærum
19.Muldvarpen__ venter jente - Bærum, Krussemynte
20.Vivalavi, venter jente - fra Levanger
21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger / Sniff80, gutt, Oslo
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25. Xenja, venter gutt, tromsø
26.
27.
28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, jenter!

 

Lenge siden sist! Jeg trodde automatisk at alle flyttet seg inn i facebook-gruppen som ble opprettet, så har helt glemt å oppdatere meg her! Hadde 115 "nye meldinger" og i tillegg så har vi flyttet inn i ny gruppe :D Tiden flyr!!

 

Her går alt sin vante gang. Er fortsatt 100% sykemeldt og kommer til å være det helt ut til permisjonen begynner :-) Er utrolig surt siden jeg savner jobben og ser at sjefen sliter nå som jeg er borte (er nest-sjef), men jeg er innom og "hjelper til" når det er nødvendig :-)

 

Har ikke kjøpt inn noe som helst til lillegutt som kommer. Litt fordi jeg føler jeg har alt, men har allikevel et stort shopping-behov! Så er det BF som gjerne vil vente til jula er over og roen har senket seg. Det skjønner jeg også veldig godt :-)

 

Det største problemet vi har om dagen er å finne navn til den nye prinsen!!! Holder på å bli helt hodegal.. Jeg kan ikke telle på 2 hender hvor mange navne-lister vi har gått igjennom uten å bli enige... Vi er jo begge på jakt etter noe som er relativt vanlig, men det må være et "sterkt" navn siden vår førstefødte heter Odin. Storm (min favoritt), Noah, osv er nedstemt.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett det der med navn Unggravid! Med første visste vi ikke hva han skulle hete før en uke etter han var kommet kanskje.. Denne gangen har det heldigvis vært lettere da vi begge har vært bestemt på samme navnet hele veien. Nå omtaler vi bare lillebror med det navnet, så da tror jeg ikke vi kommer til å ombestemme oss ;) jeg syns Storm passet veldig fint til Odin jeg da! Du får godsnakke med samboeren :)

 

Ser på fødeavdelingen på FEM og kjenner på at det virkelig nærmer seg! 6 uker til termin og bestemmer han seg for å komme tidligere som storebror er det kanskje bare 3 uker igjen! :o

 

Jeg kjenner at jeg gruer meg mye mer til fødselen denne gangen.. Sikkert fordi jeg vet hva jeg går til. Gruer meg veldig til den siste intensive delen av fødselen og lurer på om jeg klarer meg uten epidural denne gangen og, eller om jeg skal være mer åpen for det. Flere som gruer seg til fødselen? Hva tenker dere om smertelindring? Skal heldigvis føde på Ahus hvor de har lystgass enda, så det beroliger meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg nok også, selv om jeg har glemt hvor vondt det var. Men jeg er mer usikker på den første delen; sist ble jeg satt i gang og da hadde jeg tilslutt en dato å forholde meg til, og visste at når jeg kom på sykehuset så skulle jeg ikke dra igjen før jeg var ferdig. Men nå føler jeg meg som en førstegangs igjen - hva om det starter hjemme? Hva gjør vi da, hvordan vil jeg takle smertene, tenk om vi ikke får komme inn på sykehuset, tenk om jeg blir helt bortreist i smerter nå òg? Blæh, tror jeg utsetter alle de tankene der noen uker til, jeg! Men i kveld er siste arbeidsdag før neste november (hvis alt går bra!), og det er en ganske digg tanke!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det nærmer seg nå. Nå er det viktigste av utstyr på plass😊. Er nå kommet til uke 33. Var hos lege på tirsdag, og har nå fått litt bekkenløsning og det var litt spor av blod i urinen, fikk beskjed om å ta en ny prøve, og den viste det samme. De sa det var så lite, at det ikke var noe å bekymre seg med. Men ligger fint midt på kurven. Har noen små irriterende plager med kramper på leggene, helst på nettene, og sånn indre kløe i bena. Kjenner godt liv hver dag😊. Av og til er det veldig intens spraking, sånn det er rett før jeg tisser på meg😀. Er 60% sykemeldt, men tror snart det er på tide å hive inn håndkle, er lite energi igjen etter jobb. Men vi gleder oss stort til knotten vår kommer ut😀. Ha en riktig god jul jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå nærmer vi oss jenter, jeg er 34 / 

35 uker i dag, blir aldri klok på det... Ikke mange ukene igjen nå! Tenk snart har vi være søte små babyer hos oss. Det blir rart og uvant, ikke helt gått opp for meg enda tror jeg. Har en stor følelse på at det blir januarbaby (jeg er litt rar, jeg syns februar er en "finere" mnd en januar, jeg vet ikke helt hvorfor, hehe, så håper det blir i februar, men tviler på det.... )

 

Men har dere fått svar fra NAV ang foreldrepenger? Jeg ringte å spurte og min sak blir ikke ferdigbehandlet før andre uka i januar, hurra, jeg går ut i permisjon 12/1. Det hadde vært greit å vite da, hvordan ting ble. Men men, får bare vente da :-) 

 

Jeg grugleder meg til fødsel, jeg gruer meg til smertene, men på en annen måte "vet" jeg litt mer nå siden det er andre gang.. Men likevel.. Gleder meg til slutten av fødsel, da det nærmer seg og babyen kommer ut. Samboeren min har sykehusskrekk og redd for blod og gørr og lingende så det kan bli litt "spennende". 

 

Har dere manuell eller elektrisk brystpumpe? Kjøpt manuell og lurer litt på om jeg angrer på det egentlig... ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare 31 uker i dag, men føler likevel at det nærmer seg. Gleder meg egentlig til fødselen jeg. Syntes det ble litt kaotisk sist, så tenker at denne gangen skal jeg være godt forberedt og få med meg alt. Babyen har ikke festet seg ennå, men håper den gjør det i god tid før fødsel, og at det blir med hodet ned :)

 

Jeg har både manuell og elektrisk pumpe, men den manuelle kjøpte jeg mest for å få et ekstra sett med deler til den elektriske. Skal gi den en ny sjanse nå, men likte godt den elektriske i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har elektrisk pumpe og er godt fornøyd. Det er veldig mange manuelle på.finn, kanskje fordi folk er mindre fornøyd? Evt fler har kjøpt de, siden de er mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå nærmer vi oss jenter, jeg er 34 /

35 uker i dag, blir aldri klok på det... Ikke mange ukene igjen nå! Tenk snart har vi være søte små babyer hos oss. Det blir rart og uvant, ikke helt gått opp for meg enda tror jeg. Har en stor følelse på at det blir januarbaby (jeg er litt rar, jeg syns februar er en "finere" mnd en januar, jeg vet ikke helt hvorfor, hehe, så håper det blir i februar, men tviler på det.... )

 

Men har dere fått svar fra NAV ang foreldrepenger? Jeg ringte å spurte og min sak blir ikke ferdigbehandlet før andre uka i januar, hurra, jeg går ut i permisjon 12/1. Det hadde vært greit å vite da, hvordan ting ble. Men men, får bare vente da :-)

 

Jeg grugleder meg til fødsel, jeg gruer meg til smertene, men på en annen måte "vet" jeg litt mer nå siden det er andre gang.. Men likevel.. Gleder meg til slutten av fødsel, da det nærmer seg og babyen kommer ut. Samboeren min har sykehusskrekk og redd for blod og gørr og lingende så det kan bli litt "spennende".

 

Har dere manuell eller elektrisk brystpumpe? Kjøpt manuell og lurer litt på om jeg angrer på det egentlig... ?

 

Jeg husker jeg syntes at den manuelle var tungvinn i starten helt til jeg fikk det ordentlig til. Da gikk det mye fortere og jeg var mer fornøyd med den:-)

 

Anonymous poster hash: b561f...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker i dag, puh....er såå lenge igjen hehe. Nei det går vel fort framover, for min del bare 8 uker igjen til termin. Jeg var hos jordmor og hun var ikke fornøyd med at jeg fortsatt jobber, da jeg sliter med dårlig søvn og plages med bekkenet mitt. Men i begynnelsen av januar har jeg ny legetime, så da er det nok slutt på jobbing for en stund. Trives veldig på jobb, så det er litt kjipt- men samtidig vet jeg at det er lurt å samle litt krefter, man vet jo ingenting om hvordan fødsel blir denne gang, og hvordan babyen er- om det blir mye gråt, nattevåk osv.

 

Jeg har absolutt ikke alt av utstyr i hus enda, men har ønsket litt til jul, og får vi penger er planen å handle litt på salg i januar :) Stellebord, vogn, bilstol, seng, bære sele, endel klær er på plass iallfall. Men mangler ammepute, babygym, babycall, brystpumpe osv. Ellers er planen og få ordnet i stand rommet- har ikke gjort det enda da vi var litt usikre på romfordelingen, men har endelig bestemt meg, så det blir et "koseprosjekt" i januar er planen :)

 

I forhold til Nav står min sak på vent, da arbeidsgiver enda ikke har sendt inn inntektsopplysninger, helt håpløst- har mast flere ganger. Men nå snakket jeg med ei som skal ta tak i det- så håper jeg det ordner seg!!!

 

Vil iallfall ønske alle en riktig god jul  :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30 og faktisk vært heldig med nav. Allerede fått godkjent søknaden min og fått informasjon om permisjonen fra nav i posten. Ganske overrasket over at det gikk så greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også på svar fra Nav ang foreldrepenger, men fikk inntektsopplysningene fra arbeidsgiver så jeg kunne levere alt samlet.

 

Enten er jeg veldig uheldig og fått omgangssyke to ganger på en uke eller så er Magen utrolig ømfintlig .

 

Ikke handlet mye bare ny vogn, valgte bugaboo donkey så vi kan bruke vogn med begge selv om eldste bli 2,5 når lillebror kommer men han er så utrolig glad i vognen sin og vi bruker den litt enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til fødselen, men er selvsagt utrolig spent!! Jeg også er spent på om jeg klarer meg uten epidural o.l. denne gangen også.. Hadde vært morro, men jeg husker jeg angret litt sist. Mest fordi fødselen tok så lang tid og at jeg var heeelt utkjørt etterpå og brukte flere uker på å hente meg inn igjen! Men jeg krysser selvsagt fingrene for at denne gangen skal gå mye fortere :-)

 

Har ikke handlet inn noe som helst til den nye. Jeg og BF er blitt enige om å vente til etter jul, men helt ærlig så aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe bortsett fra ny vogn! Føler jeg har alt jeg trenger :P Så får jeg en sprinkelseng av en venninne + vugge av svigers. Bilstol og slikt har jeg også liggende. Men føler allikevel at jeg mangler så mye! Men aner ikke hva :P!

 

Jeg har ikke søkt om foreldrepenger enda da en dame på NAV sa til meg i uke 32 at jeg ikke skulle søke før TIDLIGST 6 uker før termin grunnet eventuelle justeringer som kunne forekomme :-/ Nå er jeg 33+2 og skal hente terminbekreftelse på mandag + at jeg venter lønnsopplysninger på mail denne dagen også. Så da tar jeg å kjører rett på nav og får orden på dette! Skrev ut dokumentene sist jeg var der og helt ærlig så er jeg veldig forvirret når jeg ser på papirene! Er de så innviklet som de ser ut? Fikset dere det selv uten å få hjelp fra Nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk meg en støkk på fredag da jeg hadde fullt kjør på jobb, så stresse rett til bhg og hente en trassig 2 åring som la seg i protest rett ned, måtte bære han ut, så rett hjem og hive seg over middagslaginga. Plutselig kjente jeg smerter i magen, satt meg ned, men det kom 3-4 ganger til. Og så la jeg meg på sofaen og det haglet på med kynnere under hvert 5.min som varte i 1 min ca. De var veldig ubehagelige og jeg begynte å bli usikker på om det var svake rier eller ikke. Varte 2-3 timer sånn, akkurat i det jeg tenkte å ringe føden for å høre om dette roet det hele seg med og har vært normal etterpå. Er vel kroppen som gir beskjed om å ta det med ro, så på mandag skal jeg be om 100% sykemelding. Noe må ofres og det blir glatt jobben merker jeg.. Litt tidlig å komme nå 6 uker før tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi Lulusen! Det var nok en tankevekker ja, og kroppen som sier fra. 

Må prøve å holde babyen inne til over året ;-)

Full sykemelding er kanskje ikke så dumt da nei. Husk at det er bare du som kan vite og styre over deg og babyen, du vet best :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på legekontroll i dag, og lille gutten har ikke vokst noe på en måned. Så for sikkerhets skyld drar vi på sykehuset og sjekker at alt er bra med en UL. Hjertelyd og mine prøver var helt fine, så regner med at det bare er fordi jeg er lang eller at baby ligger på tvers. Han sparka i hvert fall rett opp i doppleren til legen da han undersøkte :) Flere som ikke har så stort symfysemål? Jeg er 32 uker på julaften (32+0) og har sf mål på 28. Gått opp 12 kg, så regner med at baby får det han skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at symfysemål ikke er noe annet en enn grei sjekk for jordmor å ta. Masse som kan spille inn:-) Lengde, mors vekt, hvordan babyen ligger. Men veldig bra at du får en ekstra sjekk. Alt er nok fint:-)

 

Jeg har "bare" gått opp 7 kg til nå, forrige graviditet var jeg på pluss 15 kg på dette stadiet... Men symfysemålet er 34 cm nå, er 33 uker på julaften. Men igjen: jeg fikk en sjekk for 2 uker siden fordi forrige barnet var stort og siden symfysemålet mitt var stort denne gangen også så ville de måle. Babyen hadde helt normal størrelse.. Så symfysemålet stemte ikke på meg nei :-) Babyen min ligger nok bare med rompa i været mens din strekker seg ut siden han har god plass. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å ha noe å si, men noen ganger har det det. Da jeg gikk med min jente i magen, så "stoppet" jeg å vokse, altså symfysemålene gikk ikke opp- ble som deg Sniff sendt til ekstra kontroll- da fant de lite fostervann, men ellers så alt bra ut. Jeg skulle til ny sjekk igjen etter noen dager- men fødselen startet av seg selv før jeg rakk det. Legene som undersøkte jenta mi kunne se at hun hadde sluttet å ta til seg næring, hun hadde nok veid endel mer i magen, men begynt å gå ned igjen. Det var vel derfor hun ville ut også. Så det er veldig greit at man får oppfølging, selv om det kanskje ikke trenger å være noe "galt" ;)

Satser på at det ikke er noe tull!! Pga hendelsen ved sist fødsel hvor jenta mi sluttet å ta til seg næring er jeg nå henvist for ekstra sjekk- er glad for det :)

 

Denne gangen har jeg vokst bra så langt, symfysemålene ligger over streken og i en gjevn kurve. Men vekten min har ikke gått så mye opp, gikk riktignok ned litt i starten. Men har lagt på meg ca 4 kilo- det er jo ikke så veldig mye. Enda livet består av å ta det mye med ro om dagen, pga kranglete bekken. Ja ja, har litt tid igjen å vokse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til ekstra sf-kontroll på fredag, siden både jm og studenten målte meg veldig lavt i uke 31 (28cm), det var på andre sida av den røde streken ifht resten av målingene. Men nå i uke 33 var jeg 32cm, og alt vel! Ungen lå sikkert litt merkelig sist, jeg har ikke vokst 4cm på to uker! :) men fint å bli fulgt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lavt sf-mål i forrige graviditet, ble sendt på ekstra sjekk for å sjekke blodgjennomstrømningen i navlesnoren. Den var normal, men storebror vokste dårlig for det. Veide bare 2,2 kg ved fødsel så var ikke store babyen.

 

Idag var jeg hos legen og fikk 100 % sykemelding. Så nå skal jeg ta det helt med ro. Hun klarte ikke å kjenne om babyen lå med hodet ned og mistenker seteleie :o ringte Ahus, men de ville ikke sjekke det før uke 36 siden babyen fortsatt kan snu på seg. Håper virkelig jeg slipper noe setefødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle historier, godt å høre at det er ganske vanlig med avvikende sf-mål.

 

Jeg var på Rikshospitalet i dag, og alt står strålende til med lillegutt. Jordmor mente at magen min stod høyt, men at den ikke stod så langt ut fordi jeg er lang samt at han hadde lagt seg med ryggen på nedre side av magen min og hodet mot bekkenet. Ikke festet seg ennå, men lå med hodet ned. Han ble estimert til å veie 1881 gram, og lå dermed rett under det de kaller 50-percentilen som er gjennomsnittet. Om han følger kurven sin frem til termin, kommer han til å veie 3300 eller 3400 ved fødsel. Og det er jo så godt som på gjennomsnittet.

 

Må si jeg er veldig imponert over både fastlege og Rikshospitalet, har fått god oppfølging og blitt tatt på alvor. Samt de som jobber på Riksen er alltid veldig hyggelige og tar seg god tid. Ellers kunne vi se at baby hadde hånda på panna nesten hele tiden. Kanskje han hadde litt vondt i hodet av all julestria? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...om ikke annet, så kan Knøtte klokka! Nå er den 23 og festen i magen har begynt. Og ikke noe forsiktig dulting, her er det fullt kjør! Veldig koselig, men han kunne godt begynt kl 21 for min del, og blitt ferdig til leggetid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, en stund siden sist! Jeg leser jo alle meldingene men får aldri tid til å sette meg ned, logge meg på og svare på alt :-( Her er det fortsatt fult kjør på jobb og oppussingen er akkurat 'ferdig'. (Ferdig blir vi nok aldri, men det får være greit for nu). Det er mye sosialt også. Jeg føler meg heldig som kan være med på så mye ennå men må si at jeg begynner å kjenne at det er greit at permisjonen nærmer seg og man får ta det LITT roligere. 34 uker i dag, på lørdag regnes jeg som høgravid!

 

Leste het inne om det med sf-mål. Man skal jo ikke henge seg for mye opp i gjennomsnitt men når lege eller jordmor blir bekymret er det jo fint at de henviser deg for en ekstra sjekk. Og desto herligere er det å få vite at den lille har det bra!

 

Vi var på kontroll i forrige uke og lå akkurat over gjennomsnittet, til tross for 'liten' mage (synes selv jeg begynner å bli stor!)

 

Nå har jeg da også gått til innkjøp av ammebh og diverse ting som skal være med når vi drar til sykehuset. Noen som vet om man skal ha både ammebh OG ammesinglet / topp? Blir ikke det dobbelt opp? Hjelp?! Og hva med disse berømte store truser? Snakker vi da en størrelse større enn vanlig eller boxers isf string? Har så overhodet ikke peiling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff80: 

Så bra alt var bra! Min mage er og "liten". Jeg lå på 30 på symfyse målet for en uke siden. Er 35 pluss 3 idag, men alt er topp med babyen:) Jeg hadde samme mage forrige graviditet og ble da sjekket "hele" tiden siden de trodde babyen ikke vokste, eller at noe var galt.. Men alle UL viste at alt var topp. <Og snuppa var 3360gr da hun ble født en uke før termin:)

 Det er nok noe med at jeg er høy og at babyen legger seg mer inn mot ryggen.. Men det er jaggu praktisk  å ikke ha så stor mage;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babel80: ammebh er en må-ha, ammesinglet er frivillig, men du bør ha en overdel som gir "lett tilgang", enten du nå drar den opp elller ned. Og store truser er gjerne en str størren en vanlig, slik at du får plass til digre bind (og jeg syntes iallefall at alt av trange klær var helt pyton de første dagene). Jeg ville styrt unna bokser, men det er vel en smakssak. Stringtrusene err bare å gjemme laaangt inni skapet for ei god stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...