Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Jeg har også hatt sukker i urinen. Både i dette svangerskapet og forrige gang.  Men prøven etter glukosebelastningen var fin, så ingen diabetes .-) Grunnen hos meg er et enormt søtsug som jeg ikke klarer å stå imot :-( Sjokolade, kaker og diverse går ned på høykant daglig. Må virkelig tenke meg om dagen før jeg skal til legen fremover he,he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjent litt stikkinger i underlivet, eller hvertfall langt nede. Hva kan det komme av tro?

 

Jeg trodde baby hadde snudd seg med hodet opp og bena ned pga "stikking/ubehag " og kjent litt annerledes spark den siste tiden. Var hos lege i dag og legen trodde hodet var ned (fælt å si det men 'stoler' ikke helt på han 😳 føler han ikke er veldig erfaren på gravide :-/ men velger å tro det han sier for det 😉)

Så tenker at baby har hode ned og armer og ben inn mot meg altså ryggen min.. Og ryggen til baby går "ut" mot min mage.

Idag sovnet jeg på sofaen 1850 og sov på sofaen til 2020 😳 er sliten om dagen men jeg har "bare" tre uker igjen, ca 16 dager ? Å jobbe frem til julaften og da tar jeg juleferie til 2/1. Gleder meg til det. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare alt som skal gjøres til jul enda, er helt slått ut etter jobb. 😊 tror jeg må kaste inn håndkle snart :-)

Barneutstyr og ting der er heller ikke klart enda, kun stellekommoden som er montert ;-)

 

 

Lulusen : Helt hårreisende hvordan noen folk henger seg oppi kjønn - til og med når det ikke "angår" dem 😳

Nesten alle spør meg om vi vet kjønnet, folk er opptatt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan dette med navneloven. Jeg blir helt forvirret av alle de motsigende reglene. Jeg og bf er ikke gift så vi tenkte at nurket skal få mitt siste etternavn og så hans siste etternavn, men hun skal også få to fornavn. Tanken er ikke at begge skal brukes hele tiden. Så, det blir ett fornavn ett (for-)mellomnavn og to etternavn. Betyr det at det MÅ være bindestrek mellom etternavnene? Hvis det er slik ønsker vi heller å bruke det ene etternavnet som mellomnavn, men da er jeg redd for at det blir bindestrek mellom fornavnene... Har jeg egentlig et dillemma her eller kan jeg ha alle fire navnene uten noen bindestreker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha bindestrek, lar du det ene navnet være mellomnavn. Det er i prinsippet ingen grense for hvor mange fornavn man kan ha, så dobbelt fornavn pluss mellomnavn og etternavn skal gå helt fint, trenger ingen bindestreker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke vil ha bindestrek, lar du det ene navnet være mellomnavn. Det er i prinsippet ingen grense for hvor mange fornavn man kan ha, så dobbelt fornavn pluss mellomnavn og etternavn skal gå helt fint, trenger ingen bindestreker da :)

Å så bra! Da gjør vi det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan dette med navneloven. Jeg blir helt forvirret av alle de motsigende reglene. Jeg og bf er ikke gift så vi tenkte at nurket skal få mitt siste etternavn og så hans siste etternavn, men hun skal også få to fornavn. Tanken er ikke at begge skal brukes hele tiden. Så, det blir ett fornavn ett (for-)mellomnavn og to etternavn. Betyr det at det MÅ være bindestrek mellom etternavnene? Hvis det er slik ønsker vi heller å bruke det ene etternavnet som mellomnavn, men da er jeg redd for at det blir bindestrek mellom fornavnene... Har jeg egentlig et dillemma her eller kan jeg ha alle fire navnene uten noen bindestreker?

Trenger ikke ha noen bindestreker nei, men da får babyen ett fornavn, to mellomnavn og ett etternavn.  "Problemet" er vel at mellomnavnene ofte ikke blir brukt. Tenker da spesielt i forhold til ditt etternavn som blir litt borte, men betyr ikke dette noe så er det jo bare å gjøre det slik .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går Ann å ha to etternavn, min har fornavn, mellom navn og to etternavn

Ja men da må du ha bindestrek mellom de to etternavnene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hadde kjønn issue igår.  "Du er gravid! Gratis! Når er termin?... det er jo greitt! Veit du hvem? ... Oh, boys are good ågso" OGSÅ!!!!! WTF?!  

Baby var heilt gal igår. Starta romle rundt klokka 11 og gjorde det hele dag. Jeg var så trøtt rundt 22 så jeg prøvde å legge meg, men han slutta ikke... mannen min kom til seng klokka halv ett og gutten var fortsatt crazy. Jeg stodde opp halv to, og sat under sterk lampa. Han er alltid stille da vi er hos jm fordi det er så sterk lys der....halv time seinare var han stille og jeg ferdig å sovne.

Am i horrible mother who is selfish to calm her unborn son with bright light to catch a sleep?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sprøtt det her med hvordan andre legger seg borti kjønnet, er noe alle er veldig opptatt av tydeligvis. Samboeren min sier at jeg bare må overse alle kommentarene, men det toppet seg litt igår da en dame spurte hva det ble og jeg sa en gutt til, så la hun ut i det brede og lange om broren hennes som hadde to sønner og hvilket helvete de hadde hatt i 10 år med krangling og slåssing og at de måtte søke om hjelp til slutt fordi de var så utslitte. Fint! Flott! Jeg hadde mest lyst til å legge meg ned å grine etter den samtalen.. Og en annen jeg snakket med la ut om opplevelsen sin med krybbedød i detalj, det var så grusomt at jeg har hatt mareritt om at sønnen min døde i ettertid. Hvorfor er det greit for folk å si akkurat hva dem vil til gravide kvinner?

 

Kjenner at jeg er lite mottakelig for slike historier for tiden, humøret er virkelig opp og ned og er ekstremt hormonell. Sover dårlig og er sliten, så det hjelper ikke akkurat på!

 

Men over til noe mer hyggelig så var jeg på svangerskapskontroll idag og alt var bra! :) Er 32+0 imorgen og til min store lettelse vokser han fortsatt fint i magen og alt var bra med blodtrykk og urin! Nå har jeg nedtelling til juleferie, bare 8 arbeidsdager igjen, gleder meg masse til julefreden senker seg og vi har god tid til å finne frem/montere babyutstyret, vaske og pakke fødebagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk forteller meg også alt mulig av både hyggelige og grusomme historier. Og tar meg på magen. Ting som jeg trodde jeg skulle bli mektig irritert over. Men jeg svarer bare jaja og tenker mitt. Men det er ikke like lett de dagene man er trøtt og sliten og hormonell nei.

 

Men det var da godt å høre at alt er bra med deg og lillevenn!

 

Vi drar på førjulstur i dag, så her går det en uke og så romjula da. Så det blir bare drøye 4 arbeidsuker igjen til permisjonen! Så rart å tenke på, og mye man skulle ha gjort :-) Men det gledes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi har ingen bindestrek o noen av navnene

Men er du sikker påat begge etternavnene regnes som etternavn da? Hvilken bokstav står han på i alfabetet f.eks? Slik står det forklart i navneloven: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Endre-navn/Skal-du-ha-to-etternavn/

Må sjekke ut nå. Kan det hende at vi fikk to siden mini var reg først i utlandet med to etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bryr seg om så mye! Men jeg har nå sagt til alle som har spurt hva det blir, at det blir jente- akkurat som bestilit. Før de rekker å si noe. Av og til så slenger jeg med ett "jeg ER en jente mamma, så det hadde blitt helt rart med en gutt";) Ingen rekker å si noe om en av hver;) hihi;) 

 

Ellers så er det meste under kontroll av babyutstyr. Mangler bare seng , tripp-trapp, babygym og baby call:) Deilig å ha kontroll:) Nå blir det ordning av utstyret etterhvert. Men tenkte å vente til begynnelsen av januar, så jula er unna før jeg begynner med vasking og ordning:) 

 

Ellers så hadde jeg en ekkel opplevelse idag med at jeg fikk en liten blødning. Oppdaget det når jeg var på do, når jeg snudde meg for å trekke ned var det litt rødlig vann i doen og da måtte jeg sjekke med litt papir. For en ufattelig ekkel følelse! Kjente at panikken kom snikende..  Men gjorde som google sa og ringte føden. De sa at om det ikke kom mer så var det ok iom at vannet ikke hadde gått eller at jeg hadde noe spes med kynnere og kjente liv.. det var ikke uvanlig vistnok. Men jeg måtte ta kontakt hvis det kom mer for det kunne være tegn på at fødselen var i gang.. 

Fikk en liten smule panikk der! Men har bestemt meg for at jeg ikke skal ha noen baby i 2014, så da blir det sånn:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt med blødningen! Hvordan går det idag? Har det gitt seg? Tror jeg hadde fått litt panikk selv, men godt du ringte føden og fikk råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt svake mensensmerter innimellom, og kjenner det er vondt i korsryggen. Det er ikke hele tiden, bare innimellom. Korsryggen kan være bekken? Jeg hadde ikke noe bekkenplager med første, så null erfaring med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere kjøpt vugge? Ser litt på slyngevuggen (Natures Sway) og Leander, men er usikker på om det er nødvendig og vil bli brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lulusen: Det har heldigvis ikke vært noe mer:)! Puh! men kjenner meg litt bekymret for at det skal komme mer.. MEn det gjør det ikke. det skal det ikke;) 

 

Sniff80: 

Vi har kjøpt vugge (stokke daybed?) til å ha i stuen, iom at soverommet er i 1 etg og stue/kjøkken er i 2 etg så syntes jeg det er praktisk å ha ett sted babyen kan sove i nærheten når hun er liten:) Hadde vugge i stuen til storesøster, og den ble mye brukt første halvåret ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme planløsning her som hos tulla<3, og vi brukte vogge mye første 6-7mnd, til.han begynte å rocke og klatre oppi der! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Leander - vugge til førstemann, og gleder meg til å ta den i bruk igjen😊

Han sov så godt oppi der,og man kan flytte den rundt ganske enkelt hvis man har en krok i taket her og der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...